Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:47

Muronia schreef:
Lief dat jullie erom gedacht hebben. Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest. Omeprazol mag ik laten staan voorlopig.
Ik heb een verwijzing gekregen voor een GLI-traject. Dat is een gecombineerde leefstijlinterventie. Een combinatie van diëtist en fysiotherapie, gericht op gezonde voeding, gezonde eetgewoontes en gezond bewegen. Het is een groeps-iets waarbij je een persoonlijke coach hebt die ook helpt bij het bewegen (is een sportschool bij), maar ook groepsgesprekken enz. Het duurt volgens mij 2 jaar en is bedoeld om blijvend gezond te worden. Valt onder de basis verzekering voor zover ik het begreep. Het kan hier in het dorp, dus dat is wel fijn. Nu is het afwachten wanneer er een nieuwe groep begint. Ik heb vanmorgen meteen bloed laten prikken op cholesterol, suiker en schildklier om even wat dingen uit te sluiten.

Ik ben hier helemaal onbekend mee, misschien kennen jullie dit? Ik hoor er graag over. Ik hoop dat dit iets voor me is en dat het gaat helpen.


Geen ervaring mee, maar fijn dat ze actie ondernemen!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 12:50

Renee, ook van mij uit een virtuele knuffel! Slechte herinneringen zijn heel rot :(:)

Marjolein, -3!! Wat goed! :D

Lisewiesje, Ik herken dat tegen staan gevoel ook. Vooral als ik te vaak hetzelfde eet.

Muronia, Ik had nog nooit van dat traject gehoord, maar het klinkt wel als een fijn traject! ik ben benieuwd hoe het jou gaat bevallen en hoop natuurlijk dat er snel weer een groepje start!


Ik kan langzaam weer wat beter bewegen dus vanmiddag eens zien of ik weer een wandeling kan maken. :j

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 13:07

_Marjolein schreef:
Hier een -0,1.. Beetje balen, maar inmiddels toch op -3 kilo vanaf 2 januari!



Wat een prachtig resultaat sinds 2 januari! En niet aankomen is ook al een hele prestatie!

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 16:02

Echt knap van iedereen, ook degenen die het niet zo zien vlotten zoals ze willen maar toch lekker doorgaan met gezond bewegen en eten. +:)+

Ik merk dat bij mij het leuke van de nieuwigheid van het gezond eten enzo eraf begint te gaan, dus ik weet dat het de komende tijd aankomt op wilskracht tot het echt in mijn systeem zit. Moet zeggen dat het me niet veel moeite kost om geen ongezonde snacks enzo te kopen, maar ik heb wel af en toe van die dagen dat ik eigenlijk alleen maar wil eten. Ik ga dat toch eens noteren en dan naast mijn cyclus leggen, kijken of ik daar verbanden kan zien.

Renee1991

Berichten: 5975
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-22 16:56

Thanks :(:)

Wow, dat is toch super goed Marjolein! Een kilo per week!

Marley, als ik zulke dagen heb, dan zorg ik meestal dat ik dingen in huis heb die ik veel mag/kan eten. Zoals rijstwafels, een pakje kalkoenfilet, etc. Dan kan ik gewoon lekker 'kanen', maar krijg ik niet zoveel calorieën binnen.

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 17:03

Zo heb ik het nu ook gedaan inderdaad. Snoeptomaatjes, rijstwafels, dat soort dingen. :j En wel twee keer opgeschept met avondeten, maar dat was iets gezonds.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:46

Marley, dat is een lastig moment inderdaad. Ik heb ook wel eens een afbeelding gezien met dingen dat als je ergens juist enorme trek in hebt je een alternatief hebt wat diezelfde honger weg zou nemen. Nooit echt geprobeerd zelf maar wie weet helpt het :D
Ik zal hem eens zoeken.

