Alles over en over nadenken, gek word ik ervan!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 23:55

Heel herkenbaar. Je bent niet de enige. Hier ook zo'n perfectionistisch geval. Ja kost veel energie, een vol hoofd en altijd moe...

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp


Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Alles over en over nadenken, gek word ik ervan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 00:45

Ik sluit ook aan. Het is zo herkenbaar helaas. Kookaburra zegt het wel goed: faalangst en perfectionisme. Voeg ik er nog besluiteloos aan toe.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 01:38

Fitzroy schreef:
Ik sluit ook aan. Het is zo herkenbaar helaas. Kookaburra zegt het wel goed: faalangst en perfectionisme. Voeg ik er nog besluiteloos aan toe.


Ik ook...... maar niet met alles, vooral met (grote) dingen kopen.

Ik kom vooral tijd tekort om bij vriendinnen of familie op bezoek te gaan, daar kan ik me schuldig over voelen. En dan plan ik zoveel in, dat ik mezelf voorbij loop. Dus soms komt Corona me wel van pas ;)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alles over en over nadenken, gek word ik ervan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 01:55

Hoewel heel veel erg herkenbaar is voor mij, moet ik eerlijk zeggen dat ik op zo’n stal nooit zou aarden. Dus mensen kunnen geen drie dagen vooruit kijken en de consequentie is dat de hele groep dan wel eens binnen blijft. Daar zou ik echt niets mee kunnen. Iedereen vaste dagen geven en kun/wil je eens niet zorg je zelf maar voor vervanging. Ik vind het 1 ding als je lekker ‘vrij’ wil leven maar niet als dieren daar de dupe van zijn.

Verder: herkenbaar hoor haha. Ik probeer mijn gevoel te volgen. Het is echt een stukje FOMO ook. Ik wil zoveel doen en ervaren en dat moet ik ook wel eens loslaten.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Herfstblad
Berichten: 778
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-21 21:20

poes schreef:
Hoewel heel veel erg herkenbaar is voor mij, moet ik eerlijk zeggen dat ik op zo’n stal nooit zou aarden. Dus mensen kunnen geen drie dagen vooruit kijken en de consequentie is dat de hele groep dan wel eens binnen blijft. Daar zou ik echt niets mee kunnen. Iedereen vaste dagen geven en kun/wil je eens niet zorg je zelf maar voor vervanging. Ik vind het 1 ding als je lekker ‘vrij’ wil leven maar niet als dieren daar de dupe van zijn.

Verder: herkenbaar hoor haha. Ik probeer mijn gevoel te volgen. Het is echt een stukje FOMO ook. Ik wil zoveel doen en ervaren en dat moet ik ook wel eens loslaten.


Dat is ook een heel groot deel van mijn probleem. Het paard is niet alleen van mij. De mede-eigenaar ziet dit totaal niet als probleem. Hij is ook niet zo van het plannen, meer adhoc op de dag zelf kijken wat mogelijk is en als het niet kan, dan kan het niet. Vandaag weer geopperd waarom een week planning niet mogelijk is. Maar dit zit er niet in, dus ik ga dat ook proberen los te laten. Ik heb heel veel voor mijn paard over, maar hier ga ik zelf aan onder door. Ik ga niet mijn eigen planning aanpassen aan anderen omdat zij niet kunnen plannen. Vanavond nog met vriendinnen een fijn gesprek gehad en zij gaven ook aan dat ik veel makkelijker moet gaan denken. Met alles eigenlijk, met het huishouden, het koken, als niet lukt, dan lukt het niet.. Dan is een broodje ook prima of de slaapkamer deur dicht doen ipv opruimen. :+

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Alles over en over nadenken, gek word ik ervan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:27

No one is perfect. Waarom moet jij dat wel zijn? En volgens wie moet jij gezond koken? Als ik het zo lees wil je dat soms zelf helemaal niet, dan doe je het lekker niet. Wie maakt het uit als je niet altijd gezond eet ?

Leg de lat wat minder hoog, als ik je zo lees ben je perfectionisch en wil je aan de ander denken. Heel leuk, maar denk eerst eens aan jezelf. Reageren je stalgenoten niet? Hebben zij even lekker pech. Jij hebt het gevraagd, heel simpel. Dan zeg je later: Ik heb het je 3 keer gevraagd, ik heb geen reactie gehad dus ik heb mijn planning gemaakt. En ik kan dan niet, dus dan moeten zij maar zorgen dat ze kunnen. Niet hun probleem jouw probleem maken, er is vaak nog wel een oplossing.

