Naar de sportschool!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Faringo
Berichten: 8138
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 16:28

Moeilijk hoor zertab, deels herken ik het wel. Heb dat afgelopen winter erg sterk gehad en soms nog wel eens. Moeilijk om dat te doorbreken.

Goed Marije dat de stressperiode je ook iets goeds heeft gebracht qua eten nu. Ik ben en blijf een emotie eter. Maar andere valkuil is dat ik niet 1 stuk of bakje kan eten. Het is alles of niets. Voordeel ik woon alleen dus ik koop het niet, tenzij ik het mezelf toe sta.

Vandaag was gezellig dus at ik taart bij de koffie en tosti als lunch. Onderweg naar huis nog ijsje. Nu denk ik, dat ijsje was echt niet nodig geweest. Maar ja hij is al op. Morgenochtend maar extra m'n best doen bij spinning....

Dit is trouwens 26 kilo...zo'n kleine 2 jaar over gedaan.
Afbeelding


san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 18:02

Faringo, 26 kilo! Wow! Dat is echt super knap.

Hoop dat je je gauw weer beter voelt marije_jiplover, en het afvallen en fijne spiegelbeeld vast kunt houden.

Lastig en vervelend zertab, hopelijk komt er snel weer meer ruimt in je hoofd en leven om te gaan sporten.

Ik ben vanochtend vroeg geweest, armen en schouders wat ontzien. Ondanks dat ik ben aangekomen ipv af te vallen, voel ik me wel echt goed. Alles loopt wel lekker, dus was een mooi moment om er bij te beginnen met sporten. Ik hoop alleen nog wat teveel op minder kilo’s. Heb gisteren mezelf op een aantal plekken opgemeten en dat voor over 3 weken weer in de agenda gezet. Tussendoor vind ik eigenlijk dat ik niet moet gaan wegen en meten.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

capopjekop

Berichten: 30614
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 18:05

Spieren wegen meer dan vet. Dus als je je beter in je vel voelt mooi dat aanhouden als maatstaaf!

Wow wat een verschil faringo

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 18:10

Ja dat had ik gelezen inderdaad. Maar volgens Google kan je niet zo snel zoveel extra spiermassa aanmaken?

Ik voel me goed inderdaad, maar iets dunner zou ook wel prettig zijn.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Faringo
Berichten: 8138
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 18:29

Klopt, spieren kunnen na training of bij spierpijn ook vocht vasthouden. Ik ga er een beetje vanuit dat ik daar last van heb :=

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 18:46

Misschien heb ik dat ook wel dan. Sport wel redelijk veel de laatste tijd (voor mijn doen) en vaak wel spierpijn.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Faringo
Berichten: 8138
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 06:37

Zo hehe, de spierpijn begint eindelijk weg te trekken. Alleen nog een beetje in m'n armen. Om 10 uur weer even 45 spinning. Heb er zin in.

Marije_jiplover

Berichten: 25242
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:03

Ik ga zo ook een groepsles doen, Fit! heet dat hier, is combi van kracht en cardio, kracht meestal min of meer full body, maar is wel beetje trainer-afhankelijk.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:32

capopjekop schreef:
Spieren wegen meer dan vet. Dus als je je beter in je vel voelt mooi dat aanhouden als maatstaaf!

Wow wat een verschil faringo



Spieren wegen net zoveel als vet. Een kg is een kg.
Maar vet heeft wel meer volume bij een kg.

Afbeelding

capopjekop

Berichten: 30614
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:07

Zo rondje bovenlijf zit er weer op. Normaal ga ik zondags maar ga vanavond met een vriend eten en wat drankjes drinken en dan weet ik wel hoe dat morgen gaat :') ik probeer streng ritme aan te houden.

Alle oefeningen gaan goed behalve de shoulderpress. Daar red ik het aantal herhalingen de eerste keer wel en daarna niet meer dus die kan ik dan beter wat lager zetten lijkt me

Faringo
Berichten: 8138
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:55

Hier m'n spinningles ook weer gehad. Was lekker lesje. Daarna met 2 andere nog een kop thee gedronken op het terras bij de sportschool.

Geen idee wat ik vandaag verder nog ga doen. Misschien wel een keertje helemaal niets.

Gewicht iets lager is dan inderdaad wel verstandig.

Iedereen is in ieder geval lekker bezig geweest vandaag.

Marije_jiplover

Berichten: 25242
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:19

Ik heb ook lekker getraind.
Waren maar met 5, dus lekker veel persoonlijke aandacht.
Cardio bewust nog niet te woest ingezet, maar kracht wel volle bak er tegenaan.

Heel voldaan nu.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Zertab

Berichten: 12080
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:41

Vanmorgen voor het eerst deze week weer naar de bodypump gegaan... viel niet mee :+

kosseh

Berichten: 2585
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:13

Lekker bezig allemaal!

Ik ben vandaag ook weer geweest. Samen met een vriendin, was weer echt gezellig.
Squats met 75kilo en hiptrust ook met 75kilo geprobeerd. Ging nog best prima voor 1 setje.
Ooit kom ik wel bij de 100, ver weg doel haha

Faringo
Berichten: 8138
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:48

Lekker zertab lesje bodypump.

