Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 20:56

Bootsiebob schreef:
Ojee dat is rot... Ik hoop dat je geen pijn blijft houden tot aan de dag van de controleafspraak... Bij tanden hoop ik altijd op een wonder, dat het ineens over is zonder dat er iets aan gedaan hoeft te worden :x Ben ook geen fan van de tandarts...

Haha hier nog zo eentje
En dan maar pillen slikken tot ze echt niet meer helpen en je toch langs de tandarts moet }>
Ik heb begin dit jaar mijn angst overwonnen en ben na 10 jaar toch terug naar de tandarts geweest
Dat had ik achterwege gelaten nadat de tandarts een kies moest trekken en de verdoving niet werkte ( na 3 x bijspuiten ) , ik heb het gemeld maar ze zei dat dat niet mogelijk was want ik had de maximale dosis gekregen ..ik ging echt door de stoel van de pijn en toen brak de tand ook nog in 2 :x
Kon ik met een halve tand en ontblote zenuw alsnog naar een orthodontist waar het met de juiste verdoving in 3 sec klaar was
Die pijn vergeet ik nooit en ben nochthans geen mietje

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 20:57

MarlindeRooz schreef:
Klein rondje met oma Roos! Zo hard gaat het niet meer als je in januari 15 wordt! Maar toch nog onderweg lekker stukjes rennen. Ze is helaas best wel doof dus roepen is lastig. Gelukkig is het hier heel rustig!
[ [url=m/Opp2f0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WPzGGo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fYUvoE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jDjNmI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah wat een leukerd <3

Faringo
Berichten: 8210
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 20:58

Mandy, ik ga 5 dagen naar de Eifel.

Hier vast nog geen vorst, zelfs geen mist denk ik. Hoop naar de sportschool te kunnen maar rug/bil speelt weer flink op. Maar dat is soms ook ineens weer weg. Dus zie het wel morgen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 21:58

Oh besita, dat klinkt echt heel pijnlijk en idd wel logisch om daar angst aan over te houden.

Mooi rondje Gaucho! En Marlinde heeft een leuke ouwe sok om mee te wandelen (slenteren?).

Ik kwam in totaal tot 5 km vandaag, 2 keer 1,5 km en 1 keer 2 km. En dan plat op de bank om bij te komen :)

Bootsiebob

Berichten: 5543
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 22:09

Succes morgen Faringo. Ik had eens een pijnlijke blessure aan mijn SI gewricht en had daar rug/bilpijn van. Heel erg vervelend...

Goed bezig Hilary! En nu lekker bijkomen. Ook jij sterkte :j

Oef Besita, dat klinkt ook erg pijnlijk %)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 22:15

Bij mij is het deels SI en deels alles in lage onderrug. Ik ben vorige week bij een osteopaat geweest en heb braaf zijn advies gevolgd rondom rust houden. Ik denk dat de behandeling zo heftig was (grote verandering) dat de rust te kort was. Ik heb de dagen erna ook pijnsignalen genegeerd, dat doe ik normaal ook. Maar dit keer had ik het wel serieus moeten nemen (normaliter zou ik dat natuurlijk ook moeten doen, uiteraard).

Bootsiebob

Berichten: 5543
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 06:47

De osteopaat helpt hopelijk wel goed, een heftige behandeling is meestal uiteindelijk wel heel effectief denk ik.

Ik kijk nu naar buiten en voorzover ik kan zien is het ideaal: sterrenhemel en lage dichte mist <3
Ga nu naar het station, om 7:00 de trein :O

Faringo
Berichten: 8210
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 08:35

Ik heb dit echt al jaren. Soms een hele periode niet en dan ineens is het er weer. Nooit een aanwijsbare reden voor gevonden. Ook op een mri niet. Maar gaat altijd vanzelf weer weg. Vandaag al een stuk beter, maar doe nog even rustig aan.
Niks geen mist of zon hier trouwens. Gewoon grijs en grauw.

