[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 23:03

Even van me afschrijven.. Mijn low helix / upper lobe (door kraakbeen gezet) doet zo poedersuiker en gaat zo op en neer dat m'n piercer voorstelt hem eruit te halen en te laten helen. Om hem later opnieuw te zetten. Ik baal er zo van.. Heb ik vorig jaar eindelijk de ballen gehad er een te laten zetten, krijg ik dit.

Hij was helemaal mooi genezen (eind oktober gezet en nooit gebitcht) tot ik in maart t sieraad liet wisselen door m'n piercer. Moet ook wel zeggen dat ik last heb gehad van veel stress. Maar ik slaap er niet op (reiskussen) en zit er nadat ik de eerste keer op m'n vingers werd getikt ook niet meer aan.

Ik baal er zo van.. Kan wel janken..



Spoiler:
Afbeelding

anoukwendy

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 08:36

Farjen schreef:
Oeh Anouk, gaaf <3 Ooit had ik een sideburn (Ik vermoed hetzelfde als een surface tragus?)
Ik vond hem erg gaaf, maar op 3 maanden was hij al zodanig uitgegroeid... dus ik zou niet direct opnieuw piercen als ik jou was

Ik koop mijn piercings meestal bij crazy factory, daar al gekeken bij de balletjes?


Jup daar heb ik gekeken maar die hebben niet wat ik zoek helaas

Nee daarom wil ik idd eerst dat ie goed geneest om te zien wat er gebeurd, niet over nagedacht maar ik heb mn haar altijd aan die kant, dus je ziet hem eigenlijk bijna niet _O- maargoed, zoiets doe je voor jezelf en niet voor een ander

Goldwynn, kan het zijn dat je allergisch bent voor het materiaal wat er nu inzit? Misschien is er iets gebruikt wat er niet inzat na het piercen?
Ik kan bij genezen bijvoorbeeld geen chirurgisch staal gebruiken maar zodra het genezen is wel, misschien kan jij er helemaal niet tegen? (Ookal word er vaak titanium gebruikt maar sommige doen nogsteeds chiruggisch staal) Heb je vast al eens aan gedacht maar anders is het misschien nog de moeite waard om te proberen?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:18

Goldwynn, ik vind het er zelf niet heel schokkend uit zien eerlijk gezegd. Mijn tragus & helix zagen er een stuk erger uit :=

Misschien ligt het idd aan het materiaal. Piercers zijn wel verplicht om met titanium te werken maar lang niet iedere piercer doet dit ook helaas...

Bioflex kan ook goed werken, dat heeft met mijn helix erg goed geholpen! En na 3 jaar eindelijk netjes genezen... Ik zou hem persoonlijk nog even de tijd geven met iets erin wat echt titanium is, of bioflex proberen.

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:48

Mastillo werkt met implanteerbaar titanium. En dat sieraad dat er nu in zit is goud als ik het zo zie :-)

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:00

anoukwendy schreef:
Haha dat klinkt dan wel weer positief :P zit je wel eens vast in je onderbroek? Wat een vragen _O-


Nee hoor ik draag voornamelijk kanten ondergoed, levert geen enkel probleem op. :')

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

anoukwendy

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:29

Pepperrr schreef:
Goldwynn, ik vind het er zelf niet heel schokkend uit zien eerlijk gezegd. Mijn tragus & helix zagen er een stuk erger uit :=

Misschien ligt het idd aan het materiaal. Piercers zijn wel verplicht om met titanium te werken maar lang niet iedere piercer doet dit ook helaas...

Bioflex kan ook goed werken, dat heeft met mijn helix erg goed geholpen! En na 3 jaar eindelijk netjes genezen... Ik zou hem persoonlijk nog even de tijd geven met iets erin wat echt titanium is, of bioflex proberen.


Mijn piercer zegt juist dat bioflex niet goed is omdat je lichaam dat probeert af te breken. Maar dat zal natuurlijk per lichaam verschillen?

