Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje01

Berichten: 10725
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 06:13

Mijn kattenbak staat wel in de badkamer wil hem juist nergens anders in huis :'). Zou toch is met je vriend rond de tafel gaan zitten hoe hij denk dit op te lossen zodat jij weer kunt slapen. Neem aan dat hij dat ook wel rot voor jou moet vinden?

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 06:26

Ik zou toch echt nog eens serieus met je vriend in gesprek gaan en hem naar de huisarts sturen. Als er echt slaapapneu is kan er vaak iets aan gedaan worden en dan vergoedt de verzekering het ook nog. (Ja eigen risico heb je natuurlijk wel)

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 06:35

Heb je geen familie die jullie het geld wil lenen voor het eigen risico? En die het niet erg vind dat jullie er wat langer over doen? Je vriend neemt anders wel een risico met z'n gezondheid mocht het wel een slaapapneu zijn. En wat als afvallen niet snel gaat? Of het probleem straks toch niet volledig weg is?

Als dat echt geen optie is dan vind ik dat je wat meer voor jezelf mag opkomen. Het klinkt vooral of je vriend veel niet wil, maar het is wel jouw nachtrust die eraan gaat. Terwijl zijn gesnurk de oorzaak ervan is. Dan mag hij wel wat meer mee nadenken ipv het probleem bij jou te droppen.

Je kunt ook een een-persoons matras kopen. Eventueel 2e hand met een goede beschermer erom heen. Dat ligt comfortabeler dan een luchtbed en neemt niet zoveel meer ruimte in beslag. Dan kunnen jullie gewoon allebei wisselend in het kantoor slapen.

Goede nachtrust is essentieel om goed te kunnen functioneren. Als je vriend niet gaat meedenken aan een oplossing zal dat jou op een gegeven moment gaan opbreken. En dat zal invloed gaan hebben op de sfeer in huis.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 08:23

De gevolgen van te weinig slaap zijn echt erg. Slaap is EenVandaag de belangrijkste dingen die goed moet zijn. Je eigen slaap afpakken is Danilo sinpelweg het domste wat je kan doen voor je functioneren. Beter een paar uur goede slaap op een kantoor dan helemaal geen slaap.

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:29

Mooi die autocorrect :+

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:42

Als hij zich niet wil laten onderzoeken, prima. Het kan alleen niet ten koste van jouw gezondheid gaan.
Investeer dan bv gelijk in een bed (of afbetaling bijv) van bijv Emma matras (die kan je zelfs gewoon op de grond leggen) zodat hij in zijn kantoor kan liggen.

Het is geven en nemen in een relatie. Ik snap hem daarin niet. Je hebt toch het beste met je partner voor?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:43

belle_boef schreef:
De gevolgen van te weinig slaap zijn echt erg. Slaap is EenVandaag de belangrijkste dingen die goed moet zijn. Je eigen slaap afpakken is Danilo sinpelweg het domste wat je kan doen voor je functioneren. Beter een paar uur goede slaap op een kantoor dan helemaal geen slaap.


_O- Ik zou de volgende keer even goed kijken wat je typt :')

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:29

Ik vind het simpelweg schandalig dat jij nu steeds degene bent die beroerd slaapt of nog erger wakker ligt.
Tijd om afspraken te maken over het apart slapen? Als je vriend eerder op moet dan jij, kun je dan niet verder slapen in het bed waar hij uitkomt? Vervelend dat je dan even wakker bent, maar je hebt de mogelijkheid om daar nog wat te slapen.

Hoeveel katten en bakken hebben jullie?

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:35

capopjekop schreef:
Als dat echt geen optie is dan vind ik dat je wat meer voor jezelf mag opkomen. Het klinkt vooral of je vriend veel niet wil, maar het is wel jouw nachtrust die eraan gaat. Terwijl zijn gesnurk de oorzaak ervan is. Dan mag hij wel wat meer mee nadenken ipv het probleem bij jou te droppen.

Goede nachtrust is essentieel om goed te kunnen functioneren. Als je vriend niet gaat meedenken aan een oplossing zal dat jou op een gegeven moment gaan opbreken. En dat zal invloed gaan hebben op de sfeer in huis.


