Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 18:18

Hihi, scheelt natuurlijk wel dat je al een keer bevallen bent. Op het moment zelf kies je toch voor hetgeen waarvan je denkt dat dat het ‘prettigst’ is. Dan is dat altijd een goede keuze.

Hier geen ontsluitingsweeën gevoeld, ondanks een bevalling zonder pijnbestrijding. Weet dat dat niet heel gebruikelijk is, maar het wil dus niet per se zeggen dat het een hele pijnlijke gewaarwording is.


Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 19:15

Primavera, wat een mooie echo al! Kleine frummel is het nog maar he. Wel al vroeg een hartje gezien, dat is hartstikke goed!

JustOneBite, wat een geruststelling dat alles goed is. Nu gewoon genieten he :D

Haasje, als die 11 weken de piek moet zijn, is er hoop he. Ik ben nu ook 11+5 en gisteren zo! moe! Ik heb 's middags 2 uurtjes bijgeslagen en 's avonds om 19u ook een uurtje. En om 22u lag ik knock-out in bed :') Gelukkig zijn er geen twee dagen hetzelfde en vandaag was het al een stuk beter. Scheelt het bij jou ook zo veel per dag?

Ondertussen zijn we stilletjes dingen aan het verzamelen, want.. Volgende week vertellen we het aan onze ouders en broers/zussen *\o/* Ik zat te denken aan macarons met tekst op voor mijn mama, mijn papa een flesje (zero) bubbels met " Dag Opa".. :D Alleen voor mijn schoonmoeder nog iets bedenken, maar pffff. Zij roept al jaren "begin niet aan kinderen, wat een miserie", maar ze heeft er zelf zeven :+ We wilden met haar ergens uit eten en dan zo zeggen. Maar vind dat dan weer wat kaal ofzo :+

09/10/2023 <3

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 19:30

@Lin In de buurt van mij bij de echo! Dat lijkt nog zo ver weg.

@JustOneBite Gefeliciteerd met de goede nipt! Weer een vinkje bij. Ook een leuke pyjama <3 Ik moet me nu inhouden om niks te kopen, maar wil ook een grote confrontatie vermijden als het toch niet goed is. Na de nipt ook dus!

@Saskia Thuisbevallen. Pfoe dat lijkt mij een stress extra voor mij. Maar hoop dat het voor jullie kan doorgaan! +:)+


@Rebel zo'n leuk idee voor je ouders! Ik ga voor die van mij na de eerste echo vermoedelijk ook een wijnpakket met gepersonaliseerde glazen met oma en opa op nemen. Maar eerst die echo _O- Heeft je schoonmoeder iets van hobbies of iets waarmee je haar anders zou kunnen plezieren om het daarin te stoppen?

Ik heb 2 eerste afspraken vastliggen. 17 april bij een collega-gynae, 9 mei bij de eigen. De eigen keuze had geen plaats meer, dus ze vroegen of het uitzonderlijk bij iemand anders mocht. Ik dacht ja duh, want dit is al wel nog een eindje wachten. Nog bijna 4 onzekere weken dus. Vind het zeer stressy, want ik wilde het liefst zo snel mogelijk op het werk vertellen ivm zwaar werk en ik werk met katten. Maar wil zelf wel een hartje gezien hebben. 4 weken nog uiterst voorzichtig zijn dus |o

Neffesh

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 19:38

Oh meen je larisske, rond welke datum ben jij uitgetekend dan?

Ik heb zelf 2 katten, misschien stomme vraag maar ze komen alleen in de tuin als wij erbij zijn. Zou ik de kattenbak met handschoenen aan nog kunnen doen?

En stal mesten, kan dit zonder gevaar ?

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-23 19:51

Ja hoor kattenbak met handschoenen aan verschonen en daarna je handen goed wassen dan kan dat prima :)

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 20:04

Ah top. Bedankt. Had het hier met mijn vriend over. Hij vind dat zoooooo vies. Wil het wel voor me doen maar als we t zo kunnen oplossen, helemaal top.

Is er al een lijstje met wanner, wie is uit gerekend? Misschien leuk om anders bij te houden.

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 20:46

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- Bloem24 - 25 september - nog onbekend
- Rebel_Jits - 6 oktober - nog onbekend
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend

Ons lijstje!

