Jeukende huid benen, tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Jeukende huid benen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 21:30

Hoi,

Al een hele lange tijd heb ik last van jeukende benen. Toen ik jonger was had ik veel last van huid op huid, waardoor in de zomer periode blote benen eigenlijk geen optie was.
De laatste paar jaar gaat dit stukken beter, maar heb ik geregeld last van jeuk. Vandaag bijvoorbeeld met de warmte, ik heb de hele dag binnen gewerkt in de airco met een lange broek aan, niks aan de hand. Eenmaal vrij ben ik naar huis gefietst met blote benen. Gelijk jeukende benen, waardoor ik ga krabben en m’n benen onder de rode bultjes zitten.
Ook na het scheren heb ik vaak rode bultjes.
Mijn huid lijkt behoorlijk gevoelig te zijn en ook wat droog.

Laatst heb ik bodylotion van O’keeffe’s gekocht. Deze is behoorlijk vettig en duurt lang voor het intrekt, die zorgt weer voor jeuk.
Rituals gebruik ik regelmatig, maar doordat daar best veel geur aan zit, voelt dat niet goed.

Wie heeft tips voor een jeukende huid en/of scheerbultjes?
Bodylotion/crème welke niet te dik is en snel in de huid trekt.
Op internet zie je tips genoeg, maar veelal van merken welke hun eigen producten aanraden. Als in “wij van WC-eend adviseren WC-eend”… :D

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: Jeukende huid benen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:43

Als het als hydraterende crème bedoelt is, geen bodylotion oid pakken, maar aftersun. Bedoelt om huid te hydrateren en te laten herstellen, dus past precies bij wat jij zoekt, en over het algemeen ook nog gemaakt om snel in te trekken :+

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:54

La Roche Posay Lipikar AP+m, die werkt echt als een malle voor mijn geïrriteerde huid en ook scheer bultjes voorkom ik ermee, Je hebt een balm en een lotion, ik zou dan in jou geval de lotion doen want die is wat dunner

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Jeukende huid benen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:04

Ik heb daar ook snel last van, en bij mij helpt het vrij goed om met de haren mee te scheren ipv er tegenin.. En als ik echt geen jeuk wil dan ga ik er met de tondeuse over op de kortste stand :)) Dan blijft er een halve millimeter staan en kunnen de haren zeker niet ingroeien.
Enige nadeel is dat je benen dan niet helemaal glad voelen, en dat je het vaker moet herhalen.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Jeukende huid benen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:12

Cetomacrogol zalf, helpt bij jeukende huid. Is gewoon verkrijgbaar bij de etos.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:16

paljaslaura schreef:
La Roche Posay Lipikar AP+m, die werkt echt als een malle voor mijn geïrriteerde huid en ook scheer bultjes voorkom ik ermee, Je hebt een balm en een lotion, ik zou dan in jou geval de lotion doen want die is wat dunner


Ga inderdaad eens op zoek naar een bodylotion die vrij is van parfum en andere irriterende bestanddelen. La Roche Posay en Eucerin worden vaak aangeraden door dermatologen. Je zou natuurlijk ook eens aan de huisarts een doorverwijzing naar de dermatoloog kunnen vragen, wie weet dat die er nog iets mee kunnen!

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 22:40

Rintah schreef:
Als het als hydraterende crème bedoelt is, geen bodylotion oid pakken, maar aftersun. Bedoelt om huid te hydrateren en te laten herstellen, dus past precies bij wat jij zoekt, en over het algemeen ook nog gemaakt om snel in te trekken :+

Dit is wel een slimme tip, ik ga het in elk geval is testen! Wellicht dat de aloe vera erin ook wel wat doet!

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 22:46

paljaslaura schreef:
La Roche Posay Lipikar AP+m, die werkt echt als een malle voor mijn geïrriteerde huid en ook scheer bultjes voorkom ik ermee, Je hebt een balm en een lotion, ik zou dan in jou geval de lotion doen want die is wat dunner

Bedankt voor de tip! Ik ga op zoek naar meer ervaringen over deze lotion, het wordt in elk geval verkocht in de apotheek, dus dat is natuurlijk niet voor niks.

8nnemiek, scheren met een tondeuse kan inderdaad ook nog, maar ik weet niet of ik dan nog zo enthousiast is een jurkje loop met het idee dat iedereen m’n stoppels ziet :')

Tutti_fruttie, een dermatoloog zou wellicht een optie zijn, maar daar is het nog wat te vroeg voor denk ik :)

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Jeukende huid benen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:17

Begin met stoppen met gebruik van huidproducten met parfum erin - dat geldt dus ook voor Douchegel etc. Kijk ook uit met bpa's.

Verder kan ik zelf niet tegen producten met Aloë Vera erin (daar krijg ik een droge huid van).

Een waterontharder helpt ook, maar daar moet je natuurlijk wel budget voor hebben.