Niet perfect is ook goed

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alles over en over nadenken, gek word ik ervan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:35

Alleen vraag ik me af hoe vaak ze dan effectief binnen blijven? Is dat regelmatig of af en toe?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:38

poes schreef:
Alleen vraag ik me af hoe vaak ze dan effectief binnen blijven? Is dat regelmatig of af en toe?

Ik zou er bang voor zijn dat andere mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen en de paarden dus inderdaad niet buiten komen.
Als ik het goed las is het nu veel werk om het buitenzetten te doen. Kan dat niet versimpeld worden?

Oy with the poodles, already

Rosalie_91
Berichten: 91
Geregistreerd: 13-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:56

Alsof ik de OP zelf geschreven heb… Bij mij moet ook alles perfect en is alles gepland etc.
Beste tip is denkik jezelf de vraag stellen “als je x y en z buiten beschouwing laat, wat wil je dan echt?”. X, y en z zijn dan de dingen die je van jezelf allemaal ‘moet’ :) En verder het bespreekbaar maken als iemand anders er bij betrokken is.

Dat doen wat je het liefste wil hoeft natuurlijk niet altijd, soms aanpassen aan anderen of iets voor een ander doen is helemaal niet erg, of de focus op gezond eten is prima maar een keertje loslaten is ook leuk en dat past ook in een gezond patroon. Dat dwangmatig aan bepaalde ideeen vasthouden heb je uiteindelijk vooral jezelf mee… is dat dan wat je het liefste wil? ;)

Herfstblad
Berichten: 778
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-21 22:05

poes schreef:
Alleen vraag ik me af hoe vaak ze dan effectief binnen blijven? Is dat regelmatig of af en toe?


Wat er meestal gebeurd is dat het adhoc geregeld wordt. Het komt zelden voor dat ze echt binnen blijven. Maar meer dat ik constant hun moet vragen om hun voorkeuren en planningen en dan daar om heen plan. En met een vast rooster weet je waar je aan toe bent. Bijvoorbeeld:

Vorige week woensdagochtend gevraagd wat de voorkeuren zijn voor zondag. (ik was in mijn hoofd al aan het plannen) donderdag middag pas reactie. En dan lukt het allemaal wel om ze buiten/binnen te zetten. Maar het liefst had ik woensdag ochtend A t/m Z al gepland willen hebben. Maar dit voorval had ik ook uitgelegd aan een collega en zij eigenlijk ook wel de reactie dat zij de rest wel snapte en dat zij waarschijnlijk donderdag had gereageerd (weekend plannen even bespreken met het thuisfront bijv)

Bijvoorbeeld vandaag stonden ze ook op de wei, maar wel naar allemaal appjes heen en weer en wat onduidelijkheid. Dat geeft bij mij soms wat kortsluiting. Maar dat heeft helemaal geen zin om mij druk te maken want ik werk overdag en kan overdag niet naar stal. Ik vind dit een reden om te verhuizen naar een stal waar buiten/binnen wordt aangeboden. Mede eigenaar niet en heeft het voor mij helemaal geen zin om mij daar over op te winden.

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 22:11

Herkenbaar!
Het komt bij mij echt door een stukje controle. Ik plan graag en veel en heb er een ontzettende hekel aan als ik niet weet waar ik aan toe ben. Zo’n stal waar jij staat zou ik gillend gek van worden.
Plannen en structuur geeft mij rust maar dat is ook lastig met een eigen bedrijf, gezin, paard etc.
Ik merk aan mezelf als ik voor mijn gevoel niet het overzicht heb of soort van geleefd word ik bv ga schoonmaken. Heb ik daar iig controle over maar ondertussen blijven je gedachtes dan rond spoken in je hoofd
Naarmate ik ouder word, ben 40+, gaat het wat beter maar zo relaxed als bv mijn man in het leven staat (die is meer van we zien wel hoe de dag loopt) zal ik nooit worden.
Echt tips heb ik niet. Ik spreek mezelf af en toe eens streng toe dat ik knopen moet doorhakken en wat relaxter moet zijn als de dag anders loopt dan gepland.

Hard work pays off

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 22:13

Is er dan een verdeling hoeveel ‘diensten’ iedereen moet doen? Zo ja, kun je dan niet aangeven “ik doe dan, dan en dan mijn dienst, regelen jullie de rest? Als er een moment is waarop jullie het rooster niet rond krijgen, geef even een seintje, dan bekijk ik wat mijn mogelijkheden zijn”. Dat betekent nadrukkelijk niet dat elke keer als iemand vraagt of jij kan ruilen je maar gewoon ja moet zeggen, je kunt ook nee zeggen (echt waar!).