Mijn gyn zei dat je de kat bijna in je mond moest stoppen voor die kans op toxoplasmose :+ Handschoenen aan en erna handen wassen is dus prima. Met in de tuin werken hetzelfde. Ik mag ook gewoon de kat op schoot en aaien. Gewoon even handen wassen erna.

09/10/2023 <3

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 20:47

Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien Primavera! Hele geruststelling alweer <3.

Justonebite, wat fijn dat je goede uitslagen hebt gehad vandaag! Jammer van de niet zo vriendelijke vrouw. Over geen mooie foto's gesproken, ik heb nog nooit een echo gehad met een mooie foto van ons kindje (ook niet bij de vorige :') )

Saskia, hopelijk is je deze keer een thuisbevalling gegund! Ik heb weer aangegeven in het ziekenhuis te willen bevallen. Vorige keer ook gedaan en na 14 uur rugweeën was ik zo gelukkig dat ik toch een ruggenprik kon krijgen. Sowieso wonen wij in de middle of nowhere en is het dichtstbijzijnde ziekenhuis meer dan een half uur rijden, vind ik een beetje te spannend.

Rebel, lekker bezig met het verzamelen voor leuke manieren om het nieuws aan te kondigen, helemaal leuk!

Over bepaalde werkzaamheden, soms moet je volgens mij ook gewoon zelf logisch nadenken wat wel of niet kan en op welke manier. Wij hebben (naast m'n baan in het onderwijs) een melkveehouderij. Op papier zou ik van alles niet mogen doen, rauwe melk is gevaarlijk, kalveren zijn gevaarlijk, van alles is gevaarlijk. De spannende ziektekiemen zijn wij al jaren gecertificeerd vrij van, echt niet dat ik niet help met de verzorging van de dieren hoor. Ik was vaker m'n handen en werk wat meer met handschoenen aan, maar verder vind ik het prima.

Overigens heb ik vandaag ook een positief bericht gehad, de uitslag van de NIPT was goed <3. Maandag de 13-wekenecho, ben heel benieuwd!

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')


x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 20:49

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- Bloem24 - 25 september - nog onbekend
- Rebel_Jits - 6 oktober - nog onbekend
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')


linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 20:56

x_Rebecca schreef:
Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- Bloem24 - 25 september - nog onbekend
- Rebel_Jits - 6 oktober - nog onbekend
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- linn1502 - 27 november - nog onbekend

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 21:41

x_Rebecca schreef:
Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- Bloem24 - 25 september - nog onbekend
- Rebel_Jits - 6 oktober - nog onbekend
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- Melewel94 - 25 november - nog onbekend

Every accomplishment starts with the decision to try.

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-23 21:50

Melewel94 schreef:
Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- Bloem24 - 25 september - nog onbekend
- Rebel_Jits - 6 oktober - nog onbekend
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- Melewel94 - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 27 november - nog onbekend

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 23:12

Melewel94 schreef:
Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- Bloem24 - 25 september - nog onbekend
- Rebel_Jits - 6 oktober - nog onbekend
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- Melewel94 - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 27 november - nog onbekend
- Lienepien95 - nog onbekend - nog onbekend


Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 00:17

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- Bloem24 - 25 september - nog onbekend
- Rebel_Jits - 6 oktober - nog onbekend
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- Melewel94 - 25 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 27 november - nog onbekend
- Lienepien95 - nog onbekend - nog onbekend


Ik ga me op dezelfde uitgerekende datum zetten als Melewel momenteel zie dat we op hetzelfde moment echo hebben zie ik!

Neffesh

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 09:25

Larisske schreef:
Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- Bloem24 - 25 september - nog onbekend
- Rebel_Jits - 6 oktober - nog onbekend
- haasje20 :D - 7 oktober - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- Melewel94 - 25 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 27 november - nog onbekend
- Lienepien95 - nog onbekend - nog onbekend


Ik ga me op dezelfde uitgerekende datum zetten als Melewel momenteel zie dat we op hetzelfde moment echo hebben zie ik!