Dit dus. Hoeveel ik ook van iemand zou houden, je moet toch echt aan jezelf denken om gezond te blijven. En als hij niet mee wil denken of mee wil bewegen dan zal je toch stappen moeten zetten en in ieder geval voor jezelf op moeten komen. Hier ga je aan onderdoor en daar heeft niemand wat aan. Dan komt het op een gegeven moment zover dat je niet meer samen kan wonen hierdoor.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:42

Cayenne schreef:
belle_boef schreef:
De gevolgen van te weinig slaap zijn echt erg. Slaap is EenVandaag de belangrijkste dingen die goed moet zijn. Je eigen slaap afpakken is Danilo sinpelweg het domste wat je kan doen voor je functioneren. Beter een paar uur goede slaap op een kantoor dan helemaal geen slaap.


_O- Ik zou de volgende keer even goed kijken wat je typt :')


Nu met wakkere ogen is het inderdaad wel erg |o

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:47

Ik lees vooral een hoop wat je vriend niet wil. Allemaal leuk, maar hij is de oorzaak van het probleem, dus je mag van hem verwachten dat hij ook meewerkt aan een oplossing. Jouw slaap is net zo belangrijk als die van hem.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 07:27

marleen_88 schreef:
Ik vind het simpelweg schandalig dat jij nu steeds degene bent die beroerd slaapt of nog erger wakker ligt.
Tijd om afspraken te maken over het apart slapen? Als je vriend eerder op moet dan jij, kun je dan niet verder slapen in het bed waar hij uitkomt? Vervelend dat je dan even wakker bent, maar je hebt de mogelijkheid om daar nog wat te slapen.

Hoeveel katten en bakken hebben jullie?

Kattenbakken had ik al genoemd. 2 katten, 3 bakken :)

Zelfs na een nacht van 4 uur slaap en gisteravond naar bed gaan, zou je zeggen dat ik wel goed ga slapen langs hem hij heeft me nog steeds een paar keer wakker gemaakt waar ik hem heb moeten porren. Toen ik gisteren het probleem noemde kreeg ik eigenlijk alleen maar een soort van "ja dat is poedersuiker voor je". Dalijk weer proberen. Ik moet toevallig vandaag rond dezelfde tijd opstaan. En ik ga denk ik vannacht gewoon op kantoor slapen vanaf het begin. Ik voel me momenteel hondsberoerd door mijn slaaptekort. Morgen moet ik zelfs eerder uit bed dan hem, gezien ik moet werken. Maar das ook maar twee keer per week.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 07:29

En als je nou een keer goed op je strepen gaat staan of misschien zelfs boos wordt?
Hij komt nogal egoistisch over. Daar zou ik al snel klaar mee zijn.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-11-22 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:01

Wat een egoïstische zak. Sorry hoor.

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:04

Suzanne F. schreef:
Wat een egoïstische zak. Sorry hoor.


Nou inderdaad. Het lijkt of het hem totaal niet boeit dat jij er aan onderdoor gaat.

Ann_moi

Berichten: 3853
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:19

Hij klinkt niet zo aardig. Toen mijn vriend veel snurkte is hij toch langs de arts geweest. Die heeft hem toen na een kno arts gestuurd waaruit bleek dat zijn neus slijmvlies zijn neus dicht zette. Dat hebben ze toen deels weg gebrand waarna het snurken erg is verminderd.
Tot die tijd ging hij vaak apart liggen, zodat ik wel goed kon slapen. Slaapgebrek is naarder voor je relatie dan apart slapen in mijn ogen.
Daarnaast heb ik inmiddels Bose sleep oordopjes. Deze zijn erg prijzig, maar zijn het misschien waard om voor te gaan sparen. Ik ben ook snel overprikkeld/hoor alles, maaar met deze oordopjes geen last meer van een zware ademhaling. Door de white noise val ik zelfs sneller in slaap.

Ik hoop dat je vriend zich iets vriendelijker naar jou gaat opstellen. Hij veroorzaakt t probleem en zou dus ook actief moeten mee denken voor een oplossing.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:26

LoveGlove schreef:
marleen_88 schreef:
Ik vind het simpelweg schandalig dat jij nu steeds degene bent die beroerd slaapt of nog erger wakker ligt.
Tijd om afspraken te maken over het apart slapen? Als je vriend eerder op moet dan jij, kun je dan niet verder slapen in het bed waar hij uitkomt? Vervelend dat je dan even wakker bent, maar je hebt de mogelijkheid om daar nog wat te slapen.

Hoeveel katten en bakken hebben jullie?

