Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:47

wabisabi schreef:
Hoi allemaal!

Ik meld me hier ook even. Ik ben al een tijdje aan het rommelen met cups, maar ik blijf toch doorlekken.
Ik ben begonnen met de organicup, dat ging niet heel lekker. De cup vouwt uit, maar blijkbaar zijn mijn spieren zo sterk dat hij weer inklapt. Toen met de ''cupkiezer'' website voor de me-luna gekozen. Een heel stevige cup, vouwt goed uit, maar alsnog lekkage zeg maar.

Heeft iemand dit ook? Ik las in dit topic dat veel meiden enthousiast zijn over de Beppy. Al twijfel ik hier een beetje over, omdat het toch een zachte cup is. :=


Hier inderdaad ook gehad…bleef doorlekken bij verschillende cups. Blijkbaar zogen ze gewoon echt niet goed vacuüm en Beppy is het toch echt geworden. Uitklappen is even goed in de gaten houden, maar gaat 9 van de 10 keer snel en goed en dan zit hij als een ehhh huis?
Laatst bijgewerkt door DieL_Zor op 20-01-22 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together


Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:52

Iemand tips mbt het inbrengen? Krijg het niet voor elkaar, heb de organicup mini. Zijn er nog kleinere cups?

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:58

Isabel, ik heb er ook even mee geworsteld deze week. wat mij hielp ontdekken is de 7 vouw. Die hele Blob binnen brengen vond ik eerst vreselijk. Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 00:00

theadora99 schreef:
Hoihoi,
Ik ben heel onregelmatig ongesteld (afgelopen keer was mei 2019) en nu afgelopen week ineens weer. Was na 2 dagen de maandverbanddn en tampons al zat en zeer geïnteresseerd in menstruatiecups.

Nu heb ik verschillende tests gedaan, uiteindelijk heb ik er een aangeschaft. Nu gaat het op zich prima, alleen klapt hij niet helemaal uit. Hebben meer mensen dit gehad? Op internet zie ik vooral de basis draaien, maar dat gaat niet haha.


Wat bij mij helpt is om hem even een beetje in te knijpen als hij al er in zit. Ook haal ik altijd even mijn vinger dan langs de rand om te voelen of hij helemaal uitgeklapt is

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 17:23

DieL_Zor schreef:
Hier inderdaad ook gehad…bleef doorlekken bij verschillende cups. Blijkbaar zogen ze gewoon echt niet goed vacuüm en Beppy is het toch echt geworden. Uitklappen is even goed in de gaten houden, maar gaat 9 van de 10 keer snel en goed en dan zit hij als een ehhh huis?


Dan ga ik hem (of haar :') ) toch maar bestellen.

F_Orumster schreef:
Isabel, ik heb er ook even mee geworsteld deze week. wat mij hielp ontdekken is de 7 vouw. Die hele Blob binnen brengen vond ik eerst vreselijk. [ [url=m/B5sqBh.jpg]Afbeelding[/url] ]



En dan moet ik toch even lachen om de origami en de tulp _O- De tulp lijkt wel origami.

Alle hoop is nu op Beppy gevestigd. :D To be continued...

Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 17:57

F_Orumster schreef:
Isabel, ik heb er ook even mee geworsteld deze week. wat mij hielp ontdekken is de 7 vouw. Die hele Blob binnen brengen vond ik eerst vreselijk. [ [url=m/B5sqBh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel! Ga het eens proberen de volgende keer

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)


F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:00

Ik heb ook de beppy. Nu net een week gebruikt en de eerste ervaring met cups. Vond het de eerste twee dagen even niet zo'n leuke ervaring hoor, krabde mezelf bij verwijderen. Maar heb nu door dat ik beter eerst het vaccum kan verbreken door met de vinger even de cup wat in te duwen aan de zijkant en nu gaat het prima. Ook het inbrengen vond ik moeilijk volgens de aangeraden vouw methode maar het gaat beter wanneer ik de smallere vormen maak.

Vind het vooral wel heel schoon ervaren ook. Geen natte touwtjes. En ik doe het voor het milieu.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 00:07

Het is ook echt even wennen in het begin.
Naar eenmaal gewend wil je vast niet meer anders !

Koos paardloos :(

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 10:25

wabisabi schreef:
Hoi allemaal!

Ik meld me hier ook even. Ik ben al een tijdje aan het rommelen met cups, maar ik blijf toch doorlekken.
Ik ben begonnen met de organicup, dat ging niet heel lekker. De cup vouwt uit, maar blijkbaar zijn mijn spieren zo sterk dat hij weer inklapt. Toen met de ''cupkiezer'' website voor de me-luna gekozen. Een heel stevige cup, vouwt goed uit, maar alsnog lekkage zeg maar.