Haha! Hoe toevallig! :D Voorlopig is dit de datum hoe de zwangerschaps app hem berekend vanuit de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid. Dit was 18 februari :D

Every accomplishment starts with the decision to try.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 10:06

Net voor de laatste keer om het af te leren :') _O- het dringt nog steeds niet door ofzo hahaha

Afbeelding

Every accomplishment starts with the decision to try.

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 10:19

Haha, ik heb vanmorgen ook nog getest hoor. Meer omdat mijn positieve test een early was en dit een normalen. Wilde graag zien dat hij gewoon oploopt.

Maar ook, ik doe body tec. Dat is sporten in een speciaal pak en werkt met stimulaties. Dit is alleen nnog niet getest met zwangere vrouwen en doen ze daarom niet. Dus voor ik haar zo ga appe, wilde ik ff checken haha

Remember to keep on smiling, it makes the sun forever shining *D

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 10:49

Melewel94 schreef:
Larisske schreef:
Ik ga me op dezelfde uitgerekende datum zetten als Melewel momenteel zie dat we op hetzelfde moment echo hebben zie ik!


Haha! Hoe toevallig! :D Voorlopig is dit de datum hoe de zwangerschaps app hem berekend vanuit de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid. Dit was 18 februari :D


Ik had nog niet echt een cyclus. 31 januari en 1 februari nog bloedverlies gehad 2 dagen. En dan enkel nog 5 en 6 maart een klein beetje bruinverlies, maar denk dat dat innesteling moeten zijn denk ik. Dus ben benieuwd met de echo hoe ver ze dan denken dat ik zou zijn.

Maar tot dan nog stress, er is nu ook geen extra controlepunt tussen positieve hcg test in bloed en echo waarmee je ziet dat het nog goed gaat, dus snap dat je ook nog eens testte om het af te leren ~~}>

Neffesh

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 10:53

17 april is nog zo lang :') pffff soms zou ik willen dat ik ziek werd, dan wist ik dat het allemaal werkte en leefde :+

Every accomplishment starts with the decision to try.

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 12:03

Jullie gaan hard!

Ik lees een beetje vanonder een steen mee, momenteel drukke periode op werk. Volgende week eindelijk de eerste echo en afspraak, dan zit ik volgens mijn berekeningen al bijna op 12 weken dus ben benieuwd wanneer ze dan de 13 weken echo willen doen :').

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 12:38

Ik heb geleerd dat dat tot 14+2 kan, Ilse. Dan heb ik 'm namelijk ook :').

'Waarom heb je zo laat pas een afspraak gemaakt?'
'Eh, mijn termijnecho was op vrijdag op 12 weken en toen was het weekend en ik mocht pas de volgende werkdag bellen'.
'Ah, oke. Nouja, dan moet ik even iemand gaan verschuiven'.

Goed gesprek was dat :').

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')


Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 12:47

Hahaha handig Rebecca! Fijn dat jullie nipt ook goed is trouwens :)

Bij ons plan je de 13 en 20-wekenecho zelf in (gaat via een ander echocentrum). Dat kan in principe dus ook al voor de termijnecho. Mits je ongeveer de uitgerekende datum weet natuurlijk ;)

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 13:14

Ja, bij ons is dat ook zo, alleen de afspraak is wel dat dat pas na de termijnecho mag. Ben met de termijnecho nog maar 1 dag naar voren gehaald, dus wat dat betreft had ik 'm prima na de echo op 8 weken kunnen plannen. Ach, komt uiteindelijk allemaal goed!

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')


Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-23 13:54

Hier wordt de 8 weken echo en de 12 weken echo direct ingepland als je belt dat je zwanger bent. Wij hebben in België geen 13 weken echo helaas.

Volgende week mag ik nog eens bij de vroedvrouw langs, de weer erna mijn 8 weken echo in t ziekenhuis en dan de 10 weken echo weer in t ziekenhuis en de 12 weken echo bij de professor in Leuven. Spannende tijden :)

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 16:24

Wel fijn elke twee weken een echo. Hopelijk ziet alles er keurig uit.

Misschien hoort het hier ook wel zo hoor Rebecca, maar daar wordt, naar mijn idee, niet echt op gelet. Misschien achter de schermen… :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Sun, AhrefsBot, bellizdej, Caoilfhinn, Julimy, Lotje033, Niki_, Selina, senna21, sterregoud, SusanH, XxLMMxX en 140 bezoekers