Vervelende klachten keel.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Vervelende klachten keel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 08:45

Hoi allemaal,

Ik heb nu toch al een paar maanden last van klachten in mijn keel.
Het begon met een brok in de keel gevoel, hiermee ben ik naar de huisarts gegaan. Omdat ik een angst-paniek stoornis heb zei hij eigenlijk gelijk dat het een klacht is die komt door stress of chronische hyperventilatie. Ik denk dit zelf ook aangezien deze klacht extreem wordt zodra ik een paniek aanval krijg.

Maar ik heb nog een klacht en die is eigenlijk vrijwel altijd aanwezig.
Het voelt alsof de keel heel schraal is, dit voel ik vooral als ik adem haal maar ook als ik even stop met ademhalen dus het zijn niet de longen denk ik dan.

Hiermee weer naar de huisarts geweest, hij dacht aan allergie ook omdat mijn neus constant verstopt zit en ik heb tabletjes en neusspray gekregen. Deze helpen voor de neus maar de keel klachten blijven.
Inmiddels ben ik 2 maanden geleden gestopt met roken. De huisarts heeft ik de keel gekeken en gevoeld en zag niets. De bloeduitslagen waren ook allemaal goed.
Verder wel heel veel slijm in de keel maar daar houden de klachten dan ook bij op.

Ik weet eigenlijk niet meer zo goed waar ik het moet zoeken en word er ook een beetje angstig van.
Herkent iemand dit?



KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Vervelende klachten keel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 08:50

Dat ben ik er vergeten bij te zetten. Maag zuur had ik inderdaad heel veel last van, daar heb ik pantoprazol voor gekregen dus dat is nu zo goed als weg.


KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 08:57

Leandra schreef:
Slik je nu nog steeds pantoprazol? Ik had ook, zonder dat ik het voelde, last van maagzuur. Ik ben 2 maanden schor geweest, gevoel van brok in mijn keel en soms keelpijn. Ik slikte al pantoprazol, 1 keer per dag. In overleg met de huisarts ben ik naar 2 keer per dag gegaan. Daarna is het over gegaan.
Bij mij kwam het door de stress. Daardoor maakte ik teveel maagzuur aan.


Ja ik slik nog steeds 1 tablet per dag. Zo voelt het inderdaad. Vaak die brok in de keel maar niet altijd.

Wel bijna elke dag schor en een vervelend gevoel.
Ik hou dit even in mijn achterhoofd voor de volgende afspraak.


KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 13:01

Ja word er afentoe echt naar van. En er komt toch wel vaak angst bij of het dan niet toch iets ernstigs is.

Ik had eigenlijk gehoopt dat het met roken te maken had en het weer weg zou trekken nu ik gestopt ben maar helaas.

Bloed proeven heb ik nog nooit gehad. Heeft de huisarts dat ook gecheckt?


KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 13:17

Hutcherson schreef:
Dat brok in de keel heet globus gevoel.
Ik ken dat ook bij veel stress. Volgende symptoom zijn hartklachten. Als ik rustiger aan doe verdwijnt het.


Dat is inderdaad zo. Daarna komen bij mij ook hartkloppingen.
Maar het verdwijnt ook weer.. dat schrale gevoel daarentegen niet gek genoeg.


KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 13:26

Blussem schreef:
Weet je zeker dat het geen corona is? Dat begint vaak ook met heel klachten.


Heb ik erg vaak aan gedacht.. inmiddels in 1 jaar tijd al 2 echte testen gedaan en 3 zelftesten. Alles negatief.

Familie leden hebben het wel gehad, ik was in diezelfde tijd ook ziek maar negatief getest. Wat wel opviel is dat ik niets meer kon ruiken. Maar de test zei negatief dus dat was gek.. dit is wel al een hele tijd geleden dus zelfs al was ik wel positief dan lijkt het me dat het nu wel weg had moeten zijn.


KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-21 11:08

Dieuwke_ schreef:
Een zeldzame bijwerking van pantoprazol is een droge mond en/of keel. Je zou eens met de huisarts kunnen overleggen of je een andere maagbeschermer mag proberen?


Dat zou best kunnen. Het is wel zo dat dit pas is gekomen nadat ik met de pantoprazol ben gestart.


KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Vervelende klachten keel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-21 12:49

@Janneke2

Ik ben nu bij een psychosomatische psycholoog en krijg cognitieve gedrags therapie.
Ook meer aan het sporten en letten op genoeg ontspanning/inspanning en voeding.
Het gaat lichamelijk een stuk beter en psychisch ook. Alleen dit blijft dus.

@marley93. Nee voor zover ik weet niet, tot nu toe is alleen de huisarts er bij betrokken geweest en die heeft meerdere keren in de keel gekeken en aan de buitenkant gevoeld.

Ik denk wel dat ik de volgende keer ga vragen om me toch eens door te sturen naar de kno arts.


KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-21 20:47

Hallo, inmiddels ben ik een aantal maanden verder. Het vervelende rot gevoel is er nog altijd.
Inmiddels heb ik een gastroscopie gehad, maag en slokdarm zien er prima uit.

Bij de KNO ben ik ook geweest, ziet er ook goed uit.

Ik ben weer terug gegaan naar de huisarts. Hij dacht nog aan astma, en heeft me ventolin meegegeven om te proberen als ik dit gevoel krijg of het dan door de ventolin minder wordt.

De eerste 3 keer proberen dacht ik van wel. Nu blijft het helaas toch weer terug komen. De huisarts weet inmiddels niet meer waar hij het moet zoeken. Ik ook niet meer.
Ik word er inmiddels wel moedeloos van. Dit speelt nu bijna een jaar.
Heeft iemand nog ideeën ?



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, LuckySeven, YandexBot en 68 bezoekers