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:34

Alles wat bij mij zo onwijs bitcht krijgt een sterilon treatment. Jaja, shoot me. 2 dagen 2x per dag en dan een week 1x per dag en dan evalueren of het buigen of barsten is. :+

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:09

Iris82 schreef:
Alles wat bij mij zo onwijs bitcht krijgt een sterilon treatment. Jaja, shoot me. 2 dagen 2x per dag en dan een week 1x per dag en dan evalueren of het buigen of barsten is. :+


Zelfde hier. Als het echt ontstoken is doe ik daar sterilon op, en het helpt toch altijd :+ tegenwoordig heet het chloorhexidine dacht ik. Te koop bij de Kruidvat etc.
Als de ontsteking te groot word en de troep wil er niet uit, steek ik er zelfs nog wel eens een naald in.

Heb je aan de voorkant meer ruimte bij het staafje? Een ontstoken piercing mag echt wel meer ruimte hebben dan deze nu heeft.

I am because you were

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:08

anoukwendy schreef:
Pepperrr schreef:
Goldwynn, ik vind het er zelf niet heel schokkend uit zien eerlijk gezegd. Mijn tragus & helix zagen er een stuk erger uit :=

Misschien ligt het idd aan het materiaal. Piercers zijn wel verplicht om met titanium te werken maar lang niet iedere piercer doet dit ook helaas...

Bioflex kan ook goed werken, dat heeft met mijn helix erg goed geholpen! En na 3 jaar eindelijk netjes genezen... Ik zou hem persoonlijk nog even de tijd geven met iets erin wat echt titanium is, of bioflex proberen.


Mijn piercer zegt juist dat bioflex niet goed is omdat je lichaam dat probeert af te breken. Maar dat zal natuurlijk per lichaam verschillen?


Het zal zeker per lichaam verschillen waar je op reageert en waar niet. Bij mij heeft het geholpen iig :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:50

prugelpiet schreef:
Zelfde hier. Als het echt ontstoken is doe ik daar sterilon op, en het helpt toch altijd :+ tegenwoordig heet het chloorhexidine dacht ik. Te koop bij de Kruidvat etc.
Als de ontsteking te groot word en de troep wil er niet uit, steek ik er zelfs nog wel eens een naald in.

Heb je aan de voorkant meer ruimte bij het staafje? Een ontstoken piercing mag echt wel meer ruimte hebben


Ja hij leek me ook krap te zitten.

Bij de Etos kun je Steriskin halen. Dat is 2,99 en is hetzelfde als Sterilon (wat niet meer verkocht wordt). Inderdaad Chloorhexidine maar niet dezelfde als waar je je mond meespeelt maar deze is in een andere concentratie en heeft 70% alcohol.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:54

Dank jullie wel voor jullie reacties! <3

Zat er toch wel een beetje doorheen gister, want dit voorstel had ik niet verwacht. Maar ik denk wel dat piercer het niet voor niets voorstelt. Ik loop sinds maart ongeveer te kloten met mn piercing. Eind juli zat er door trauma ook een scheurtje in, maar dat is netjes hersteld bij mijn laatste check up van 2 weken geleden. Zodra ik er 'niets' aan doe wordt mn oor boos. En als ik het week en een maal per dag na weken met zoutspray schoonmaak blijft het oké. Hoewel ik er niet op kan slapen en koptelefoon ook nog steeds niet draag.

Piercer stelde dus voor rust geven door sieraad eruit te halen, oor te laten genezen en dan iets lager zeggen zodat hij alleen door mn lel gaat i.p.v. door kraakbeen. Maar ben bang dat hij dan toch wel een stukje later komt.. Hij was bewust zo gezet zodat hij volledig door kraakbeen zou gaan i.p.v. net wel net niet. En ik ben er ook echt heel blij mee, al zou ik willen dat hij stopt met bitchen.

anoukwendy schreef:
Goldwynn, kan het zijn dat je allergisch bent voor het materiaal wat er nu inzit? Misschien is er iets gebruikt wat er niet inzat na het piercen?
Ik kan bij genezen bijvoorbeeld geen chirurgisch staal gebruiken maar zodra het genezen is wel, misschien kan jij er helemaal niet tegen? (Ookal word er vaak titanium gebruikt maar sommige doen nogsteeds chiruggisch staal) Heb je vast al eens aan gedacht maar anders is het misschien nog de moeite waard om te proberen?

