Padel outdoor overlast?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 00:50

Hallo toevallig ben ik geconfronteerd met de komst van maar liefst 20 padelbanen outdoor in mijn woonomgeving. Nu ik me er weken in verdiept heb, ben ik geschrokken dat dit nog wordt toegestaan.
In Frankrijk is het al verboden

Men wil het aanleggen onder ooievaarsnesten in Den Haag, dicht op woonflats en pal naast een school. Op andere lokaties naast een vogelstiltegebied.
Het worden ook wel vogelkerkhoven genoemd. Veel vogels gaan aan deze outdoorpadel dood.

Outdoor padelbanen geven enorme herrie en waardevermindering van
tot een ton van woningen. Daarnaast veroorzaakt het veel onrust dit middenin te bouwen in woonwijken. Gezondheidsschade voor omwonenden en dieren binneen 500 meter van dergelijke banen

Veel gemeenten deinzen nu terug maar mij gemeente Den Haag niet.

Zie https://www.padeloverlast.nl waar meer info staat.
Ook een petitie is erop te vinden die vraagt dit niet meer in woonwijken aan te leggen

Zijn er meer lokaties bekend waar ook overlast is van padel of waar er ook padel dreigt te komen?

Mochten mensen hier meer van weten of toevallig al dichtbij een padel outdoor aan wonen kom ik graag ermee in contact.
Binnenbanen worden ook door de padelsportbond zelf aangeraden

Er schijnen al veel overlastcases te zijn. Ik vroeg me af of dit ook bij meer Bokkers speelt. Het continue geknal werkt ook neurotisch en levert gezondheid schade voor omwonenden , mens en dier. En vele vogels vliegen zich dood

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 01:18

Ben er niet mee bekend. Even gegoogled. Als er zoveel vogels zich dood vliegen doordat ze het glas niet zien, snap ik niet. Waarom wordt er dan geen bedekkende laag aangebracht zodat vogels het zien.

Verder als ik Google lijkt het niet enorm veel meer geluid te maken dan een tennisbaan. Ik ben echter benieuwd naar mensen met ervaring.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 01:22

Wij wonen vlakbij 2 padelbanen, maar hebben er eigenlijk helemaal geen last van.
Je hoort het soms wel, maar het is geen vervelend hard geluid oid.
Het geroep vanaf de voetbalvelden hier is luider :+ (maar storen we ons verder ook niet aan).

tamary

Berichten: 29183
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 01:36

Aantal banen zal daar wel verschil in maken. 2 of 20 banen is nogal een factor groter in aantal mensen, geluid en andere overlast.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 01:46

Ik weet dat er in de gemeente Laren, meen ik, een flinke rel over is geweest. Ruzie in de gemeenteraad en ze hebben het er nog over. Banen zijn er wel gekomen. Maar misschien vind je via dat medestanders?

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 02:24

Ik woon heel dichtbij een groot tennispark die sinds kort ook een flink aantal padel banen hebben. Ik kan niet zeggen dat ik er overlast van heb en mijn huis is er zeker geen ton minder van waard geworden.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 05:23

Volgens mij weet ik in welke wijk jij woont sabri. Bij mij in de wijk is er ook weerstand tegen de komst van de padel banen

Tink89
Berichten: 2936
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 07:28

Wij hebben geen last van de nieuwe banen hier in de wijk. Liggen naast de tennisbanen aan de rand van de woonwijk. Ik herken niets van wat je schrijft.

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:02

Hier in de omgeving worden de buitenbanen aangelegd op voornamelijk meer afgelegen locaties net buiten de dorpen/steden bv. en genoeg afstand van de dichtstbijzijnde woonhuizen. Daar is imo dan niks mis mee, dus volledig verbieden gaat me dan ook wel erg ver (even ingaand op je stukje dat je zo geschrokken bent dat dit nog wordt toegestaan). Op dit soort plekken lijkt het me ook wel onwaarschijnlijk dat veel vogels zich dood vliegen e.d. In wijken/drukker bebouwde gebieden kan ik daar wel weer inkomen. Dan zou er gewoon echt strenger gekeken moeten worden naar waar Wel en waar Niet, want geschikte locaties zijn er vast altijd te vinden, alleen soms misschien iets verder weg als wat gewenst is, maar daar zouden mensen dan maar in moeten schikken bv.

