Relatie met een transgender persoon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:36

TS ik vind het super knap van je dat je dit topic gestart bent en wat een mooie update van je,terwijl ik alle berichten lees denk ik ook aan x,mede omdat ik iemand ken waarvan haar kind transgender is en waar die straks als die volwassen is tegen aan gaat lopen wat relatie betreft.
Voor jou alle geluk samen als vriendschap of partner, tijd zal het leren


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:47

Maartje1990 schreef:
Superpony dat laatste zal anders gaan maar zal niet meer een probleem zijn dan een lesbisch stel.


Joh!? Ik heb nog biologie gehad en een kind gekregen, dus ik weet zo ongeveer hoe kindjes gemaakt en geboren worden. Ook bij lesbische stellen.

Ik zeg alleen dat het een onderwerp is waar je best over kan en mag praten bij een serieuze relatie. Als ik verliefd word op een man en daar kinderen mee zou willen, is het toch anders als het niet op die manier kan.

Ik vind het jammer dat mensen in zo een topic op alle slakken zout leggen. Ja, het is een gevoelig onderwerp, maar als je het over mensen in hun waarde laten hebt, is dat wel 2 richting verkeer.

Ik heb allerlei soorten en maten klanten gehad en die waren vaak best open, kon ik echt wel wat aan vragen en konden ook wel wat lompe opmerkingen hebben.

Ik kom nou eenmaal uit een andere tijd, ben al heel lang hetereo en met dezelfde man, en weeg echt niet elk woord af. 9 van de 10 mensen zeiden altijd dat ze juist mijn eerlijke vragen en open gesprek meer waarderen, dan anders wat ze vaak tegenkomen.
Het is ook niet dat ik bijv een transfender niet in zijn of haar waarde laat, maar ben zelf geen transgender, dus weet niet wat ze voelen en doormaken. Maar ik denk dat ze vooral mens willen zijn en mensen verder kijken dan hun geslacht.

Ik vind TS heel netjes en respectvol. Maar ik vind zoenen al erg intiem, dus had het willen weten voor het zoenen. X ziet eruit als man, voelt zich man, is een man, maar sexueel gezien deels vrouw en daar ontkom je gewoon niet aan. Ik zou daar wel een probleem mee hebben en dat is persoonlijk, maar dat is wel de vrije keus die je hebt.

Misschien wil mijn man morgen wel vrouw worden, of zich gaan kleden als vrouw of welke variant dan ook. Dan kan je lang samen zijn en van elkaar houden, maar hebben we toch echt een probleem. Aan de andere kant kan dat iemand tegenhouden om zich daarover te uitten. Dat moet je ook niet willen.

TS, je doet er goed aan op deze manier. Iedereen snapt dat het voor X echt wel lastig is, maar de basis van een relatie is wel eerlijk zijn. Maar goed, dat is in deze wel heel dubbel.

HopeMyDay

Berichten: 1282
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:00

TS, ik vind dat je alles super netjes verwoord hebt, dat wil ik even voorop zetten.

Zelf ben ik alles behalve cis én alles behalve hetero dus voor mij zou het niet veel uit maken maar ik snap dat het een klap is dat X het niet eerder aan het licht gebracht heeft.
Aan de andere kant snap ik ook wel van X dat het heel lastig is om zoiets te zeggen als je een goede relatie hebt, je wil het niet verpesten. Wel had ik het persoonlijk anders aangepakt en eerder verteld maar dat is niet gebeurd dus we kunnen alleen nog maar kijken naar het nu.

Ik zou als ik jou was echt een heel goed gesprek gaan voeren met X. Vertellen hoe jij je voelt en ook luisteren naar hoe hij er in staat. Hoe hij intimiteit voor zich ziet en wat dat met jou doet. Ik denk dat dat heel erg belangrijk is.

Zelf heb ik ook eens een goede relatie aan mijn neus voorbij laten gaan omdat ik tussen neus en lippen door even liet vallen dat ik mij niet altijd identificeer als vrouw (lees, ik identificeer als NB, non-binary). Ook niet erg slim dus... maar wel een leermoment om dat dus voortaan met een goed gesprek te doen.

Ik zou het heel erg zonde vinden als het zo voor jullie zou eindigen.. Hoewel ik het wel snap als het zo gebeurd maar dan niet zonder goed gesprek..

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:44

HopeMyDay schreef:
TS, ik vind dat je alles super netjes verwoord hebt, dat wil ik even voorop zetten.

Zelf ben ik alles behalve cis én alles behalve hetero dus voor mij zou het niet veel uit maken maar ik snap dat het een klap is dat X het niet eerder aan het licht gebracht heeft.
Aan de andere kant snap ik ook wel van X dat het heel lastig is om zoiets te zeggen als je een goede relatie hebt, je wil het niet verpesten. Wel had ik het persoonlijk anders aangepakt en eerder verteld maar dat is niet gebeurd dus we kunnen alleen nog maar kijken naar het nu.

