Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 09:41

Ach, DonDon. Wat pittig voor jullie. Begrijpelijk dat je je eenzaam voelt zo, dit is niet hoe je de kraamtijd wilt. Heel veel sterkte, hopelijk knapt de kleine snel op.


mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:08

Inmiddels al iets gehoord DonDon?
Hopelijk goed nieuws. ♡

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:18

Sterkte dondon, vervelend die onzekerheid bij de start en dat je er voor een groot deel alleen voor staat

0 ShindaXAcilliano = Iylux!
0 IyluxXBergquell = Iylena!

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:46

DonDon schreef:
Helaas krijgt hij nu ook koorts. Straks komt het lab prikken op ontstekingswaardes en hij heeft ook een plaszakje om. Toch raar die oplopende temperatuur.

He bah. Hopelijk snel duidelijkheid en vooruitgang

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:11

Pff verschrikkelijk om je kindje zo te zien.
Sterkte :knuffel:

Goedenmiddaghhh

Celestexxxxx
Berichten: 272
Geregistreerd: 07-10-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:58

Sterkte Dondon! Zo naar! :(
Heb je al nieuws gekregen van de artsen?

Celeste Fotografie

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:26

Voor de zwangeren, zien jullie erg op tegen de temperaturen dit weekend?
Nog ideetjes om af te koelen?
En voor degene die al een kleine hebben, hoe gaan jullie hem/haar dit weekend door krijgen? ;)
Ik denk hier vooral rustig aan doen, niet wandelen. Vandaag was het binnen ook koeler dan buiten, dus laat hem lekker daar.

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-23 22:41

Wij hebben gelukkig een koel huis. Denk dus gewoon binnen houden en romper uit als het te warm is voor 'm. Als ie wel mee naar buiten moet, in ieder geval goed insmeren ook al houden we 'm uit de zon. Denk dat ie nog te klein is om een zwembadje leuk te vinden.

Ohja en we leggen 'm in een hydrofiele doek ipv badcape nu. Neemt warmte en zweet goed op dus daar wordt ie ook rustig van.

Celestexxxxx
Berichten: 272
Geregistreerd: 07-10-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:59

mriek1990 schreef:
Voor de zwangeren, zien jullie erg op tegen de temperaturen dit weekend?
Nog ideetjes om af te koelen?
En voor degene die al een kleine hebben, hoe gaan jullie hem/haar dit weekend door krijgen? ;)
Ik denk hier vooral rustig aan doen, niet wandelen. Vandaag was het binnen ook koeler dan buiten, dus laat hem lekker daar.


Wij hebben airco’s in huis. Beste investering ooit geweest! Mn ouders hebben een ingebouwd zwembad waar we eigenlijk van plan zijn om het hele weekend lekker te gaan dobberen.
Gelukkig heb ik hulp met de paarden (2 eigen en 1 pensionklant) en hoef ik geen stallen te mesten.

Gisteren hebben we kennis gemaakt met de kraamhulp en ze zei dat ze erg blij is dat we airco’s in huis hebben. Ik ben in juli uitgerekend dus dan zal het ook wel goed warm zijn.

Celeste Fotografie

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 23:21

Wij hebben een mobiele airco voor de nachten. Dat helpt enorm. En verder denk ik als een soort zeekoe in een badje rollen ;)

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 23:24

Wij geen airco. Dus hoop dat het huis beetje koel te houden is. Nu valt het nog mee gelukkig.
Maar er is nog twijfel over de plek van bevallen, dus misschien de warmte meenemen in de overweging als ze besluit dit weekend te komen.

Gelukkig verder weinig last van de warmte, hou ook niet veel vocht vast.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:12

Hier geen airco maar als ik de boel overdag goed dicht hou word het niet heel heet in huis
Wel gisteren nog even gauw een goede parasol gehaald die we voor de ramen aan de achterkant kunnen zetten zodat de zon daar minder op schijnt

0 ShindaXAcilliano = Iylux!
0 IyluxXBergquell = Iylena!

Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:29

Hier geen airco, ik hoop vooral dat ik niet hoef te bevallen in een hittegolf, maar verder kan ik er prima tegen. Scheelt dat wij best hoog wonen, dus er staat eigenlijk altijd wel wind. ‘s Avonds goed de ramen tegen elkaar open en dan slapen :)

Eergisteren zijn we uit eten geweest en naar de film. Ik had zoveel gegeten dat ik gewoon niet plat kon liggen ‘s nachts. Pas om 4 uur was alles gezakt en kon ik slapen :') leermomentje haha
Gisteravond hebben we nog een box opgehaald en gelijk in elkaar gezet. Dus nu zijn we klaar voor de kleine!

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:43

Hmm ik geniet ook nog wel van het warme weer.. alleen mijn dikke olifantenvoeten vinden het iets minder :=
Wij hebben zaterdag een keuring met de pony’s dus ben wel benieuwd hoe dat gaat lopen…

Ohhh Marlis nu ik dat zeg ben ik ook wel benieuwd; ben je het vocht kwijt? Ging dat snel? :))

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:54

Hier hebben we een airco op de 1e verdieping dus dat is top. Anders is het op de 1e en 2e verdieping megawarm in de zomers.
Verder voor mezelf (en mijn man) zo'n pierenbadje gekocht bij de Decathlon voor de heetste dagen zodat we daar in de tuin onze voeten/benen in kunnen doen.

