Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:59

Ik kom hier ook graag meekletsen :j
Wandel dagelijks wat langere ronden met m'n hond, tik elke dag minimaal 10.000 stappen aan. Daarnaast doe ik 2 á 3, soms 4 keer in de week krachttraining.
Lijkt me fijn om een topic te hebben wat ervoor zorgt dat ik dit zo blijf doen :j Want als jullie allemaal gaan, dan moet ik natuurlijk ook :') Scheelt wel dat ik me moet aanmelden op een bepaald uur om te sporten, flinke stok achter de deur.

Ik ben maandag en gisteren wezen trainen, morgen staat gepland. Vanmorgen een uur met de hond in het bos gelopen en ik denk dat ik straks thuis een workout doe.



Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:11

Lekker bezig allemaal!
Ik ga zo weer een uurtje krachttraining doen :):)

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 08:47

Maar thuis zou ik juist super moeilijk vinden om vol te houden :+
Wat voor mij vaak helpt is dat ik me aan moet melden voor een les en daarmee een stok achter de deur heb, en dat de box waar ik train ook relatief klein is. Dus je leert mensen kennen waardoor het leuker en minder anoniem wordt om te sporten. Men vraagt dan ooit ook per app waarom je bijv lang niet geweest bent en dat voelt toch een beetje meer als een plicht dan gewoon in je eentje sporten. Dus dan ga ik. Ik heb nog nooit zo lang gesport als nu bij deze gym (1,5 jaar).

Hier lekker de dag begonnen met een uur lopen met de hond, deze week sowieso weer 3x ingetekend voor krachttraining. Alleen wel een slechter weekend achter de rug ivm verjaardag, dus nu mezelf weer even oppakken :')

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 13:50

Altijd water. En bij ons doen ze ook altijd een rondje koffie in de gym. Dus dat meestal ook :')

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 16:32

Wow gaaf Lieke!!

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 12:02

Die air up hoor ik veel over, is dat wat?

Voldoende drinken, dat is bij mij ook wel een issue ja. Vooral omdat -als ik 's morgens een halve liter water binnen heb - ik de heeeeeele middag naar de wc kan.

Hier vanmorgen lekker begonnen met een half uur met de hond wandelen en nu net terug van m'n uur krachttraining. Lekker.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 14:00

Oh echt.. Dat klinkt niet heel veelbelovend :(

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:23

Oh echt, wat zalig. Als ik veel drink moet ik echt elk half uur een eeeeenorme plas. Niet te doen.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 10:26

Marlies, geen idee of het voor jou helpt, maar mij helpt het best wel om het sporten als een beloning voor mezelf te zien. Na een dag werken en stil zitten achter mijn bureau mag ik lekker een uurtje aan mijn eigen gezondheid werken en iets goeds voor mezelf doen. Dan voelt het echt een beetje alsof ik het heb verdiend of zo. Hoe krom ook, mijn brein trapt daar in :+

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 21:09

Hier ook matig, deze week weer veel pijn gehad in m'n nek (restklachten ongeluk) en slecht gegeten. Morgen maar weer een beetje normaal eten en deze week weer drie keer kracht gepland. Hopelijk lukt het.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:06

Buiten vond ik ook altijd heerlijk! Tenzij het met bakken uit de hemel kwam :')

Hier m'n krachtronde er weer op zitten, tweede keer deze week. Volgende week ga ik denk ik een keer de BBB mee pakken.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:01

Beterschap! :(:)
Ik ga zometeen weer, dan heb ik deze week weer drie keer aangetikt.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:21

Goed bezig allemaal!

Hier even totaal geen zin.. Nog steeds aan het dubben of ik m'n trainmoment om 15.30 uur afzeg. Moet ik eigenlijk niet doen :')

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:39

Ben gelukkig gewoon gegaan en dat voelde eigenlijk best lekker, dus volle bak geknald. Ik heb de HIIT training mee gedaan dus ik ben helemaal leeg :') Wel een lekker gevoel.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:16

Ja absoluut! M'n douche weer verdiend :+

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:27

Weet niet hoe dat bij jou werkt, maar ik moet me bij onze gym aanmelden als ik wil komen trainen. Dat is de grootste stok achter de deur die ik ooit heb gehad :j Ik ga bijna nooit - niet.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:37

Oh bij ons kan dat niet, dan moet je een reden aangeven en vervalt je aanmelding. Dus kun je nog maar 2x gaan ipv 3x.