En wellicht heb je last van warmte-uitslag?

https://www.huidarts.com/huidaandoening ... e-uitslag/

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:17

paljaslaura schreef:
La Roche Posay Lipikar AP+m, die werkt echt als een malle voor mijn geïrriteerde huid en ook scheer bultjes voorkom ik ermee, Je hebt een balm en een lotion, ik zou dan in jou geval de lotion doen want die is wat dunner

Deze gebruik ik ook, echt heel fijn!

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 23:36

Even een update.
Nadat meerdere mensen de crème aangeraden hebben van la roche posay lipikar AP-m heb ik een proef crème kunnen krijgen van de baume. Deze was helaas nog net te dik, maar sinds kort is daar ook een light variant van. Deze heb ik op de gok gekocht, en lijkt zijn werk goed te doen!
Zelfs de geïrriteerde scheerbultjes lijk men iets minder te worden!
Bedankt voor de tips! :)

Suliko

Berichten: 4312
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Jeukende huid benen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 23:46

Ik heb ook erg last van droge benen, vooral in de zomer! Met name mijn onderbenen kunnen daardoor strak aanvoelen en gaan jeuken.

Als ik veel in de zon ben geweest met blote benen smeer ik erna aftersun op. Verder smeer ik regelmatig voor het slapen weleda skin food body butter, die is dik maar trekt goed in en is enorm voedend! Bestaat ook alleen uit natuurlijke bestanddelen.

Standaardmerken bevatten vaak chemische stofjes en alcohol die juist uitdrogen.

Lees nu dat je al een fijne crème hebt gevonden, super!

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:36

Ik had dat ook altijd totdat ik in Spanje was en daar een pot creme met olijfolie kocht voor nog geen twee euro. Heb 6 potten meegenomen naar huis en heb geen jeukende benen meer! Volgens mij kan je het ook hier kopen.
Afbeelding

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:40

SincereQ schreef:
paljaslaura schreef:
La Roche Posay Lipikar AP+m, die werkt echt als een malle voor mijn geïrriteerde huid en ook scheer bultjes voorkom ik ermee, Je hebt een balm en een lotion, ik zou dan in jou geval de lotion doen want die is wat dunner

Deze gebruik ik ook, echt heel fijn!


Nog een stem voor Lipikar, echt geweldig spul!

miereneter

Berichten: 2530
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Jeukende huid benen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:43

De lipikar inderdaad, en iets goedkoper, de Sebamed crème met 10% ureum. Of alle andere ongeparfumeerde crèmes met ureum.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:08

chanicha schreef:
Ik had dat ook altijd totdat ik in Spanje was en daar een pot creme met olijfolie kocht voor nog geen twee euro. Heb 6 potten meegenomen naar huis en heb geen jeukende benen meer! Volgens mij kan je het ook hier kopen.
[ [url=m/eAISOC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mercadona verkoopt deze, huismerk Deliplus, voor 1,25 (in juni in elk geval nog). Hier staan ze echt overal in huis. Even snel je handen, de kale kop van mijn man, mijn benen, superspul. Aanrader voor wie in Spanje komt.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:25

Echt, ik was bodylotion vergeten en kocht deze omdat ik de Spaanse vrouwen daar ook mee zag en ik vind het echt heerlijk!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Jeukende huid benen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:55


chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 20:00

Goed Monique +:)+
Ze hebben ook Nenuco *\%/*

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 20:05

ik heb het op de onderbenen,maar voornamelijk door allergie voor parfum houdende producten( shamp,bodylotion etc..) en heel idoot maar bij mij helpt het dus als ik smeer met glycerona…ja die zalf voor je handen.
verder geen shampo of warm water op je benen doen en genoeg drinken!

Stephanie_M
Berichten: 1388
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Jeukende huid benen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 20:08

Buiten alle crèmes om zou ik een proberen een stuk kouder te gaan douchen, rond de 30 graden. Mogelijk droogt je huid uit van warm water en krijg je daarom jeuk.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 22:05

Yesterday schreef:
Even een update.
Nadat meerdere mensen de crème aangeraden hebben van la roche posay lipikar AP-m heb ik een proef crème kunnen krijgen van de baume. Deze was helaas nog net te dik, maar sinds kort is daar ook een light variant van. Deze heb ik op de gok gekocht, en lijkt zijn werk goed te doen!
Zelfs de geïrriteerde scheerbultjes lijk men iets minder te worden!
Bedankt voor de tips! :)


Heb je een linkje van welke je nu gebruikt?

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Jeukende huid benen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-22 22:34


Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Jeukende huid benen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 22:49

Thanks! Ga ik proberen, zocht nog de perfecte bodylotion. Ik gebruik vaak Balneum voor in bad en had ook de bodylotion maar die blijft mij toch te vet in de zomer.