Dus ja, er mag dan zeker wel op sommige locaties beter nagedacht worden over de precieze plek wanneer er plannen zijn om nieuwe banen aan te leggen. Lijkt me niet prettig als je er wel overlast van hebt, om dat dan urenlang aan te moeten horen - dan kan dat geluid wel heel irritant gaan werken idd ja. Fijn voor de mensen die nergens last van hebben, maar wanneer je dit wel hebt heb je daar geen boodschap aan natuurlijk. Maar anderzijds zal het wel niet zo lang duren voor ze naar binnen gaan, met de snel kouder wordende temperaturen en eventueel veel regen/vies weer wat eraan gaat komen. Al kan een buitenseizoen wel erg lang zijn wanneer je er wel last van hebt. Lastige situatie...

Ik kan me iig wel goed indenken dat er weerstand is voor de komst van deze banen op sommige plekken. Is anders als dat je een huis gaat kopen en je dan al vooraf bewust bent van de aanwezigheid van zulke banen, een kerk, voetbalveld, een school of andere dingen die geluidsoverlast kunnen veroorzaken, etc. Maar hier in de omgeving herken ik het so far niet. Wij zijn momenteel nog met buiten competitie bezig met tennis van m'n zoon en op een aantal plekken van andere clubs waar we nu zijn geweest, zijn nu ook buitenbanen voor padel aangelegd bij deze sportcomplexen. Maar bij ons in de omgeving liggen de meeste sport complexen zoals tennis banen, voetbal velden e.d. en nu dus ook padel banen niet midden in woonwijken e.d. maar echt aan de buitenrand van de dorpen/stadjes enz dus dat maakt wel een verschil.

Het is vooral denk ik rot dat wanneer je je er eenmaal aan stoort, dat niet weg zal gaan. Maar dat is net als met voetbalvelden en scholen e.d. Als je daar kortbij woont, is dat helaas gewoon echt leren omgaan met de geluiden wel en weinig wat je eraan kunt doen verder denk ik. Maar in deze situatie snap ik de petitie wel prima. Is geen gekke vraag om gewoon een beetje goed te kijken naar meer geschiktere locaties als midden in woonwijken enz. :j

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 10:58

De tennisvereniging waar mijn zoon speelt heeft 4 padelbanen. Ligt in een woonwijk naast een school. Ik woon er een kleine km vanaf. Als ik naar zijn tennis zit te kijken, hoor ik niet eens als er padel wordt gespeeld, er zit wel een clubgebouw tussen. Ook nooit dode vogels gezien op of langs de banen.

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 11:25

Cayenne schreef:
Wij wonen vlakbij 2 padelbanen, maar hebben er eigenlijk helemaal geen last van.
Je hoort het soms wel, maar het is geen vervelend hard geluid oid.
Het geroep vanaf de voetbalvelden hier is luider :+ (maar storen we ons verder ook niet aan).


Wat is vlakbij? Ik ben benieuwd hoor want ik ben echt geschrokken hoeveel rechtzaken al lopen, zo 100 over heel Nederland. Ik dacht zelf iets met een sup en peddelen :+

Hier zou het dan op 18 meter van een school komen. En op 60 meter van een 4 laags appartementen complex en nog veel andere woningen. Ook schuin onder ooievaarsnest.
In andere wijk hiernaast komt het pal naast een vogelstiltegebied.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:26

Ik kan niet voor Cayenne spreken maar bij ons zit er amper 100 meter tussen. Ja, je hoort ballen, maar die hoor je bij een gewone tennisbaan ook en dat gaat echt niet 24 uur per dag door. Ik denk dat het maar net is hoe sterk je erop focust.

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 11:29

BaileyMix schreef:
Ik weet dat er in de gemeente Laren, meen ik, een flinke rel over is geweest. Ruzie in de gemeenteraad en ze hebben het er nog over. Banen zijn er wel gekomen. Maar misschien vind je via dat medestanders?


Ik had deze site ook gevonden. Ik zal eens kijken of die in Laren erbij staat.
Ook in Belgiƫ lopen er petities en rechtzaken, in Frankrijk mag het niet meer outdoor als er op 500meter woningen liggen.
https://www.meldoverlastpadelbanen.nl/

Het schijnt nu een booming hype te zijn. Niet alleen tennisclubs maar ook bv voetbal, maar eigenlijk overal kan dit komen.
In Wassenaar waar ik ook vlakbij woon is er een padelveld gemaakt waar bewoners eerst uitkeken op een geitenweitje. Deze padel op 18 meter van hun woning gemaakt!

