Project gezond - gezond eten.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:25

Ik probeer nu het winterboek een beetje te volgen.
Ik snap soms alleen echt de hoeveelheden van snacks niet.
Bij spinazie kaas balletjes staat dat je er 15 maakt, en vervolgens mag ik er maar 3 eten over de week, wat moet ik dan met die andere 12 doen :P

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 20:24

Komen ze niet terug later in de week?

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 21:27

Nee, ze moeten op zondag avond gemaakt worden :P
Ik heb ze nu overgeslagen en een plak pompoencake genomen, was me toch veel te veel werk voor een avondsnack :P
Alleen heb ik nu die ingrediënten over, misschien dat ik later ze eens maak.
Meestal doe ik 1 week en dan even niet om alle restjes groente enzo op te maken. Ik kan meestal niet precies hoeveelheden kopen die nodig zijn dus verzamelt vaak door, of ik doe een avondrecept twee keer, omdat die niet altijd makkelijk half te maken zijn.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 21:29

Ik keek dan gewoon een beetje wat de kcal waren en dan nam ik dat later in de week nogmaals ipv wat erop stond of invriezen.

Hier vanavond de lasagne met pesto gehad uit het vega boek. Tot nu toe is echt alles een succes!

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 22:08

Had vandaag pita broodje met kip burger uit het topboek.
Zoonlief vroeg wanneer ik een restaurant ging beginnen want ik kook steeds zoooo lekker _O-

HMM
Berichten: 167
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 05:03

Deze week begonnen aan het winterboek. Heb het idee dat ik juist vaak aan het eten ben, sloeg voorheen regelmatig een maaltijd en bijna altijd de tussendoortjes over om 's avonds snaaihonger te krijgen.

Het is nog wel even zoeken, qua meenemen als ik van huis af ben. Maar zeker geen honger gevoel, dus ben benieuwd of het volhouden gaat lukken.

Merk dat ik nu ondanks geen honger te hebben, nog wel trek ervaar naar snoep/koek/ijs/chips...

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 08:39

Dat is ook wel een stukje mindset en wennen denk ik.

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 08:55

HMM schreef:
Merk dat ik nu ondanks geen honger te hebben, nog wel trek ervaar naar snoep/koek/ijs/chips...


Dat had ik in het begin ook en nu bijna 4 weken later kan ik de paaseitjes die in de kast liggen te schreeuwen gewoon negeren. En als ik er dan toch voor zwicht, dan maar eentje ipv alles... *\o/*

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 19:35

Ik had vandaag het indiaase gehaktpannetje uit de app.
Best heel erg lekker.

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:06

Klinkt goed idd!

Ik heb vandaag het kaas/ui brood gemaakt uit het verga boek, was heerlijk bij de kop geroosterde tomaten soep die ook in dat boek staat!

Bienotje

Berichten: 10867
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:30

Ik heb recent het topboek gekocht. Blij mee. Makkelijk te maken recepten en geen heel dieetwensen boek. Dat hoeft van mij niet.

Hoe zit dat met het vegetarisch boek. Ik ben geen vegetariër. Zijn de recepten dan ook moeite waard, zitten er recepten met vleesvervangers in of juist zonder?

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:42

Bienotje schreef:
Ik heb recent het topboek gekocht. Blij mee. Makkelijk te maken recepten en geen heel dieetwensen boek. Dat hoeft van mij niet.

Hoe zit dat met het vegetarisch boek. Ik ben geen vegetariër. Zijn de recepten dan ook moeite waard, zitten er recepten met vleesvervangers in of juist zonder?


Ik vind het boek echt heel fijn en lekker. Kunt makkelijk vlees ergens toevoegen als je dat zou willen. Zie eigenlijk amper tofu of iets typisch vegetarisch.

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:07

Ik ben nu in week 6 en het bevalt me heel goed! Heb me ook geabonneerd op de app, daar staan ook een hoop lekkere dingen.

Mijn vriend is dit weekend jarig en hij wil graag ski-taart. Lust ik niet, dus ik ga lekkere appeltaart muffins maken. Eet er eentje en de rest vries ik in :)

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:34

Gisteravond de havermoutmuffins gebakken. Alleen dan met blauwe bes en aardbeien. Moet zeggen dat het me niet tegenvalt en ze vullen ook prima!

