[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 08:58

MARILYN_ schreef:
Mag ik hier komen binnen vallen? :D

Ik ben nu 3 maanden gestopt met de pil. Mijn libido was 0 en ik had elke maand hele erge migraine tijdens mijn ongesteldheid.
Mijn libido is terug, nog geen migraine gehad en mijn menstruatie is ook minder heftig.

Klinkt allemaal positief dus! Alleen heb ik sinds 3 week ongeveer enorm veel last van puistjes, vooral mijn nek zit er onder..

Ik heb nooit last van 1 pukkeltje gehad. Is dit een fase waar je door heen moet? Of heb ik gewoon pech en dan toch maar wel weer aan de pil?

Iemand die hier antwoord op heeft of het herkent? :)

Ik ben drie jaar geleden met de pil gestopt, en ik heb nog steeds last van puistjes die ik tijdens de pil niet had :o ook daarvoor was het wel aanwezig, maar niet zo erg. Ik heb inmiddels maar geaccepteerd dat het erbij hoort, en dat middeltjes ook niet echt lijken te werken. Het enige waaroor het waarschijnlijk weer gemakkelijk zou verdwijnen is de pil, maar dat wil ik niet meer. Het is na een jaar wel minder geworden, dus even uitzitten denk ik.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 10:12

nienke555 schreef:
Hoi bokkers, heb even een vraagje over het doorslikken van de pil. Ik slik hem nu voor het eerst door. Heb dus gewoon de 3 weken van de eerste strip geslikt en ben nu met de tweede strip bezig, met de eerste week. Slik nu dus in totaal 4 weken de pil achter elkaar. Maar heb nu al allemaal bloed...
Hebben jullie ook al zo snel doorbraakbloedingen? Lijkt me toch wel heel snel al.


Als je de pil nog maar net doorslikt kan dat wel gebeuren. Soms moet je lichaam daar wat aan wennen, maar na een tijdje wordt er meestal automatisch minder baarmoederslijmvlies opgebouwd waardoor dat steeds minder wordt.

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:53

Afgelopen vrijdag heb ik mijn koperspiraal laten vervangen door een nieuwe spiraal (precies dezelfde). Dit ging eigenlijk prima, weinig last, net als de vorige keer. Daarnaast is er ook een ectropion aangestipt. Nu voel ik me sinds gister erg flauwtjes. Ik heb steeds een soort van honger/flauw gevoel in mijn buik ondanks gewoon voldoende eten. Ook voel ik me licht misselijk. Verder heb ik geen pijn of last van mijn onderbuik o.i.d. Zou dit toch te maken kunnen hebben met de spiraal? Mensen die ook zoiets hebben gehad? Of heb ik gewoon een soort buikgriep zonder de vervelendste symptomen. :+

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:55

Mag ik hier meekletsen? Ik heb vandaag de koperspiraal laten zetten. Eerst twijfelde ik heel erg: Liever koper want geen hormonen... Maar de Mirena(?) zou ook maar weinig hormonen hebben en ervoor zorgen dat je niet meer bloedt... Dus toen toch de Mirena gekozen, en tijdens het plaatsen bleef hij in de schaar hangen met afknippen en kwam er zo weer uit :+ Verloskundige had alleen nog de koperspiraal voor 10 jaar liggen, dus dan die maar gezet _O-

Tips? Tricks? Gebruikt er hier iemand een menstruatiecup in combinatie met een spiraaltje? Ze zeggen dat het af te raden is ivm het vastzuigen en mogelijk eruit trekken. Stiekem hoop ik m toch weer te kunnen gaan gebruiken, want man wat zijn tampons en maandverband ondingen _-:(

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 18:35

Geen ervaring, maar begreep idd ook dat ‘t afgeraden wordt een cup. Misschien is menstruatieondergoed een idee? Femtis en modibodi kan ik aanraden.
Vanuit mn zus begreep ik dat iedereen die zij kent met spiraal niet meer ongesteld is geworden.
Maar ik ken ook weer mensen die alleen maar ongesteld bleven :+ dus dat wordt afwachten ;)
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 25-10-21 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 18:35

Biks2 schreef:
Ik kan me daar wel wat van voorstellen ja..

Zijn er mensen die hier de mini pil gebruiken? Is deze even betrouwbaar als de reguliere pil?

Hier nu 2 maanden de mini-pil, hangt blijkbaar wel heel erg van persoon tot persoon af, maar ik ben tevreden. Vooral omdat het een pak minder hormonen zijn, wat voor mijn migraine en mijn huid echt wel goed is. De eerste maand had ik wel nog wat bloedingen, maar die zijn deze maand uitgebleven. Als ik de mini-pil 5 maanden geslikt heb mag ik van mijn gyneacoloog zo'n staafje in mijn arm. Dat zijn dezelfde soort hormonen, maar blijft ook 5 jaar zitten.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 18:38

Waarom niet gelijk een staafje?
Ik zou daar niet zo snel aan durven beginnen. Met name vanwege de verhalen dat ze moeilijk verwijdert worden. Mocht je toch last krijgen van die hormonen dan lijkt ‘t me vervelender om dat te verwijderen. Met de minipil kan je gelijk stoppen.

Ik gebruik hem nu 4 dagen (minipil), dus kan er weinig over zeggen nog :+

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 18:43

Slmt9 schreef:
Geen ervaring, maar begreep idd ook dat ‘t afgeraden wordt een cup. Misschien is menstruatieondergoed een idee? Femtis en modibodi kan ik aanraden.
Vanuit mn zus begreep ik dat iedereen die zij kent met spiraal niet meer ongesteld is geworden.
Maar ik ken ook weer mensen die alleen maar ongesteld bleven :+ dus dat wordt afwachten ;)

Die hebben dan een hormoon spiraal, dat is echt anders. Met koperspiraal behoud je je eigen cyclus of kan het iets erger worden. (Ik was 1 van de weinigen die bleef bloeden dus moest ie weer verwijderd worden)

Je kan er een cup bij gebruiken, maar je eerste menstruatie nog niet: de kans dat de spiraal er bij de eerste menstruatie toch weer aankomt is aanwezig, dus dan moet je dit niet gaan triggeren. Daarna moet het kunnen (zijn er id genoeg die het doen) zeker wanneer je er al ervaring mee hebt en weet hoe je hem correct verwijderd.

Ik ben zelf nu zo’n 3 maanden aan de pil, maar jeetje: ik heb eindelijk weer vollere borsten. Das nog eens leuke bijkomstigheid :')

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 19:32

@calipsolover en slmt, hebben jullie hiervoor ook de normale pil (combinatiepil) geslikt? Is het beter voor je gezondheid zo'n minipil? Toch minder hormonen.

Waarom verkiezen artsen eigenlijk de combinatie pil boven de minipil?

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 20:25

Nala schreef:
Mag ik hier meekletsen? Ik heb vandaag de koperspiraal laten zetten. Eerst twijfelde ik heel erg: Liever koper want geen hormonen... Maar de Mirena(?) zou ook maar weinig hormonen hebben en ervoor zorgen dat je niet meer bloedt... Dus toen toch de Mirena gekozen, en tijdens het plaatsen bleef hij in de schaar hangen met afknippen en kwam er zo weer uit :+ Verloskundige had alleen nog de koperspiraal voor 10 jaar liggen, dus dan die maar gezet _O-

Tips? Tricks? Gebruikt er hier iemand een menstruatiecup in combinatie met een spiraaltje? Ze zeggen dat het af te raden is ivm het vastzuigen en mogelijk eruit trekken. Stiekem hoop ik m toch weer te kunnen gaan gebruiken, want man wat zijn tampons en maandverband ondingen _-:(

Omg. :')

Mijn huisarts raadde het ook echt af om spiraal i.c.m. menstruatiecup te gebruiken. Ze had al patiënten gehad die de spiraal op die manier verloren hadden. Voor 's nachts vind ik menstruatieondergoed fijn. Overdag gebruik ik tampons.

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 20:40

Biks2 schreef:
@calipsolover en slmt, hebben jullie hiervoor ook de normale pil (combinatiepil) geslikt? Is het beter voor je gezondheid zo'n minipil? Toch minder hormonen.

Waarom verkiezen artsen eigenlijk de combinatie pil boven de minipil?