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:55

mriek1990 schreef:
Voor de zwangeren, zien jullie erg op tegen de temperaturen dit weekend?
Nog ideetjes om af te koelen?
En voor degene die al een kleine hebben, hoe gaan jullie hem/haar dit weekend door krijgen? ;)
Ik denk hier vooral rustig aan doen, niet wandelen. Vandaag was het binnen ook koeler dan buiten, dus laat hem lekker daar.
Ik ben niet zwanger maar kan dus niet tegen dat vieze kleffe Nederlandse zomerweer. Vooral als het in de nacht niet goed afkoelt. Gelukkig een koel huis met vloer koeling dus beneden is het lekker. Boven helaas nu al 22 graden en dat zal alleen maar erger worden ben ik bang.

Heb wel een mini badje gekocht bij decathlon dus misschien daar een beetje in spetteren met de kleine dit weekend.

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 10:16

Ik ben ook vooral benieuwd hoe het straks gaat met de temperaturen en wat je ze bijvoorbeeld aantrekt.

Gwen is van februari en dat was 2 kruiken in bed, verwarming aan, mutsje, alles lang. En nu een newborn in de zomer. We gaan het zien.

Ze zit er nog :+.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 10:41

@DonDon gefeliciteerd met de geboorte van Zayne. Wat een vervelende start zeg. Hoe gaat het nu met jullie?

Ik kan zelf gelukkig heel goed tegen warmte. Gisteren nog leker in de zon op het balkon gezeten. Ik heb ook 2 jaar op Cyprus gewoond. Gelukkig houd ik geen vocht vast zoals sommige andere. Ik mis nu wel echt een tuin.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 10:47

_Marjon_ schreef:
Ik ben ook vooral benieuwd hoe het straks gaat met de temperaturen en wat je ze bijvoorbeeld aantrekt.

Gwen is van februari en dat was 2 kruiken in bed, verwarming aan, mutsje, alles lang. En nu een newborn in de zomer. We gaan het zien.

Ze zit er nog :+.


Voor jullie nu echt spannend. Inmiddels 40+4. Hoe voel je je?

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 11:47

_Marjon_ schreef:
Ik ben ook vooral benieuwd hoe het straks gaat met de temperaturen en wat je ze bijvoorbeeld aantrekt.

Gwen is van februari en dat was 2 kruiken in bed, verwarming aan, mutsje, alles lang. En nu een newborn in de zomer. We gaan het zien.

Ze zit er nog :+.



Ik vind het ook wel zoeken, Jane is 2 weekjes oud. Kruik in bed zijn we nu maar mee gestopt. Hebben nu rompers zonder mouw en dan lang broekje en shirtje.

Normaal met temperaturen van aankomend weekend slaap ik met alle ramen open, kan heel slecht tegen de warmte op de slaapkamer. Maar met Jane naast ons in de co-sleeper gaat dat niet. Dus dat word ook even zoeken naar een oplossing.

Wil haar graag opgegeven moment overdag met mooi weer buiten onder de overkapping in het campingbedje leggen, maar vanaf wanneer dat verstandig is vind ik ook lastig.

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-23 12:48

_Marjon_ schreef:
Ik ben ook vooral benieuwd hoe het straks gaat met de temperaturen en wat je ze bijvoorbeeld aantrekt.

Gwen is van februari en dat was 2 kruiken in bed, verwarming aan, mutsje, alles lang. En nu een newborn in de zomer. We gaan het zien.

Ze zit er nog :+.


Hier ligt boris nu in alleen een romper en als het nog warmer wordt, alleen een luier. Soms is het gewoon proberen. Je kunt ze wegleggen hoe je denkt dat goed is en dan 10 minuten later even voelen in het nekje of ze gaan zweten. Zo ja, laagje eraf en anders is het prima.

Buiten hebben wij vrij snel gedaan in de kinderwagen. Mooi klep omhoog en tegen de wind in.

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:50

Gaat nog steeds goed. 's Avonds is ze erg aanwezig en geeft wel wat ongemakken. Lage rugpijn, harde buiken. Maar als ik in bed ga liggen slaap ik als een roosje :+.

Dat met raam open slapen is wel een dingetje ja. Wij hebben het raam altijd op kiepen staan met het gordijn ervoor. Denk dat dat met tocht wel meevalt maar zullen even moeten kijken hoe of wat.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-23 12:51

_Marjon_ schreef:
Gaat nog steeds goed. 's Avonds is ze erg aanwezig en geeft wel wat ongemakken. Lage rugpijn, harde buiken. Maar als ik in bed ga liggen slaap ik als een roosje :+.

Dat met raam open slapen is wel een dingetje ja. Wij hebben het raam altijd op kiepen staan met het gordijn ervoor. Denk dat dat met tocht wel meevalt maar zullen even moeten kijken hoe of wat.


Raam open wordt juist aangeraden, ook in de winter op een kiertje. Ideale temp voor een baby is 16-18 graden. Veel mensen maken het te warm in huis of kleden ze erg warm aan. Gewoon ff voelen zou ik zeggen :)


_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:56

Normaal in de winter ook altijd raam open ja. Is wel even koud maar heerlijk als je eenmaal ligt.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:00

_Marjon_ schreef:
Gaat nog steeds goed. 's Avonds is ze erg aanwezig en geeft wel wat ongemakken. Lage rugpijn, harde buiken. Maar als ik in bed ga liggen slaap ik als een roosje :+.

Dat met raam open slapen is wel een dingetje ja. Wij hebben het raam altijd op kiepen staan met het gordijn ervoor. Denk dat dat met tocht wel meevalt maar zullen even moeten kijken hoe of wat.


Raam staat hier al weken open op de slaapkamer, kind goed aangekleed en in de gaten houden. Nou meld zij zich wel als ze het koud heeft, eergisteren ook gebeurd toen ze het savonds heet had en snachts te weinig had aan haar slaapzak alleen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, catharin, Domi_94, Emmaa_92, Evilou, GrapeshotBot, Heez, Kaplaars, Lijsken, Time2Tri, Verara en 91 bezoekers