Klimmen/boulderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Klimmen/boulderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:36

Mensen nog tips waar je in regio Zwolle terecht kunt voor klimschoenen? Bij Yosemite doen ze helaas geen verkoop.


Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 12:48

Roest in Zwolle verkoopt dacht ik wel schoenen

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Klimmen/boulderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:27

Ja daar zijn wij nu net geweest, en geslaagd!

Galeobdolon

Berichten: 1089
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 20:44

Jaa klimtopic uit het slop halen! *\o/*

Mijn klimpartner is hartstikke zwanger dus die is er al even mee opgehouden dus boulder voornamelijk nog . Alleen dan eigenlijk wel verleden tijd want voor 17:00 kan ik niet boulderen ivm werk...

Ik heb normaal altijd een jaarabonnement, maar dit jaar maar een niet. Door alle lockdowns toch aardig wat geld gesponsord wat ik zelf ook goed kan gebruiken.

Hopelijk wordt 2022 een jaar zonder lockdowns of blessures!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klimmen/boulderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:16

Goed moment om hem uit het slop te halen. Voor mij iig 3 weken niet klimmen, stiekem komt het goed uit, want in de laatste sessie mijn middelvinger licht geblesseerd. Hoop (wellicht tegen beter weten in) daarna wel weer er vol tegen aan te kunnen. Heb echt veel zin om te trainen en beter te worden.

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Klimmen/boulderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 23:21

Ik zit midden in de grote verbouwing en mijn klimmaatje is ook de man met wie ik in huis aan het knutselen ben. Die heeft weinig puf om nog te klimmen. Net nu het einde in zicht komt en we voorzichtig konden gaan denken aan klimmen, is alles om 17.00 dicht. Helaas….

Gelukkig heb ik de foto’s nog van het klimmetje in Zwitserland met een vriendin.

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Klimmen/boulderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 23:29

Mag ik hier ook even mee lezen. Vroeger op school een keer geklommen vond ik toen heel leuk en zou het graag nog een keer willen doen. Eventueel met een les erbij ofzo?

Moet er alleen even achter komen waar ik heen kan en of kij het lukt met mijn knieën

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 08:13

Ik ga nu zo boulderen tot 9 uur. Dan iets later beginnen met werk en wat langer door :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Fly_high

Berichten: 3298
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Klimmen/boulderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 09:07

Ik ga morgen in de middag klimmen, wel ff een nieuwe klimbuddy moeten vinden voor doordeweeks gezien mijn vriend gewoon 9-17 op kantoor werkt :')

Mijn doel is om het 2-3 keer in de week toch wel vol te houden, nog steeds minder vervelend dan noodgedwongen buitenklimmen vorig jaar :P

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

Galeobdolon

Berichten: 1089
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 09:13

maj0 schreef:
Mag ik hier ook even mee lezen. Vroeger op school een keer geklommen vond ik toen heel leuk en zou het graag nog een keer willen doen. Eventueel met een les erbij ofzo?

Moet er alleen even achter komen waar ik heen kan en of kij het lukt met mijn knieën


Ik heb hele slechte knieën en klimmen is daar (voor mij) juist super voor. Alleen als je gaat boulderen moet je opletten dat je niet van te hoog weer naar beneden springt.

Wat fijn dat sommigen nog voor 17:00 de tijd hebben, dan kun je een beetje bij blijven met je conditie en kracht. Het is altijd zo snel weer verdwenen!

@Es_ther, ik zie dat je in Arnhem klimt, ik ook :D

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 12:27

Jaa leven! *\o/*
Leuk dat er steeds meer Arnhem klimmers zijn hier!

Ik hoop van de week weer even te kunnen gaan. Om de week ben ik bij Rijnboulder in Arnhem.
Moet even wennen aan het nieuwe ritme nu ik niet meer in de avond kan klimmen. :o
Binnenkort gaan mijn vriend en ik naar GRIP. Best wel zin in. :D

Ik hoop hem en een vriend snel eens mee te krijgen naar de klimhal Arnhem,
nu ze die Auto-belay systemen hebben kunnen zij zonder problemen met mij mee de touwen in. :D

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 12:31

Fly_high schreef:
Ik ga morgen in de middag klimmen, wel ff een nieuwe klimbuddy moeten vinden voor doordeweeks gezien mijn vriend gewoon 9-17 op kantoor werkt :')

Mijn doel is om het 2-3 keer in de week toch wel vol te houden, nog steeds minder vervelend dan noodgedwongen buitenklimmen vorig jaar :P

Maar echt. Bevroren grepen enzo :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:38

Net maar even nieuwe schoenen besteld. In deze zitten echt mega veel gaten :') . Hopelijk zijn ze voor zondag binnen, dan ga ik weer touwtje klimmen

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klimmen/boulderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:59

Majo, ik zou je dan aanraden om te gaan sportklimmen, niet boulderen. Voordeel met klimmen is dat je gecontroleerd beweegt, wel kunnen bepaalde passen grote druk opleveren op de knie.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:46

Canon schreef:
Jaa leven! *\o/*
Leuk dat er steeds meer Arnhem klimmers zijn hier!

