Veel moeten afvallen...

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:29

Wat balen! Lastig om dan jezelf weer bij elkaar te rapen. Wat mij helpt is te eten binnen het kcalschema. Daar kan prima iets lekkers in, zolang ik niet erboven kom. Zo heb je helemaal niet het gevoel dat je niets mag zeg maar. Voorkomt bij mij wel echt cravings. Maar het is echt zo persoonlijk wat voor iedereen werkt om weer die motivatie te vinden. Bekijk het positief: je bent je ervan bewust en doet niet aan struisvogelpolitiek!

Deze pagina heeft vaak leuke tips: https://instagram.com/teamofsoldiers?ig ... c2ODk2ZA== en https://instagram.com/getfitwithyasmin? ... c2ODk2ZA==
Ze heeft ook een betaald programma wat interessant klinkt maar ik doe het tot nu toe zelf. Pik af en toe inspiratie van haar, zo heb ik vanavond een panini met smeerbrie. :9

Wat bij mij het grote probleem is zijn echt de cheatdagen. Ik wil eigenlijk helemaal niet weten wat voor schade ik op zulke dagen creëer. :o

Maar hey we gaan gewoon door. Bewuste keuzes maken.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:51

Roosch schreef:
Wat balen! Lastig om dan jezelf weer bij elkaar te rapen. Wat mij helpt is te eten binnen het kcalschema. Daar kan prima iets lekkers in, zolang ik niet erboven kom. Zo heb je helemaal niet het gevoel dat je niets mag zeg maar. Voorkomt bij mij wel echt cravings. Maar het is echt zo persoonlijk wat voor iedereen werkt om weer die motivatie te vinden. Bekijk het positief: je bent je ervan bewust en doet niet aan struisvogelpolitiek!

Deze pagina heeft vaak leuke tips: https://instagram.com/teamofsoldiers?ig ... c2ODk2ZA== en https://instagram.com/getfitwithyasmin? ... c2ODk2ZA==
Ze heeft ook een betaald programma wat interessant klinkt maar ik doe het tot nu toe zelf. Pik af en toe inspiratie van haar, zo heb ik vanavond een panini met smeerbrie. :9

Wat bij mij het grote probleem is zijn echt de cheatdagen. Ik wil eigenlijk helemaal niet weten wat voor schade ik op zulke dagen creëer. :o

Maar hey we gaan gewoon door. Bewuste keuzes maken.

Thanks voor de link.

Ik hou ook een kcal doel aan en probeer daar binnen te blijven met inderdaad van alles wat daar gewoon binnen past :j

Hahaha. Doordeweeks heel netjes en dan in het weekend compleet los?
Ik heb daar gelukkig niet echt last van (normaal gesproken dan :Y))
Ik doe het ook gewoon doordeweeks :') nee, grapje.

Ik heb het voordeel al dat ik geen alcohol drink. Dat scheelt de wereld.

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:54

Ja, daar heb je dan gelijk mijn probleem.. :') Ik lust er graag een. Zolang ik niet al teveel sociale gelegenheden of etentjes hebben kan ik er wel goed vanaf blijven maar we hebben ook regelmatig gezellig thuis hapjes en drankjes.

Heeeelemaal los is een groot woord maar enigszins los is wel een goede omschrijving. :')

Maar ik voel me nog steeds goed op deze manier dus we gaan gewoon door. Het moet ook leuk blijven.

Die instagrampagina vind ik echt heel fijn. Ze post ook elke week een overzicht van dingen die in de aanbieding zijn en ze komt af en toe met voorstellen voor dingen/tussendoortjes dat ik, die haast niets lust, zelfs denkt "Lekker!!"

Your life is your own

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:59

Roosch schreef:
Ja, daar heb je dan gelijk mijn probleem.. :') Ik lust er graag een. Zolang ik niet al teveel sociale gelegenheden of etentjes hebben kan ik er wel goed vanaf blijven maar we hebben ook regelmatig gezellig thuis hapjes en drankjes.

Heeeelemaal los is een groot woord maar enigszins los is wel een goede omschrijving. :')

Maar ik voel me nog steeds goed op deze manier dus we gaan gewoon door. Het moet ook leuk blijven.