Heeft iemand dit ook? Ik las in dit topic dat veel meiden enthousiast zijn over de Beppy. Al twijfel ik hier een beetje over, omdat het toch een zachte cup is. :=

Ik heb het ook aan de hand gehad dat de Meluna nooit helemaal lekvrij is geweest. Dit kwam bij mij omdat mijn baarmoedermond in de cup hing en hij dus redelijk snel overstroomde. Daarna ben ik geswitcht naar de Merula. Dit is een stevige en korte cup, maar wel met voldoende inhoud wat nodig is aangezien mijn menstruatie behoorlijk hevig is :=
Dit is voor mij echt de allerbeste keuze! Super blij met deze cup. :)

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 11:13

Ik was mijn cup kwijt en heb nu precies dezelfde nieuw weer gekocht, maar deze nieuwe zit echt muurvast daaronder. Ik ben gisteravond 20 minuten bezig geweest om m te verwijderen. Mijn oude is kennelijk over de jaren zachter geworden, het gaat om de meluna classic. Iemand nog tips hoe ik het vaccuum beter kan verbreken, want zodra ik het verbreek en ik haal mijn vinger weer weg dan zuigt ie weer vast.

Alex en Jorie <3

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 11:25

Balenciaga schreef:
Ik heb het ook aan de hand gehad dat de Meluna nooit helemaal lekvrij is geweest. Dit kwam bij mij omdat mijn baarmoedermond in de cup hing en hij dus redelijk snel overstroomde. Daarna ben ik geswitcht naar de Merula. Dit is een stevige en korte cup, maar wel met voldoende inhoud wat nodig is aangezien mijn menstruatie behoorlijk hevig is :=
Dit is voor mij echt de allerbeste keuze! Super blij met deze cup. :)


Welke Merula heb jij (gewone maat? short? XL? Ik heb de laatste maanden een beetje dezelfde problemen en ervaringen met de Meluna. En ik ben ook langzaam toe aan een nieuwe cup.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 11:47

soesita schreef:
Balenciaga schreef:
Ik heb het ook aan de hand gehad dat de Meluna nooit helemaal lekvrij is geweest. Dit kwam bij mij omdat mijn baarmoedermond in de cup hing en hij dus redelijk snel overstroomde. Daarna ben ik geswitcht naar de Merula. Dit is een stevige en korte cup, maar wel met voldoende inhoud wat nodig is aangezien mijn menstruatie behoorlijk hevig is :=
Dit is voor mij echt de allerbeste keuze! Super blij met deze cup. :)


Welke Merula heb jij (gewone maat? short? XL? Ik heb de laatste maanden een beetje dezelfde problemen en ervaringen met de Meluna. En ik ben ook langzaam toe aan een nieuwe cup.

Ik heb de gewone maat en dit is voor mij echt "the winning combo" in combinatie met zeer sterke bekkenbodemspieren, een lage baarmoedermond en een hevige menstruatie. *\o/*

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 11:51

Balenciaga schreef:
Ik heb de gewone maat en dit is voor mij echt "the winning combo" in combinatie met zeer sterke bekkenbodemspieren, een lage baarmoedermond en een hevige menstruatie. *\o/*


Super, dankjewel, dat klinkt of ik daar ook mee geholpen zou kunnen zijn, want ik heb dezelfde "klachten". Dan ga ik er daar eentje van bestellen.

Euridicey

Berichten: 699
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 12:47

Ik ben echt helemaal verliefd op zo'n cup! Het houdt veel meer dan tampons doen en je voelt er niks van (mits hij goed zit naturlijk)
Ik weet nog de eerste keer dat ik zo een kreng erin stopte nou wat een hell was dat! Je moet het stammetje er echt afknippen, anders wordt het niks. Het is ook de bedoeling dat je in de cup knijpt als je hem eruit wil halen, niet aan de stam trekken.
Het is alleen een beetje messy tijdens het verwisselen en mijn vriend is niet altijd blij met het feit dat ik hem uitkook in de pan waar we soms soep in doen... XD

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:45

Euridicey schreef:
Ik ben echt helemaal verliefd op zo'n cup! Het houdt veel meer dan tampons doen en je voelt er niks van (mits hij goed zit naturlijk)
Ik weet nog de eerste keer dat ik zo een kreng erin stopte nou wat een hell was dat! Je moet het stammetje er echt afknippen, anders wordt het niks. Het is ook de bedoeling dat je in de cup knijpt als je hem eruit wil halen, niet aan de stam trekken.
Het is alleen een beetje messy tijdens het verwisselen en mijn vriend is niet altijd blij met het feit dat ik hem uitkook in de pan waar we soms soep in doen... XD


Ik moest een speciaal pannetje kopen waar hij nu weigert iets anders in te maken :+

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:01

Zou een steriliseerei daar handig voor zijn? Waar fopspenen in de magnetron mee schoongemaakt worden? Kosten weinig.