Ik hoop van de week weer even te kunnen gaan. Om de week ben ik bij Rijnboulder in Arnhem.
Moet even wennen aan het nieuwe ritme nu ik niet meer in de avond kan klimmen. :o
Binnenkort gaan mijn vriend en ik naar GRIP. Best wel zin in. :D

Ik hoop hem en een vriend snel eens mee te krijgen naar de klimhal Arnhem,
nu ze die Auto-belay systemen hebben kunnen zij zonder problemen met mij mee de touwen in. :D


Enige jammere vind ik daar wel dat je niet je eigen gordel aan kan daar. Voor mensen die soms gaan niet erg, maar vind mijn gordel fijner :D

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:45

Lieke schreef:
Majo, ik zou je dan aanraden om te gaan sportklimmen, niet boulderen. Voordeel met klimmen is dat je gecontroleerd beweegt, wel kunnen bepaalde passen grote druk opleveren op de knie.


Ja dat wou ik inderdaad ook eens proberen.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

__Leonie

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-01-08
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:57

Hebben hier mensen wel eens geboulderd in het vechtpark in harder bergen? :)

Ik dacht dat misschien een mooi alternatief was nu alles weer dicht zit maar het is wel een uur rijden.

Instagram: @paintingsbyleonie

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:49

Nee ik niet!
Arnhem gaan wel de buiten locaties open. Alleen wel van 9/17 -O-

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Fly_high

Berichten: 3298
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Klimmen/boulderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 00:39

Brace yourselves :') het is nu al aardig koud...

Maar goed net zoals vorig jaar ga ik mijn best doen :o

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 09:35

Haha ik had vorig jaar pockets vast waar gewoon ijs ik lag _O- . God wat was dat koud :') .

Ik heb trouwens een mega aanbieding gescoord in Arnhem.
Klimschoenen voor 25 euro!
Afbeelding

Al had ik net nieuwe gekocht, voor 25 euro kon ik ze niet laten liggen :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:11

Ik heb vandaag ondervonden dat dagdromen tijdens het boulderen geen goed idee is. :') Heb mijn hoofd gelukkig niet gestoten maar het was wel even een wake-up call (of val, eerder). :+

Hoeveel spierpijn hadden jullie trouwens in het begin? De dag na het boulderen heb ik zelfs moeite met mijn fiets over een drempeltje te heffen, remmen indrukken gaat ook moeilijk.

Bianca_v_s
Berichten: 87
Geregistreerd: 21-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 18:31

Ik heb na de eerste keer boulderen 2 dagen flinke spierpijn in m'n armen gehad. Bij de westernles van de dag erna kon ik m'n arm bijna niet opzij uitsteken :+

Na een aantal keer boulderen voel je 't steeds minder. Nu (2.5 jaar later) heb ik na een echt pittige sessie nog wel eens wat spierpijn maar dat is meer een "ik heb gisteren wat gedaan"-gevoel dan echt spierpijn.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 18:45

Oh wow, dat valt (in vergelijking met mij) nog redelijk mee. Ik had na mijn eerste keer boulderen zeker één tot twee weken 'last'. Maar goed, misschien zijn mijn spieren door de jaren heen echt wel verzwakt en ik heb sowieso al last van rug/nek/schouderpijn. := Ik hoop dat het klimmen mijn spieren uiteindelijk wat losser zal maken.
Al ga ik morgen toch maar eens kijken voor spiergel of smeerbare ibuprofen.


Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:56

Zo herkenbaar! De eerste keren boulderen ga ik altijd veel te ver (het is ook veel te leuk!) :D De dag erna doet het pijn te typen, koffiemokken op te tillen en al helemaal om tassen te tillen. Van pijn in vingers, tot hand, tot mijn bovenarmen. :') Ik heb door de jaren alles gehad..

Wat ik gebruik wanneer ik spierpijn heb is Biofreeze gel. Als ik ga slapen vooral, dat is dan echt een relieve. _/-\o_
Pijn bestrijden met meer pijn en gewoon weer gaan klimmen kan ik niet aanraden. Ik ben dan altijd pap en klim lang niet zo lekker. := Dat frustreert enkel, hoe graag ik ook gewoon weer doorga.. :')

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 16:45

Ik blaas weer wat leven in dit topic :)

Ik ben sinds april begonnen met Boulderen en ik vind het super leuk!

Helaas een zwakke schouder dus vandaag helaas een blessure opgelopen. Ik zal meer moeten trainen op mijn schouders.

Hier meer mensen die nog boulderen? :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antonius, Berdien, egnie, Finesse, Lestria, meiske04, Nientsje, suus_toes, tijger en 93 bezoekers