Hooikoorts

Moderators: Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird, Giolli, Hanmar, Mjetterd

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:06

Zertab schreef:
Ik ga morgen de huisarts bellen voor wat sterkers. Geen doen zo...
Ik heb desloratidine en neusspray van prevalin. Doen beide weinig...

Eventueel zou je ernaast een verwijzing kunnen vragen voor een allergoloog. Zo heb ik nu nog betere medicatie voorgeschreven gekregen. Waar onder twee soorten neusspray en met name nasonex neusspray werkt erg goed!

Verder geloof ik ook niet in tape bij hooikoorts. Hooguit voor de mensen die af en toe een keer niezen maar niet bij erge hooikoorts!

rockwitch

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:20

Tapen heb ik geprobeerd maar dat deed bij mij helemaal niks

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:32

Sabri schreef:
Zertab schreef:

Eventueel zou je ernaast een verwijzing kunnen vragen voor een allergoloog. Zo heb ik nu nog betere medicatie voorgeschreven gekregen. Waar onder twee soorten neusspray en met name nasonex neusspray werkt erg goed!

Verder geloof ik ook niet in tape bij hooikoorts. Hooguit voor de mensen die af en toe een keer niezen maar niet bij erge hooikoorts!

Ik heb vorig jaar budesonide gehad als werkzame stof in een neusspray. Die werkte heel goed dus wil ik nu ook graag weer.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:17

Sabri schreef:
Zertab schreef:

Van mij hoef je het niet te geloven. Ik heb er ook geen aandelen in. Maar mijn zoon is niet van “een keertje niezen”. Het zal niet bij iedereen helpen, dat denk ik ook. Maar waarom niet proberen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:08

Omdat als je het probeert, je dus geen andere medicijnen mag/kan slikken, anders kan je het effect niet meten natuurlijk. En daar pas ik voor. Zonder hooikoorts medicijnen zou ik nu helemaal niet meer functioneren.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:10

rien10 schreef:
Hoi hooikoorts pechvogels. Zijn jullie hiermee bekend? Ik heb bij mijn zoon goede resultaten gezien. https://www.fysiotape.nl/medical-taping/hooikoorts/

Ik heb het geprobeerd. Maar afgezien van enorme pijn in mijn schouders en nek, deed het niks voor me...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:11

Spijtig prairy. Ik hoop dat je verlichting kan vinden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:04

Zertab schreef:
Omdat als je het probeert, je dus geen andere medicijnen mag/kan slikken, anders kan je het effect niet meten natuurlijk. En daar pas ik voor. Zonder hooikoorts medicijnen zou ik nu helemaal niet meer functioneren.

Idd dit. Ik ga nu echt niet stoppen met pillen en neusspray.

Hocus Pocus
Branco

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:08

SusanH schreef:
Zertab schreef:

Idd dit. Ik ga nu echt niet stoppen met pillen en neusspray.

Nee precies. Is nog maar de vraag of ik morgen dit genoeg ben om te werken...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:11

Dat kost ook wel meer moeite nu ja. Ik ben net lekker gedoucht, haartjes weer gewassen. Dat scheelt altijd weer. En alle kleding in de was.

Hocus Pocus
Branco

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:26

SusanH schreef:
Dat kost ook wel meer moeite nu ja. Ik ben net lekker gedoucht, haartjes weer gewassen. Dat scheelt altijd weer. En alle kleding in de was.

Ja ik heb ook gedoucht. Had vandaag een jurkje aan, die is niet vies oid. Dus normaal zou die op mijn slaapkamer over mijn stoel hangen. Heb het jurkje maar buiten gelaten. Mijn slaapkamer moet een pollen vrije zone blijven :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:32

Dat is lastig ik vind een raam open wel fijn. Maar heb vitrage, daar blijft ook wel een en ander in hangen denk ik altijd maar. :+

Hocus Pocus
Branco

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 00:13

Heb echt een week nu last gehad, pilletjes geslikt (blauwe van de dokter; weet even niet hoe ze heten) en nu vandaag niks geslikt. Het ging vandaag dacht ik wel maar nu wel echt last dus toch weer eentje ingenomen.

Edit: mijn vader krijgt van die spuiten, en hij heeft dit keer voor het eerst nergens last van. Zit er wel al even aan, en heeft normaal echt hele erge hooikoorts.

Wat een k*{^}^{ allergie is het ook hè.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 02:42

Ik kan ook niet wachten tot ik naar de allergoloog kan en weer aan de spuiten kan beginnen, dan weet ik dat ik er echt weinig tot geen last meer van ga hebben.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:13

rien10 schreef:
Spijtig prairy. Ik hoop dat je verlichting kan vinden.

Dank je. Ik heb stiekem een beetje hoop dat ik eroverheen aan het groeien ben. Ik heb er nog wel last van, maar met af en toe een pilletje loratadine kan ik het redelijk onder controle houden.

SuperRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:37

Een tip voor iedereen die last heeft van hooikoorts: probeer de hooikoorts sessie van Edwin Selij. Dit is een soort hypnose, klinkt eng, maar is het niet. Het zijn twee MP3s die je luistert met je ogen dicht, met wat nadenk werk tussendoor. Ik was zo in een half uur van mijn hooikoorts af! Vorige week gedaan, daarna gewoon geen last meer gehad, terwijl ik normaal altijd zo'n beetje huilend en snotterend rondliep de laatste paar weken :') Het kost bijna niks, en het werkt meteen. Ik ga het vanmiddag ook met mijn 8 jarige dochter proberen, het zou zo fijn zijn als zij er ook van af is!

