Permanente make up en Microblading

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 03:00

har166 schreef:
Heeft iemand tips voor een salon o.i.d die een mooie winged eyeliner kan zetten ( bij voorkeur in het Noorden van Nederland). Mijn eyeliner moet weer bijgewerkt worden en degene die hem 8 jaar geleden gezet heeft doet het niet meer.

Olga Hassefras, looks4you.nu.
Ze heeft haar praktijk in Dedemsvaart.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:33

Weer even een upje in dit topic.
Ik heb vandaag mijn powderbrows laten zetten, ben er enorm blij mee!

Het was nog een uitdaging ze uit te meten en te tekenen, ik heb erg ongelijke wenkbrauwen en ben daarnaast ook nog eens flink asymmetrisch, dus de juiste vorm en hoogte bepalen heeft uiteindelijk het meeste tijd gekost. Maar het is gelukt en ik ben er blij mee!

Ik moet ze zo droog mogelijk houden, ook niet invetten oid. Nu lees/hoor ik bij anderen dat zij de wenkbrauwen juist wel vet moesten houden, dus wat is nu het beste om te doen?


Afbeelding


En hierbij de voor en na. :D

tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:42

Wat een verandering! Gaaf!!

Invetten met witte vaseline tegen korstvorming.
Pigment wordt dan ook mooier verdeeld.

Vorige week heb ik de boel laten checken.
Ik moet vooral blijven invetten.
Wenkbrauwen zijn in juli gezet. Oogleden heb ik oktober laten doen.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:57

Ik moet van Nathalie ook invetten :j

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 19:20

Mooi geworden!
Ik mocht na 3 dagen na de behandeling beginnen met een zalfje (iets vaseline achtigs) wat ik van haar mee kreeg. Na de behandeling heeft zij het ingesmeerd met speciale verzorging en moest ik het 3 dagen helemaal met rust laten.

Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:16

PureSG schreef:
Ik moet ze zo droog mogelijk houden, ook niet invetten oid. Nu lees/hoor ik bij anderen dat zij de wenkbrauwen juist wel vet moesten houden, dus wat is nu het beste om te doen?


Doen wat je eigen PMU artist zegt

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 22:08

Bedankt voor de complimenten! :D
Ik denk dat ik inderdaad maar het advies van mijn PMU artist opvolg, hopelijk geneest het dan mooi. :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27971
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 10:15

Heel erg mooi!

Die van mij staan nu sinds begin september en ik ben er zo blij mee! Nooit geweten dat ik ze eigenlijk altijd heb gemist, want het lijkt ook zonder make-up nu gelijk al zo 'af'! <3 Wel een bak geld, maar toch wel waard denk ik, voor iets waar je elke dag van geniet. Vorige week voor het eerst een dagje sauna gehad, en dat hebben ze ook goed doorstaan.

Ik moest trouwens een week lang drooghouden en 2x per dag insmeren met witte vaseline.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:24

Dat gevoel had ik vandaag ineens ook zo Rije!
Geen make-up op maar toch gewoon zo fris en wakker! Terwijl het voorheen direct zo'n bloot gezicht was waarbij mensen je vragen of je wel geslapen hebt/ziek bent :') voor mijn gevoel is dat er nu helemaal vanaf.

Ze moeten natuurlijk nog verder genezen, maar ik ben er al zo enorm blij mee <3

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:25

Ik laat over twee weken powderbrows zetten.

Heb al twee keer hairstrokes geprobeerd, maar helaas zonder gewenst resultaat. Op twee verschillende plekken en niet gewaarschuwd dat het op een vette huid niet goed pakt.. Hopelijk is drie keer scheepsrecht want powderbrows blijken wel beter te pakken met een vette huid. Lijkt me héérlijk om in de ochtend op te kunnen staan zonder make up en direct klaar te zijn.

Daarna weer verder centjes sparen dan gaan er nog lipfillers in en dan ben ik klaar voor een ‘no make up look’ in de zomer zonder corona (alstublieft). *\o/*

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:02

Spannend Peuk! Hopelijk blijven de powderbrows straks goed zitten, maar dat zal vast goedkomen! :D

Hier zijn de korstjes er inmiddels af, ze zijn nu een heel stuk lichter maar daar was ik al op voorbereid. Hoop dat ze straks wel donkerder worden, vind ze nu echt te licht. :=

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:00

Ik mag morgen, vind het nogal spannend omdat ik mijn wenkbrauwen nooit teken o.i.d. := Dus hoop dat het er niet te onnatuurlijk uit ziet straks..

Maar vind het bij anderen altijd zo mooi en verzorgd staan. Ik ga voor powder brows. :)

Edit: heb al permanente eyeliners, drie jaar geleden laten zetten. Uitvinding van de eeuw :D

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:12

Hooi, ik kom hier even binnenvallen.