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 09:40

Faringo schreef:
Ik heb dit echt al jaren. Soms een hele periode niet en dan ineens is het er weer. Nooit een aanwijsbare reden voor gevonden. Ook op een mri niet. Maar gaat altijd vanzelf weer weg. Vandaag al een stuk beter, maar doe nog even rustig aan.
Niks geen mist of zon hier trouwens. Gewoon grijs en grauw.


Bijzonder dat dat weer zo kan verschillen in ons mini landje eigenlijk.

Sterkte met je rug! Hier ook zo'n vervelende rug wat met perioden echt niet te doen is en daarna weer wel even. Hoop voor je dat de osteopaat helpt!

noordje

Berichten: 2207
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 10:42

Sterkte Mandyy met je kiespijn. Dat is zooo waardeloos.
Ik ga straks je topic ff lezen met alle horrorverhalen.

Besita, heb ik ook gehad, maar dat was gelukkig nadat ik mijn angst voor de tandarts in de vriezer had geparkeerd.

Prachtige foto's weer <3

Avifauna, zo vlakbij en toch nooit geweest. Mooi hoor, ben ik er toch een beetje geweest.

Marlinde, zoo gezellig met je ouwetje op stap.
Wij hebben een doggyride zodat ze toch mee kon op lange wandelingen. Maar tegen een heuvel opduwen was toch een pittige klus.

Gisteren was het mooi weer, maar toen ik boven op de berg (ca 450m) stond ging het licht sneeuwen, oh no :(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag weer mooi weer en nadat ik de paarden had buiten gezet, maakte Nala mij attent op 3 elanden dieachter de stal stonden <3
Mama met 2 grote kalven

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 11:01

De Airborne Wandeltocht kent vier afstanden, te weten de 10, 15, 25 en 40 kilometer (40 km alleen voor individuele wandelaars) en leidt door een gedeelte van de Veluwezoom met rustieke bossen van de gemeente Renkum en een prachtig uitzicht over de Rijn.
Aan de Airborne Wandeltocht nemen jaarlijks veel wandelaars deel uit binnen- en buitenland, zowel individueel als in groepsverband.
De groepen geven over het algemeen de voorkeur aan de langere afstanden.De routes op de vier afstanden leiden u langs markante plaatsen, zoals:
het voormalig hoofdkwartier “Hotel Hartenstein”, thans het “Airborne Museum”, van waaruit Major-General R.E. Urquhart, CB, DSO, commandant van de 1e Airborne Divisie de ongelijke strijd leidde. Het museum is dagelijks geopend; ook op de wandeldag.
de Airborne Begraafplaats te Oosterbeek, waar ongeveer 1.700 Britse en Poolse militairen hun laatste rustplaats kregen (hier wordt u verzocht stilte in acht te nemen).
de uitgestrekte bossen van de “Bilderberg”, waar een hevige strijd werd geleverd.
de landingsterreinen in Wolfheze, Heelsum en Renkum, waar de Airborne-soldaten werden gedropt.
de “Oude Kerk”, dat tijdens de terugtocht als verzamelplaats diende. Deze “Oude Kerk” is op de dag van de Airborne Wandeltocht geopend van 14.00 tot 17.00 uur.

Oftewel tocht met geschiedenis

lizard
Berichten: 5262
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 13:08

Noordje.
Mooie foto's weer.
Elanden, sneeuw,je treft het wel.

Ik ben nu op de mooker heide.
Ook een mooie omgeving.
Maar haalt het toch niet helemaal vergeleken met Noorwegen.
:)
Foto's plaats ik thuis wel.

BeFunny

Berichten: 10512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 13:09

gaucho schreef:
We did it! *\o/* Was flink klauteren en laatste stuk vond ik erg spannend omdat je dan ook flink de diepte in keek tijdens het klauteren. Maar helemaal de moeite waard <3

[ [url=m/hiBO5V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aDajfL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kCEqnj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vkRcfX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ja4L4C.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mxjaR4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4S4zSj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/geXYMS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw <3

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 13:13

Elanden tegenkomen lijkt me zo bijzonder!
Ah rugpijn kan zo rot zijn. Zelf heel veel last van gehad, maar sinds ik paardvrij ben en niet meer rijd is het weg gelukkig!

