Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 01:35

Ik was iets van 50 euro kwijt aan trekken bij de spoedtandarts. Volledig vergoed gehad trouwens. Verdoving werkte niet optimaal. Maarja het moest (verstandskies was afgebroken). De overige 3 ga ik wss bij de kaakchirurg laten verwijderen, tegelijk dus volledige narcose. Minste last van, aangezien ik heel slecht tegen plaatselijke verdoving kan. Dit werkt bij mij meestal niet geweldig. En aangezien de overige 3 ook niet ideaal zitten

Sherivey
Berichten: 8621
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 07:33

Hutcherson schreef:
Dilan93 schreef:
Ik mag me ook melden. 17 juni moet er 1 verstandskies, rechtsboven, uit.

Vind het doodeng. Ben meer dan 10 jaar niet bij de tandarts geweest. Afgelopen najaar me over die angst heen gezet. Gaatje vullen en 2x drie kwartier mondhygiënist gedaan, zonder verdoving want naalden... :=

Dus ik knijp 'm echt gigantisch voor het trekken van die kies ;(


1 tip, narcose. Allemaal in 1 keer.

Ga ik niet doen, wordt met verdoving en 1 eruit.
Weet niet of ik van narcose nou zo gelukkig word :=

Trekken bij kaakchirurg valt onder je basisverzekering. Betaal je wel eigen risico over :)

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:12

Bij de tandarts kostte mij 1 kies iets van €100. Ik betaal 25 procent zelf dus er bleef een klein bedrag over.

Bij de kaakchirurg was ik voor 2 kiezen mijn hele eigen risico kwijt..

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:17

Ik zit nu op dag 5 en heb geen pijn aan de wond gelukkig. Waar ik wel last van heb is de hechtingen :\ ze lijken geirriteerd te worden/zijn.
Ik probeer ze nu extra goed schoon te houden met een mondspoeling die ik heb gekregen en een water/zout spoeling. Iemand die dit ook heeft gehad en tips heeft? :)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:28

Uitzitten, en afblijven. Dat heb ik ook gehad omdat ik er openduur constant mee aan het kloten was met mijn tong.

Sherivey
Berichten: 8621
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:31

sureido schreef:
Uitzitten, en afblijven. Dat heb ik ook gehad omdat ik er openduur constant mee aan het kloten was met mijn tong.

Dat gaat voor mij ook nog wel een dingetje worden.

Gelukkig zit het zo ver naar achteren dat ik niet denk dat ik er met mn tong bij ga komen :=

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:34

Ik kan er gelukkig ook niet bij met mijn tong, omdat mijn hechtingen best wel aan de buitenkant zitten (dus echt bij mijn wang)
Ga er ook niet teveel aan frummelen maar wel proberen schoon te houden!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:38

Ik zou zeggen, gewoon even bellen. Tegen die tijd kunnen ze er vaak gewoon wel uit.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:38

Oh ja, ik had ze openduur opeens gevonden, en toen bleef ik er maar aanzitten met m’n tong. Na 2.5 week ongeveer was ie eruit.

Sherivey
Berichten: 8621
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:39

Gebruiken ze geen hechtingen die vanzelf oplossen? Dacht dat te hebben gelezen

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:40

Ik heb inderdaad oplosbare hechtingen!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:41

Ja ik had ze ook, maar soms zitten ze gewoon niet prettig. Dat komt nogal nauw in je mond. En dan halen ze ze eruit voor ze opgelost zijn.

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:54

Help, ik vind nu dit topic, maar mag zelf aanstaande woensdag naar de kaakchirurg voor het verwijderen van twee verstandskiezen onder (tenminste, ik ga er vanuit dat ze beide doen, anders moet ik nog een keer). Kijk er enorm tegenop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:58

Moska schreef:
Help, ik vind nu dit topic, maar mag zelf aanstaande woensdag naar de kaakchirurg voor het verwijderen van twee verstandskiezen onder (tenminste, ik ga er vanuit dat ze beide doen, anders moet ik nog een keer). Kijk er enorm tegenop


Meestal doen ze maar 1 kant tegelijk, zodat je aan de andere kant kunt kauwen :)

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:40

Hmm dan moet ik nog een keer dus. Heb maar 1 afspraak gekregen (waar ik al zes maanden op wacht) en ik meende toch echt dat de tandarts zei dat het voor beide onder was (boven heb ik al niet meer). Nou ja, we gaan het zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:18

Moska schreef:
Hmm dan moet ik nog een keer dus. Heb maar 1 afspraak gekregen (waar ik al zes maanden op wacht) en ik meende toch echt dat de tandarts zei dat het voor beide onder was (boven heb ik al niet meer). Nou ja, we gaan het zien.