Ik heb 15 jaar de combipil geslikt, maar had dusdanig last van bijwerkingen dat ik geen hormonen meer wilde. Inmiddels 5 jaar gestopt, maar mijn ongesteldheid is vreselijk pijnlijk en ik kan inmiddels niet meer tegen de enige pijnstilling die voor mij werkt (nsaids). Heeft voor mij een dikke darmontsteking en navelbreukoperatie als gevolg had.
Door de extreme pijn bij mn huidige ongesteldheid wordt een koperspiraal afgeraden en wordt anticonceptie met alleen vrouwelijk hormoon geadviseerd. De meest toegankelijke optie is dan de minipil. Dat ga ik nu 3 maanden proberen.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 20:47

Slmt9 schreef:
Waarom niet gelijk een staafje?
Ik zou daar niet zo snel aan durven beginnen. Met name vanwege de verhalen dat ze moeilijk verwijdert worden. Mocht je toch last krijgen van die hormonen dan lijkt ‘t me vervelender om dat te verwijderen. Met de minipil kan je gelijk stoppen.

Ik gebruik hem nu 4 dagen (minipil), dus kan er weinig over zeggen nog :+


Je zegt het eigenlijk zelf al :+ Zowel mijn huisarts als gyne vertelde dat niet iedereen goed reageert op de hormonen van een minipil of van een staafje waardoor ze dat ook niet zomaar plaatsen omdat ze het er dan redelijk snel terug uithalen. Anders zou het volgens mij ook veel populairder zijn. Daarom hebben zowel de HA als Gyne aangeraden om eerst een paar maanden de minipil te nemen om te kijken hoe mijn lichaam op die hormonen reageert.


Biks2 schreef:
@calipsolover en slmt, hebben jullie hiervoor ook de normale pil (combinatiepil) geslikt? Is het beter voor je gezondheid zo'n minipil? Toch minder hormonen.

Waarom verkiezen artsen eigenlijk de combinatie pil boven de minipil?


Er zitten inderdaad minder hormonen in. Ik heb ruim 3 jaar de combinatiepil geslikt, maar ik kreeg daar altijd maar meer last van migraine door en een slechte huid. Toen overgestapt naar een pleister en een ring, maar ook daarbij had ik dit probleem maar mijn acne was daarmee wel weg.

Ik weet dat de hormonen van de minipil menstruatiegericht niet voor iedereen geschikt is, omdat je dus meer bloedingen zou kunnen hebben/het niet sterk genoeg is. De minipil is in principe even veilig als de combinatiepil, enkel de tijdspanne als je een pil vergeet is korter bij een minipil. Een combinatiepil kan je 24u na het vergeten nog innemen, een minipil maar 12.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 13:42

Ik heb niet zo lang geleden hier nog een post gedaan over cup met spiraal. Kijk even terug in mijn berichten zou ik zeggen :)

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 01:27

Ik ben dus laatst de menstruatie disc tegen gekomen! Wil me er nog verder in gaan verdiepen, kon vrij weinig vinden. Maar die lijkt erg op een cup, alleen zuigt de disc niet vacuüm maar wordt hij op zijn plek gehouden door je bekkenbodemspieren. Het lijkt mij wel wat om te gaan proberen binnenkort

Kom je hier vaker? <<)

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 08:58

Calixae schreef:
Ik ben dus laatst de menstruatie disc tegen gekomen! Wil me er nog verder in gaan verdiepen, kon vrij weinig vinden. Maar die lijkt erg op een cup, alleen zuigt de disc niet vacuüm maar wordt hij op zijn plek gehouden door je bekkenbodemspieren. Het lijkt mij wel wat om te gaan proberen binnenkort


Klinkt goed! Al zou ik er met paardrijden mee oppassen. Ik heb zelfs verschillende cups tijdens het rijden “ont-vacuumd” :')

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

c_alsemgeest

Berichten: 20624
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 10:17

Nala schreef:
Calixae schreef:
Ik ben dus laatst de menstruatie disc tegen gekomen! Wil me er nog verder in gaan verdiepen, kon vrij weinig vinden. Maar die lijkt erg op een cup, alleen zuigt de disc niet vacuüm maar wordt hij op zijn plek gehouden door je bekkenbodemspieren. Het lijkt mij wel wat om te gaan proberen binnenkort


Klinkt goed! Al zou ik er met paardrijden mee oppassen. Ik heb zelfs verschillende cups tijdens het rijden “ont-vacuumd” :')


Dit klinkt echt mooi :')

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:47

Ja, de ontvaccuum struggle herken ik ook.

