Ervaringen Hysterectomie ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jen

Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Ervaringen Hysterectomie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-22 12:42

Ik loop ondertussen een jaar bij de gynaecoloog ivm het voorstadium baarmoederhalskanker. Na verschillende ingrepen zitten er nog steeds onrustige cellen en is de enige optie nog de baarmoeder in zijn geheel verwijderen.
Heb een fijn gesprek gehad met de gynaecoloog, de baarmoeder wordt eruit gehaald met een kijkoperatie. Ze halen de eileiders ook weg. De eierstokken blijven zitten zodat ik niet in de overgang zal gaan. Er is nog geen datum geprikt wanneer de operatie zal gaan plaatsvinden. Ik vind dit alles erg spannend en wil graag wat ervaringen horen van mensen die ook zo'n operatie hebben ondergaan.

Alvast bedankt :j

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz


jen

Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Ervaringen Hysterectomie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-22 16:09

Super bedankt allemaal voor de reacties. Blijf maar doorkomen, hopelijk wordt het minder spannend door al jullie ervaringen. Ik zie het meeste op tegen het herstel erna.

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

jen

Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Ervaringen Hysterectomie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-22 17:36

Bedankt allemaal weer, fijn dat het bij de meeste allemaal goed verlopen is. Dat rustig aan doen zal ik dus maar echt moeten gaan doen als ik jullie verhalen lees := dat wordt netflixen en met de katten knuffelen en mag vriendlief mooi de rest voor me doen :+

Ik heb gelukkig ook geen kinderwens dus daar heb ik mentaal geen problemen mee.

Mijn pony's staan super, hoop stalgenootjes die hun hulp al hebben aangeboden mocht het zover zijn. Dus daar hoef ik me niet druk om te maken. Ze wilden me zelfs als ik zover ben in m'n herstel me op komen halen dat ik de ponys even kon zien (ik woon 40 minuten rijden van stal af _/-\o_ )

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

jen

Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Ervaringen Hysterectomie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-22 09:00

Super bedankt voor de reacties, zo te lezen hoef ik me niet heel erg druk te maken :j

Fijn dat er zoveel ervaringen gedeeld worden

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

jen

Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-22 03:55

Gister was het zover,operation day. Vol van de zenuwen richting het ziekenhuis. Moest me om half 12 melden. Half 2 ging ik richting de ok. Uiteindelijk zijn ze zon 3 uur aan het opereren geweest ivm verklevingen ;( duurde wel even voordat ik weer bijkwam. Deze keer kreeg ik m'n ijsco op de recovery niet eens voor de helft op %) vannacht om 2 uur heb ik nog een beschuitje gegeten.
Lig nou al de halve nacht wakker, kan niet slapen en begin nou pijn te voelen. De nachtzuster is al geweest, in de ochtend komt de gynaecoloog langs voor controle. Hoop dat ik nog wat slaap mee kan pakken :Z

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

jen

Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Ervaringen Hysterectomie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-22 10:05

Heb nog een beetje geslapen, vanochtend goed gegeten. Mn vriend is onderweg en ik mag al lekker naar huis. Daar verder slapen in mn eigen bed :z

Jij ook vast succes majabeestje, ik vind de narcose best meevallen. Pijn is goed te doen tot nu toe.

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz


jen

Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Ervaringen Hysterectomie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-22 07:19

Dank je wel voor de lieve reacties.

Voor de operatie hoefde ik alleen nuchter te zijn. 6 uur van te voren niks meer eten en tot 2 uur ervoor mocht ik nog water drinken. Geen laxeermiddelen gehad.

Heb vannacht redelijk geslapen, gisteravond veel last gehad van de gassen die in mn buik zaten. Jezus wat heb ik daar krampen van gehad |( het gaan zitten en opstaan is op dit moment het lastigste. Verder met de pijnstillers is het goed te doen. Zo vriendlief maar eens wakker maken en dan even proberen te douchen :Y)

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

jen

Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Ervaringen Hysterectomie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-22 08:56

Super lief dat jullie ernaar vragen.
Het gaat de goede kant op, heb eigenlijk niet veel pijn meer. Ben nog wel snel moe en kan nog niet super veel. Alles rustig aan. Een hechting wil niet zo lekker genezen maar de gynaecoloog zegt dat dat wel goed komt. Opstaan is soms nog lastig en het niet tillen en bukken moet ik echt goed aan denken :+ je wilt best snel teveel doen. De uitslag van de patholoog was er ook en alles was oke. Eind oktober heb ik nog een controle bij de gynaecoloog om te kijken of alles netjes dicht is. Dus voor nou lekker netflixen met de kat op schoot Afbeelding

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

jen

Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-22 22:58

Hier weer zo goed als helemaal opgeknapt :j mn blaas is soms nog "gevoelig". Maargoed ze hebben ook drie uur moeten opereren om die los te krijgen. Het litteken bij mn navel is soms nog irritand. De rest eigenlijk nergens meer last van gelukkig.

Fijn dat jij alweer redelijk goed aan het herstellen bent en het meegevallen is. Toch niet teveel doen hoor, uiteindelijk roept je lijf je wel even terug op de plaats. Kan je beter voor zijn. Veel beterschap nog en sterkte met je herstel :(:)

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

jen

Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Ervaringen Hysterectomie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-22 10:16

Plassen ging gelukkig meteen goed. de eerste weken als mn blaas al iets tevol kwam zitten was het niet prettig, dit gaat gelukkig steeds beter.was echt bang dat ik incontinent zou worden maar daar heb ik geen last van :')

De nr twee was hier ook pijnlijk, beetje wat jij ook beschrijft.

Dat bij je navel is denk ik ook van het gas in je buik, bij mij was dat pas na 5 weken Weggetrokken dat opgeblazen gevoel.

Doe lekker rustig aan en welkom bij de club van nooit meer ongesteld *\o/*

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarieAnne, Weenck en 66 bezoekers