Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 16:46

Avalanche schreef:
Azmay schreef:
Mijn ervaring is dat vaak als iemand zich zoveel van de problemen toe schrijft dat die problemen voornamelijk aan worden gepraat door de toxische partner.
Waak daar voor, moeilijke mensen zijn vaak niet meer moeilijk als ze niet in een moeilijke situatie gedrukt worden..

Eens. En deze relatie klinkt allesbehalve gezond.


Jeetje, dat is dan wel weer heel overdreven hoor. Vriend in kwestie is in deze discussie nogal stug, mee eens, maar om dan gelijk te roepen ongezonde relatie pfff. Dan houden we volgens mij vrij weinig relaties over als de norm moet zijn dat je op alles ja en amen moet zeggen, en alles binnen 5 minuten opgelost moet zijn.

Heb je het er nog met hem over gehad? Zoals ik al eerder zei kun je eigen risico vooraf en achteraf gespreid betalen. Ik weet niet bij welke zorgverzekeraar je zit maar Menzis heeft mij hiermee heel erg geholpen altijd.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 16:49

Je vriend zijn amandelen laten verwijderen?
Dat was de oplossing bij mijn snurkprobleem en vriendlief helemaal happy hahahahaha :+ :7
(verwijderd om andere redenen, maar kan wel vrijer ademen en snurk dus geheel NIET meer!! grote amandelen kunnen blijkbaar vaker zorgen voor snurk/adem problemen tijdens de slaap, had ik nog nooit wat van gehoord, maar had ik het geweten, had ik het jaren eerder gedaan :') )

Apart slapen is ook een goede optie, maar dan moet je wel opletten dat je de "romantiek" levendig houd op andere manieren :9
Ik ken een koppel dat al jaaaaaaren apart slaapt ivm slaapapneu van 1 van de partners.

BeFunny

Berichten: 10512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:13

Ik heb niet alles gelezen. Daar begin ik alvast mee.

Wat een vervelende situatie.
Wel haal ik een beetje uit je bericht dat je oplossingen moeilijker maakt dan ze zijn.

Om te beginnen. Om meer te bewegen heb je geen sportschool nodig. Een mooi begin is dagelijks 30 minuten wandelen. Later kan daar intensievere training komen. Ik ben 15 kg kwijt en daar is geen sportschool aan te pas gekomen.

Toetjes en tussendoortjes laten voor wat het is. Dat hoef je dan ook niet te kopen en hou je wat over voor 1x in de week wat luxer avond eten. Suikerhoudende dranken. Water is veel gezonder en dan af en toe en sapje wat je ook met water aan kunt vullen.

Met simpel roerbakken kun je goed afwisselen. Snel simpel en goedkoop.

En testen op slaapapneu als je echt denkt dat dat het is. Maar als hij gaat snurken bij meer gewicht is het minderen van gewicht al een oplossing.

Zelf ga ik snurken als het raam dicht zit. Bij mij staat het slaapkamer raam heel het jaar open. Nu snachts op een kier maar dat is voldoende. Ik heb echt frisse lucht nodig. Mijn vriend heeft dat ook en kan het al niet aanhoren als ik een frietje eet laat staan gesnurk :')

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:12

TS: Je bent bokt geen verantwoording of uitleg schuldig mbt je relatie hoor. Alleen jij en je vriend weten hoe de relatie is en werkt. Ik heb eerder gereageert hoe ik het zou aanpakken, maar ik ben jou niet en mijn man is jouw vriend niet. De enige die een passende oplossing kan zoeken en vinden zijn jij en je vriend, denk daarbij alleen wel om jezelf en je nachtrust.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 00:16

En toen kwamen wr op het punt dat ik gewoon bang ben dat hij gaat snurken.

Ik had nog eens geprobeerd om langs hem te liggen maar ik gok dat dat voorlopig niet meer gaat gebeuren :\

scrabbel

Berichten: 946
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 00:40

Even afgezien van de situatie voor ts. Kan het niet zijn dat vriendlief juist heel bang is voor de uitkomst van de test. Ontkennen is dan veel makkelijker dan toegeven dat er misschien een probleem is.

Daarnaast zeggen velen hier je kan het eigen risico gespreid betalen. 360:12 is nog steeds 30 euro per maand. Als je al moeilijk kunt rondkomen kan dat ook een enorme beer op de weg zijn.