Pepperrr schreef:
Goldwynn, ik vind het er zelf niet heel schokkend uit zien eerlijk gezegd. Mijn tragus & helix zagen er een stuk erger uit :=

Misschien ligt het idd aan het materiaal. Piercers zijn wel verplicht om met titanium te werken maar lang niet iedere piercer doet dit ook helaas...

Bioflex kan ook goed werken, dat heeft met mijn helix erg goed geholpen! En na 3 jaar eindelijk netjes genezen... Ik zou hem persoonlijk nog even de tijd geven met iets erin wat echt titanium is, of bioflex proberen.

MyChoice schreef:
Mastillo werkt met implanteerbaar titanium. En dat sieraad dat er nu in zit is goud als ik het zo zie :-)


Zo eventjes meerdere in één :+. Ik heb even opgezocht maar het sieraad wat er nu in zit is idd witgoud (Multiplicity van Buddha Jewelry) en het staafje is implant grade titanium. Mijn eerste sieraad waarmee het gezet is is denk ik ook van implant grade titanium (of het staat niet op het kaartje wat ik heb gekregen).


Iris82 schreef:
prugelpiet schreef:
Zelfde hier. Als het echt ontstoken is doe ik daar sterilon op, en het helpt toch altijd :+ tegenwoordig heet het chloorhexidine dacht ik. Te koop bij de Kruidvat etc.
Als de ontsteking te groot word en de troep wil er niet uit, steek ik er zelfs nog wel eens een naald in.

Heb je aan de voorkant meer ruimte bij het staafje? Een ontstoken piercing mag echt wel meer ruimte hebben


Ja hij leek me ook krap te zitten.

Bij de Etos kun je Steriskin halen. Dat is 2,99 en is hetzelfde als Sterilon (wat niet meer verkocht wordt). Inderdaad Chloorhexidine maar niet dezelfde als waar je je mond meespeelt maar deze is in een andere concentratie en heeft 70% alcohol.

Ik heb vandaag even bij de drogist om de hoek gekeken maar die had geen steriskin, ik ga morgen of overmorgen als t morgen niet lukt het dorp even in om bij de lokale Etos te kijken! Op dit moment grijp ik alles aan wat mogelijk helpt. Zou heel erg balen zijn als we opnieuw moeten beginnen.

Op dit moment geen extra ruimte, al was het na schoonmaken vandaag iets beter dan gister volgens mij. Dit is mijn 3e staafje. Hij is gezet met een langer staafje met platte achterkant. Vervolgens bij sieraad wissel een korter staafje gekregen met een platte achter kant en toen het eerder van de zomer (eind juli uit mn hoofd) flink ontstoken was dit staafje gekregen. Deze is iets langer en bewust een rond einde i.p.v. de platte om daarin ook wat speling te hebben.


Zal zo via telefoon even editen met foto's van vanmiddag. Heb ook foto's van eind juli toen hij heel boos was, mocht dat een beeld geven?


Gisteravond voor schoonmaken:
Spoiler:
Afbeelding


Vanmiddag na schoonmaken:
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 20:43

Zo die zit echt veels te krap. Niet zo gek dat je oor boos blijft. Eerlijk gezegd zou ik een andere goede piercer opzoeken en daar eens heen gaan. Ik snap niet zo goed dat ze je met zo’n kort staafje laten doorlopen terwijl het zo’n boze piercing is.

Bioflex heeft voor mijn fiks ontstoken helixen trouwens erg goed gewerkt.