Kattenbakken had ik al genoemd. 2 katten, 3 bakken :)

Zelfs na een nacht van 4 uur slaap en gisteravond naar bed gaan, zou je zeggen dat ik wel goed ga slapen langs hem hij heeft me nog steeds een paar keer wakker gemaakt waar ik hem heb moeten porren. Toen ik gisteren het probleem noemde kreeg ik eigenlijk alleen maar een soort van "ja dat is poedersuiker voor je". Dalijk weer proberen. Ik moet toevallig vandaag rond dezelfde tijd opstaan. En ik ga denk ik vannacht gewoon op kantoor slapen vanaf het begin. Ik voel me momenteel hondsberoerd door mijn slaaptekort. Morgen moet ik zelfs eerder uit bed dan hem, gezien ik moet werken. Maar das ook maar twee keer per week.


Sorry, eroverheen gelezen denk ik. Logisch voor mij trouwens hoor, dat je geen bak op de slaapkamer wilt.

Wat betreft je vriend: net als de rest vind ik dat hij alleen aan zichzelf denkt. Ik zou echt melden dat dit zo niet langer gaat.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:44

Ik slaap met oordoppen in. Ideaal. Snurken hoor ik niet meer, de wekker wel.

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 11:23

Sorry TS maar ik vind jou echt wel te lief in dit verhaal. :(:) Je vriend heeft makkelijk praten met zijn heerlijke nachten slaap. Slaap is zó belangrijk voor je hele gemoedstoestand en meer. Wees alsjeblieft ietsje strenger voor hem en kom voor jezelf op want dit kan écht niet lang meer doorgaan op deze manier natuurlijk.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 14:25

Ik begrijp ook niet helemaal waarom hij er zo over doet. Normaal gesproken als er problemen zijn, ook tussen ons twee, doet hij echt zo egoïstisch niet. Hij is dan wel eigenwijs, maar meestal komen wr toch wel samen met een oplossing. Maar nu inderdaad komt hij nogal egoïstisch over.

Ik heb het hem nu in zijn hoofd geplant. Ik heb vanmorgen gewoon stug gezegd dat we er wat aan moeten doen. Ook hij!
Dat slijmvliezen probleem kon wel eens een oorzaak zijn. Hij heeft namelijk ook al van kinds af aan veel bloedneuzen. Als her 40 graden is kan hij er op zo'n dag wel 6 hebben. In de winter is her dan wel veel minder dan dat. Hij is er ook voor naar het ziekenhuis gegaan en al toen hij klein was, maar ze hebben er nooit wat fatsoenlijk aan kunnen doen. Dus wie weet hangt dat ook samen. Tnxx voor de herinnering.

En ik moet ook wel zeggen dat mijn relatie met slaap nooit de beste is geweest. Ik heb van nature periodes waar ik minder goed slaap en dan weer een periode waar het beter gaat. Dat heb ik al van kinds af aan. Komt denk ik door mijn adhd. Maarja, daardoor ben ik er juist gevoeliger voor natuurlijk.

Ik moer zeggen dat het een wonder is alleen al dat ik langs hem kan liggen en ook gewoon kan slapen. Hij is de enige persoon waar ik dat bij kan. Als ik met iemand een kamer moet delen slaap ik nooit. Mijn brein vertikt het dan. Ook op andere plekken slapen is vaak een issue. Vooral de eerste 2 nachten. Dus, dat ik langs hem kan slapen is echt wel een prestatie. Van beiden kanten moet ik ook zeggen. Dat heeft met vertrouwen te maken. Maar ja, krijgt mijn brein een keuze, dan kiest het voor alleen liggen.

Ik hoop dat mijn stugheid vanmorgen heeft geholpen zodat we er straks over kunnen hebben. Ik kan wel voor mezelf opstaan als het echt moet. Alleen het duurt soms even :')

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 16:00

LoveGlove schreef:
LoveGlove schreef:
Ik heb het genoemd. Ik heb apneu nu (nog) niet laten vallen, maar wel gezegd dat her misschien geen slecht idee is om naar de dokter te gaan. Hij kwam er zelf meteen mee dat hij gewoon moet afvallen (hij kraakte zichzelf ook meteen af. Sneu om te zien :( ). Hij maakt zich nu alleen zorgen dat zo'n slaaponderzoek geld gaat kosten.