Toen ik zelf uit het ouderlijk huis "weggevlucht" ben moest ik rondkomen van 650 euro in de maand. Kamer 230, stalling paard 150, zorgverzekering, telefoon, eten, hoefsmid. 30 euro was toen voor mij veel geld. Ik ben zelf veel te vaak niet naar de huisarts gegaan terwijl het achteraf wel verstandig was geweest. Soms gun ik mijzelf financieel nog steeds te weinig. Dit kan dus ook nog meespelen met vriend van ts.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 00:45

Weet je vriend wel wat de gezondheidsrisico’s van ernstige slaapapneu zijn?

BeFunny

Berichten: 10512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 00:48

Het kan ook nog zo zijn dat het snurken heeeel erg mee valt maar dat Ts elk geluidje hoort.
Ts kan natuurlijk ook kijken wat ze daar aan kan doen.

Ik blijf dingen lezen als dit is moeilijk en dat. Maar echt in oplossingen wordt niet gedacht. Niet vanuit vriend en ook niet vanuit ts. Ja dat vriend moet veranderen ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 04:21

BeFunny schreef:
Het kan ook nog zo zijn dat het snurken heeeel erg mee valt maar dat Ts elk geluidje hoort.
Ts kan natuurlijk ook kijken wat ze daar aan kan doen.

Ik blijf dingen lezen als dit is moeilijk en dat. Maar echt in oplossingen wordt niet gedacht. Niet vanuit vriend en ook niet vanuit ts. Ja dat vriend moet veranderen ;)


Eens. Ik denk niet dat het probleem alleen bij de vriend van TS ligt en dat TS zelf ook wat pro-actiever moet zijn.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 06:12

Om dat uit te sluiten kan vriend een gratis snurkapp downloaden. Dan kunnen ze sochtends terug luisteren. Dat kan best een eye opener zijn.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 06:56

scrabbel schreef:
Even afgezien van de situatie voor ts. Kan het niet zijn dat vriendlief juist heel bang is voor de uitkomst van de test. Ontkennen is dan veel makkelijker dan toegeven dat er misschien een probleem is.

Daarnaast zeggen velen hier je kan het eigen risico gespreid betalen. 360:12 is nog steeds 30 euro per maand. Als je al moeilijk kunt rondkomen kan dat ook een enorme beer op de weg zijn.

Toen ik zelf uit het ouderlijk huis "weggevlucht" ben moest ik rondkomen van 650 euro in de maand. Kamer 230, stalling paard 150, zorgverzekering, telefoon, eten, hoefsmid. 30 euro was toen voor mij veel geld. Ik ben zelf veel te vaak niet naar de huisarts gegaan terwijl het achteraf wel verstandig was geweest. Soms gun ik mijzelf financieel nog steeds te weinig. Dit kan dus ook nog meespelen met vriend van ts.

Dit klopt ook. 30 euro is ook veel voor ons per maand erbij. Ik persoonlijk ben van mening dat we er dan wel uit kunnen komen als we even rond te tafel zitten en de uitgaven een beetje anders verdelen. Maar hij is er erg bang voor.

Gisteren hebben we ook een heel gesprek gehad over inkomen, gezien ik zo'n geval ben wat mer alle regels van inkomen tussen wal en schip val waardoor we gewoon niet echt wat vergoed krijgen. Ik moest hem gisteren ook weer met iets teleurstellen daarover. Het was geen fijn nieuws. Kijk en zoiets proberen we dan wel samen op te lossen. En dan spreken we vaak wel bijvoorbeeld dingen af zoals dat we er in het weekend even voor rond de tafel gaan zitten, zodat hij niet ook nog een hoop energie in een gesprek hoeft te steken na een lange werkdag. Misschien dat we her snurkprobleem dan nog een keertje kunnen noemen erbij, want dat kan ook onder de kosten vallen.

BeFunny schreef:
Het kan ook nog zo zijn dat het snurken heeeel erg mee valt maar dat Ts elk geluidje hoort.
Ts kan natuurlijk ook kijken wat ze daar aan kan doen.

