Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:40

Dag hallo! :wave:

Renee1991 schreef:
Gaat het weer wat beter courses?


Beter dan dat het 3 weken geleden ging zeker, maar ik merk dat ik een gigantische klap heb gehad van die beide kuren en dat m'n lichaam niet zo happy ermee is. Veel kracht verloren, snel uitgeput, dus rustig opbouwen allemaal weer. Binnenkort weer voor een check langs, hopen dat er dan nog wat meer duidelijkheid is zodat we een beetje weten wat er nou precies allemaal gebeurt is maar m'n voornaamste doel is toch wel; beter worden en gauw.

Afgelopen weekend was ik jarig (inmiddels ook de eerste work-out van dit levensjaar alweer gehad) en genoeg taart gehad en nog in huis, dus die kcal gaan even goed voor een mini bulk ~~}>

RoosvanBlue schreef:
Courses ik heb even terug gelezen wat je nou had, jemig hoe kom je aan een ontsteking in je borstspier? Weten ze dat?


Sorry, over het hoofd gezien! Ja, leuk verhaal. Het is wat lastig nu volledig nog te achterhalen waar dit precies door gekomen is, maar er is een sterk vermoeden dat dit een combinatie van stress en een verlaagde weerstand door mijn vaccinatie is geweest.

Het is een vrij zeldzame bacterie die deze infectie heeft veroorzaakt en eigenlijk komen dit soort dingen niet echt voor op mijn leeftijd bij vrouwen die niet zwanger zijn (en dat kan ik zeker uitsluiten). Dus het is nu eigenlijk vooral zorgen dat ik zo snel mogelijk er vanaf ben, daarna willen ze nog wel wat onderzoeken doen en begin september moet ik terug voor een check. Maar het is allemaal wat vaag en dat zit mij (heel eerlijk) ook niet helemaal lekker. Zou mooi rot zijn als je dit zomaar 'ineens' even kan oplopen, want erg prettig is het niet en een biopt krijgen al helemaal niet moet ik zeggen.

Eulogy schreef:
Thanks! Over anderhalve week al, 22 augustus :) Vriendin van me doet ook mee, maar zij moet helaas al in de ochtend en ik in de middag.

Haha ja ook dan heb ik er moeite mee :') Maar met zo'n zware lukt het inderdaad wel. In m'n bodybuilding tijd ging het een stuk makkelijker maar toen was ik natuurlijk ook echt lichter haha, dat scheelt veel.


Spannend! Ben erg benieuwd wat eruit komt, baal nog steeds enorm dat we bij IH U niet hebben kunnen trainen maar goed, niet heel gek met het hele gebeuren daarna :Y) Veel succes met de voorbereidingen alvast!

Farjen schreef:
Hebben jullie eigenlijk nog veel spierpijn na een training?
Ik train elke week bij een PT samen met mijn vriend. Hij traint door de week thuis in zijn man-cave :') en ik ga paardrijden/fietsen.
Van onze sessie vorige week heb ik nog 4 dagen "genoten" achteraf :+ Gisteren zijn we gaan trainen en ik voel niets, vandaag 30km gefietst zonder problemen terwijl ik vorige week amper op toilet kon gaan zitten :')


Ene keer wel, andere keer niet echt. Zeker wanneer ik weer eens wél bedenk een squat variatie te doen dan merk ik het echt wel goed in m'n quads maar verder valt de spierpijn behoorlijk mee de laatste tijd.

kosseh schreef:
Farjen, ik heb bijna nooit meer spierpijn. Alleen als ik nieuwe dingen doe.


Morgen denk ik wel spierpijn. 9 harlingen Hiptrust met 90kg gedaan :D. De 10de lukte echt niet meer haha. Tijdje terug met 80 gedaan, voelde vandaag wel goed dus stapje extra


9 herhalingen en dan meerdere sets? :) Hoe bouw je dat precies op? Of was het een failure set?


____

Ik hoop dat iedereen snel weer wat meer kan gaan trainen, hopen dat je snel minder last krijgt van je schouder Roos! En uiteraard sterkte Joanne, klinkt ook niet heel fijn.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 00:30

Ik had een vraagje voor de krachttrainers hier! Hopelijk is dat oké. Ik ben zelf sinds anderhalve maand ook bezig, met PT, en zijn rustig op aan het bouwen! Maar helaas heeft mijn trusty Nike legging heeft het na jaren van gebruik begeven, en ik vroeg me af of jullie nog aanraders hebben voor fijne sportbroeken. En dan met name broeken voor de dames met wat stevigere benen maar in verhouding dunnere taille (en zo min mogelijk cameltoe _O-).