Die instagrampagina vind ik echt heel fijn. Ze post ook elke week een overzicht van dingen die in de aanbieding zijn en ze komt af en toe met voorstellen voor dingen/tussendoortjes dat ik, die haast niets lust, zelfs denkt "Lekker!!"

Ik ben ook iemand die haast niets lust, dus misschien voor mij ook wel een goede inspiratiebron dan.
Ga zeker eventjes volgen :D

Wij hebben thuis eigenlijk ook nooit zomaar hapjes ofzo.. We zitten niet op de bank met een kaasplank of iets in die richting. Als we iets nemen dan is het een zak chips :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 11:28

Haha nou wij zitten dus wel vaak met een grote borrelplank met kaas/fuet en of toastjes etc. Kunnen we echt van genieten. Slaan dan vaak wel het avondeten over. :))

Chips vind ik heel lekker maar omdat ik af en toe ruimte overhoud voor een bakje Nibbits, Hamka's of zoute popcorn gewoon in m'n eetschema is de craving gelukkig niet zo groot vaak.

Het blijft gewoon lastig om echt wat te vinden wat voor jou werkt. Ik zit doordeweeks dus op aardig weinig kcal zodat ik in het weekend een potje kan breken. Gelukkig wel mede dankzij dat instagramaccount veel inspiratie om toch vullende dingen te eten zonder dat je daar onwijs veel kcal voor neemt.

Your life is your own

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 08:59

Vanochtend voor het eerst, sinds ruim een maand, weer op de weegschaal gestaan.
Ik had hem vakkundig vermeden, omdat ik eigenlijk gewoon niet durfde.
Op zich valt het nog mee, maar weet wel weer waarmee ik moet werken :j

Focus is nu eerst om 560 gram eraf te krijgen. Dan zit ik weer onder een rond getal :P
Er vanuit gaande dat ik gisteren zwaar getraind heb bij kickboksen zal dat morgenochtend zomaar 's ochtends al kunnen zijn. We gaan het zien.

Afgelopen 2 dagen in ieder geval goed verlopen. Op naar nummer 3 :Y)

annikeee19

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 18:32

Hee allemaal
Ik had een vraagje heeft iemand van jullie misschien ervaring met GLI

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 19:38

annikeee19 schreef:
Hee allemaal
Ik had een vraagje heeft iemand van jullie misschien ervaring met GLI

Ik heb geen ervaring. Maar de ervaringen die ik wel gelezen heb waren niet ernstig positief -O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:15

Geen min 560gram zoals ik misschien dacht, maar wel min 200gram. Alles is welkom in dit stadium :P naar beneden, is naar beneden.

Blij met weer drie dagen op rij. Nu op naar dag 4! :j

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 15:59

Hier is de weekend kilo ook weg met -100 gram als cadeautje erbij :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 16:12

Swifter schreef:
Hier is de weekend kilo ook weg met -100 gram als cadeautje erbij :D

Kijk, lekker bezig!

Ik heb voor mezelf vanaf volgende week weer een nieuwe challenge bij de Bootcamp Club hier in het dorp. Een week lang sleetraining (elke dag 30 minuten, gezamenlijk, op locatie) + een eetschema om even een week te boosten en hopelijk weer volledig op het pad te komen! :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 08:10

Nog niet de volledige -560 gram, maar wel weer 200 gram extra eraf vanochtend *\o/*
Ik mag dus zeker niet klagen, zo na het weekend.

Hoe is het bij jullie gegaan?

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 08:49

Wat goed! Top dat je jou zo hebt kunnen herpakken!

Hier een erg druk weekend. Zaterdag nog naar een all you can eat gegaan en flink gegeten. Maar mij verder erg netjes gehouden en deze ochtend op de weegschaal bespeurde ik toch weer een -100 gram. Woensdag is mijn vast weegmoment dat ik ook mijn gewicht ingeef en ik heb erg goede hoop op een mooi getal :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 09:05

Thanks. Voelt ook weer echt even heel goed :j laten we dat vooral zo houden.
Op naar weer een dag gewoon netjes volgens plan eten en geen rare dingen doen ;)

Kijk, toch een minnetje op de weegschaal na het weekend is altijd al mooi.
En er zal zeker nog wat extra's afgaan, als je zaterdag misschien iets teveel naar binnen hebt gewerkt.
Goed bezig :j

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 10:37

Was even doorzetten hoor. Afgelopen weekend ook een flinke hoop fatshaming over mij heen gekregen van een naast familielid -O- Waren met haar naar de stad. Ging het natuurlijk weer over mijn gewicht. Ik zeg heel trots: Nou, er is al 7 kilo af! Waarop ze antwoord: Oh, het is al iets.
Maar waarom ga je niet gewoon voor een maagverkleining?