Ik zou als ik jou was echt een heel goed gesprek gaan voeren met X. Vertellen hoe jij je voelt en ook luisteren naar hoe hij er in staat. Hoe hij intimiteit voor zich ziet en wat dat met jou doet. Ik denk dat dat heel erg belangrijk is.

Zelf heb ik ook eens een goede relatie aan mijn neus voorbij laten gaan omdat ik tussen neus en lippen door even liet vallen dat ik mij niet altijd identificeer als vrouw (lees, ik identificeer als NB, non-binary). Ook niet erg slim dus... maar wel een leermoment om dat dus voortaan met een goed gesprek te doen.

Ik zou het heel erg zonde vinden als het zo voor jullie zou eindigen.. Hoewel ik het wel snap als het zo gebeurd maar dan niet zonder goed gesprek..


Puur nieuwsgierig;

Waarom denk je dat je een goede relatie aan je neus voorbij hebt laten gaan, omdat je het zo tussen neus en lippen door liet vallen? Was die persoon dan wel de juiste persoon voor je geweest? Iemand die het niet uitmaakt, was daar wel overheen gekomen, toch?

Het ligt er vast aan hoe je het liet vallen en op welk moment hoor, maar kan me voorstellen dat als alles goed voelt, het geen heel groot probleem hoeft te zijn.

Ik ben zelf vrij eerlijk met het hart vaak op de tong. Geloof dat ik het toch meer kan waarderen als iemand zich bij mij prettig en zichzelf voelt en het gewoon verteld, dan in een verpakking moet stoppen of pas na weken/maanden verteld.


Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:49

Dit topic werd me eerder vandaag doorgelinkt, maar ik heb nu pas de tijd om te reageren. Wel met een slok op in een bus, dus neem de typefouten voor lief haha.

Ik vind dat jij en X het heel goed hebben aangepakt, TS! Daarnaast ben ik blij met de, over het algemeen, respectvolle toon in dit topic. Dat doet me echt goed. :)

Als transman kan ik zeggen dat daten echt heel moeilijk is, omdat je nooit echt het goede punt kunt bedenken om uit de kast te komen voor iemand. Aan de ene kant geloof ik namelijk dat het helemaal niet nodig hoeft te zijn, maar aan de andere kant wil je je partner ook niet voor verrassingen laten staan.

Ik snap wel dat X even gewacht heeft. Het is fijn dat iemand je ziet zoals je bent, en je niet afwijst of juist wil hebben vanwege z'n gereedschap. Het ding is, dat als je dan 't perfecte moment gemist hebt je soms nog wel eens kunt wachten. En dan komt dat fijne moment niet meer. :')

Blijf gewoon open minded en praten met elkaar, dan zie je vanzelf waar 't schip strand ts!

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 01:03

superpony schreef:
Maartje1990 schreef:
Superpony dat laatste zal anders gaan maar zal niet meer een probleem zijn dan een lesbisch stel.


Joh!? Ik heb nog biologie gehad en een kind gekregen, dus ik weet zo ongeveer hoe kindjes gemaakt en geboren worden. Ook bij lesbische stellen.

Ik zeg alleen dat het een onderwerp is waar je best over kan en mag praten bij een serieuze relatie. Als ik verliefd word op een man en daar kinderen mee zou willen, is het toch anders als het niet op die manier kan.

Ik vind het jammer dat mensen in zo een topic op alle slakken zout leggen. Ja, het is een gevoelig onderwerp, maar als je het over mensen in hun waarde laten hebt, is dat wel 2 richting verkeer.

Ik heb allerlei soorten en maten klanten gehad en die waren vaak best open, kon ik echt wel wat aan vragen en konden ook wel wat lompe opmerkingen hebben.

Ik kom nou eenmaal uit een andere tijd, ben al heel lang hetereo en met dezelfde man, en weeg echt niet elk woord af. 9 van de 10 mensen zeiden altijd dat ze juist mijn eerlijke vragen en open gesprek meer waarderen, dan anders wat ze vaak tegenkomen.
Het is ook niet dat ik bijv een transfender niet in zijn of haar waarde laat, maar ben zelf geen transgender, dus weet niet wat ze voelen en doormaken. Maar ik denk dat ze vooral mens willen zijn en mensen verder kijken dan hun geslacht.

Ik vind TS heel netjes en respectvol. Maar ik vind zoenen al erg intiem, dus had het willen weten voor het zoenen. X ziet eruit als man, voelt zich man, is een man, maar sexueel gezien deels vrouw en daar ontkom je gewoon niet aan. Ik zou daar wel een probleem mee hebben en dat is persoonlijk, maar dat is wel de vrije keus die je hebt.

