Gewrichtspijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Popstra

Gewrichtspijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-24 12:47

Wie o wie heeft een goede tip voor middel wat echt werkt ter verlichting/pijnstillend bij gewrichtspijn?

Smeren, slikken what ever maakt niet uit.
Ik zelf heb al lange tijd last van mn elleboog en rond mn heup.
De ene keer erger dan de andere keer. Als ik erg pijn heb slik ik diclofinac maar dat wil je ook niet langdurig gebruiken. Ook smeer ik voltaren emulgel forte. Dat verlicht een paar uurtjes.

Zijn er wellicht supplementen waar men lyrisch over is?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-24 13:11

Ik denk zelf door over belasting. Ik doe al jaren fysiek best wat zwaar werk.
Vroeger altijd schoonmaak werk en bedden in hotels en nu al 9 jaar de paarden aan huis (8 stuks) waar je ook 7 dagen in de week een hoop werk staat te doen.
Ben nu 52 dus vind dat ook niet zo gek dat mijn lijf helaas begint af te takelen

Edit, ben al vaker naar de huisarts geweest. Die adviseerden steeds fysio therapie.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-24 14:20

Mn elleboog doet al 2 jaar zeer. Ook als je die dan per ongeluk stoot. Dus dat is meer iets als een slijmbeurs ontsteking. Met rust gaat dat weg maar rust heb ik geen dag hier :D . Dat komt en gaat.
Ben voor mijn onder rug naar de fysio geweest. Die stuurde mij toen door naar de chiropractor. Die heeft hem 3x behandeld.
Maar ook dat blijft terug komen omdat we altijd hetzelfde werk doen. Diclofinac slikte ik zo 75 mg per dag. Een kleine week lang. Dat helpt wel maar dat is niet iets wat je lange tijd moet gaan doen is mijn mening.

Ben bang je er gewoon mee moet leven. Slijtage . Maar soms ben ik die last zo beu
(En geen type die steeds naar een huisarts gaat)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-24 09:45

Ik heb 5 ochtenden per week iemand die uit mest enz maar de rest vd dag is er ook nog zat werk hier. Mijn man doet ook veel.

Ik zie veel tips die ik eens ga googelen en wellicht uit proberen.
Zo iets simpels als een warm kersenpit kussentje was ik zelf ook nooit op gekomen...
Heb wel eens warmte plijsters op mijn onderrug geplakt. Werkte ook goed bij de spierpijn daar.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-24 12:23

Nou gister dus toevallig mijn matras eens ondersteboven gedraaid en dat lag veel steviger en voelde beter. Geen last van mn heup vanmorgen.
Dus dat is zeker waar!

Popstra

Re: Gewrichtspijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-24 17:13

Oh die kon ik nog niet. Ga hem opschrijven

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-24 18:12

Pardon???
Mss moet je ff terug lezen.
Ben al bij huisarts, fysio en chiropractor geweest!
En aangezien ik geen type ben die voor elke scheet verkeerd naar een huiarts ren omdat ik daar ook gewoon geen tijd voor heb wil ik graag kijken hoe ik zelf het een en ander kan op lossen.
De last komt toch steeds terug. Ook na therapien. Puur omdat ik fysiek zwaar werk doe en blijf doen!

Overigens zei de fysio bij erge last pijnstillers nemen en in beweging blijven om niet verder vast te komen zitten.
Dus dat is ook wat ik altijd doe

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie