De weg naar (opnieuw) zwanger worden, wat kan ik doen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: De weg naar (opnieuw) zwanger worden, wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 14:24

Cru gezegd.... onbezorgd zwanger wordt je nooit meer. Wij zijn afgelopen januari ons zoontje verloren aan een aangeboren afwijking. Ik was 22 weken zwanger. Inmiddels weer 31 weken zwanger en ondanks dat alle echo's aangevendat dit kindje gezond is blijft er angst.

Wat je wel kunt doen is er zo goed mogelijk mee omgaan. Wat mij heeft geholpen (maar dat is voor iedereen persoonlijk) is veel contact met onze (hele fijne) verloskundige, pretecho's voor de medische echo's (ik kon dan al even zien dat ie ok was voor ze dieper keken en de "leuke" spanning verdrong de "spannende" spanning), gesprekken met mijn man en mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt (de herkenning was zo fijn!) en het durven accepteren dat het nooit (meer) onbezorgd zal zijn. Ook richtte ik me op de cijfers, zo veel % is een gezond kindje, de kans dat het nu mis gaat is maar zoveel %...

Bij mijn verloskundige heb ik bijvoorbeeld nu ook aangegeven absoluut niet te willen wachten als er nagedacht wordt over ingrijpen/inleiden, ik wil niet (ver) over mijn uitgerekende datum heen en ik krijg/heb extra echo's om me gerust te stellen.

Wat ik jou zou willen adviseren is om eens een mail te sturen met je verhaal en de vraag of en hoe ze je tzt zouden willen helpen naar verschillende verloskundigen. Aan de hand van hun reacties kun je dan wellicht een praktijk uitkiezen die je aanspreekt en je het gevoel geeft ertoe te doen. Dat kan je helpen vertrouwen te vinden in het proces van weer zwanger worden. Wanneer voor jou het moment is om weer zwanger te worden weet je alleen zelf...

Mocht je een luisterend oor nodig hebben staat mijn PB ter beschikking.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dee_Es, Heez, HELder en 30 bezoekers