I am because you were

Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 21:37

Twee weken terug was hij niet boos en was t ruimte genoeg. Dit is echt van de laatste paar dagen. Toen ik mailde met de foto voor advies/vraag of er niet beter een korter staafje in kon kwam het voorstel om m eruit te halen. Waarop ik heb gereageerd dat ik daar nog even over na wil denken..

Edit, morgen naar de shop :) ik ben echt wel heel blij met deze piercer!

Aight
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 08:57

om terug te komen over de conch, mijne was peanuts met genezen (staafje met plat labret gepierced). Maar idd na het wisselen naar een ringetje was er gedoe. Eerst ringetje te klein en die drukte erg met slapen daarop. Daarna ringetje te groot (ook drukpunten). Nu heb ik er weer een labret inzitten met een kettinkje en ben overal vanaf! Vind alleen het sieraad erop minder mijn ding, maar weet nog niet zo goed wat dan wel... Het moet namelijk ''groot'' genoeg zijn om de overgang naar kettinkje te verhullen.

Dus als jullie nog leuke ideeën hebben!


Spoiler:
Afbeelding

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:53

Ik zoek een goede slijper in het midden van het land.. heeft iemand nog tips?

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 14:07

xx_Irisje schreef:
Ik zoek een goede slijper in het midden van het land.. heeft iemand nog tips?


Verkeerde topic?

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

anoukwendy

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 14:30

hoelang duurt het normaal voordat een surface genezen is?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 14:58

anoukwendy schreef:
hoelang duurt het normaal voordat een surface genezen is?


6-18 maanden :)

Mn piercings gingen net zo goed, en toen moest ik zo nodig verkouden worden. Lopen nu een partij te bitchen :(

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

anoukwendy

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 15:10

Pepperrr schreef:
anoukwendy schreef:
hoelang duurt het normaal voordat een surface genezen is?


6-18 maanden :)

Mn piercings gingen net zo goed, en toen moest ik zo nodig verkouden worden. Lopen nu een partij te bitchen :(


woow zo lang? is het de bedoeling dat ik er dan ook last van heb? want ik slaap er vanaf dag 1 al op en voel er niks van :') ik geloof dat ik mn piercings verwaarloos als ik het zo hoor

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 15:28

Neehoor. Van mijn tepels heb ik ook 2 maanden na het zetten niets gevoeld. Heb mijn septum nu 3 weken en voel daar ook niks van, ookal zit ik eraan. Betekent alleen zeker niet dat het dan al genezen is.

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

anoukwendy

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:31

Pepperrr schreef:
Neehoor. Van mijn tepels heb ik ook 2 maanden na het zetten niets gevoeld. Heb mijn septum nu 3 weken en voel daar ook niks van, ookal zit ik eraan. Betekent alleen zeker niet dat het dan al genezen is.


Oh nee dat duurt nog wel even idd, ik zit er ook constant aan, echt heel slecht

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:42

Lous schreef:
xx_Irisje schreef:
Ik zoek een goede slijper in het midden van het land.. heeft iemand nog tips?


Verkeerde topic?

Hahaha oeps!!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:10

Heeft iemand een oplossing voor boze piercings?? Beide kanten gele bultjes en gebruik al zoutoplossing maar zie geen verbetering...
Op moment speelt ook mijn chronische ziekte op door stress maar zou graag willen dat piercings een rustig worden

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:05

No pull discs erop laten zetten door je piercer

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:50

Ik volg ook weer.

Eergisteren een flat piercing laten zetten.

Ik was aan het twijfelen voor een conch of een flat, maar mijn daith was nog wat aan t klieren (ontstoken helaas) dus toen maar gekozen voor de flat.

De conch zou nog even moeten wachten totdat de flat over een jaar genezen is aangezien de conch in mijn andere oor komt..

☆♡▪K & M▪♡☆

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, DemDeempel, Googlebot, GrapeshotBot, Lestria, meeikk, Melvern, nijnthju, othelloster, Sky_As, Taartje en 61 bezoekers