@courses: beterschap! Wat vervelend!

L_Flo
Berichten: 151
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 07:39

Gymshark! Ik verbaas me hoeveel bil erin past zonder dat de taille lubbert. Heb wel in model vital een maat kleiner dan andere modellen.

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 08:12

Niet zo voor de hand liggend maar Desigual heeft hele fijne sportleggings. Brede tailleband, stevig en zakken niet af. Ik heb ook een goed stel benen en met broeken zit de taille nog wel eens te ruim, maar deze passen perfect. Ze zijn wel lastig te vinden. Zalando heeft ze en je kan natuurlijk via Desigual zelf kijken, maar het is geen aparte categorie meer en de zoekfunctie pakt ze niet. Bij Zalando heb ik ze gevonden door het materiaal filter voor polyester aan te vinken. Heb toevallig net weer het e.e.a. besteld dankzij jouw vraag, haha.

Reebok vind ik ook fijne leggings hebben maar die zijn heel dun.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 08:44

Gymshark, H&M heeft ook wel een aantal fijne leggings. :)

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:00

IMANDRA
Mijn fijnste is van addidas. Bij die broek stond als reviews dat het taille niet klopte, veel te smal. Daardoor besteld en zit echt top!
Maat 44 billen/benen en 38/S taille, dus herken het probleem. Verder heb moet ik alle broeken wel hijzen, na een aantal squats of stukje rennen.

Courses,
Ik heb eerst 2 setst van 10 gedaan met 80. Die gingen wel lekker dus dacht waarom ook niet.
Daarna 9 herhalingen met 90. De 10de lukte echt niet meer haha, wel geprobeerd maar kwam niet meer netjes omhoog.
Gewicht omhoog gooien doe ik dus echt op uitproberen, zit geen logica achter.
Net zoals dat ik nog steeds geen schema heb.
De volgende keer ga ik weer 90 proberen en dan kijken of ik wel de 10 haal.

Hopelijk gaat het snel weer beter met je! Heb je die taart er zo weer af gesport. Nog gefeliciteerd trouwens


Lange tijd geen spierpijn gehad, voel de training van maandag toch best wel. Zo naar de fysio (voor m'n enkel) hoop het alleen rekken is. Als ik nu oefeningen moet doen dan kom ik niet meer omhoog denk ik haha. Meestal lunges met een waterzak of in squat houding opzij stappen met een elastiek om m'n knieën

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:29

Thanks iedereen! Ik ga even rondkijken. Mn zusje had het ook over NinePine en Stronger, weet niet of iemand die kent? Gymshark heb ik ooit geprobeerd, maar die zaten niet zo flatteus met mn vetjes en cameltoe, maar misschien ligt dat aan het model? :=

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:36

Ligt denk ik aan het model, of misschien de maat? Ik vind gymshark ook fijn, maar heb al best lang niks gekocht dus geen idee van de nieuwe collecties. Ik vind gewoon Nike ook fijn trouwens, die hebben ook best veel seamless opties nu :j

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:45

IMANDRA; ligt aan verschillende dingen, ik merk dat een cameltoe vaak ook een combinatie is van wat voor ondergoed je onder de legging draagt :) Ik ben zelf een beetje Gymshark moe en vind hun nieuwere collecties het geld ook echt niet waard. NinePine en Stronger zeggen mij zo niks, ik zweer zelf bij ECHT (Aus) en heb ook wat Womens Best liggen. Gymshark in overvloed, maar alleen de oudere collecties nog. Er zijn verschillende lijnen van Gymshark die een hele goede band hebben waardoor je echt wel 'ingesloten' word ( :+ ) maar het ligt ook een beetje aan jouw voorkeur qua model en hoeveel geld je eraan wilt spenderen.

Edit: NinePine even snel opgezocht, mij teveel seams overal. Zit nooit mooi op de booty

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 10:00

Mijn favoriete leggings komen van AliExpress, dus daar zou je ook nog kunnen kijken. :+

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 10:02

Ik wil zelf Tala ook nog proberen trouwens, vooral omdat het ook sustainable is!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33791
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 10:05

Sem_ schreef:
Mijn favoriete leggings komen van AliExpress, dus daar zou je ook nog kunnen kijken. :+

Mijne ook, en ik heb wel echt een flinke kont + smalle taille.

Mijn andere zijn van nike en die bevallen super.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:49

Oh wat leuk er is een krachttraining topic!!