Nou zeg ik, Ik zie het als een laatste redding maar in mijn geval gaat het over een slecht eetpatroon. Dus ik moet mijn levensstijl veranderen en dat kan dus ook zonder operatie.

Waarop ze antwoord: Wel, die en die hebben dat gedaan en die zijn daar echt tevreden van en geen veloverschot etc. Het is toch veel makkelijker en zij zijn tenminste 50 kilo kwijt.

Waarop mijn man antwoord: Haar BMI zit nu onder het BMI dat ze moet hebben voor een operatie. Dus ze is keigoed bezig.

Waarop ze naar mij kijkt, mij scant van boven tot beneden en zegt: Oh ja? Dan eet je toch gewoon wat pralines, zijn die kilo’s er zo weer bij en moet je niet moeilijk doe.

Nou… -O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 10:41

Wat een verschrikkelijk sneu figuur zeg. Het zegt uiteraard veel meer over haar dan over jou.
Maar ik kan me voorstellen dat je echt gedemotiveerd en gefrustreerd raakt van dit soort mensen.
Bah, wat een naar mens en wat een nare ervaring voor jou (jullie).

Volgende keer dus niet meer met dat familielid afspreken, ver uit de buurt blijven.
Je bent supergoed bezig! :j fijn dat je man je wel supergoed ondersteunt en trots op je is <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:39

Wat een rare opmerkingen. Een gastric bypass wordt vaak gezien als de makkelijke weg maar dat is het natuurlijk niet. Je moet je hele levensstijl aanpassen. Trek je er maar niets van aan en ga lekker zo door!

Mijn weekend was qua eten weer prut want ik heb m'n verjaardag gevierd. Teveel gegeten en gedronken en vandaag weer braaf in het gareel.

Moet zeggen dat die omslag me vaak wel goed af gaat. Maar het zou heel handig zijn als ik het gewoon consequent aan kan houden ipv uit de band springen in het weekend.

Your life is your own

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:04

Swifter, jeetje wat een nare opmerking :( aan zo een rot karakter van iemand is met geen enkele operatie meer iets te doen :x je bent top bezig, je mag altijd een keer lekker uiteten gaan en super genieten van die ene avond!

Goed dat het oppakken weeer komt MuSli!

Roosch, nog gefeliciteerd! Rondje extra op de foxy en we praten nergens meer over :j je verjaardag mag je best goed vieren is maar 1x per jaar ;)

Hier kwa afvallen mag ik echt heel enthousiast zijn weer niks erbij en ik lijk de ondergrens van wat ik iedere keer heb goed vast te houden.
Weet alleen niet of het gezond is want ben steeds wat beroerder aan het worden en heb vaak en veel dagen dat ik echt heel misselijk ben en dus niet of nauwelijks eet. Heeft denk ik met spanning voor de artsen afspraken te maken, zou ook een symptoom kunnen zijn van waar ze nu op gaan testen.
Mocht iemand nog iets weten wat goed werkt bij misselijkheid heel graag :)

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:12

Wel fijn dat er niks aankomt @Tirzasarah en je de ondergrens goed vasthoudt. Maar wel heel naar waar dat vandaan komt en dat je je niet zo lekker voelt -O-

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:20

Swifter schreef:
Was even doorzetten hoor. Afgelopen weekend ook een flinke hoop fatshaming over mij heen gekregen van een naast familielid -O- Waren met haar naar de stad. Ging het natuurlijk weer over mijn gewicht. Ik zeg heel trots: Nou, er is al 7 kilo af! Waarop ze antwoord: Oh, het is al iets.
Maar waarom ga je niet gewoon voor een maagverkleining?

Nou zeg ik, Ik zie het als een laatste redding maar in mijn geval gaat het over een slecht eetpatroon. Dus ik moet mijn levensstijl veranderen en dat kan dus ook zonder operatie.