Ik ben weer terug bij mn claricup. Op mn zwaarste dag Beppy, maar vind ‘t toch wel heel prettig dat ik Clari maar 2x pd hoef te verschonen.

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:15

Mijn eerste bijwerking op de minipil heeft zich gemeld. Mijn buik zwelt op alsof ik zwanger ben, zo bol gaat hij staan. ‘S ochtends is het weer weg.

Weet iemand of zoiets ook bijtrekt?

Ik ben net geopereerd aan mn buik, die mag nu dus niet zo strak staan om te voorkomen dat het weer open scheurt. Ik begreep al niet waarom mijn herstel ineens weer achteruit ging, nu is ‘t kwartje gevallen.

Nyaleti

Berichten: 6104
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:09

Nooit eerder hier wat gepost maar misschien dat mijn ervaring andere wat helpt.

Vorig jaar een hormoon spiraal laten zetten maar dat vond m'n lijf niet zo grappig. Nog een uur bij de huisarts gelegen omdat ik niet recht kon komen. Uiteindelijk na een week helse pijnen en spoed echo er uit gehaald. Paniekaanval met eruit halen, zo bang voor de pijn.
Je kan wel raden dat ik er niet zo naar uit keek om nog eens iets van anticonceptie te laten zetten. Implanon bleek na overleg toch het beste en ik had echt wel stress. Totaal anders natuurlijk maar wel anticonceptie in je lijf + erg bang voor pijn :=
Net laten zetten, goed gespannen en ik heb niks gevoeld :) verdovings prik niet en het plaatsten zelf ook niet.
Hopelijk reageerd m'n lijf goed hier op! Anders mocht hij er wel binnen 2 maanden uit (ga naar het buitenland en wil zoiets niet daar laten verwijderen)

Goner
Berichten: 295
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 13:57

Raar vraagje misschien. Ik heb gisteren een iets te leuk feestje gehad en zojuist overgegeven. Ik neem om 12 uur m'n pil, daarbij slik ik hem door (zit nu op week 3 als ik het goed heb). Kan het kwaad om géén reserve pil te slikken (met oog op zwangerschap)?

Kan er online nergens echt iets over vinden -O-

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 13:58

Lees de bijsluiter

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 14:16

nienke555 schreef:
Hoi bokkers, heb even een vraagje over het doorslikken van de pil. Ik slik hem nu voor het eerst door. Heb dus gewoon de 3 weken van de eerste strip geslikt en ben nu met de tweede strip bezig, met de eerste week. Slik nu dus in totaal 4 weken de pil achter elkaar. Maar heb nu al allemaal bloed...
Hebben jullie ook al zo snel doorbraakbloedingen? Lijkt me toch wel heel snel al.

Ondertussen een week verder en ik bloed nog steeds... ga morgen de 6e week van slikken in, dus de 3e week van 2e strip. Het bloeden is ondertussen zo veel dat het net een menstruatie lijkt. Is dit nog steeds normaal? :(

Nyaleti

Berichten: 6104
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:14

nienke555 schreef:
nienke555 schreef:
Hoi bokkers, heb even een vraagje over het doorslikken van de pil. Ik slik hem nu voor het eerst door. Heb dus gewoon de 3 weken van de eerste strip geslikt en ben nu met de tweede strip bezig, met de eerste week. Slik nu dus in totaal 4 weken de pil achter elkaar. Maar heb nu al allemaal bloed...
Hebben jullie ook al zo snel doorbraakbloedingen? Lijkt me toch wel heel snel al.

Ondertussen een week verder en ik bloed nog steeds... ga morgen de 6e week van slikken in, dus de 3e week van 2e strip. Het bloeden is ondertussen zo veel dat het net een menstruatie lijkt. Is dit nog steeds normaal? :(


Welke pil gebruik je?
Soms werkt het voor jouw lijf gewoon niet voldoende om het door te kunnen slikken.
Misschien toch maar een stop week inlassen?

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:19

Microgynon 30, ga inderdaad maar niet nog een keer doorslikken. Kan ik nu midden in de tweede strip een stopweek inlassen? En dan straks weer met een nieuwe beginnen? Vind op internet tegenstrijdige dingen.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:27

Die slik ik ook. Je kan nu gewoon de stopweek inlassen en over 6 dagen weer een nieuwe strip pakken. Ik slik overigens door en geen problemen, dus dat verschilt.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, Time2Tri en 176 bezoekers