Ik blijf dingen lezen als dit is moeilijk en dat. Maar echt in oplossingen wordt niet gedacht. Niet vanuit vriend en ook niet vanuit ts. Ja dat vriend moet veranderen ;)

Nou ja hij snurkt niet super hard. Zijn beste vriend of mijn moeder snurken veeel harder. Mijn moeder heb ik ook langs gelegen. Bij haar kreeg ik als kind zijnde rechtuit volledige paniekaanvallen als ik langs haar lag. Zij heeft dan denk ik geen slaapapneu. Maar de beste vriend van mijn vriend weer wel. In het begin deelden die twee een appartement om te kosten te verdelen. En de slaapkamers lagen naast elkaar. Gelukkig was hij alleen in het weekend thuis, maar die gast snurkte zo hard dat je het bij ons op de kamer nog kon horen alsof hij pal langs je lag :=
En die heeft hele duidelijke slaapapneu. Maar hem boeit dat gewoon niet.

Mijn vriend snurkt zo hard zeker niet. Hij snurkt gewoon vooral veel. En ik kan inderdaad niet veel hebben. Volgens mij had ik al eerder genoemd dat met iemand een kamer delen voor mij bijna niet te doen valt. Dat garandeert bijna altijd geen slaap die nacht. Dus her feit dat ik, buiten het snurken om, vrij goed kan slapen langs mijn vriend zegt enorm veel. Hij is de enige waarbij ik dat kan.
Cayenne schreef:
BeFunny schreef:
Het kan ook nog zo zijn dat het snurken heeeel erg mee valt maar dat Ts elk geluidje hoort.
Ts kan natuurlijk ook kijken wat ze daar aan kan doen.

Ik blijf dingen lezen als dit is moeilijk en dat. Maar echt in oplossingen wordt niet gedacht. Niet vanuit vriend en ook niet vanuit ts. Ja dat vriend moet veranderen ;)


Eens. Ik denk niet dat het probleem alleen bij de vriend van TS ligt en dat TS zelf ook wat pro-actiever moet zijn.

Nouja, ik wil het er gewoon fatsoenlijk met hem over kunnen hebben en dat is nog niet gebeurd door zijn afwijzing van her onderwerp. Je kunt nier specifiek samen over iets nadenken als je het er ook niet over hebt. Maar hij lijkt gewoon tijd nodig te hebben. De laatste dagen is hij er al minder knorrig over. Misschien dat het hem meer tijd en moeite kost om ermee face to face te komen omdat dit over hemzelf gaat en eventueel flinke onzekerheid mee geeft.

BeFunny

Berichten: 10512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 07:36

Maar wat heb je zelf al gedaan om er evt verandering in te brengen?

Want dat jij geluiden niet kunt aanhoren dat is heel erg naar maar daar kan je vriend echt niks aan doen ;)

Als hij echt slaapapneu heeft dan kan het voor hem gezonder zijn om naar een arts te gaan en zich daarbij te laten helpen. Als hij ongezond gewicht heeft kan hij daar verandering in aanbrengen.

Maar als het vooral is omdat "jij" het niet aan kunt horen zul je jou probleem moeten aanpakken. En een gesprek aan gaan met hem dat jij daaraan gaat werken lijkt me een stuk makkelijker dan dat hij snurkt.

Tevens lees ik dat hij na een lange werkdag ook kookt etc. Terwijl jij ivm beperkingen? Dat niet kan. Ik weet je beperkingen niet maar ik zou ook hier kijken of je toch niets iets kunt betekenen en dat je zelf ook wat zwaarder bent. Samen savonds nog even wandelen is gezellig en kost dus niks.

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 09:10

capopjekop schreef:
Om dat uit te sluiten kan vriend een gratis snurkapp downloaden. Dan kunnen ze sochtends terug luisteren. Dat kan best een eye opener zijn.


Ik heb een decibelmeter naast mijn vriend gelegd. 89 decibel!
Toen mocht in anti-snurk-spray gaan kopen haha.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 09:24

Anti-snurk-spray? Daar had ik echt nog nooit van gehoord!
Werkt dat?

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:05

meerdere mensen voor mij hebben ook oordopjes aangeraden. Ik zou toch daar nog eens naar kijken, die van Alpine (voor slapen) kosten €13. Hoor ik daar helemaal niks meer doorheen? Nee. Maar als ik daarmee zorg dat ik eerder ga slapen dan mijn vriend dan word ik niet meer wakker van het geluid (wat voorheen wel gebeurde als hij de diepte in ging :') ). Het lost het probleem niet op, maar geeft misschien wel wat verlichting om de nacht door te komen.