Ik baal nog steeds, nog steeds pijn aan mijn enkel. Heb gisteren zelfs een foto laten maken, maar er zit gelukkig geen breuk of scheurtje. Kan er ook wel op lopen, maar heb er behoorlijk pijn aan. Komende week zit ik lekker een week op de Veluwe, maar dat wordt dus helaas geen kilometers maken ;(
Vanmorgen ook niet naar het bos geweest, maar een park opgezocht zodat de hond iig lekker kon rennen en spelen met andere honden. En mijn enkel een rustpauze gegund bij een koffietentje :D

Dat vlonderpad blijft tof.
Afbeelding

Afbeelding

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 13:14

Oh, ik vergeet de foto's van gaucho, tof!

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 13:26

Mooie foto's Noordje en sneeuw en elanden, wouw. Qij zitten (gelukkig) nog op ons terras in het zonnetje.

Goof mooie foto's, o met dat pad over het water.

Lizard veel wandelplezier.En alle mensen met pijn (kiespijn, rugpijn, enkel etc) echt sterkte. Niet fijn!

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 13:55

Inderdaad mooi dat vlonderpad.

Ik ben ook weer zo'n 2,5 uur in het bos geweest

Spekzwoerdzwam

Afbeelding

Mycena met knopschimmel (paddenstoel op paddenstoel :'))


Afbeelding

Judasoor

Afbeelding

Rossig buiskussen

Afbeelding

Bundelmycena

Afbeelding

Gele korstzwam

Afbeelding

Mosklokje

Afbeelding

Oorzwammen

Afbeelding

lizard
Berichten: 5262
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 14:15

Heel mooi, moonsparkle!

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 14:22

lizard schreef:
Heel mooi, moonsparkle!


Bedankt vind het altijd weer een uitdaging om een kleine selectie foto's uit te kiezen :')

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 14:25

Wat leuk om de namen bij de paddestoelen te zien!

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 14:26

Prachtig en wat zie je veel paddestoelen elke keer. Gaaf hoor en zo'n mooie foto's!

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 14:35

pien_2010 schreef:
Prachtig en wat zie je veel paddestoelen elke keer. Gaaf hoor en zo'n mooie foto's!


Bedankt en dan plaats ik maar een kleine selectie :') B-) ben net een paddenstoel detective

Bootsiebob

Berichten: 5543
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 15:41

Mooi Moonsparkle! Mijn favorieten hiervan zijn toch wel die mycena met knopschimmel en dat rossig buiskussen <3

Gelukkig Goof, dat er geen scheurtje in je enkel zit. Misschien is de pijn volgende week al wat minder, je geniet altijd zo op de veluwe. Ben benieuwd welk wild je nu weer allemaal gaat zien. Gezellig met een kopje koffie, jouw foto's wakkeren altijd mijn zin in iets warms met taart aan Y)(^) :D

Lizard, ben ook benieuwd naar jouw foto's.

Miekje, dat klinkt als een heel interessante route! Met veel historie.

Faringo ben je nog naar de sportschool kunnen gaan vandaag?

Noordje, wow, nu al sneeuw op 450m!! Mooie herfstkleuren en wat gaaf van die eland met kalveren.

Vanochtend heel lokaal dichte mistbanken hier, maar op andere plekken helemaal niets. Wel een klein beetje vorst, een heerlijk zonnetje en toch weer stralen op de hei. Het wordt echt herfst <3
Bijna 200 meter gestegen deze wandeling *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 16:00

Prachtig met de zon :D

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 16:17

Wow! Wat een schitterende ochtend daar. Het was hier gewoon grauwig, niks aan eigenlijk.
Ik zit nu oo een ander gedeelte van de Veluwe, dus verwacht weinig wild te zien.