Ik zou graag meekletsen als dat mag :D
Ik ben sinds 3 maanden 5x in de week aan het trainen, ondertussen ook al echt zwaar.

Ben 1m64 en weeg 52kg, de spierontwikkeling begin je al enorm te zien.

Dit was 3 maanden geleden
Afbeelding

En dit afgelopen week
Afbeelding
Afbeelding

Ik had 3 maanden terug een aantal doelen gezet voor mezelf.
- pullups (working on it, best een uitdaging met 3 schouderblessures)
- 100kg hipthrust (did it!)
- 100kg legpress (did it!)
- 50kg squat (did it!)
- 50kg deadlifts (ondertussen 60 zelfs)
En langzaam bouwen we gestaag verder. Vriend van mij is personal trainer en werkt in mijn sportschool dus die helpt me :D

Gezien het gewicht, mijn gewicht en een knieblessure train ik op legday ondertussen met kniesleeves... Wat een verademing!

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:50

Gaaf Zoey, wat een mooie prestaties al, zeker t.o.v. je eigen gewicht.

Ik heb eergisteren een klein rondje hardgelopen, heel rustig, met veel wandelen tussendoor (2,5 minuut om en om). Gelijk flink last van mijn heup (en ok ik heb de dag ervoor en erna flink wat deadlifts gedaan :')) dus besloten dat hardlopen gewoon niks is voor me :Y) Ga straks lekker wandelen en misschien vanmiddag wat cardio (roeien, ski, fiets) en burpees oefenen maar dat hangt ervan af hoe mijn heup voelt. Heb over paar weken onderlinge wedstrijd met een team en wil niet helemaal af gaan.

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:26

Ziet er goed uit Zoey!

Hahaha, Roos dat heb ik ook altijd. Dan heb ik even geen zin om te gaan wielrennen, dus ga ik maar een interval rondje hardlopen. Volgende dag overal spierpijn en een zuur gevoel. Ook ik ben daar gewoon niet voor gemaakt :+

Gisteren weer lekker getraind, er was verder niemand, dus een heerlijk rustige PT. Ook wel eens fijn. Vandeweek ook twee keer wezen wielrennen, dus nu echt het gevoel dat ik iets aan het doen ben. Ik ben nu op m'n thuisweegschaal 4 kg kwijt, volgende week hebben we weer een huidplooimeting. Ik ben heel benieuwd in hoeverre mijn vetpercentage en spiermassa zijn veranderd.

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:30

Ik denk heel vaak "oh hier zou je mooi kunnen hardlopen of een rondje hardlopen zou nu zo lekker zijn", maar ik doe het nooit want ik weet dat ik er niks aan vind :Y) .

Mooi resultaat Zoey! *\o/*

Ik heb laatst mijn 1RM deadlift verbeterd naar 121,5kg :):) . Super blij mee!
Nu weer oefenen op pullups, die moeten toch ooit zonder elastiek lukken }:0

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:36

Knap hoor!
Ik kom echt niet verder er mee. En het leek ook steeds moeizamer te gaan.
Ik heb sowieso vaak last van m'n spieren. Heel irritant.
Nu heb ik sinds m'n zweepslag eigenlijk niet echt meer getraind.
Alleen nog yoga gedaan.
Kan me er moeilijk weer toe zetten om te gaan trainen. Terwijl ik weet dat als ik eenmaal gegaan ben het wel weer goed komt.
Het is alleen nogal frustrerend als je lijf niet zo fijn meewerkt.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:38

Hoi allemaal!

Tijdje niet gepost hier, was ook even afwezig in de sportschool :') ziek geweest en huis gekocht wat veel regelwerk mee bracht en energie kostte. Maar merkte aan m’n lichaam dat nodig was, dus gisteren weer heen geweest en rustig begonnen met bovenlichaam training. Was toch wel weer heel erg lekker.

Wel weer op zoek naar een nieuwe sportschool. Ga volgende week verhuizen naar plek 45 minuten verderop, dus heen en weer rijden is echt geen optie. Dus als heel toevallig iemand een fijne sportschool in Coevorden weet, laat het me weten!

IMANDRA, ik heb toevallig net een Ninepine legging besteld, maar dan voor wandelen. Die zakken zijn daar ideaal voor, maar met sporten zijn al die zakken en naden niet ideaal.
Voor fitness zelf heb ik ook altijd Gymshark en dan specifiek de Vital Seamless leggings.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:09

Ik heb precies hetzelfde met hardlopen :') Heeeeel af en toe denk ik "ik heb zin om hard te lopen", en dan doe ik het en denk ik alleen maar "oh ja dit is waarom ik dit nooit doe" :') Hardlopen is ook niet zo goed als je kracht wil opbouwen dus dat is mijn excuus. Sprints vind ik wel leuk, dat doe ik wel af en toe.