Ik ben overigens planner en van jouw stalgenoten zou ik gillend gek worden. Ik zou accuut op zoek gaan naar iemand die mandaat heeft (je stalhouder, normaliter) op mensen aan te spreken over het niet nakomen van de afspraken. Die afspraken moeten er dan wel zijn natuurlijk, anders heeft het geen nut :+

Oy with the poodles, already

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 22:19

Suliko schreef:
Poeh. Ik herken het wel een beetje, maar niet in zo'n enorme mate. Dit lijkt me erg stressvol en energievretend.

Als ik naar mijzelf kijk, komt dit soort mentaal gedrag voort uit een drang om controle te willen hebben. Die controledrang komt dan weer voort uit een gebrek aan vertrouwen (zowel in mijzelf, als de wereld). Vertrouwen gaat in de basis om je veilig voelen, in jezelf en in de wereld, hoop hebben dat het goed komt, dat dingen wel op zijn pootjes landen. En wat het lastigste is, is dat vertrouwen een gevoel is waarvan de basis in je (vroege) jeugd wordt gelegd. Zodra dat vertrouwen deels mist, lijkt de wereld voor het grootste gedeelte een plek met zorgen, onveiligheid, moeilijkheden, risico's, keuzestress, nooit weten wanneer iets goed genoeg is (of, maar die is confronterend, of je het zelf wel goed genoeg doet en bent).

Ik zou voor jezelf eens nagaan waar dit patroon vandaan komt. Want het klinkt mij in de oren als iets wat je jezelf hebt aangeleerd om met de complexiteit van het leven om te gaan omdat er in de basis vertrouwen mist. Want 'volgens het boekje leven', tja. Uiteindelijk doen we allemaal maar wat. Het leven is een groot raar gebeuren waar we nooit het daadwerkelijke nut van zullen achterhalen. Het lastige is dat dit aan de ene kant heel veel mogelijkheden geeft, maar daarmee ook heel veel risico's en stress. En het is aan jezelf om daar het beste van te maken, makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik denk dat therapie, in combinatie met ook lichaamsgerichte therapie, je wel kan helpen hiermee. Waarom lichaamsgericht? Omdat praten ook weer een mentaal aspect is. En ik weet van mezelf dat ik gemakkelijk alles kan vertellen waar het mis gaat (tja, overanalyserend type ben je of niet hé :') ) maar dan ben ik dus weer met mijn hoofd bezig, weer in dat cirkeltje van mentale processen. En geen contact met mijn gevoel of mijn lichaam, die soms constant in overspanningsmodus en overleefmodus zit van de stress (die ik mezelf aan doe!). Ritmische massage (antroposofische fysiotherapie) neem ik meestal in periodes dat de stress erg toeneemt, even een momentje stil staan, weer in mijn lichaam zakken. Maar bijvoorbeeld haptonomie zou ook een hele goede zijn, een vorm van lichaamsgerichte psychotherapie.


Ik vind dit heel herkenbaar. Het controle willen houden, het analytische. Loslaten is de grootste uitdaging in het leven. Dat valt niet altijd mee als je je overal verantwoordelijk voor voelt en perfectionistisch bent.
Ik denk dat het advies van Suliko heel goed is. Sterkte ts!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 22:21

Ik snap ook echt niet waarom een vast schema (met bvb roulerende weekends) niet kan? Dan weet je direct voor heel het jaar wanneer je moet en kan je ruim van te voren wisselen indien nodig. Ik heb het eigenlijk ook nooit anders geweten dan dat je dit soort dingen toch enigszins met een planning regelt. En verder zijn er dan idd die continue wisselen en sommige nooit maar dat maakt niet uit want de continuïteit is gegarandeerd.

Maar goed blijkbaar gaat het meestal wel goed. Dan moet je mss eens proberen om er niet achter te zitten TS en kijken wat er dan gebeurt? Gaat het dan nog steeds goed of niet?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 22:22

Hilary schreef:
Is er dan een verdeling hoeveel ‘diensten’ iedereen moet doen? Zo ja, kun je dan niet aangeven “ik doe dan, dan en dan mijn dienst, regelen jullie de rest? Als er een moment is waarop jullie het rooster niet rond krijgen, geef even een seintje, dan bekijk ik wat mijn mogelijkheden zijn”. Dat betekent nadrukkelijk niet dat elke keer als iemand vraagt of jij kan ruilen je maar gewoon ja moet zeggen, je kunt ook nee zeggen (echt waar!).


