Littekenbreuk nummer 5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Littekenbreuk nummer 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 00:29

Helaas heb ik weer de grote pech om een 5e operatie voor een littekenbreuk in mijn buik te krijgen. Aankomende woensdag wordt ik er gelukkig aan geopereerd.
Dit keer zit de breuk heel erg hoog op mijn buik vlak bij mijn middenrif. Bij eerdere operaties hebben ze het dicht gemaakt met een matje bij mijn navel in de buurt. Nu zit de breuk veel hoger.
Ik wordt geopereerd in een ander ziekenhuis dan waar ik eerder geopereerd ben omdat deze chirurg mij ook direct gaat helpen omdat ik het syndroom van acnes heb in mijn huik. Hij gaat ook iets met een zenuw doen. Ze hebben dus eerst een nieuwe ct scan gemaakt. Wat ze gezien hebben op de ct scan is dat de plaatsing van het matje wat ik er al in heb zitten verre van ideaal is. Ook zijn mijn spierlagen niet bij elkaar gehecht wat er nu dus voor zorgt dat de spieren scheef trekken waardoor ik waarschijnlijk dit breukje heb gekregen helemaal boven in mijn buik.

Om dit te corrigeren moet ik eigenlijk alles open laten maken vanaf mijn middenrif tot mijn navel. Dan het oude matje er uit laten halen en de spierlagen opnieuw over de volledige lengte naar mekaar toe laten hechten. Dit is echter een grote ingreep en aangezien ik graag 9 november vertrek op een reis naar Suriname is dat nu niet zo handig.

Nu gaan ze alleen boven in de spierlagen sluiten en een zenuw doornemen Ik hoop op tijd genoeg hersteld te zijn om mijn reis te kunnen maken. Spannend gaat dat wel worden.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Littekenbreuk nummer 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 01:22

Ow, jeetje, wat heftig.

Ik heb een matje achter mn navel en dat is toen niet helemaal goed gegaan en heel lang last gehad na de operatie. Eruit halen schijnt ingewikkeld te zijn en het moet toch dicht, dus laat maar zo. Heb er inmiddels geen last meer van. Heel soms bij op mijn hurken zitten bijv dat ik het voel.

Heb je bij die grotere ingreep niet meer kans op een betere genezing? Of wachten tot na de vakantie, kan dat nog?

Ik vind dat ze een beetje makkelijk doen over een matje plaatsen, kleine ingreep enzo, maar hoor zo vaak mensen die er last van hebben.

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 08:54

superpony schreef:
Ow, jeetje, wat heftig.

Ik heb een matje achter mn navel en dat is toen niet helemaal goed gegaan en heel lang last gehad na de operatie. Eruit halen schijnt ingewikkeld te zijn en het moet toch dicht, dus laat maar zo. Heb er inmiddels geen last meer van. Heel soms bij op mijn hurken zitten bijv dat ik het voel.

Heb je bij die grotere ingreep niet meer kans op een betere genezing? Of wachten tot na de vakantie, kan dat nog?

Ik vind dat ze een beetje makkelijk doen over een matje plaatsen, kleine ingreep enzo, maar hoor zo vaak mensen die er last van hebben.



Ik heb twee chirurgen er naar laten kijken. In het eerste ziekenhuis waar ik er dus altijd geopereerd ben wilden direct een nieuw matje plaatsen maar kon daardoor wel meer pijn krijgen omdat deze achter de ribboog geplaatst zou worden.Er zijn daar verder geen scans gemaakt. Ik werd gewoon op de wachtlijst gezet. Aangezien ik me inderdaad ingelezen had met betrekking tot het krijgen van een matje de vorige keer en het al 1 keer verkeerd is gegaan met ontstekingen tot gevolg. Ik zou toch ook gezien zou worden door een andere chirurg in een ander ziekenhuis voor syndroom van acnes deze arts er ook naar laten kijken. Zij hebben wel een ct scan gemaakt en daar mooi alles op kunnen bekijken. Ik heb liever ook geen matje zo hoog bij mijn ribben want dat geeft altijd meer pijnklachten. vandaar dat ik gevraagd had om er in het tweede ziekenhuis ook naar te laten kijken. Afhankelijk wie wat zou aanbevelen en wanneer de operatie zou plaatsvinden kon ik mijn keuze mooi maken. Kwa datum had het niks uitgemaakt ik zou in beide ziekenhuizen 5 oktober geopereerd worden.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Littekenbreuk nummer 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:57

Heftig hoor.

Ik heb meerdere grote littekens op mn buik en paar van laproscopisch, zo ook in de navel. Daar was de breuk.
Er werd vrij makkelijk over gedaan en is gelijk met een andere operatie "even meegepakt". Ik moest langer blijven, want mn hele buik was opgezwollen, rood en ik verging echt van de pijn.

Daarna nog maanden echt veel last gehad. Toen hoorde ik pas dat meer mensen dat herkende. Ik wist ook niet hoe het anders moest, want je wil geen problemen met de darm.

Heb je gevraagd of de operatie uit te stellen is? Als je niet 5 oktober gaat is er vast een andere datum mogelijk na je reis. Maar of dat verantwoord is?

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 23:34

superpony schreef:
Heftig hoor.

Ik heb meerdere grote littekens op mn buik en paar van laproscopisch, zo ook in de navel. Daar was de breuk.
Er werd vrij makkelijk over gedaan en is gelijk met een andere operatie "even meegepakt". Ik moest langer blijven, want mn hele buik was opgezwollen, rood en ik verging echt van de pijn.

Daarna nog maanden echt veel last gehad. Toen hoorde ik pas dat meer mensen dat herkende. Ik wist ook niet hoe het anders moest, want je wil geen problemen met de darm.

Heb je gevraagd of de operatie uit te stellen is? Als je niet 5 oktober gaat is er vast een andere datum mogelijk na je reis. Maar of dat verantwoord is?


Ik wordt juist nu geopereerd omdat het niet verstandig is hiermee naar Suriname te gaan, ik ga ook de binnenlanden in en zie het niet zitten om daar geconfronteerd te worden met gezondheidsproblemen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Littekenbreuk nummer 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:43

Hoe is de operatie gegaan?

maj0

Berichten: 6585
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Littekenbreuk nummer 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:08

Kun je zien dat je een littekenbreuk hebt? Of hoe kom je daar achter? Wat waren je klachten (sorry vind het best wel interessant om te weten hoe en wat) als je niet wil antwoorden ook helemaal prima.

Hopelijk wil je dan wel de vraag beantwoorden hoe het nu met je gaat?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:38

maj0 schreef:
Kun je zien dat je een littekenbreuk hebt? Of hoe kom je daar achter? Wat waren je klachten (sorry vind het best wel interessant om te weten hoe en wat) als je niet wil antwoorden ook helemaal prima.

Hopelijk wil je dan wel de vraag beantwoorden hoe het nu met je gaat?


In mijn geval kreeg ik een bobbel in mn navel. Heb daar een litteken. Als het minimaal is, kan het nog niet zo heel erg veel kwaad, maar je darm kan erdoor komen en dan ook ernstige problemen gaan geven.

maj0

Berichten: 6585
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Littekenbreuk nummer 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:56

Dat is wel heftig ja

Hoe is het nu met je dan? Heb je de operatie nu gehad?