Lekker bezig Zertab!

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:24

XxLMMxX hoe komt het dat je je slecht voelt? :(:) Misschien heb je dat al wel gezegd maar heb ik het even niet mee gekregen. Misschien fijn om de lat niet te hoog te leggen voor jezelf.

Rustig opbouw inderdaad Marije :j

Ik heb gisteravond weer HIIT training meegedaan, jemig, ik was helemaal leeg. Nu overal spierpijn :') Volgens m'n horloge 580 kcal verbrand :+

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:09

Xcore is toch met die buizen met grit er in? Vond ik destijds wel heel leuk :j

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:49

Omdat ik ben verhuisd en nu in een gym zit waar ze alleen maar krachttraining/crossfit en groepslessen daarin doen.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 06:51

Zertab schreef:
Renee1991 schreef:
Omdat ik ben verhuisd en nu in een gym zit waar ze alleen maar krachttraining/crossfit en groepslessen daarin doen.


Oh dat is wel flink balen. -O-


Nee hoor, ben super blij met deze gym. Een gewone sportschool zou ik nu niet meer leuk vinden.

Wauw, wat een prestatie Kimberley!!

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:06

Toen was het meer je eigen rondje doen, wat meer anoniem.
Grote verschil voor mij is dat er meer persoonlijke aandacht is, wat is mijn doel, hoe ziet mijn vet-, spier- massa etc er nu uit en waar wil ik naar toe, stuk voeding wordt meegenomen. Ik weet nu veel meer dan toen en sport veel gerichter. Grootste voordeel vind ik wel dat deze manier van trainen veel meer uitnodigt om steeds een stukje zwaarder in gewichten te gebruiken. In de sportschool deed ik gewoon mijn rondje en klaar, weinig motiverend.
Plus dat de gym waar ik nu zit een kleinere gym is, inmiddels ken ik iedereen ook wel en voelt dat heel familiair en gezellig. De gewone trainingsgroepen moet je je dus voor aanmelden, waardoor er maximaal zes personen bezig zijn in de hal. Dat vind ik ook heel relaxed, in tegenstelling tot de sportschool waar ik nooit iets met losse gewichten deed omdat daar alleen maar van die opgepompte kerels bij de spiegels stonden te trainen. Vreselijk.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 21:27

Kun je je ook wat somber van gaan voelen hè, een uwi.
Hier een prima weekend, even geen sport, alleen twee uur in het bos gelopen met de hond vanmorgen.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:57

Voeding is soms best lastig hè. Ik merk ooit dat mijn stemming ook fluctueert als ik langer ongezonder eet.

Als je van de groepslessen bent zou ik vooral niet individueel je rondje gaan doen. Is de grootste trigger voor demotivatie. Tenzij je maandelijks kunt opzeggen, dan zou ik het misschien wel proberen.

Hier vanavond weer lekker een small group training gedaan met een HIIT eindrondje.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:37

Volte schreef:
Misschien hebben jullie een tip.

Ik wil graag gaan sporten, omdat ik meer wil bewegen en het me mentaal erg goed zal doen. Maar, welke sport? Er is natuurlijk redelijk wat, maar nog geen knoop door kunnen hakken. Het liefst een sport in groepsverband of in elk geval iets waar je naartoe moet.

Naar de sportschool gaan lijkt me ook wel wat. Maar de drempel voelt erg hoog, omdat ik er nog nooit geweest ben en geen flauw idee heb hoe je alles leert te gebruiken ect.
Hoe hebben jullie dit aangepakt / Hoe verliep de eerste keer?


Gewoon gaan :j Er beginnen zoveel mensen uit het niets met fitness. Er lopen daar gewoon trainers rond die je goed kunnen begeleiden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, Druif_01, Esmee_RS, jitskenienke, Manou, MerleSimone, Mizora, Noukie123, Selina, Symke, tiwi1969, Toffeltje, Xayah, xYaartje en 115 bezoekers