Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:44

Ahh wat goed, T2T!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 22:01

Leuk, Zebrastreep! En met een spatje regen is het misschien juist lekker rustig in het bos.

T2T, pff zoveel tests! Wel een goede controle :P

Goed gedaan, IMAY! Gaat je zaterdag ook lukken. Appeltaart onderweg is the best :))

Ik heb ook gewandeld vandaag; had geen zin om te fietsen in de drukte. Ondanks de vele wandelaars toch een groep wilde zwijnen met veel kleintjes van (iets te := ) dichtbij gezien en verderop nog een grote groep damherten. Dat wild zie je toch net wat beter als je loopt dan op de fiets! Morgen wordt het ook weer zo'n mooie dag. Fijn dat het ook steeds langer licht blijft!

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:38

Goed gedaan, IMAY! En leuk, Chrissie :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 15:50

Ah joh, Zebrastreep. Een route is ook maar door iemand bedacht; jullie hebben lekker gefietst! Veel belangrijker. Het was inderdaad wel rotweer! Ik wilde op de racefiets naar mijn werk maar toch maar niet :P Komende zondag wordt het opeens warm!

Leeuk, Em_! Mogen we je fiets zien? :)) Ik heb geen mountainbike en woon niet in de buurt, maar je vindt vast leuke fietsbuddies!

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:00

Ik ook niet, haha. Maar als het maae lekker fietst! Mooi gebied heb je daar om te mountainbiken :j

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 16:41

Klinkt goed, Zebrastreep! Had je je GoPro nog mee? En even naar de fietsenmaker, ik ben geen techneut maar ik denk dat ze je derailleur even beter moeten afstellen :j

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:20

Mooie afstand, T2T! En goed bezig met je werving :)) Ik heb je eerder al gesteund en heb een dure tijd in aantocht, maar ik hoop dat je een mooi bedrag bij elkaar kunt krijgen!

Nou, wat een temperaturen vandaag! Ik heb ook weer eens een rondje getoerd. Hier stond ook een stevige wind op de dijk, maar wat een mooie dag vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 05:20

T2T die foto's :')
Wat een gewichtsverschil inderdaad! En wooow 7000 kcal, ik zou er niet tegen kunnen eten :=

Lekker bezig, Renee! Toch fijn om een concreet doel te hebben! Mooi kiekje in het bos!

Tof van je nieuwe fiets, Chrissie! Wat voor groep zit erop?

Goedzo, Zebrastreep! En leuk van dat wild :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:42

Ik denk dat ik de plek van de pijn en dat vastzitten herken, Sakura. Ik krijg er knallende koppijn van en kan ook mijn vinger er niet op leggen. Juist om deze reden heb ik een andere racefiets gekocht waar ik wel goed op zou zitten, maar ik heb het nog steeds vrij regelmatig. Irritant he! Hele warme douche direct na het fietsen helpt me soms, en ik let er meer bewust op dat ik mijn schouders en nek meer ontspan tijdens het fietsen, maar het helpt niet altijd.

Ik heb van de fysio wat oefeningen gekregen; pb maar als je ze wilt weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:57

Slim van die voorvork, Sakura. En heel vervelend! Hopelijk wordt het gauw lekker zomers en doet dat je lijf goed {:}

Leuk, Em en scooby! :)).

En tof, Gothico. Lijkt me moeilijk om op zo'n eenwieler te fietsen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:37

MuSLi schreef:
scooby09 schreef:
Wat heerlijk weer Musli alles goed met de kleine man..?

Vandaag op de MTb weggeweest bijna 60 km gedaan heerlijk op het gemakje

Zeker weten. Groeit als kool en is als een gek aan het ontwikkelen.. IESJ = zijn woord voor fiets. En hij wijst naar elke die hij ziet. Dus dat zit er al vroeg in _/-\o_ *\o/*

Haha geweldig! :D Mooi dat het zo goed met hem gaat!

Heel leuk, Gothico!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:12

Ahh. Heel verhaal getypt, klik ik weg. Wilde tegen Gothico zeggen dat je er veel van weet en T2T feliciteren met je werkjubileum en je rol als casus in een boek! Je bent een mooi voorbeeld, vooral mbt het zwemmen in open water vind ik echt stoer.

Leuk Suzanne, welkom! Wat heb je voor racefiets? Schroom niet om hem hier te showen, hoor :))

Mij heeft het heel erg geholpen om een beginnerscursus te doen. Ik leerde er allerlei oefeningen voor je balans, zoals een achtje rijden in een parkeervak, slalommen, wedstrijdje langzaam fietsen, bidonnen (en sleutels!) van de grond pakken). En dingen over veiligheid (bandenspanning, slijtage checken, bochten rijden op snelheid, "noodstop", regels in groepen), naast wat leuke spelletjes en training. Vond het echt leuk en zat daarna veel zekerder op de fiets!

Bochtjes stuur je ook net wat anders in dan je met je gewone fiets doet; mits je die ruimte hebt. Bij een haakse bocht naar links houd je eerst rechts, dan neem je de binnenbocht en je eindigt weer rechts, zodat je bocht niet zo scherp is. En je als je hard gaat: voet aan de kant van de bocht omhoog, zodat dat pedaal de grond niet raakt. En hoe spannend het misschien voelt, met je handen in de beugels ipv bovenop zit je echt steviger op je fiets!

Ik ben ook maar een recreant dus correcties op bovenstaande zijn welkom :P


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:56

Wauw, gave fiets heb je daar, Suzanne!