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 11:36

Tazzey schreef:
Ik kan niet voor Cayenne spreken maar bij ons zit er amper 100 meter tussen. Ja, je hoort ballen, maar die hoor je bij een gewone tennisbaan ook en dat gaat echt niet 24 uur per dag door. Ik denk dat het maar net is hoe sterk je erop focust.


Er komen er hier dan 20 banen verspreid in Mariahoeve en Marlot. Vlakbij het Haagse bos, ook binnen 500 meter van Koningshuis :Y) .
In Frankrijk is zoiets verboden.

Er lopen zeer veel rechtzaken over en er komen ook steeds meer banen overal. Meestal nu indoor, omdat dit ook aangeraden wordt door de Padelsportbond (met regen kun je bv niet goed de bal via de glazen wanden spelen en ook wind en zon zijn nadelig)

Op https://www.padeloverlast.nl staat een filmpje wat laatst op tv was bij Omroep Max. Horendol heet dat. Reacties onder dat filmpje zijn heftig. Kinderen die bv echt huilend in bed liggen omdat ze niet meer kunnen slapen, volwassenen die niet kunnen concentreren op thuiswerk, of niet rustig in de tuin of op balkon kunnen. Er zijn zelfs die erdoor aan zware pillen moeten(review onder dat filmpje).

Ik hoor nu ook de tennisbaan. Nu schijnt deze ook al veel te dicht op woningen te staan en nu al de geluidsnormen wettelijk overschrijdt.
Zelf hoor ik de tennisbaan ook alleen het geluid van tennis schijnt een serene 'pok' te zijn en anders te zijn en minder indringen dan padel. Tennisgeluiden hoor ik al 11 jaar en daar erger ik me bv niet aan

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 11:43

Storm schreef:
De tennisvereniging waar mijn zoon speelt heeft 4 padelbanen. Ligt in een woonwijk naast een school. Ik woon er een kleine km vanaf. Als ik naar zijn tennis zit te kijken, hoor ik niet eens als er padel wordt gespeeld, er zit wel een clubgebouw tussen. Ook nooit dode vogels gezien op of langs de banen.


Een groot gebouw ertussen scheelt denk ik wel! En op een km afstand hoor je ook geen padel. Tot 500 meter kan het geluid dragen volgens Frankrijk waar de padel al eerder was.

Ik had echt nooit gehoord van padel! Lijkt me een leuke sport. Alleen dan niet bij woningen, onder ooievaarsnesten of in ecologische natuurgebieden waar ook veel mensen juist even de drukte van de stad ontvluchten. Of dan hier pal naast een school! Leraren zijn bezorgd want willen niet dat leerlingen prestaties omhoog gaan en ook graag met ramen open kunnen lesgeven bv
In Spanje is onderzocht per padelbaan 100 tot 200 dode vogels. Duizenden dode vogels per jaar door padel. Ook vleermuizen kunnen doodgaan.
Voor foto's die een natuurorganisatie binnen kreeg zijn worden er wel veel dode vogels langs de padel baan in Wassenaar gevonden. Aantal fotos van deze dode vogels is ook te zien op padeloverlast.nl (onder kopje dode vogels)

De padelbaan in Marlot komt ook vlakbij iemand die haar paarden daar gestald heeft staan.

tamary

Berichten: 29183
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:48

Die banen gaan dus tegen een aantal dierenbeschermingswetten in, tegen andere omgevingswetten qua overlast en hele plan is al zover?! Waarom hebben we die wetten dan eigenlijk nog?

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:49

Sabri schreef:
Tazzey schreef:
Ik kan niet voor Cayenne spreken maar bij ons zit er amper 100 meter tussen. Ja, je hoort ballen, maar die hoor je bij een gewone tennisbaan ook en dat gaat echt niet 24 uur per dag door. Ik denk dat het maar net is hoe sterk je erop focust.


Er komen er hier dan 20 banen verspreid in Mariahoeve en Marlot. Vlakbij het Haagse bos, ook binnen 500 meter van Koningshuis :Y) .
In Frankrijk is zoiets verboden.

Er lopen zeer veel rechtzaken over en er komen ook steeds meer banen overal. Meestal nu indoor, omdat dit ook aangeraden wordt door de Padelsportbond (met regen kun je bv niet goed de bal via de glazen wanden spelen en ook wind en zon zijn nadelig)

@Tamary, dat vraag ik me soms wel eens af, voor de F1 in Zandvoort worden ook alle wetten aan de kant geschoven.