Soms doen ze het wel maar meestal niet, ook in verband met de zwelling :) hopelijk ben je er in 1x vanaf!

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:25

Heb gelukkig niet hoeven bellen, vandaag gaat het alweer veel beter :D

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:20

[***] schreef:
Moska schreef:
Hmm dan moet ik nog een keer dus. Heb maar 1 afspraak gekregen (waar ik al zes maanden op wacht) en ik meende toch echt dat de tandarts zei dat het voor beide onder was (boven heb ik al niet meer). Nou ja, we gaan het zien.


Soms doen ze het wel maar meestal niet, ook in verband met de zwelling :) hopelijk ben je er in 1x vanaf!


Ze moeten er allebei dus wel uit (dat had ik goed begrepen), maar het gaat inderdaad een voor een. De eerste is nu gelukt. Brak weliswaar in meerdere stukken en ik ging bijna van mijn stokje, maar het deed geen pijn en ze waren heel lief voor me. Krijg binnenkort de oproep voor de tweede afspraak.

Sherivey
Berichten: 8621
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:03

Nou, het is gebeurd bij mij.
Em ipv 1, hebben ze er maar meteen 2 uitgehaald.

Wel compleet overstuur daar, want angst :roll:
Eerst foto gemaakt. Daarna verdoving. Was een gemeen prikje en smaakte bitter.
Vervolgens weer paniek want ik voelde mn wang/tong/halve lippen niet meer.
Ingreep zelf was met 10 minuten gedaan, ondanks dat ik daar lag te trillen.

Kaakchirurg was echt een superlieve man en zn assistente was ook heel vriendelijk :j
Hebben geen moment hun mond gehouden en lieten me bij iedere handeling weten wat ze gingen doen en wat ik kon merken/voelen.

Moet in het najaar nog een keer voor de linkerkant.

Maar tot nu toe, ondanks mijn angst waar ik me kapot voor schaamde, viel de ingreep zelf heel erg mee :j

Geen idee hoe de napijn is. Voorlopig zit de verdoving er nu 2 uur in en voel ik voornamelijk de rechterkant van mn lippen en tong niet :=

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:31

Bij mij hielp het heel erg om op tijd met paracetamol te beginnen, dus niet te wachten tot je pijn voelt, maar zodra je verwacht dat de verdoving uit gaat werken. Dan ben je de pijn een beetje voor en kun je een beetje goed blijven eten en drinken (belangrijk voor herstel).

Sterkte in ieder geval en fijn dat het toch een goede ervaring was. :D

Sherivey
Berichten: 8621
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:32

xRivaldo schreef:
Bij mij hielp het heel erg om op tijd met paracetamol te beginnen, dus niet te wachten tot je pijn voelt, maar zodra je verwacht dat de verdoving uit gaat werken. Dan ben je de pijn een beetje voor en kun je een beetje goed blijven eten en drinken (belangrijk voor herstel).

Sterkte in ieder geval en fijn dat het toch een goede ervaring was. :D

Thanks :)

Mocht direct bij thuiskomst ibuprofen bruiszakje, dus maar meteen gedaan

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:06

Ohh die bruiszakjes zijn echt fantastisch. Heb er twee weken op geleefd na mijn kaakchirurg avontuur. Operatie verstandskies was wel geslaagd, maar de kies ervoor was afgebroken daardoor. Was erg scherp en kon pas 2,5 week later gemaakt worden. Was best heel naar gevoelig , maar dankzij de zakjes heb ik het overleefd!

Sherivey
Berichten: 8621
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:16

Aii dat klinkt ook echt heel pijnlijk :=

Hier zijn ze ee gelukki beiden normaal uit gekomen, inclusief flinke wortel volgens de kaakchirurg :+

xJen

Berichten: 189
Geregistreerd: 18-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:42

Volgende week is het zover, dan wordt er 1 verstandskies bij mij eruit gehaald, nu al zenuwachtig :j

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:49

Jennifer3010 schreef:
Volgende week is het zover, dan wordt er 1 verstandskies bij mij eruit gehaald, nu al zenuwachtig :j


Ik voel met je mee. Was bloednerveus. Had het al een paar keer verzet..
Het is me zo meegevallen, echt appeltje eitje (kiesje).