Wat een weer. Ik zag best wat bikkels op de fiets, maar ik heb echt geen zin met die regen :o

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:38

Lekker, IMAY!

Wat is dit nou, Gothico... Geen groene?! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 08:22

Zo, goed zeg, IMAY! Flink gesport! Nu lekker bijkomen :)

Het wordt de komende dagen heerlijk fietsweer! *\o/*

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 12:45

Lekker, T2T! Leuk van die clinic ook.

Heel veel sterkte, Zebrastreep. Fijn dat je nog afscheid van haar hebt kunnen nemen. Het blijft verdrietig. Hoop dat het fietsen je goed heeft gedaan!

Ik heb ook even een stuk over de dijk gefietst. Vond het wel zweten! Weet niet of de luchtvochtigheid nu zo hoog was of dat ik gewoon zo'n belabberde conditie heb :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 07:00

Veel sterkte, Zebrastreep :(:)

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:59

Leuk Macyy, ik wist niet dat er überhaupt indoorbanen bestonden!

Wat een prachtige dag vandaag, he. Ik heb alleen gewerkt en paardgereden (ook leuk!), maar ben van plan om morgen de racert naar mijn werk te pakken. Iets te lang op de racefiets en ik heb 2 dagen koppijn, maar hoop het met een uurtje heen en uurtje terug toch rustig op te kunnen bouwen!

Het blijft een mooi iets, die Alpe d'HuZes. Gaat je lukken, Zebrastreep!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:29

Nou inderdaad, je ziet er super uit, T2T! Klinkt echt als een leuke en gezellige dag.

Sterkte met de familieomstandigheden, Gothico en Zebrastreep.

Gisteren stonden de weersvoorspellingen voor mijn regio nog op veel regen en 's middags onweer, maar het was eigenlijk een heerlijke dag! Wilde fietsen, maar ik hoor ergens achter een raar tikje. We zijn maar gaan wandelen en beloond met mooi zicht op een groep zwijnen met jonkies <3 Morgen maar even wat aan die fiets prutsen!

Heeft iemand de fietselfstedentocht nog gereden? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:56

Oeeh wat een end! *\o/*

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:00

Hahaha! Ik hoopte al dat het om een lang weekend ging, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:51

Goed bezig, Zebrastreep! En fijn dat het je goed doet!

Ik geloof dat ik mijn fiets weer heb gerepareerd. Vandaag alleen paardgereden en gewerkt, morgen weer de racefiets mee naar kantoor. Nog >250 woonwerkritjes en dan heb ik hem terug verdiend met de fietskilometervergoeding! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 17:08

He bah, Gothico. Kan me voorstellen dat je je hier druk om maakt; klinkt gevaarlijk. Fijn dat het goed is gegaan. Hopelijk gaan ze er toch eens iets aan doen... 60 km/u is wel echt hard, zeg! Knap hoor, dat red ik niet op de fiets :o

IMAY, gave schoenen, zeg! Zitten ze fijn?

Ik mocht mijn wielrentochten telkens 2 dagen met knallende koppijn bezuren. Fiets is op maat, maar mijn lijf miept snel. Nu ben ik weer heeeeel langzaam aan het opbouwen door met dit heerlijke weer naar werk te fietsen. 15 km enkele reis. Ik hoop dat als ik dit 2 à 3x per week blijf doen i.c.m. krachtoefeningen van de fysio, dat ik over een paar weken eindelijk ook weer langer dan een uur kan fietsen! Het ging best goed, nu helaas toch gevloerd. Moeilijk om niet te fanatiek die krachtoefeningen te doen :)) :o

Hoe is t met de rest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 22:36

Gothico schreef:
Wat vervelend dat het fietsen zo'n effect op je lichaam heeft. Dat rustig aan doen ken ik trouwens ook niet. En 15km enkele reis doe ik voor mijn werk ook. Dit is wel op te bouwen hoop ik voor je.

Thanks! Lekker he, ik vind het een perfecte afstand om naar werk te fietsen. Bij aankomst ben ik fris en wakker en bij thuiskomst heb ik mijn hoofd weer leeggefietst! Ik moet vaak een bedrijfswagen mee dus het lukt niet altijd, helaas. Bijkomend voordeel: de kilometervergoeding is gelijk aan die van autokilometers, dus ik kan heeeel langzaam mijn racert terugverdienen :))

Klopt, Zebrastreep! Laptop mee helpt inderdaad niet. Mijn fysio vindt wielrennen sowieso niet slim omdat er veel spanning op mijn nek komt, maar ik vind het zo leuk :o Nou ja, hopelijk kan ik het dus toch opbouwen. En zo niet, dan zet ik er een ander/hoger stuur op, maar liever niet :D

Vervelend dat je niet fit bent! Ik hoorde al waarschuwingen voor smog vandaag. Rustig aan! Zijn er al eikenprocessierupsen? Heee, en gefeliciteerd!!!! Super! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 06:06

Begrijpelijke keuze, T2T, en knap dat je al zoveel geld verzameld hebt! Wel jammer dat je niet mag starten als je het bedrag niet bijeen hebt. Ik dacht dat je gewoon zoveel mogelijk geld moest verzamelen en dat jij jezelf €x ,- als doel had gesteld :o

Hoe gaat t met trainen? Je ging eerst jaarlijks naar Malta, toch? Of was dat met die trainer die je nu niet meer traint.. Ik ben het even kwijt. :o


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelaa2, DenieesB, Frummel01, karlli, MarjanB, SemrushBot en 51 bezoekers