Hier vandaag zo druk geweest met maandplannen maken voor de moestuin en werken voor school dat de wandeling er bij in geschoten is. Hopelijk trekt mijn blauwe plek snel weg, ik heb een 30 day challenge gevonden maar daarbij zitten ook jumping jacks en andere oefeningen waarbij de blauwe plek toch nog wel heel erg pijn doet.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:35

Hier een hele slechte week al 3 pizza en 1x pannenkoeken als avond eten :/ baal als een stekker! Ben nog niet aangekomen gelukkig dus sta nogsteeds op -3 maar moet echt weer even streng gaan zijn.

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:07

Zal het door blue Monday komen? Ik vond deze week ook moeilijk. Redelijk onder controle gehouden. Niet van alle chocola af gebleven… maar wel veel gesport en bewogen dus dat zie ik dan maar als positief. En niet helemaal los gegaan dus ik zal er niet meteen van aan komen.

Muronia, ben benieuwd naar jouw programma! Hopelijk helpt het je. Wel echt fijn dat de begeleiding voor langere tijd is.

Heeft iemand nog een lekker koolhydraat arm recept?

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:23

Klinkt goed Muronia! Ik ken het niet, zo'n programma. Hopelijk kan het je helpen :j


marley93 schreef:
Ik merk dat bij mij het leuke van de nieuwigheid van het gezond eten enzo eraf begint te gaan, dus ik weet dat het de komende tijd aankomt op wilskracht tot het echt in mijn systeem zit. Moet zeggen dat het me niet veel moeite kost om geen ongezonde snacks enzo te kopen, maar ik heb wel af en toe van die dagen dat ik eigenlijk alleen maar wil eten. Ik ga dat toch eens noteren en dan naast mijn cyclus leggen, kijken of ik daar verbanden kan zien.

Dat kan heel goed, hongergevoel gekoppeld aan je hormoonhuishouding.
Ik merk het ook, een aantal dagen in de maand heb ik gewoon meer honger en vooral trek in zoet.


Indi_Vito schreef:
Hier een hele slechte week al 3 pizza en 1x pannenkoeken als avond eten :/ baal als een stekker! Ben nog niet aangekomen gelukkig dus sta nogsteeds op -3 maar moet echt weer even streng gaan zijn.

En weer door! Ik zou er niet te hard van balen, het zit er nou eenmaal in, gewoon weer lekker verder met hoe je bezig was :j


Hier wat dingetjes in de privésfeer die stress geven, ik heb dan de neiging om slecht te gaan eten. Mijn eten is echter nu iets waar ik wèl vat op heb, dus eigenlijk gaat het heel goed! Hier zal vast psychologisch het één en ander aan mankeren maar voor nu is het maar even zo :')

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 13:22

Ik begin in een weegschaal hype te vallen O:) Ik stond er vandaag voor de 3e keer deze week op, terwijl ik ongesteld moet worden of eigenlijk al had moeten zijn (hoezo mijn hormonen liggen overhoop O:) ). mijn halve kg eraf, is er dus ook weer bij :')


Lijkt dat we allemaal een beetje een dip hebben.


MyrtheJ, wat vind je lekker, of welke richting op zoek je iets? Ik heb een hele hoop hele lekkere recepten :D

Renee1991

Berichten: 5975
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-22 13:50

Haha, super herkenbaar Liesjuh. Hoewel ik nu wel weer de goede kant op ben geschommeld :')
Hier vanaf 1 januari nu 3,5 kg kwijt. Of dat vocht is of vet laten we maar even in het midden :+

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 13:51

Sorry, heb jullie een beetje verwaarloosd, maar ben nog steeds wel lekker bezig :j
Gisteren had ik zin in pannenkoeken, dus die hebben we ook gebakken. Is in mijn ogen ook weinig mis mee, ik maak ze van volkorenmeel, eieren, een beetje baking soda en melk. Bakken doen we met kokosolie. Vult als een malle en heerlijk met rozijntjes erdoor ofzo.
Alleen wel wat weinig groente natuurlijk, dus net tijdens de lunch maar even wat extra tomaatjes gegeten :D

Ik merkte wel dat ik het makkelijker vond om veel te sporten in mijn vakantie, zeker de eerste werkweek was erg hectisch en schoot het sporten er echt bij in. Nu mijn tweede week er op zit lijkt het allemaal weer wat meer in balans.