Dus even bij deze de vraag of dat inderdaad het geval is. Wordt her verzekerd of niet? Hij heeft gewoon een basisverzekering. Meer niet. Ik denk dat, als we verder gaan praten hierover, ik apneu wel even laat vallen.

Ik merk wel evengoed dat het onderwerp hem gevoelig ligt. Ik denk dat de gevoeligheid samenhangt met zijn zelfbeeld. Dus ik ben een beetje voorzichtig met de benadering.

Oke even een andere vraag. Hoeveel van je eigen risico betaal je voor zo'n slaaponderzoek? Want het wordy dus wel vergoed door de basis verzekering, maar je moet wel eigen risico betalen

Zorg er dan sowieso voor dat jullie het onderzoek pas in januari laten doen. Heb je nog het hele jaar ‘profijt’ van het al betaalde eigen risico. (Ooit zo stom geweest om in december naar de kno arts te gaan 8)7 )

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 23:45

Mijn vriend heeft geofferd om vannacht op het luchtbed te slapen zodat ik gwn ff een goede nacht rust krijg. Hij was er alleen niet zo blij mee dat ik in de ochtend al kwam met het slaap dingetje. Maar goed, het was ook een slechte werkdag voor hem dus hij was nogal humeurig toen hij thuis kwam. Dus ik heb het voor nu verder even achterwege gelaten. Anders maak ik alles alleen maar erger.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 23:54

Poh wat een topic. Wat jammer dat je vriend er zo negatief in staat, mijn vriend voelt zich verdomd schuldig dat ie snurkt en ik naar de bank verhuis. Maar slaap is voor mij heel belangrijk. Dat jij nog niet humeurig bent geworden (daar heb je ruim voldoende recht op) :Y) Ik denk dat een afspraak bij een dokter toch een goede start is.

Ik lees veel adviezen over oordopjes. Hartstikke leuk. Ik heb dure, op maat gemaakte oordopjes, maar hoor hem er dwars door heen. Plus ik kan er niet van slapen. Wax oordopjes, gekocht .. maar getsie wat een bende om dat fatsoenlijk in te krijgen en dan hoor ik nog van alles.

Op facebook kwam dit voorbij waar ik eens naar ga kijken. Thuis heb ik een Numsy met brown noise en dat is al heel fijn voor irritante buiten geluiden.

https://www.slaapwijzer.net/bluetooth-slaapmasker/

https://officialsleepathy.com/products/ ... 66CIHMSvvo

Hoop dat je er iets aan hebt! Sterkte!

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 00:05

xDenies schreef:
Poh wat een topic. Wat jammer dat je vriend er zo negatief in staat, mijn vriend voelt zich verdomd schuldig dat ie snurkt en ik naar de bank verhuis. Maar slaap is voor mij heel belangrijk. Dat jij nog niet humeurig bent geworden (daar heb je ruim voldoende recht op) :Y) Ik denk dat een afspraak bij een dokter toch een goede start is.

Ik lees veel adviezen over oordopjes. Hartstikke leuk. Ik heb dure, op maat gemaakte oordopjes, maar hoor hem er dwars door heen. Plus ik kan er niet van slapen. Wax oordopjes, gekocht .. maar getsie wat een bende om dat fatsoenlijk in te krijgen en dan hoor ik nog van alles.

Op facebook kwam dit voorbij waar ik eens naar ga kijken. Thuis heb ik een Numsy met brown noise en dat is al heel fijn voor irritante buiten geluiden.

https://www.slaapwijzer.net/bluetooth-slaapmasker/

https://officialsleepathy.com/products/ ... 66CIHMSvvo

Hoop dat je er iets aan hebt! Sterkte!

Ik ben ook wel flink pissig en gefrustreerd hoor. Alleen ik uit dat niet direct op hem. Ik uit dat naar een glitterfles die ik heb _O-
Nee maar op recht, als mijn emoties hoog op lopen doe ik altijd mijn best om die niet op mensen af te reageren maar andere dingen of objecten. Dan kan ik nog laten weten dat ik pissig ben/was. Dat weet hij ook wel. Maar ik vind het geen zin hebben om volop te gaan uitvliegen en weet ik veel wat. Ik kan ook met de vuist op tafel slaan zonder mijn stem te verheffen. Daar ben ik zelfs goed in.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 00:15

Dat hoeft ook niet, maar ik begreep uit je post dat hij dat wel naar jou deed. Dus je mag ook best wel eens op je strepen gaan staan.