En ik zou gewoon echt apart gaan slapen voor nu. En dan maar afwisselen wie er op het luchtbed ligt (degene die als eerste op moet staan bijv.)

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 23:14

BeFunny schreef:
Maar wat heb je zelf al gedaan om er evt verandering in te brengen?

Want dat jij geluiden niet kunt aanhoren dat is heel erg naar maar daar kan je vriend echt niks aan doen ;)

Als hij echt slaapapneu heeft dan kan het voor hem gezonder zijn om naar een arts te gaan en zich daarbij te laten helpen. Als hij ongezond gewicht heeft kan hij daar verandering in aanbrengen.

Maar als het vooral is omdat "jij" het niet aan kunt horen zul je jou probleem moeten aanpakken. En een gesprek aan gaan met hem dat jij daaraan gaat werken lijkt me een stuk makkelijker dan dat hij snurkt.

Tevens lees ik dat hij na een lange werkdag ook kookt etc. Terwijl jij ivm beperkingen? Dat niet kan. Ik weet je beperkingen niet maar ik zou ook hier kijken of je toch niets iets kunt betekenen en dat je zelf ook wat zwaarder bent. Samen savonds nog even wandelen is gezellig en kost dus niks.

Ik heb, niet specifiek bij mijn vriend, maar wel bij veel anderen, over de loop van tijd veel verschillende oordopjes geprobeerd. En bij ze allemaal stuk voor stuk heb ik een probleem: ik kan ze misschien een dag of 2 in doen en daarna doet het te veel pijn. Toen ik klein was kreeg ik aangemeten oordopjes voor het zwemmen die je ook voor snurk issues kon gebruiken. Ik had ze omdat ik buisjes had. En zelfs die, die perfect in mijn oor moeten passen, deden op den duur te veel pijn. Ik heb plastic geprobeerd, schuim, wax/klei etc. alleen de wat specialere anderen niet omdat ik dat simpelweg niet kan betalen.
Stuk voor stuk doen ze pijn. Kwa geluid werkt het wax/klei achtige het beste. Dus voor langere tijd zijn oordoppen gewoon geen oplossing

Wat ik altijd al doe, maar dat is ook niet alleen voor het snurken, is een rustig piano muziekje opzetten. Dit doe ik voornamelijk om de lawaai van mijn eigen hersenen te dempen. Want mijn hersenen kunnen echt op volle touren draaien als ik wil slapen. Door de stilte wordt ik mentaal hyperactief.
Dat dempt het snurken natuurlijk ook een beetje. Maar dat helpt niet genoeg.

We hebben ook geprobeerd om mij als eerste in slaap te krijgen, maar mijn brein vertikt dat. Ik kan bijna altijd pas slapen als mijn vriend slaapt. En in de ochtend brn ik ook altijd als eerste wakker. Ten minste, als we uitslapen :')
En dat is iets wat ik niet alleen bij hem heb, maar bij iedereen. Ik gok dat mijn brein het niet vertrouwt om te slapen als anderen om me heen wakker zijn. En nu is er een angst voor het snurken ontwikkelt wat het natuurlijk erger maakt.

Ik had van een bokker een tip gekregen voor een dingetje. Daar wil ik naar kijken of ik dat deze maand zou kunnen bestellen. Tis wel december. Dat is natuurlijk een dure maand. Maar, als het kan doe ik het. Ik heb ook valeriaan. En dat werkt niet tegen het snurken. Het helpt me wel om makkelijker in slaap te komen. Maar ja, als mijn vriend snurkt word ik daar laterna weer wakker van.

En de eeuwenoude por werkt niet echt meer helaas -O-

Dus heb wel al het een en ander geprobeerd :j

Momenteel is het koken wel echt een issue. Ik kan het momenteel niet. Maar ik heb niet alleen moeite met koken, maar ook met het hele huishouden. Er komt ook wekelijk een coach langs die me helpt en begeleid met het onderhouden van het huishouden. Een jaar terug was ons huis een echt vuilnisbelt. De zooi was niet normaal. Simpelweg omdat het gewoon niet lukte. En mijn vriend werkt gewoon 40 uur per week. Dus ja, daar zit je dan. Ik zat toendertijd namelijk ook de hele tijd thuis. Ik had geen werk. En toen kwam de begeleiding en kreeg ik dagbesteding. Vanuit daar ben ik in iets meer dan een jaar zo ver gegroeit dat het huis op zijn minst opgeruimd blijft. Ik heb nog steeds veel moeite met dingen als de was, stofzuigen, de badkamer poetsen en het koken. En begin niet eens over extra taken zoals de vaatwasser of de wasmachine volledig uitdoen/poetsen. Ik heb ook moeite met boodschappen. Dus daar krijg ik ook hulp bij.