Ik zag op TikTok een artiest in het buitenland die dus sproetjes in sterrenbeelden zet. Dat lijkt mij zo onwijs leuk! Dus ik vraag me af of er hier in Nederland ook PMU artists zijn die dit doen. Even een linkje naar wat ik bedoel: https://vm.tiktok.com/ZM83fb6te/

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:23

Sempre schreef:
Ik mag morgen, vind het nogal spannend omdat ik mijn wenkbrauwen nooit teken o.i.d. := Dus hoop dat het er niet te onnatuurlijk uit ziet straks..

Maar vind het bij anderen altijd zo mooi en verzorgd staan. Ik ga voor powder brows. :)

Edit: heb al permanente eyeliners, drie jaar geleden laten zetten. Uitvinding van de eeuw :D


Hoe is het geworden? :)

@Pepperrr: dat vind ik dus helemaal niks :o ik ken ook niemand die dat zet.

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:23

Mariettjj schreef:
Sempre schreef:
Ik mag morgen, vind het nogal spannend omdat ik mijn wenkbrauwen nooit teken o.i.d. := Dus hoop dat het er niet te onnatuurlijk uit ziet straks..

Maar vind het bij anderen altijd zo mooi en verzorgd staan. Ik ga voor powder brows. :)

Edit: heb al permanente eyeliners, drie jaar geleden laten zetten. Uitvinding van de eeuw :D


Hoe is het geworden? :)

@Pepperrr: dat vind ik dus helemaal niks :o ik ken ook niemand die dat zet.


Super blij mee! Voor mezelf nog vrij heftig (omdat ik er nooit wat mee deed, en eerste dagen is het natuurlijk wat overheersend), maar erg positieve reacties. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Zal dan nog wel wat foto’s uploaden :-) . Begint nu allemaal wat te genezen.

Urona447
Berichten: 2798
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 10:33

Ik vind die sproetjes echt helemaal niks, bij vrouwen zou het misschien nog wat zijn maar het maakt de beste man echt niet knapper vind ik.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:05

Hoi, stille meelezer meldt zich :D

Na lang twijfelen wil ik dan toch mijn wenkbrauwen laten doen (powderbrows). Belangrijk dat het zo natuurlijk mogelijk eruit komt te zien.
Nu had een kennisje ze laten doen bij Mooi by Manon & Iris in Sneek en dat was echt supermooi gedaan! Sneek is wel 1,5 uur rijden voor me dus niet bepaald naast de deur.
Heb het er wel voor over, maar mochten er mensen zijn die een goede shop weten iets meer in de buurt van Holten, dan hoor ik het graag (Holten is Twente, vlakbij Deventer)!

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:16

Na een rondje googlen vind ik de Beautyroom in Deventer, ziet er ook heel goed uit. Iemand ervaring met deze shop?

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:45

Ik heb ook pmu. Deze foto was op dag 1
Afbeelding

Inmiddels 2 behandelingen gehad, goed genezen .. *\o/*

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:25

4 maanden verder, en het is al aan het vervagen! :(

9 maart een nieuwe afspraak gemaakt vanochtend :)

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:58

Banyu schreef:
4 maanden verder, en het is al aan het vervagen! :(

9 maart een nieuwe afspraak gemaakt vanochtend :)

Dat is flink balen. Benieuwd hoe erg het dan vervaagd is.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:29

Ik heb het ook gedaan! *\o/* lang getwijfeld maar nu superblij mee!

Dit was net na het zetten:


Afbeelding

Afbeelding
(Mooie blonde wenkbrauwhaartjes ertussen haha)

Zijn nu 6 dagen verder en het ziet er eigenlijk nog hetzelfde uit. Zou dat betekenen dat de kleur niet heel erg zal vervagen? De styliste zei wel dat het goed leek te pakken. Heb tot nu toe ook geen jeuk of korstjes gehad.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:42

Hier is het na de eerste keer enorm vervaagd, gelukkig had ik nog een nabehandeling.

Na de tweede keer is het heel mooi genezen, en ik ben er super blij mee nu! Ik kreeg wel al heel gauw korstjes, en de korstjes lieten ook al snel los, binnen 10 dagen was alles klaar en gesetteld. :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27971
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:08

Heb je een foto PureSG? Ik vond bij jou toen ze net gezet waren al heel mooi, dus ben benieuwd hoeveel lichter ze nu zijn :)

Bij mij zijn ze nog steeds supermooi, maar wel wat te licht naar mijn zin. Maar kan ook zijn dat ik er inmiddels zo aan gewend zijn, dat ze er zijn zeg maar, dat ze niet zo erg meer opvallen :D Nou had ik zelf gezegd dat ze maar wat voorzichtig moest doen met de kleur, omdat ik zelf best wel licht ben en ik bang was dat het te 'zwaar' zou worden voor m'n gezicht. Maar nu mag het van mij wel weer een tintje donkerder! := Van het voorjaar maar een touch up boeken.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:06

Afbeelding


Dit waren ze na de eerste keer en genezen. Zoals je ziet is er maar weinig overgebleven := alhoewel de vorm wel nog erg mooi was!


Afbeelding

En na de nabehandeling! Inmiddels dus weer genezen en het lijkt nog aardig zoals op bovenstaande foto, alleen iets lichter geworden. Ik ben dus erg blij!