Supplementen; iets anders dan pillen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Supplementen; iets anders dan pillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:35

Voor cliënten met slikproblemen “malen” wij de medicatie altijd. Doe je tablet eens in een zakje en sla hem met een lepel tot poeder. Dan kun je hem innemen met bijvoorbeeld een eetlepel appelmoes oid :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:44

Muurp schreef:
Bokt kan me vast helpen... :D

Ik ben echt een dramaqueen in het slikken van pillen, zelfs de kleinste pilletjes zijn al een drama. Een paar dagen is prima, maar als ik iets elke ochtend moet nemen dan gaat het elke dag een beetje minder.. :=

Nu werd mij door de huisarts aangeraden om magnesium te gaan slikken maar zijn het vooral van die huge-ass pillen...
Gaat dus nooit lukken... :')
Ik vond ook een poedervorm, maar hoe neem je dit dan in?

En zijn er ook andere varianten van multivitamine dan pilvorm? Iemand hier ervaring mee?


Er zijn verschillende merken met poeder on met water te mengen en dan gewoon opdrinken
Ik had zelf altijd een fijne met bloedsinaasappel smaak
Maar die van lucovitaal is ook prima qua smaak

Even gegoogled
Ik had deze

https://www.bol.com/nl/nl/p/vedax-magne ... uctPageUrl

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

novita13

Berichten: 410
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:55

sott schreef:
Even tipje - ik vind het slikken van pillen ook een drama. Oval zijn idd beter dan rond, maar vooral capsulen zijn veel makkelijker dan tableten. Ik koop mijn paracetamol in Frankrijk als ik er ben want daar hebben ze capsulen, en in NL niet. Mischieen hebben ze daar ook wat in capsule vorm.



Bij de albert heijn, drogisten liggen de paracetamol capsules en ovalen pillen ipv ronde. Maar ook zeker capsules zijn hier te koop hoor!
. Ik koop deze daar namelijk altijd voor mijn man die geen paracetamol pillen meer durft te slikken sinds er een is blijven vast plakken….

Er zijn ook bruistabletten magnesium die een sinaasappel smaak hebben. Prima te drinken.

Wico je bent top!

luxx

Berichten: 3503
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:59


Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:36

Je kan het echt oefenen, dat pillen doorslikken. Mijn dochter kon ook nooit pilletjes slikken maar steeds oefenen met kleine pilletjes en dan met drinkyoghurt bijvoorbeeld. Je moet hem laten zweven in je mond en dan in 1 slok doorslikken. Inmiddels neemt ze een hand met grote pillen en slikt ze zo samen in 1 x weg.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:09

Eline_S_S schreef:
Voor cliënten met slikproblemen “malen” wij de medicatie altijd. Doe je tablet eens in een zakje en sla hem met een lepel tot poeder. Dan kun je hem innemen met bijvoorbeeld een eetlepel appelmoes oid :)

Ik plet die grote ovale pillen in de knoflookpers.

Oy with the poodles, already

Toffeltje

Berichten: 526
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Supplementen; iets anders dan pillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:21

Je hebt het ook in vloeibare vorm: Floradix magnesium. Niet echt lekker, maar wel weg te krijgen.


Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Supplementen; iets anders dan pillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 01:35

Geven capsules ook problemen? Ik gebruik magnesium van AOV nummer 510 is dat, dat zijn capsules en daar proef je dus sowieso niks van.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

liedje89
Berichten: 7154
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 02:25

luxx schreef:
Sonja_vR schreef:

In jouw link zeggen ze dat het citraat is, dat is niet waar, hier vind je de echte ingrediënten;
https://www.gezonderwinkelen.nl/vedax-m ... m-125-gram
Er zit magnesium carbonaat in, dit product zou ik ook zeker niet aanraden. Magnesium carbonaat wordt onder andere gebruikt om magnesium oxide te maken, ook in tandpasta's en voor maagproblemen. Ook weer een product waar je helemaal niks aan hebt


Ik weet niet of de bewering klopt maar bij lucovitaal staat op de verpakking dat de magnesium carbonaat doordat er ook citroenzuur in het product zit tijdens het oplossen in het water word omgezet naar beter opneembaar magnesium citraat. Mijn scheikunde is een beetje roestig dus ik weet niet of dat kan/klopt maar het zou raar zijn als dat op de verpakking staat terwijl dat niet waar is, bijv ook in de tabel met voedingswaarden, daar staat citraat.
Ik heb dat wel eens een tijdje gebruikt omdat ik het toevallig gratis kreeg en ik toen veel sportte en het hielp naar mijn idee wel om iets minder spierpijn te hebben.

Ironically common sense is not common...

hwn
Berichten: 4653
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Supplementen; iets anders dan pillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 02:37

In België heb je MetaRelax, kan je in poedervorm krijgen, opgelost in water smaakt dit best lekker (lichte citroensmaak). Is magnesiumglycerolfosfaat, zou één van de beter opneembare vormen zijn. Mss kan je die wel online bestellen bij één van de Belgische online apotheken (bijv. Newpharma, Farmaline)?

Let wel op dat je de juiste bestelt: ze hebben ze ook in tabletten, en die zijn mega groot, krijg die ook niet weg.

Mocht het voor de spieren zijn, dan zijn er ook mensen die goede ervaringen hebben met magnesiumolie, om in te masseren. Volgens sommigen is dit de best opneembare vorm, maar weet niet of dit wetenschap is of gewoon de persoonlijke mening van iemand.

luxx

Berichten: 3503
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 11:47

liedje89 schreef:
Ik weet niet of de bewering klopt maar bij lucovitaal staat op de verpakking dat de magnesium carbonaat doordat er ook citroenzuur in het product zit tijdens het oplossen in het water word omgezet naar beter opneembaar magnesium citraat. Mijn scheikunde is een beetje roestig dus ik weet niet of dat kan/klopt maar het zou raar zijn als dat op de verpakking staat terwijl dat niet waar is, bijv ook in de tabel met voedingswaarden, daar staat citraat.
Ik heb dat wel eens een tijdje gebruikt omdat ik het toevallig gratis kreeg en ik toen veel sportte en het hielp naar mijn idee wel om iets minder spierpijn te hebben.

Heb het even opgezocht, dit klopt als een bus, dus jij hebt gelijk en ik neem mijn woorden terug

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Sodeletuut

Berichten: 21299
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 12:59


They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:06

Even een andere insteek... noten eten. Zitten vol magnesium, zijn lekker en je hoeft geen pillen te nemen in welke vorm dan ook :D

Tieme
Berichten: 4921
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:41

Gewoon die magnesiumpil pletten/vergruizen tussen 2 lepels en het poeder in yoghurt of zo doen.
En anders bij de apotheek een pillenmaler kopen. Potje waar je pil in doet. Vervolgens draai je er een deksel op die je een paar keer moet draaien en pil is poeder.

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Supplementen; iets anders dan pillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:31

Ik heb capsules van AOV. Door de vorm zijn die doorgeslikt voor je er erg in hebt. En in het ergste geval maak je ze open en los je de poeder op. Is denk ik wel heel vies.

That which yields is not always weak

Blue_flower
Berichten: 1918
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Supplementen; iets anders dan pillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:41

Probeer eens te kijken naar je manier van doorslikken ook. Veel mensen zijn geneigd hun hoofd achterover te doen, terwijl het soms vele malen makkelijker slimt als je juist iets voorover kantelt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, BeFunny, GoogleAdsense, Googlebot, maj0 en 35 bezoekers