Dus, ja dat is iets waar ik al superhard aan heb gewerkt en waar ik enorm in ben gegroeit. Maar ik heb ook nog ver te gaan.

Daarom kookt mijn vriend voornamelijk momenteel. Dat maakt de rest van het huishouden iets makkelijker voor mij. We koken trouwens ook vaker samen. Maar meestal doet hij dan ook het meeste werk. Maar vaak gaat het er dan vooral om dat ik erbij zit en op zijn minst gezeldschap houd omdat koken zo saai kan zijn :=

Dus bij deze. een hele uitleg voor je :')

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 07:41

Ik heb al 2 x iets getypt en het weer weggehaald, omdat ik het niet opgeschreven krijg op een niet rotoverkomende manier. Maar ik snap wel nav je laatste post dat er wat issues zijn en dat je vriend misschien ook wel wat geïrriteerd kan zijn hierover.

BeFunny

Berichten: 10512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 07:58

Suzanne F. schreef:
Ik heb al 2 x iets getypt en het weer weggehaald, omdat ik het niet opgeschreven krijg op een niet rotoverkomende manier. Maar ik snap wel nav je laatste post dat er wat issues zijn en dat je vriend misschien ook wel wat geïrriteerd kan zijn hierover.


Ja. Ik ga het ook maar uit mijn hoofd laten verder om wat te typen want kreeg het ook niet echt netjes verwoord.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 09:06

Eens met mijn voorgangers. Ik denk dat er ook een andere kant aan dit verhaal zit als het gaat om issues.
Ik denk dat de snurkende vriend niet het probleem is.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 02-12-22 09:13, in het totaal 2 keer bewerkt

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 09:09

Ik vind je laatste post ook wel verhelderend. Ik denk dat het goed is voor jezelf om hulp in te schakelen. Het klinkt voor mij alsof het op eigen benen staan erg lastig voor je is. Vriend 40u werken en dagelijks koken vind ik heftig. In verhouding met jouw aandeel in het huishouden. Dit verklaart voor mij een hoop dingen/vragen.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 09:26

marleen_88 schreef:
Ik vind je laatste post ook wel verhelderend. Ik denk dat het goed is voor jezelf om hulp in te schakelen. Het klinkt voor mij alsof het op eigen benen staan erg lastig voor je is. Vriend 40u werken en dagelijks koken vind ik heftig. In verhouding met jouw aandeel in het huishouden. Dit verklaart voor mij een hoop dingen/vragen.

Die hulp heb ik al. Ik heb een jobcoach voor het opbouwen van mijn werk. Ik heb een coach die me thuis begeleid. Ik heb een pleegzorgcoach (die helaas binnenkort weg gaat vallen) en er zijn verschillende mensen van de gemeente betrokken bij mijn situatie. En ik heb 5 jaar lang therapie gehad. vóór de jobcoach had ik de coach van dagbesteding.

Mijn vriend wist dit al vanaf het begin dat hij met mij in een relatie kwam. Dat is bijna 3 jaar geleden. Toen kwam ik net uit mijn burnout. Ik heb hem vantevoren ook laten weten dat ik er een ben met een gebruiksaanwijzing. Dus hij heeft hier zelf voor gekozen.
Dat maakt het voor hem natuurlijk niet altijd minder frustrerend. Maar daarom ben ik zo blij dat ik hem heb van alle mensen die ik had kunnen hebben. Hij heeft zoveel begrip en geduld met mij. Dat kan ik nergens anders vinden. En ik zit niet meer thuis. Ik heb werk. Nog niet betaald werk maar daar zijn we momenteel mee bezig. We zijn een loonwaardeonderzoek gestart. Zogauw we daar de resultaten van binnen hebben kan ik mezelf bij mijn vriend gaan inschrijven en eindelijk een contract tekenen en op eigen houtje geld verdienen.