Dit. Je mag best wat meer aan jezelf denken zonder meteen egoïstisch te zijn! Dubbele afspraak gepland? Kies degene waar jij naar toe wil en ga voor de andere op een ander moment. Ik kan me met mijn werk ook niet altijd vrij maken voor alle verjaardagen op de dag dat het gevierd wordt, dan ga ik een keer op een andere dag. Nou én. Het is maar een verjaardag, geen bruiloft of zo.

Voor je stalgenoten zou ik inderdaad zelf een planning doorsturen van wanneer jij de paarden buiten of binnen zet. Doe je dat ruim van tevoren, dan hebben ze met zijn allen tijd zat om de rest er omheen te organiseren. Jij bent niet in je eentje verantwoordelijk rondom het hele reilen en zeilen daar. Je andere stalgenoot komt er ook mee weg, waarom zouden ze het van jou dan ineens niet moeten pikken?
Edit: dat anderen een gezin hebben waardoor ze soms ineens tijd tekort komen om afspraken na te komen, is niet jouw probleem maar dat van hun! Dat kunnen ze zelf ook proberen op te lossen zonder dat jij maar weer de flexibele moet zijn.

Als je je vervolgens druk gaat maken om de beslissingen die je hebt genomen, probeer jezelf er dan aan te herinneren hoe erg het nou eigenlijk daadwerkelijk is, wat anderen nog voor rol hebben en hoe zinvol het is dat je je hier druk over maakt. En ga vervolgens actief aan iets anders denken of ga wat anders doen om jezelf te leren je gedachten te verzetten van het overdenken. Overdenken doen we allemaal wel eens, maar je moet jezelf leren er niet in te overdrijven ;)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 22:25

Het lijkt alsof niet iedereen “paard veel buiten” een prioriteit vindt. Dan is het lastig om die mensen mee te laten werken.

Een beetje standaard schema is wel zo handig. Wij hebben de weekdagen verdeeld en de weekenddagen rouleren we. Iedereen kan wel aangeven als diegene een dag niet kan, daar hou ik bij het maken van het maandrooster rekening mee. Als het rooster klaar is en je kan een dag niet, moet je zelf ruilen met iemand anders. Lukt altijd.

Oy with the poodles, already

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 22:29

Hilary schreef:
poes schreef:
Alleen vraag ik me af hoe vaak ze dan effectief binnen blijven? Is dat regelmatig of af en toe?

Ik zou er bang voor zijn dat andere mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen en de paarden dus inderdaad niet buiten komen.
Als ik het goed las is het nu veel werk om het buitenzetten te doen. Kan dat niet versimpeld worden?


Ik heb ook op zo'n stal gestaan, die verder prima was, maar ik werd er overspannen van. Wij maakten per week een rooster, tenminste, zelf invullen, en ik vulde altijd als eerste heel veel in (meer dan zou hoeven bij een eerlijke verdeling) en alsnog bleef er verder heel veel leeg.
Ik kan daar ook niet goed mee omgaan. Ik wil weten waar ik aan toe ben. Kwam er op neer dat ik altijd het leeuwendeel deed en anderen daar ook steeds meer gebruik van gingen maken. Ik kan niet tegen de gemakzucht van anderen, en daarom wil ik ook nooit meer op een stal staan waar onderling dingen worden gedaan. Ik wil die afhankelijkheid nooit meer.

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 22:39

Hilary schreef:
poes schreef:
Alleen vraag ik me af hoe vaak ze dan effectief binnen blijven? Is dat regelmatig of af en toe?

Ik zou er bang voor zijn dat andere mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen en de paarden dus inderdaad niet buiten komen.
Als ik het goed las is het nu veel werk om het buitenzetten te doen. Kan dat niet versimpeld worden?

Dit is het issue helemaal niet. Het punt is dat TS op hol slaat in het denken en over reageert in controle.
Ik zou toch eens met een professional/coach gaan praten TS. Dit gaat wel erg ver.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Alles over en over nadenken, gek word ik ervan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 22:41

Het leest juist alsof TS een groot verantwoordelijkheidsgevoel heeft naar de paarden en zij ervaart dat haar stalgenoten niet datzelfde verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Misschien hebben de stalgenoten wel problemen met de hoeveelheid werk (dit is uiteraard invulling van mijn kant), maar daar kun je alleen achter komen door het bespreekbaar te maken.

