Draagdoek

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Britt

Berichten: 18880
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:41

Ohh sorry, Hommage, zie nu dat ik helemaal scheef heb gelezen 8)7

Er zijn absoluut prima draagzakken hoor! Er zijn er steeds meer geschikt voor newborns, met voldoende afstel mogelijkheden en zijwaartse steun. Oa de Hoppediz primeo, Isara quick, diverse meitai’s/halfbuckles, etc


Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:15

Britt, maakt niet uit hoor! Bedankt voor je tips :)

Tink89
Berichten: 2868
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:38

Ik heb zowel doek als mei tai als drager en ik vind het allemaal voor- en nadelen hebben. Het een is niet per se beter of handiger dan het ander, denk ik.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Myrthe92

Berichten: 912
Geregistreerd: 29-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:45

Hier toevallig nog iemand met een Artipoppe kortingscode? _/-\o_

Live like spongebob, laugh out loud all day without any reason, and annoy the mean people with your happiness! *\%/*

Laar_

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:20

Ik schop dit topic even omhoog met een vraag.. Heb net m'n nieuwe doek ontvangen, katoen/tussah blend. Label zegt handwas en 30 graden was, liggend drogen. Wat denken jullie, kan 'ie op het aller delicaatste programma (wol/zijde etc) op lage toeren in de machine? Het is een maat 7 dus handwassen vind ik een hele klus met zo'n lange doek :=

Britt

Berichten: 18880
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:26

Zijde mag in principe hangend drogen, mits uit de zon. Maar zou hem altijd in meerdere kleine boogjes hangen, zodat er zo min mogelijk spanning op de vezels komt de staan.
Ik zou wel handwas aanraden, maar als je je machine goed kent en vertrouwd kun je het wel doen. Ik heb het ook wel vaker gedaan als ik geen tijd of energie ervoor had.

Laar_

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 10:36

Thanks voor je antwoord! Doek is alleen geen zijde, het delicate programma heet wol/zijde. Doek is katoen/tussah. Geldt dan nog hetzelfde? Katoen zou ik wel in de machine aandurven, weet alleen niet hoe de tussah daarop reageert..

Edit: of begrijp ik jou nou verkeerd? Ik lees iets over tussah=zijde, bedoel je dat dan? :)

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 10:40

Tussah is zijde waar de rups niet voor gekookt is.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Laar_

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-12-06

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 10:58

Nooit geweten, weer wat geleerd. Dan wordt het toch een handwasje voor de zekerheid. Dank voor jullie hulp! :)

Britt

Berichten: 18880
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 11:26

Tussah is zijde inderdaad haha. En net wat MB zegt, tussah kán een van de diervriendelijkere soorten zijn en heeft om die reden meer structuur en ‘nubs en slubs’ in de garen.

Laar_

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:35

Ja daar viel ik ook voor, de nubs en slubs. Hij hangt te drogen, ben heel benieuwd hoe 'ie knoopt :):)

Appeltje00

Berichten: 5005
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:22

Weet iemand wat een realistische vraagprijs is voor de volgende doeken?
- monogamy zeus size 6
- leopard mania size 6
- argus livebird size 6

NadineK

Berichten: 383
Geregistreerd: 09-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:05

Even inbreken. Wie maak ik gelukkig met het gebruiken van haar AP kortingscode? O:)


Appeltje00

Berichten: 5005
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:52

NadineK schreef:
Even inbreken. Wie maak ik gelukkig met het gebruiken van haar AP kortingscode? O:)

Mocht je nog niet voorzien zijn: pb

NadineK

Berichten: 383
Geregistreerd: 09-12-08

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:07

Thanks!