Dus ik heb denk ik zo'n beetje alle hulp die ik kan krijgen al :')

En ik begrijp zijn frustraties met mij net zo goed. Ik ben niet altijd makkelijk. Ik heb ook c-ptss. Hij hoefr het verkeerde maar te zeggen of te doen en her wordt getriggert. Gelukkig is dat niet zo vaak. Hij moet meer omgaan mer de triggers die andere mensen bij mij veroorzaken. Maar ik ben zeker niet makkelijk. En daar ben ik me helemaal van bewust. Ik had al eerder gezegd dar ik 90% van alle problemen in onze relatie ben. Dat meende ik ook. Ik zei dat niet voor niks

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 09:32

Ik vind het knap dat je zoveel zelfreflectie hebt, en volgens mij weet je goed waar de problemen zitten. Ik hoop dat jullie er samen uit komen. +:)+

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 10:22

Captain schreef:
Ik vind het knap dat je zoveel zelfreflectie hebt, en volgens mij weet je goed waar de problemen zitten. Ik hoop dat jullie er samen uit komen. +:)+


Eens!

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 10:43

Wat ben je dapper TS om zo open te zijn en zoveel hulp te aanvaarden.
Ook met al die hulp, slecht slapen is gewoon een probleem. Zoek met elkaar naar een duurzame oplossing waarin jullie beide goed kunnen slapen. Ergens een ruimte voor een opklapbed, wellicht kan er toch iets in de kattenkamer.

Ik krijg echt een beetje rillingen van sommige mensen hier. Geeft ze aan dat veel problemen door haar komen heeft ze vast en zeker een toxische partner. Licht ze toe hoe en wat moeten mensen per se melden dat ze niks vriendelijks erover kunnen zeggen. Jeetje zeg...

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 11:10

Captain schreef:
Ik vind het knap dat je zoveel zelfreflectie hebt, en volgens mij weet je goed waar de problemen zitten. Ik hoop dat jullie er samen uit komen. +:)+

Dankjewel. Ik denk ook wel dat we eruit komen. Een relatie is iets waar je constant aan moet werken, dus dat doen we ook samen. En bovenal is hij niet alleen mijn vriend, maar ook een van mijn beste vrienden. Dat vind ik een van de belangrijkste dingen in onze relatie :j

Ik hoop dat iedereen hier ook inziet dat ik al wat jaren heel hard werk achter mijn rug heb. Ik kom vanuit een plek waar ik niet eens kon eten of slapen. Ik ben vanaf 0 moeten beginnen. 2 keer achter elkaar zelfs. Ik heb hard moeten werken en vechten met mezelf om te komen waar ik nu ben. En ik heb nog een weg te gaan. Maar ik ben al trots op wat ik voor elkaar heb gekregen. En dat niet zonder hulp. Ik ben blij dat ik niet bang ben om aan de bel te trekken. Over de jaren heen heb ik enorm goede hulp van iedereen om me heen gehad. Mijn vriend straalt wel boven de meeste mensen uit daarmee, samen mer mijn ouders. Ik heb veel an die 3 te danken :j

Dus ja dif snurk probleem komt uiteindelijk wel goed. Dat weet ik zeker. We hebben momenreel ook andere problemen die erger zijn. Nier eens zozeer in onze relatie, maar wel met mijn situatie. Dat heefr natuurlijk wel weer direct invloed op onze relatie. Ook die krijgen we denk ik wel opgelost. We zijn een vrij sterk koppel samen. Al botst onze eigenwijsheid vaker, als we her eenmaal samen ergens over eens zijn dan kan niemand dat breken :))
En over de meeste dingen delen we dezelfde meningen :j

Maaar, dan gaan we nu weer terug on-topic lijkt me. We hebben voor nu even besloten dat ik gewoon fijn op kantoor slaap. Ik kruip wel lekker even samen met hem in bed om wat knuffels en kriebels te stelen voordat ik verhuis natuurlijk. En in her weekend zullen we dat in de ochtenden ook doen. Afgelopen weekend lagen we samen op een èèn persoons luchtbed. Was krap maar wel gezellig :')
Ik houd jullie sowieso op de hoogte hoe dingen gaan. Op zijn minst is er nu wat meer begrip van beide kanten. Ik kon er slecht tegen dat mijn vriend egoïstisch werd genoemd. Dan heb ik nog liever dat je mij zo noemt :=
Want hij is alles behalve dat.

Over huishoudrn gesproken, ik zal maar eens wat gaan doen. Kijken hoe ver ik vandaag ga komen :j