Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 19:37

Ik ben vrijdag weer begonnen aan een nieuwe pil strip dus geen idee of dat wat kan doen qua vocht vasthouden.

Ik kan geen andere verklaring bedenken voor het niet afvallen dan wat ik in het weekend heb gegeten...

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 19:45

Het kan ook gewoon je lijf zijn die net wat meer vocht vasthoudt inderdaad. Maar balen is het wel. Ik slik ook de pil en heb tot nu toe nog geen verband tussen het afvallen en de pil gevonden. Zelfs in mijn stopweek val ik ongeveer een halve kilo af.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 19:48

Misschien ligt het daar dan aan! Hormonen kunnen wel invloed hebben op het vasthouden van vocht!

Want even snel (en erg ruim) gerekend is een bak chips (75 gram) 385 kcal en 3 witte wijn (450 ml) 390 kcal, samen ongeveer 774 kcal. Dan heb je de hele week maar 100 calorieën per dag minder gegeten als dieet, dán pas zou dit ervoor zorgen dat je stil blijft staan. En zelfs al zou je dat bakje chips/wijn niet hebben gegeten dan zou je maar 100 gram afvallen per week...

Weeg je sochtends of savonds?

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 20:28

Zertab schreef:
Jorex schreef:
Lor1 wat vind je leuk qua hobbies, misschien daar iets van halen? Ik zou mezelf belonen met een game die ik graag wil hebben bvb.


En anders gewoon die lekkere koffie als je daarna weer de handrem kan aantrekken

Ik wil bewust geen eten/drinken als beloning doen omdat ik de connectie 'beloning = excuus om te mogen snaaien' wil loskoppelen.

Ik heb niet echt een hobby oid, is dus nog best lastig om wat te verzinnen. :')
Maar gaat wel lukken, hoeft nl ook niet groot/duur ofzo te zijn, gewoon een klein beloninkje zegmaar. :)

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 20:39

Zertab schreef:
Ik ben vrijdag weer begonnen aan een nieuwe pil strip dus geen idee of dat wat kan doen qua vocht vasthouden.

Ik kan geen andere verklaring bedenken voor het niet afvallen dan wat ik in het weekend heb gegeten...

Hormonen doen zeker wat. Dat je nooit nog wat kan drinken of lekkers eten is gelukkig onzin. Ik had vorig jaar 2x per week een bewust genietmoment (maar af en toe waren dat er ook meer), geregeld ging er een halve pint ben en jerry s in (soms wekelijks), maar alsnog viel ik af. Misschien toch nog vaker dingen die je eet vervangen door suikerarme of vetarme alternatieven?
En cm s gaan meten, kg's zeggen weinig. Vorig jaar maar 5-6kg afgevallen, maar iedereen zag duidelijk verschil. Ik ben meer dan 10cm s in omtrek kwijtgeraakt en ik doe alles in kleine stapjes. Ik ben eerst op mn khd gaan letten of meer alles naar volkoren zodat ik sneller vol zit, dan de vetten, dan de suikers,... werkt bij mij het beste

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 21:24

Bedankt voor jullie reacties! :)

Ik volg het Benfit programma, dus ik hoef niet na te denken over wat ik eet, is gewoon een schema per dag opgesteld. Dus aan mijn normale voeding kan het niet liggen...

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-23 21:39

Maar weet je Zertab.. Probeer er niet te zwaar aan te tillen (haha). Ik had in eerdere afvalpogingen ook wel eens momenten dat ik een week, soms een paar weken zelfs, op hetzelfde gewicht hing. Probeer je daar niet teveel aan vast te houden. Soms is er niet echt een duidelijke aanwijsbare oorzaak voor :n Grootste belang is om te proberen je motivatie vast te houden, zodat je mogelijk komende week wel weer wat afvalt.

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 21:53

Renee1991 schreef:
Maar weet je Zertab.. Probeer er niet te zwaar aan te tillen (haha). Ik had in eerdere afvalpogingen ook wel eens momenten dat ik een week, soms een paar weken zelfs, op hetzelfde gewicht hing. Probeer je daar niet teveel aan vast te houden. Soms is er niet echt een duidelijke aanwijsbare oorzaak voor :n Grootste belang is om te proberen je motivatie vast te houden, zodat je mogelijk komende week wel weer wat afvalt.


Is ook zo. Morgen weer vol goede moed verder!

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 08:47

Gisteren en enorm veel bewogen

In totaal 10 km gewandeld en 10 km gefietst.

Ik heb ruim boven mijn eet doel gegeten.

Maar toch beetje afgevallen,.

Super trots.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 09:42

Wauw je gaat echt lekker hoor! Super goed!!
Hier ook weer een paar honderd gram er af, dus nu op - 1,8 kg.