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:02

Ik heb boek 2 en het vegetarische boek een paar weken geleden aangeschaft. Ik volg niet precies de dag recepten, ik deel dat een beetje in naar eigen inzicht, let er wel op dat ik niet vergeet de tussendoortjes ook te eten.

Inmiddels bijna 7 kg afgevallen sinds half januari, dus super blij mee! Heb een lijstje favoriete recepten die ik nu wekelijks maak.

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-22 14:14

Hoe gaat het met iedereen?

Ik ben weer 4 kilo aangekomen ook door een dwarse schildklier en overgangsklachten.

Ga nu maar weer streng zijn. Wil er nu echt weer 6 kilo af hebben.

karrij
Berichten: 1048
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:01

Ik kom nieuw binnen vallen, hoop dat ik jullie onduidelijkheden kan vragen. Ik heb niet de app

heb net boek 2 binnen, ik schrik er best van hoeveel je moet kopen en maak je het allemaal wel op?
in week 1 bijvoorbeeld heb je 75 ananas nodig , maar wat doe je met de rest van de ananas?
Volgen jullie de weekmenu's exact? Dat lijkt me bijna niet te doen.

hebben jullie tips?

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:31

Als ik het volg volg ik het meestal vrij strict als dat ik ochtend middag avond en snacks doe, maar ik ben wel creatief met broodbeleg en fruit enzo. Als je ananas over houdt kun je dat toch in fruitsalade gooien, of in plaats van een sinaasappel eten of door de yoghurt. Vleeswaren op brood koop ik niet vaak, of niet magere, want in mijn eentje is het dan over datum voor ik het op eet, dus ik eet meer ander beleg wat ik toevallig heb.
Zelfde geldt wel voor de stukjes vlees bij de aardappels bijv, dat doe ik ook wat ik overhou ofzo, of ander soort, anders wordt het vaak wel heel prijzig want dat probeer ik altijd biologisch te eten.

Ik bestel ook bij biologische winkel dus die hebben niet altijd alles wat ik moet hebben, gewoon wat creatiever met wat er wel is werkt voor mij goed.

De snacks vergeet ik nog wel eens te eten, vooral ‘s avonds als ik later eet, of ik eet dubbel snack in de middag of ochtend als ik meer honger heb.

Ik vries ook altijd veel stukjes vlees in als ik over hou, of na bakken, kan ik het volgende keer weer gebruiken voor een andere week. Ananas heb ik nu ook ingevroren toevallig.

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 00:45

Dat wat hier boven staat dus.
Er is ook een lijst met vervanging als je iets niet lust of heb.

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 07:50

Eerst denk je idd wow wat moet ik veel kopen.
Maar als je eenmaal in de flow van project gezond zit ga je daar anders over denken.
En je kunt prima dingen wisselen idd.

Ik moet weer wat strenger worden :o
Turbulente periode gehad. Maar avondeten doen we 9 van de 10x een project gezond recept gewoon omdat t zo lekker is :9

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 19:53

Goedenavond allemaal,

Ik wil een van de boeken van project gezond gaan aanschaffen, maar zouden jullie voor boek 1 of voor boek 2 kiezen ? Zit er nog verschil in bijv ?

Ik ben benieuwd !

karrij
Berichten: 1048
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 05:55

Fenneeee schreef:
Goedenavond allemaal,

Ik wil een van de boeken van project gezond gaan aanschaffen, maar zouden jullie voor boek 1 of voor boek 2 kiezen ? Zit er nog verschil in bijv ?

Ik ben benieuwd !


Ik heb voor een leuk prijsje boek 2 voor je te koop, niet gebruikt zo goed als nieuw

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 10:49

Ik vind alle boeken wel goed aangezien ik mijn week menu uit alle boeken haal dus ik volg niet een week in een boek.

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 06:16

karrij schreef:
Fenneeee schreef:
Goedenavond allemaal,

Ik wil een van de boeken van project gezond gaan aanschaffen, maar zouden jullie voor boek 1 of voor boek 2 kiezen ? Zit er nog verschil in bijv ?

Ik ben benieuwd !


Ik heb voor een leuk prijsje boek 2 voor je te koop, niet gebruikt zo goed als nieuw


Bedankt voor het aanbod, maar ik heb hem inmiddels al thuis liggen !

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 06:59

Jullie ook problemen met de app sinds de update?

Update gjng prima gisteren, nu krijg ik wit beeld