Elanor

Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:16

Ik kan geen recenter topic vinden, dus ik blaas het stof even van deze af. :D

Ik draag onze dochter met veel plezier in de draagdoek. Nu ze wat ouder is heb ik recent een consult rugdragen gevoegd. Erg leuk! Ik heb geoefend met de ‘rucksack’-knoop.
Wat ik me nu na een paar keer zelf doen afvraag: bij het consult is mijn voorgedaan dat ik de banen over mijn schouder rondraai. Ook heb ik steeds een flapje van het zitje onder de knie van mijn dochter iets los gehaald om daarover de doekbaan te halen, als ‘zekering’. Ik zie deze twee handelingen eigenlijk niet in online tutorials. Vooral de gedraaide banen bij de schouder zitten voor mijn gevoel niet zo prettig, het draagoppervlak wordt erg smal. Hoe doen anderen dit? Kun je de banen gewoon recht, niet gedraaid, over je schouder laten lopen? Is er een (veiligeids)reden ze te draaien? :)

Lola. <3

Britt

Berichten: 18880
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:49

De meeste mensen twisten ze een keer zodat je geen flap hebt die over de schouders afzakken, waarmee vaak ook weer de bottomrail losser gaat zitten (naast dat je dus steeds loopt te hijsen). Er zijn verschillende manieren van afknopen om alsnog te zorgen dat ze niet afzakken en je ze niet hoeft te twisten.

Het zekeren is goed, zeker blijven doen! Hele belangrijke stap voor goed en veilig knopen. Je wil geen buttpop met rugdragen. Je ziet het niet altijd in online tutorials, wat jammer is. Maar wat ook meteen bevestigd waarom een real life consult beter is dan het volgen van online tutorials *D
Je krijgt gewoon veel meer tips en trics en het consult word echt op jou, je kindje en je leermethode aangepast.

Elanor

Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:02

Dankje Britt! Duidelijk, de ‘flapjes’ blijven! :j En ja, ik was niet van plan om blind te gaan varen op YouTube met knopen. Heb tijdens de zwangerschap ook een consult voor de FWCC gedaan, leuk en precies wat je zegt; je leert echt wat bij jouw situatie past.

In plaats van twisten bijvoorbeeld Tibetaans afknopen bedenk ik nu? Dan zakken de schouderbanden niet denk ik. Ga ik eens testen!

Lola. <3

Britt

Berichten: 18880
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:13

Yes, zeker een optie! Een Candycane chestbelt vond ik zelf vaak fijner, maar er zijn heel veel opties. Zoek maar eens op fancy finishes.

Elanor

Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 04:57

Ik gooi er nog eens een vraag in hier. Kind is nu wat ‘friemelig’ met inknopen op de rug. En dan vooral: strekt haar beentjes ineens naar achter waardoor ik het diepe zitje helemaal kwijt ben en opnieuw moet starten. :Y) Als alles eenmaal zit, is ze heel tevreden trouwens. :) Heeft iemand een tip? Ik probeer zo vlot mogelijk te werken, maar ‘t kost toch ook even tijd om het netjes te doen.

Lola. <3

Britt

Berichten: 18880
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 07:59

Dat is voor mij het moment om over te gaan op draagzakken :+

Corelli

Berichten: 9991
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 09:07

Geen ervaring met rugknopen, maar met voorwaarts dragen moest ik altijd blijven bewegen/hupsen
Als dat te doen is, misschien helpt het!

Elanor

Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:10

Haha, OK! Ik ga het nog even (hupsend) proberen en anders eens kijken voor een draagzak. Zijn daar aanraders voor? De Oscha cairis vind ik er echt prachtig uitzien, maar is wel érg aan de prijs... Aan de andere kant geniet ik ook enórm van mijn Rohan Ancha elke keer dat ik ‘m gebruik. Twijfeltwijfel.

Lola. <3

_lautje_

Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 11:05

Voor mij hield het toen ook op om te knopen op de rug. Vond het niet relaxed meer. En knoopte vooral als ik bijv op wedstrijd was, op stal of als we ergens gingen heen gingen als bos musea of dierentuin. Dus dan ben je altijd niet helemaal in gelegenheid voor rustig knopen. Vooral als er nog 2 mormels om je heen lopen en je die in de gaten moet houden.

Britt

Berichten: 18880
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:09

Welke maat heeft de kleine Elanor?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Lisan89, wisja, xLianneeee en 25 bezoekers