Ik heb helemaal geen band verder met hem of zijn bedrijf, ik ben gewoon een tevreden klant :-) Hier kun je de pagina met meer info vinden:

https://breekjevrij.nl/hooikoorts?inf_contact_key=ab58dadd6a6d95e1630c983c6bfd7db8d28b8f0f06051014a8fb0ffae94f7230

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:11

SuperRocky schreef:
Een tip voor iedereen die last heeft van hooikoorts: probeer de hooikoorts sessie van Edwin Selij. Dit is een soort hypnose, klinkt eng, maar is het niet. Het zijn twee MP3s die je luistert met je ogen dicht, met wat nadenk werk tussendoor. Ik was zo in een half uur van mijn hooikoorts af! Vorige week gedaan, daarna gewoon geen last meer gehad, terwijl ik normaal altijd zo'n beetje huilend en snotterend rondliep de laatste paar weken :') Het kost bijna niks, en het werkt meteen. Ik ga het vanmiddag ook met mijn 8 jarige dochter proberen, het zou zo fijn zijn als zij er ook van af is!

Ik heb helemaal geen band verder met hem of zijn bedrijf, ik ben gewoon een tevreden klant :-) Hier kun je de pagina met meer info vinden:

https://breekjevrij.nl/hooikoorts?inf_contact_key=ab58dadd6a6d95e1630c983c6bfd7db8d28b8f0f06051014a8fb0ffae94f7230

Begrijp ik het goed dat een soort hypnose/meditatie een fysiek proces in
mijn lichaam in een half uur tot stilstand brengt?
Fascinerend. Toch even de site bezocht. Klinkt te mooi om waar te zijn, en het bekende Nu! flinke korting.
En onder aan de pagina dit:DISCLAIMER: Resultaten kunnen variëren uiteraard. Het is ook geen vervanging voor therapie en als je twijfelt om te gebruiken dan niet doen. Het is een MP3 die je in hypnose brengt en dat is helemaal veilig mits je geen contraindicaties hebt. Als je niet weet wat dat is dan heb je die waarschijnlijk ook niet. Bij twijfel overleggen met de huisarts.

Heel bijzonder allemaal.
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 14-06-21 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:14

Dat vind ik ook. Ik geloof best dat hypnose kan werken. Maar heb hier wel hele grote twijfels bij.

Hocus Pocus
Branco

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:18

Ik geloof ook in hypnotherapie maar dan wel bij een gediplomeerde therapeut.

"life is what happens to you while you're busy making other plans"

Door NAH niet altijd handig in het uitdrukken van mijzelf. Maak ik soms wat onhandige zinnen of net niet het juiste woord

&if=1

SuperRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:19

CharleyT schreef:
Begrijp ik het goed dat een soort hypnose/meditatie een fysiek proces in
mijn lichaam in een half uur tot stilstand brengt?
Fascinerend.

Ja dat begrijp je goed :-) Ik snap dat het bijzonder klinkt, maar ik heb het zelf ervaren, en het werkt echt!

Denk ook bijv aan het placebo effect: als iemand positieve verwachtingen heeft van een medicijn, dan werkt het, of er nou wel of geen werkzame stof in zit. En als iemand negatieve verwachtingen heeft van een medicijn of behandeling, dan gaat die persoon zich daadwerkelijk slechter voelen (nocebo effect). En iemand die bijv heel bang is om ziek te worden, krijgt allerlei fysieke symptomen. Oftewel: je hebt eigenlijk heel veel invloed op je lichaam, alleen is dat vaak vanuit je onderbewustzijn. Deze hypnose/meditatie spreekt je onderbewustzijn aan, waardoor je in staat bent om dit te veranderen.

Het kost bijna niks, goedkoper dan de hele zomer pilletjes/neusspray/... :-) dus je zou het kunnen proberen :-) Ik ben er in ieder geval erg enthousiast over (maar dat was vast al duidelijk ;-))

edit: dit is van Edwin Selij, hij is een gediplomeerd en zeer ervaren hypnotherapeut

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:31

Ja hij is dat wel, weet wie het is.
Maar dat zelf met een mp3tje gaan zitten doen vind ik niet goed.

"life is what happens to you while you're busy making other plans"

Door NAH niet altijd handig in het uitdrukken van mijzelf. Maak ik soms wat onhandige zinnen of net niet het juiste woord

&if=1

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:26

Als het misschien werkt, waarom niet? Hij doet geen rare of enge dingen, ik ben ook eens naar een seminar van hem geweest.

Ik weet dat mensen om van hun prikkelbare darm syndroom af schijnen te kunnen komen door hypnose, al heb ik dat nog niet geprobeerd, dus hooikoorts, waarom niet...

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:18

Ben ik trouwens de enige die momenteel beter ademt met mondmasker dan zonder? Er zitten zoveel pollen in de lucht dat de maskers ze wegfilteren...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:50

Seltje schreef:
Ben ik trouwens de enige die momenteel beter ademt met mondmasker dan zonder? Er zitten zoveel pollen in de lucht dat de maskers ze wegfilteren...

Nee hoor, ik heb ook veel baat bij het dragen van een mondkapje buiten nu.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:53

O echt? Ik doe hem meteen af. Ik kan nu niet buiten zonder zonnebril. Dus zodra ik de winkel uit kom kapje af en bril weer op.

Hocus Pocus
Branco