Oy with the poodles, already

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 22:59

frensje schreef:
Ik merk aan mezelf als ik voor mijn gevoel niet het overzicht heb of soort van geleefd word ik bv ga schoonmaken.

Ik merk dat dit bij mij ook 'helpt'. Radiootje aan en gaan. Moet toch gebeuren en 's avonds voelt het als voldaan gevoel.

rien10 schreef:
Dit is het issue helemaal niet. Het punt is dat TS op hol slaat in het denken en over reageert in controle.
Ik zou toch eens met een professional/coach gaan praten TS. Dit gaat wel erg ver.

Idd het topic gaat nu alleen maar over paarden en de stal waar TS staat. Dit zijn voorbeelden waar het 'fout' gaat. @ TS correct me if I am wrong..

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 23:08

Ik herken je verhaal, ik worstel elke week alleen al met dat er boodschappen nodig zijn, ik doe ze maar eens in de week, plan bewust al weinig maar ik kan al tobben over wanneer ik dan zou gaan, het liefst doe ik dan alles wat ik moet doen achter elkaar. Ook als ik ben uitgenodigd voor iets maar ik zag het niet aankomen en het is in dezelfde week dan is het gewoon error in mijn hoofd zelfs als ik nog het weekend niet gepland heb.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

TamaraFloor
Berichten: 827
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Alles over en over nadenken, gek word ik ervan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 23:18

Alsof ik mezelf hoor denken!

Dan heb ik er nog bij dat ik alles 1000x ga herhalen in mijn hoofd. Hoe bepaalde dingen gingen dat soort dingen. Als iemand daar tips voor heeft. Ik weet ook wel dat het geen nut heeft maar ja als het zo makkelijk zou werken...

Herfstblad
Berichten: 778
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-21 23:19

Coentjuh schreef:
frensje schreef:
Ik merk aan mezelf als ik voor mijn gevoel niet het overzicht heb of soort van geleefd word ik bv ga schoonmaken.

Ik merk dat dit bij mij ook 'helpt'. Radiootje aan en gaan. Moet toch gebeuren en 's avonds voelt het als voldaan gevoel.

rien10 schreef:
Dit is het issue helemaal niet. Het punt is dat TS op hol slaat in het denken en over reageert in controle.
Ik zou toch eens met een professional/coach gaan praten TS. Dit gaat wel erg ver.

Idd het topic gaat nu alleen maar over paarden en de stal waar TS staat. Dit zijn voorbeelden waar het 'fout' gaat. @ TS correct me if I am wrong..


Inderdaad, je zegt het precies goed. Ik wil niet dat dit alleen over stal gaat.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alles over en over nadenken, gek word ik ervan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 23:20

Nee klopt :j

Maar TS: je kan wel aan jezelf werken maar het lijkt me niet dat je ooit zoveel gaat kunnen veranderen dat die stal je wel ligt. Aangezien de meeste hier al moeite mee hebben.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Herfstblad
Berichten: 778
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-21 23:27

moonsparkle schreef:
Ik herken je verhaal, ik worstel elke week alleen al met dat er boodschappen nodig zijn, ik doe ze maar eens in de week, plan bewust al weinig maar ik kan al tobben over wanneer ik dan zou gaan, het liefst doe ik dan alles wat ik moet doen achter elkaar. Ook als ik ben uitgenodigd voor iets maar ik zag het niet aankomen en het is in dezelfde week dan is het gewoon error in mijn hoofd zelfs als ik nog het weekend niet gepland heb.


Nou, schot in de roos! Met die boodschappen idd. Dan denk ik "zal ik dat in de avond na stal doen? Of toch tussen werk en stal in? Of toch in het weekend? En dan doen alsof het een big deal is, terwijl het in de praktijk altijd mee valt. Of als mensen willen afspreken en ik nog geen paarden planning heb of andere dingen. Dan zijn er 1001 dingen die ik wil doen en is het error idd. Hoofdpijn, niet concentreren. Wat bij mij dan helpt is gewoon telefoon (want dat (what's app) is vaak de aanstichter) wegleggen en op iets anders concentreren. (mindfulness) Om dit allemaal te verbeteren heb ik een paar punten (ook uit dit topic mee genomen)

1. Niet nu al weekend plannen maken. Het op zijn beloop laten en kijken hoe dat voelt / gaat.
2. Sneller beslissingen nemen en consequenties aanvaarden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fro, GrapeshotBot, littletash, nicolailover, Rose94, Sjors__ en 139 bezoekers