Op https://www.padeloverlast.nl staat een filmpje wat laatst op tv was bij Omroep Max. Horendol heet dat. Reacties onder dat filmpje zijn heftig. Kinderen die bv echt huilend in bed liggen omdat ze niet meer kunnen slapen, volwassenen die niet kunnen concentreren op thuiswerk, of niet rustig in de tuin of op balkon kunnen. Er zijn zelfs die erdoor aan zware pillen moeten(review onder dat filmpje).

Ik hoor nu ook de tennisbaan. Nu schijnt deze ook al veel te dicht op woningen te staan en nu al de geluidsnormen wettelijk overschrijdt.
Zelf hoor ik de tennisbaan ook alleen het geluid van tennis schijnt een serene 'pok' te zijn en anders te zijn en minder indringen dan padel. Tennisgeluiden hoor ik al 11 jaar en daar erger ik me bv niet aan


Ik vind de klachten van huilende kinderen in bed wel heel heftig, dan leg je de nadruk er wel heel erg op. Ja, je hoort het maar nee, het is echt niet om horendol van te worden. Ik woon in een woning met deels zelfs nog enkelglas (iets met niet meewerkende VVE leden) en slaap met de deur open maar ik heb er echt geen geluidsoverlast van.
Leraren die geen ramen open willen zetten in verband met de geluidsoverlast vind ik echt ernstig overdreven.

Wij leven tegen een Natura 2000 gebied aan en hebben veel vleermuizen en hebben zelf recent onderzoek laten doen ivm een grote verbouwing maar daar zijn geen gekke dingen uitgekomen en ze liggen ook niet bij bosjes op de banen.

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 11:56

purny schreef:
Volgens mij weet ik in welke wijk jij woont sabri. Bij mij in de wijk is er ook weerstand tegen de komst van de padel banen


Ik woon in de Kampen in Mariahoeve dus waar de beoogde padel voor Mariahoeve komen(bij voetbal VUC en tennispark)! Het probleem in Den Haag speelt nu in Mariahoeve, Marlot(in vogelstiltegebied en bij het tennispark), Benoordenhout (de beoogde vuc padel ligt daartegenaan), en de van Hoogenhoucklaan!(ook daar loopt nu al enige tijd door omwonenden een rechtzaak over).
Op de Laan van Poot in Den Haag loopt ook een rechtzaak, en daar liggen nu ook plannen voor nog 2 outdoorpadel, en op Klein Zwitserland ligt padel. Deze laatste ligt in een vallei verder van woningen en ook daar klagen bewoners over geluidshinder en dode vogels(ligt daan wel naast een drukke weg maar ernaast een groen ecologische natuurgebied met veel vogels).

Den Haag is de enige die een omgevingsdienst van 28 omgevingsdiensten in Nederland die niet goed meet. Afgelopen week was er een raadscommissie en de wethouder lachtte alles weg. Zo zei hij geen klacht te horen over bv Laan van Poot, terwijl dat zelfs ook al in de media is verschenen gezien de overlast.

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 12:02

De reacties staan te lezen links onder het filmpje horendol en heel internet staat vol met overlastcases. Ook bv in de opgevraagde geluidsrapportage staat dat padel als zeer hinderlijk door omwonenden ervaren wordt.
Ook is meer stress, hart-, vaatziekten bij omwonenden tot 500 meter rond dergelijke banen.
Hier zou het dan op 20 meter van een school en op zo 60 meter van 4 laags woonflat komen schuin onder ooievaarsnest.

Het schijnt wel erg te liggen aan waar je het precies maakt. Bv naast een snelweg waar hier ook een baan ligt, is bv minder geluidshinder dan bv naast een school waar nu dan diverse padelbanen omheen komen als dit plan doorgaat.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 25-09-22 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:09

Nou, dan zijn zowel mijn man als ik evenals alle buren in ons pand stokdoof aan het worden want niemand ervaart er overlast van. En dat is dus best bijzonder gezien het feit we er amper 100 meter vanaf wonen. :') Reactie van mijn buurvrouw op de vraag of zij hartklachten krijgt van de padelbanen "Nee joh gek, maar zeikerds hou je er altijd bij natuurlijk"
Ik krijg het idee dat je alleen maar ervaringen over geluidsoverlast wil horen, de positieve reacties veeg je van tafel. Je hebt zelf geen idee van het geluid maar "het internet zegt" terwijl je de ervaringen van mensen die het dagelijks meemaken van tafel veegt.