Knappe gewichten hoor kosseh, dat red ik bij lange na niet.

Zertab

Berichten: 12080
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:59

Ik zou geen idee hebben wat ik zou redden als ik 1x10 sets zou doen. Bodypump is dan toch ook weer heel anders :P

Faringo
Berichten: 8138
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 15:04

Ik ook niet hoor. Ik heb nooit echt de focus gelegd op krachttraining. Meer combi van kracht en cardio.

Marije_jiplover

Berichten: 25242
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 15:56

Ik zou het ook niet weten, doe idd ook veel combi van kracht met cardio.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

kosseh

Berichten: 2585
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 01:00

Ik weet ook niet precies wat ik kan kwa gewichten voor 1 set.
We begonnen met de normale 3x12 setjes. Tot we bedachten dat het wel grappig was om een setje met het gewicht van de vriendin met wie ik was te proberen. Zelf ben ik zwaarder, maar ook stuk langer.


Bij bodypump gebruik je de hele tijd het zelfde gewicht toch? Voor een langere tijd dan?

Zertab

Berichten: 12080
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 08:58

Bij bodypump doe je een combi van kracht en cardio. Je doet ook geen 3x12 sets. Voorbeeldje, even training rug gepakt:

2x 2 tellen zakken en 2 tellen op deadlift
2x 4 tellen zakken en 4 tellen op deadlift
En dan bijvoorbeeld singel deadlift.
Een combinatie die je een aantal keren doet is: 2x clean and press en dan twee keer roeien.

Je kan het beste even googlen op een goed filmpje :P

Dus als je zwaar gewicht pakt, dan houd je het cardio stuk niet vol. Bij bodypump heb je drie maanden dezelfde release, dus muziek en oefeningen. In die drie maanden bouw je dan gewicht op.

Ik zit nu op:
Squats 15kg (wil weer terug naar de 20kg trainen)
Borst 12 kg (deze is deze release verdorie pittig, weet niet of andere pumpers dat ook vinden?)
Rug 15 kg
Triceps 10 kg
Biceps 10 kg
Lunges 0 kg
Schouders - 2x3kg dumbell en barbell 10 kg
Buik geen gewichten nodig

Marije_jiplover

Berichten: 25242
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:53

Bij mijn sportschool hebben ze het bodypump abo eruit gedaan, maar geven de trainers die bodypump gaven nu een eigen training, deels gebaseerd op de bodypump, maar aangevuld met oefeningen met kettlebells en een T-rex en losse schijven.
Maar idd, wel oefeningen met een 2 tellen op en 2 tellen neer, etc, zoals Zertab beschrijft.

Bij ons kan/moet het gewicht overigens tijdens de les wel aangepast worden aan de volgende spiergroep, het is niet zo dat je alle oefeningen automatisch met hetzelfde gewicht doet.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Zertab

Berichten: 12080
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:35

Marije_jiplover schreef:
Bij mijn sportschool hebben ze het bodypump abo eruit gedaan, maar geven de trainers die bodypump gaven nu een eigen training, deels gebaseerd op de bodypump, maar aangevuld met oefeningen met kettlebells en een T-rex en losse schijven.
Maar idd, wel oefeningen met een 2 tellen op en 2 tellen neer, etc, zoals Zertab beschrijft.

Bij ons kan/moet het gewicht overigens tijdens de les wel aangepast worden aan de volgende spiergroep, het is niet zo dat je alle oefeningen automatisch met hetzelfde gewicht doet.


Nee is bij ons ook zo. Grote spiergroepen kunnen makkelijk meer aan dan kleine spiergroepen. Instructeur geeft bijvoorbeeld bij de squats aan om minimaal je warming-up gewicht te verdubbelen. En zo heeft ze meer voorbeelden. Bijvoorbeeld bij de borst 1/3de van je squat gewicht. Maar als je langer pumpt ken je je lichaam en grenzen beter, dus kan je zelf inschatten wat je nodig hebt.

Faringo
Berichten: 8138
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:17

Ik heb geen idee hoe ze het bij mijn sportschool doen...les ging natuurlijk niet door afgelopen woensdag. Maar inderdaad die methode is wel zoals ik hem ook ken.

Faringo
Berichten: 8138
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 07:40

Ik heb m'n hit les weer gehad gisteravond. Totaal andere oefeningen dan vorige week dus die afwisseling is wel leuk, Veel oefeningen met elastiek dit keer. Ben benieuwd hoe de spiepijn dit keer gaat worden, vooralsnog geen last nog. Misschien dat ik vanavond nog wel een cardio rondje ga doen, of ga spinnen. Nog even over nadenken.

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 07:48

Goed bezig allemaal! Ik heb nog nooit iets van bodypump ofzo gedaan.
Gister wel weer pilates. Merk duidelijk dat het me al veel makkelijker af gaat en dat ik minder spierpijn hiervan krijg. Lukte me nu ook om “de kaars” te doen, echt leuk.
De rest van de week heb ik heel weinig tijd, dus blijft hierbij denk ik voor deze week.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amberr09, Butterflaimy, Milando, pyrrhus, Stanleytje en 37 bezoekers