Waarop ze antwoord: Wel, die en die hebben dat gedaan en die zijn daar echt tevreden van en geen veloverschot etc. Het is toch veel makkelijker en zij zijn tenminste 50 kilo kwijt.

Waarop mijn man antwoord: Haar BMI zit nu onder het BMI dat ze moet hebben voor een operatie. Dus ze is keigoed bezig.

Waarop ze naar mij kijkt, mij scant van boven tot beneden en zegt: Oh ja? Dan eet je toch gewoon wat pralines, zijn die kilo’s er zo weer bij en moet je niet moeilijk doe.

Nou… -O-

Wat een nare opmerkingen.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 04:19

MuSLi schreef:
Wat een verschrikkelijk sneu figuur zeg. Het zegt uiteraard veel meer over haar dan over jou.
Maar ik kan me voorstellen dat je echt gedemotiveerd en gefrustreerd raakt van dit soort mensen.
Bah, wat een naar mens en wat een nare ervaring voor jou (jullie).

Volgende keer dus niet meer met dat familielid afspreken, ver uit de buurt blijven.
Je bent supergoed bezig! :j fijn dat je man je wel supergoed ondersteunt en trots op je is <3

Helaas. Iets met schoonmoeder en zo -O- Er zijn daarna nog opmerkingen gevallen dat honger hebben niet iets slecht is ondermeer. Ze kan soms echt erg naar uit de hoek komen. Man vroeg of hij haar er nog eens apart op moest aanspreken maar heb aangegeven het maar te laten gaan. Dat gaat toch niet helpen en enkel voor ruzie zorgen wat het niet waard is voor mij. Been there, done that… Heb wel geantwoord tegen mijn man dat ze beter wat vriendelijker wordt tegen de tijd dat ze oud is en wij haar moeten helpen/verzorgen want anders zoekt ze maar zelf uit hoe ze haar billen afveegt :')

Gefeliciteerd Roosch met jou verjaardag!

Tirza: Echt even jou rust nemen voor het eten kan wel helpen. Even zitten en diep in en uitademen en kleine beetjes per keer eten. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 08:22

Swifter schreef:
Helaas. Iets met schoonmoeder en zo -O- Er zijn daarna nog opmerkingen gevallen dat honger hebben niet iets slecht is ondermeer. Ze kan soms echt erg naar uit de hoek komen. Man vroeg of hij haar er nog eens apart op moest aanspreken maar heb aangegeven het maar te laten gaan. Dat gaat toch niet helpen en enkel voor ruzie zorgen wat het niet waard is voor mij. Been there, done that… Heb wel geantwoord tegen mijn man dat ze beter wat vriendelijker wordt tegen de tijd dat ze oud is en wij haar moeten helpen/verzorgen want anders zoekt ze maar zelf uit hoe ze haar billen afveegt :')

Tsja, daar kom je een beetje lastig onderuit inderdaad. Maar dan geldt hiervoor echt: ene oor in, andere oor uit. Het zegt meer over haar dan over jou :j Proberen erboven te staan en te denken: ik weet wie het zegt, ze is het niet waard om een reactie uit te lokken en me over te frustreren -O- You got this!

Hier gisteren weer een nette dag gehad. Dus weer heel tevreden :Y) Vandaag ook al helemaal gepland en dat ziet er ook allemaal weer keurig uit. Hele dag van huis (op kantoor), dus dan is er een stuk minder om te eten. Alleen datgene wat ik mee heb :P Dat werkt altijd heel fijn.. Morgenochtend weer op de weegschaal. Ik merk dat ik de weegschaal ontwijk als het wat minder gaat. Dus voor mij een goed teken om er even elke dag op te gaan staan :)

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 08:33

Wat goed! Hier gaat goed eten ook beter als ik werk. Veel meer afleiding!

Deze ochtend was het zo ver, -8,0 kilo :D Bij elke voormalige afvalpoging strandde ik op -7. Het heeft mij 3 weken geduurd maar ik kan de -7 achter mij laten *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 08:34

Swifter schreef:

Deze ochtend was het zo ver, -8,0 kilo :D Bij elke voormalige afvalpoging strandde ik op -7. Het heeft mij 3 weken geduurd maar ik kan de -7 achter mij laten *\o/*

Whoehoeee *\%/*

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:45

Swifter schreef:

Supergoed!! :D

Instagram: lusitano_roux