Succes verder!

nikkel
Berichten: 2529
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:13

Baily Mix: De banen in Laren zijn er tot nu toe niet gekomen. De geluidsoverlast is daar mede een factor in geweest. Men wil nu een aantal banen op andere plekken gaan aanleggen. De hoeveelheid aanvragen is echter zo groot, dat er een over kill situatie dreigt. Het betreft nm een totaal van 20 banen, waarvoor aanvragen zijn ingediend.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 25-09-22 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Berichten: 29183
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:14

Tazzey schreef:
Nou, dan zijn zowel mijn man als ik evenals alle buren in ons pand stokdoof aan het worden want niemand ervaart er overlast van. En dat is dus best bijzonder gezien het feit we er amper 100 meter vanaf wonen. :') Reactie van mijn buurvrouw op de vraag of zij hartklachten krijgt van de padelbanen "Nee joh gek, maar zeikerds hou je er altijd bij natuurlijk"
Ik krijg het idee dat je alleen maar ervaringen over geluidsoverlast wil horen, de positieve reacties veeg je van tafel. Je hebt zelf geen idee van het geluid maar "het internet zegt" terwijl je de ervaringen van mensen die het dagelijks meemaken van tafel veegt.

Succes verder!

Ik weet niet wat die plek nu is, maar naast dat er wetten opzij gezet worden, zou ik alleen al niet zo blij zijn als een publiek toegankelijke ruimte semi-geprivatiseerd wordt. Zoveel recreatieruimte dichtbij is er in veel steden al niet. Om daar dan nog meer van om te bouwen naar ingericht voor 1 specifieke vorm van recreatie ipv bruikbaar voor tig en gratis?

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 12:22

Tazzey schreef:
Nou, dan zijn zowel mijn man als ik evenals alle buren in ons pand stokdoof aan het worden want niemand ervaart er overlast van. En dat is dus best bijzonder gezien het feit we er amper 100 meter vanaf wonen. :') Reactie van mijn buurvrouw op de vraag of zij hartklachten krijgt van de padelbanen "Nee joh gek, maar zeikerds hou je er altijd bij natuurlijk"
Ik krijg het idee dat je alleen maar ervaringen over geluidsoverlast wil horen, de positieve reacties veeg je van tafel. Je hebt zelf geen idee van het geluid maar "het internet zegt" terwijl je de ervaringen van mensen die het dagelijks meemaken van tafel veegt.

Succes verder!


Nou vriendelijker reageren mag ook hoor! Ik heb overal gezocht want ik zou er zelf met veel anderen dan ook vrij dichtbij te wonen komen. Ik ben me kapot geschrokken dat er zoveel over te lezen valt en het zo groot probleem is overal. Ik had nooit van padel gehoord en ben ook bij andere padelbanen gaan kijken.
En ik ben ook geen voorstander van bv dode vogels of herrie in natuurgebieden waar je bv niet eens met een muziek instrument in mag!

Ik ben groot voorstander van sport. Als dit beter ook door de Padelsportbond binnen geschikt is dan lijkt me een indoorpadelplaza aan de stadsranden meer voor de hand liggen. Ook gezien de vele verkeersbewegingen in een nu rustige groene woonwijk met nu al te weinig parkeerplaatsen.
Buurtbewoners die ik spreek zijn allen voor sport alleen een groot deel is flink ouder in deze wijk, ook veel gehandicapte n. De meesten zien liever bv een atletiekbaan of zwembad want dat is hier niet dan weer de zoveelste tennis/squash. 80 plussers gaan niet zo snel meer squash of padelspelen. Wel bv tafeltennis!
Op
https://www.meldoverlastpadelbanen.nl/ staat enorm veel info, onder kopje media bv. Daar word 500 meter aanbevolen voor outdoor.

In Frankrijk is het verboden in woonwijken, daar moet het op 500 meter. In Belgiƫ zijn ook al restricties en een petitie https://www.petities.com/hou_mollem_rustig_geen_padel
Laatst bijgewerkt door Sabri op 25-09-22 12:31, in het totaal 4 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29735
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:23


thequeensmum
Berichten: 3526
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:29