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 10:10

Goed bezig iedereen! *\o/*

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 10:24

Ik hang stil :Y) terwijl ik echt niet heel veel heb gesnoept/gesnackt.
Mijn weekend zijn wel oliebol ook komende tijd. Vrijdag uit eten, zondag uit eten....
Maar goed rest wel netjes houden dan is de schade nog beperkt :j

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 11:35

Deugenietje schreef:
Gisteren en enorm veel bewogen

In totaal 10 km gewandeld en 10 km gefietst.

Ik heb ruim boven mijn eet doel gegeten.

Maar toch beetje afgevallen,.

Super trots.

Wat goed! *\o/*

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 13:09

ik ben nu aantal dagen mijn calorieen aan het bijhouden. soms best lastig om goed te eten en onder de calorieen te blijven.. Met gewoon goed eten kom ik er ook toch snel aan.. Maar sinds gister wel sneller honger gevoel en dat eerst niet. Dus ik moet even opzoek gaan naar nog vullende gezonde voeding..

Maar wat.. Ja kwark met frambozen maar ik ben zo mieperd wat niet elke dag hetzelfde kan eten..

En voordiegene die het ook doen. Hoe doen jullie gerechten invullen? vanavond eet ik wat koude macaroni met spejes en kaas, ijsbergsla en paprika. Dit is 1 bak gemixt tja heoveel gram ik van alles eet geen idee. Heb nu wat op gevoel ingevuld maar dan is het toch nog best een calorieen bom zeg maar haha

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 13:24

Ik weeg af met opscheppen
Vaak kijk ik van te voren hoeveel kcal het bevat en dan kijk ik wat in mijn dagbehoefte past

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 13:29

Vandaag mijn broek aan die eigenlijk te strak zat om mijn middel, maar hij zit nu gewoon goed *\o/*

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 14:37

Esmee_RS schreef:
Vandaag mijn broek aan die eigenlijk te strak zat om mijn middel, maar hij zit nu gewoon goed *\o/*


*\o/* dit is zoveel meer waard dan het getal op de weegschaal!


plutolover schreef:
ik ben nu aantal dagen mijn calorieen aan het bijhouden. soms best lastig om goed te eten en onder de calorieen te blijven.. Met gewoon goed eten kom ik er ook toch snel aan.. Maar sinds gister wel sneller honger gevoel en dat eerst niet. Dus ik moet even opzoek gaan naar nog vullende gezonde voeding..

Maar wat.. Ja kwark met frambozen maar ik ben zo mieperd wat niet elke dag hetzelfde kan eten..

En voordiegene die het ook doen. Hoe doen jullie gerechten invullen? vanavond eet ik wat koude macaroni met spejes en kaas, ijsbergsla en paprika. Dit is 1 bak gemixt tja heoveel gram ik van alles eet geen idee. Heb nu wat op gevoel ingevuld maar dan is het toch nog best een calorieen bom zeg maar haha


ik probeer van tevoren een schatting te maken van wat ik zou willen eten en dan kijk ik of dat uitkomt met hoeveel ik mag. Bij sommige recepten weet ik gewoon dat het meer is, dus dan probeer ik overdag wat minder te eten. Als ik pastasaus maak voor meerdere dagen vul ik gewoon het totaal in / aantal porties en dan weet ik ongeveer hoeveel het is voor 1x eten. Ik weeg alles behalve groenten wel netjes af, op dingen als pasta/kaas/pesto/room etc. verkijk ik me toch erg snel :o Voorheen gooide ik overal een heel zakje kaas overheen (meerdere porties), maar qua smaak was 50 gram vaak ook wel genoeg ipv 200 gram enzo

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 15:46

Heeft iemand een tips om iets zoets te eten met weinig koolhydraten?

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 15:52

Deugenietje schreef:
Heeft iemand een tips om iets zoets te eten met weinig koolhydraten?

Is 4 gram koolhydraten per 100 gram product weinig?
Zo ja, snoeptomaatjes van de AH (of eender welke supermarkt). Echt mijn favo snack. :9

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 15:53

Deugenietje schreef:
Heeft iemand een tips om iets zoets te eten met weinig koolhydraten?


aardbeien/frambozen en bosbessen

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:06

Hoi allemaal ik kom ook even binnenvallen. Ben best wel wat te zwaar maar ondertussen in 2 maand tijd 7.4 kilo afgevallen. Nu alleen een beetje in een dip aan het raken. Dus kwam even steun zoeken of een schop onder me kont. Merk dat ik nu al gauw denk ach dat ene gebakje of frietje kan toch geen kwaad, lastig.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 19:22

Welkom! Wat super knap al, 7,5 kg!! *\o/*
Kun je wat met de lekkere dingen een cijfer geven? Als het een 8 of hoger is pak je het, anders niet. Of een klein beetje onder het mom niet de calorieën, wel de smaak.

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 20:04

Dat is inderdaad wel een hele goede ga ik onthouden en toepassen, dankjewel

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 21:13

Wauw wat knap! :D

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 08:12

ben een -1,1 kilo afgevallen in een week.