@muronia: GLI is een beetje de hype van dit moment, erg succesvol :j als het goed is trouwens wel wetenschappelijk onderzocht, dat is wel een sterk punt. Ze doen echt niet zomaar wat. Ben benieuwd hoe het je vergaat!

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 16:12

Volgens mij zijn pannekoeken op zich inderdaad helemaal niet zo verkeerd. Alleen eet ik ze zelf vaak met veel teveel stroop. :Y)

Hier niet supefit vandaag. Afgelopen week heb ik mij steeds aan mijn 'budget' gehouden, dus ik gun het mezelf als ik vanavond naar stal ben geweest om roti te bestellen. (over pannekoeken gesproken, haha) Ik heb geen zin en energie om nog boodschappen te doen vandaag.

Faringo
Berichten: 8210
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 18:17

Ik had vandaag heerlijk verse kibbelingen. De rest van de dag wat minder calorieën dan moet het goed komen. En zo niet, dan heb ik lekker zitten smullen. Morgenochtend weer gezellig bootcampen met een collega. Dan heb ik deze week 4x gesport. Dat is lang geleden (blessures, lockdowns enz).

gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 18:39

Ik heb vandaag 35.000 stappen gedaan dus eten letten we ff minder op, weekendje weg :D

Faringo
Berichten: 8210
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 18:45

Dan mag je inderdaad wel gewoon lekker eten ja.

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 18:57

Net zo fijn weer aan het sporten, wordt mijn bonusdochter woensdag positief getest. Ik word vanochtend wakker met keelpijn, net zelftest gedaan en die was positief. :(
Maandag naar de ggd voor de officiële test.

Renee1991

Berichten: 5975
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-22 18:57

gaucho schreef:
Ik heb vandaag 35.000 stappen gedaan dus eten letten we ff minder op, weekendje weg :D


Wow :oo Dat heb ik echt nog nooit gehaald :') Hoogste hier is 24.000.

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 19:03

bamisalami schreef:
Net zo fijn weer aan het sporten, wordt mijn bonusdochter woensdag positief getest. Ik word vanochtend wakker met keelpijn, net zelftest gedaan en die was positief. :(
Maandag naar de ggd voor de officiële test.


Ahh balen bami! Hoop dat je er niet zoveel last van hebt!

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 19:28

Wat balen Bamisalami! Beterschap, ik hoop dat je niet al te ziek wordt.

Damn Gaucho, dan mag je inderdaad het eten wel lekker laten gaan! +:)+

Ik heb net nog even een paar keer op en neer door het huis gelopen om aan 10,000 te komen. :')

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:30

Terug naar 78.8 gelukkig. Ik heb weinig energie, ben aan het terug komen na covid en kan nog niet zoveel als ik wel zou willen.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:18

Britt_xxx schreef:
Start: 62.0 kg
Week 1: 60.8 kg
Week 2: 60.6 kg
Week 3: 60.5 kg.


Nouja, mijn eigen advies dan maar: niet aankomen is ook heel knap. :+

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:20

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ik begin in een weegschaal hype te vallen O:) Ik stond er vandaag voor de 3e keer deze week op, terwijl ik ongesteld moet worden of eigenlijk al had moeten zijn (hoezo mijn hormonen liggen overhoop O:) ). mijn halve kg eraf, is er dus ook weer bij :')


Lijkt dat we allemaal een beetje een dip hebben.


MyrtheJ, wat vind je lekker, of welke richting op zoek je iets? Ik heb een hele hoop hele lekkere recepten :D


Vooral avondeten! Eindig nu te vaak bij pasta pesto met gegrilde kip. En liefst iets wat makkelijk ook glutenvrij te maken is.

Renee1991

Berichten: 5975
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-22 11:22

Hier weer 1,7 kg erbij :') Mijn lichaam is zo lollig.