J0anieke

Berichten: 4865
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:27

Ik gebruik(te) er een ei voor. Ging altijd prima! :j

    Alana. ♡

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 23:30

Amber_anne schreef:
Ik moest een speciaal pannetje kopen waar hij nu weigert iets anders in te maken :+

Wat een gezeur :') Pannetje wordt toch ook meteen gesteriliseerd? Best jammer dat daar zo vies over wordt gedaan. Een huisgenoot hier doet er ook een beetje lacherig over met het pannetje wat ik gebruik, maar ik vind dat ie zich niet moet aanstellen :+

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 23:58

Lynnepinny schreef:
Amber_anne schreef:
Ik moest een speciaal pannetje kopen waar hij nu weigert iets anders in te maken :+

Wat een gezeur :') Pannetje wordt toch ook meteen gesteriliseerd? Best jammer dat daar zo vies over wordt gedaan. Een huisgenoot hier doet er ook een beetje lacherig over met het pannetje wat ik gebruik, maar ik vind dat ie zich niet moet aanstellen :+


Geweldig al die verschillende meningen :) Ik heb hier in huis zelf een ander pannetje gekocht, manlief vond dat juist onzin.
Ik heb overigens ook 2 sterilisatie bekers, die werken ook super handig.

Koos paardloos :(

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:02

F_Orumster schreef:
Zou een steriliseerei daar handig voor zijn? Waar fopspenen in de magnetron mee schoongemaakt worden? Kosten weinig.

Bedankt dat je me hebt geholpen met het herinneren waar mijn oude cup was. Ik had m in het ei gelaten waarmee ik m uit kook. Nu heb ik 2 cups :')
Wel ook twee verschillende maten, mijn oude is een small en de nieuwe een m.

Alex en Jorie <3

Laar_

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-12-06

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:32

Ik heb een steriliseer ei gekocht inderdaad, ideaal!

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:38

Jorex: what else can I say except you're welcome :D

Ik zal ook maar zo'n ei ophalen.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:53

Balenciaga schreef:
wabisabi schreef:
Hoi allemaal!

Ik meld me hier ook even. Ik ben al een tijdje aan het rommelen met cups, maar ik blijf toch doorlekken.
Ik ben begonnen met de organicup, dat ging niet heel lekker. De cup vouwt uit, maar blijkbaar zijn mijn spieren zo sterk dat hij weer inklapt. Toen met de ''cupkiezer'' website voor de me-luna gekozen. Een heel stevige cup, vouwt goed uit, maar alsnog lekkage zeg maar.

Heeft iemand dit ook? Ik las in dit topic dat veel meiden enthousiast zijn over de Beppy. Al twijfel ik hier een beetje over, omdat het toch een zachte cup is. :=

Ik heb het ook aan de hand gehad dat de Meluna nooit helemaal lekvrij is geweest. Dit kwam bij mij omdat mijn baarmoedermond in de cup hing en hij dus redelijk snel overstroomde. Daarna ben ik geswitcht naar de Merula. Dit is een stevige en korte cup, maar wel met voldoende inhoud wat nodig is aangezien mijn menstruatie behoorlijk hevig is :=
Dit is voor mij echt de allerbeste keuze! Super blij met deze cup. :)


Hmm dit is ook een hele goede tip, mocht Beppy niets worden. Dankjewel!

Ik steriliseer mijn cup (of inmiddels cups) in een sterilisatie bekertje voor in de magnetron. Ideaal!
En ik zie nu dat deze van Merula is.

Afbeelding

Slmt9

Berichten: 4782
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:58

De baarmoedermond die in de cup zakt heb ik ook. Beppy lekt dan als enige niet door, ik denk door die rand.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 18:20

Oke, dit is bizar: ik was woensdag ongesteld geworden en besloot vandaag zo’n cup te halen. De Organic cup..
hmm, moet je eigelijk proberen wanneer je niet ongesteld bent? Naja. Ding uitgekookt en ingebracht. Volgens mij vouwde hij niet helemaal goed uit, maar zag het wel. Maandverbandje in voor de zekerheid.

Ondertussen al 2 keer wezen plassen en helemaal niks? Jeetje, normaal zit je gelijk met een nat touwtje dus wissel ik die tampon ook altijd meteen. En nu niks?

Ik heb ook nooit krampen ed dus voel me gewoon niet meer ongesteld, ideaal ding!

Ff afwachten of ik straks nog juich wanneer ik dat ding wil verwijderen :+ :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokt90, carina, Eleeke, GoogleAdsense, Jessica_1998, marleen_88, petje86, Soepblik, XxLMMxX en 160 bezoekers