Supernetjes Zoey en Josien! Gefeliciteerd!

Ik heb een soort zenuwpijn in m'n linkerbeen sinds zaterdag, het blijft een beetje zeuren dus hopen dat het zondag beter is...

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:23

Ik ben vooral een meelezer in dit topic, maar wil toch ook een beetje starten weer met reageren, dus hoi!

Ik zag hier iets over leggings voorbijkomen. Ik ben met name fan van de gymshark cameo leggings. Deze schijnen niet door en zorgen ervoor dat je vormen mooi uitkomen. Ik heb er ook een aantal van AYBL. Met name de ombre vind ik fijn. Het is vooral fijn als je niet de hele tijd aan je legging hoeft te hijsen en ik merk dat dat bij leggings met brede, strakke taillebanden gelukkig ook niet hoeft.

Josien, mooie PR! Doe je altijd je pull ups met een elastiek? Wellicht kan je negative pull ups (jezelf afzetten en jezelf daarna heel langzaam naar beneden laten zakken) proberen?

ZoeyDercks, de vooruitgang is al goed te zien. Nice! Handig dat je vriend een PT'er is trouwens.

Linoleum, succes met de verhuizing!

Needje, wat vervelend van je lichaam! Heb je inmiddels wel weer groen licht om je training weer op te pakken?

Courses, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

RoosvanBlue, balen van je blessure! Sterkte met het herstel! Joanne, ook jij veel sterkte!

Eulogy, wat kak van de zenuwpijn. Hopelijk heb je er zondag geen last meer van. Hardlopen is gewoon ook niet zo mijn ding, nooit geweest ook, dus ik vermijd het. Ik ga wel fietsen ofzo.

Momenteel ben ik bijna 21 weken zwanger en inmiddels mag ik niet meer bracen tijdens de oefeningen en rechte buikspieren zijn ook uitgesloten van de training. Voor de rest ben ik gewoon lekker aan het doortrainen, al train ik iets minder zwaar. Mijn basiskracht is gelukkig goed, dus dat scheelt wel. :) Ik ben van plan om door te blijven trainen tot einde zwangerschap. Daarna moet ik verplicht even pauze houden om het lichaam te laten herstellen. Met trainen beginnen de Gymsharkleggings toch wel wat oncomfortabeler aan te voelen nu, dus als iemand goede (niet doorschijnende en niet afzakkende) zwangerschapsleggings weet, dan houd ik mij aanbevolen.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:28

Oh ik kan gewoon weer trainen. twee weken terug heb ik een keer getraind. Viel me mee dat ik niet echt kracht had ingeleverd. Maar daarna dus niet weer gegaan. Is nu voornamelijk de motivatie.
Gelukkig wandel ik wel wat en doe dus wat yogalessen paar keer per week.
Maar ik weet bv van een tijd terug dat ik een paar weken niet getraind had en ik alsnog nog spierpijn voelde.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:29

Weet je ook waar die demotivatie vandaan komt? Speelt ansgt (om bijv. geblesseerd te raken/ pijn en ongemak te voelen) bijv. een rol? Balen dat je je motivatie kwijt bent in ieder geval. Hopelijk vind je die gauw weer terug.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:52

Bij mij is het vaak gewoon even rust nodig hebben. Even niet gaan en daarna als ik die drempel weer over ben is het heerlijk trainen en ga ik weer als vanouds door.

Maar hoe langer je niet gaat, hoe lastiger om weer op te pakken. En merk ook dat de motivatie dan ook steeds verder wegzakt.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:57

Neem je vaak genoeg deloads needje? Ik heb elke 4 weken (aan het eind van een trainingsblok) een deload en dat vond ik eerst als heel vaak klinken, maar ik merk de week ervoor vaak dat ik minder zin en motivatie heb. Een deload helpt dan, ook mentaal, echt onwijs. De week erna heb ik echt weer zin om te gaan.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 16:55

Ja normaal ook wel zo rond de 4 weken.
Maar dit jaar is sowieso een raar jaar qua trainen geweest. Vanaf de sluiting half december tot maart niets gedaan. En toen weer rustig opgebouwd. 3x in de week Ipv 5x ook.
Ach ik heb wel vaker periodes waar ik geen zin heb. Maakt verder ook niet uit.
Maar gezien m’n liefde voor eten is het op zich wel handig