Misschien wil mijn man morgen wel vrouw worden, of zich gaan kleden als vrouw of welke variant dan ook. Dan kan je lang samen zijn en van elkaar houden, maar hebben we toch echt een probleem. Aan de andere kant kan dat iemand tegenhouden om zich daarover te uitten. Dat moet je ook niet willen.

TS, je doet er goed aan op deze manier. Iedereen snapt dat het voor X echt wel lastig is, maar de basis van een relatie is wel eerlijk zijn. Maar goed, dat is in deze wel heel dubbel.


Doe niet meteen zo aangebrand zeg jeetje.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 03:12

Wat een mooie update TS! Ben benieuwd hoe het verder gaat.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Onali

Berichten: 18446
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 06:01

Hiraeth schreef:
Aan de ene kant geloof ik namelijk dat het helemaal niet nodig hoeft te zijn, maar aan de andere kant wil je je partner ook niet voor verrassingen laten staan.

Het is fijn dat iemand je ziet zoals je bent, en je niet afwijst of juist wil hebben vanwege z'n gereedschap.



Ik pak even 2 dingen uit jouw verhaal waar ik het niet mee eens ben.

Het is wel zeker van belang om te melden dat je transgender bent. Ik moet er niet aandenken namelijk om iemand te zoenen, laat staan seks te hebben, met iemand die net als ik als meisje geboren is.

In een heterorelatie zijn één piemel en één vagina nu eenmaal part of the deal.
Ja je valt in eerste instantie op iemands uiterlijk of karakter maar het juiste gereedschap hoort er ook bij.


Vind het wel knap dat jij, net als TS, hier je verhaal komt doen.


TS superfijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad.
Ik hoop dat jullie er samen uit gaan komen.


....
Noem het ouderwets maar ik ben het helemaal eens met superpony en mars.
Vind het ook een beetje raar dat je je hier moet gaan lopen verdedigen dat je een 'normale' hetero bent en dat mannetje/ vrouwtje denken verleden tijd is.

Black is the colour of my true love's hair

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 07:16

Ik ben het deels met hiraeth eens deels met oNali

Als iemand een operatie heeft ondergaan in dat gebied. Dan vind ik niet dat het verteld hoeft te worden . Is dat nog niet dan vind ik wel dat dit aan een partner verteld moet worden uiteindelijk maar wel pas wanneer die persoon dat nodig acht, zich er prettig bij voelt dat te vertellen.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 18-05-21 07:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41546
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 07:23

Ik vind dat het in een relatie altijd verteld moet worden... het is geen wratje dat weggebrand is, zeg maar.

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 07:29

Operatie of niet zou bij mij denk ik wel een groot verschil maken, seksueel gezien.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 07:30

_San87_ schreef:
Ik vind dat het in een relatie altijd verteld moet worden... het is geen wratje dat weggebrand is, zeg maar.


Nee, daar ben ik het niet mee eens. Diegene is dan toch man of vrouw. Dat weet je en meer hoef je niet te weten als diegene dat niet wilt zeggen. Ik vind dat niet perse iets van bedrog ofzo.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 07:42

Zo'n transitie heeft wel een groot invloed op iemands leven en is een belangrijk onderdeel lijkt me. Ik zou het heel erg raar vinden als mijn partner zoiets voor me zou verzwijgen. Kan ook akward worden op feestjes als familie zich per ongeluk verspreekt of over het verleden praat. Je wil toch ook wel een keer samen kinderfoto's kijken. Althans ik vind dat leuk.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:00

capopjekop schreef:
Zo'n transitie heeft wel een groot invloed op iemands leven en is een belangrijk onderdeel lijkt me. Ik zou het heel erg raar vinden als mijn partner zoiets voor me zou verzwijgen. Kan ook akward worden op feestjes als familie zich per ongeluk verspreekt of over het verleden praat. Je wil toch ook wel een keer samen kinderfoto's kijken. Althans ik vind dat leuk.


Ik snap je punt opzich wel. Niet dat het je uitmaakt, hoop ik, dat het ooit gebeurd is. Maar wel dat de grote dingen in het leven iets is dat je deelt met je partner.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:31

Over het algemeen zie je ook wel dat iemand operaties heeft gehad, denk bijvoorbeeld aan de grote littekens als borsten weggehaald zijn. Dan moet je het toch wel vertellen, want die ander ziet dat toch wel.

Onali

Berichten: 18446
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:34

Captain schreef:
Over het algemeen zie je ook wel dat iemand operaties heeft gehad, denk bijvoorbeeld aan de grote littekens als borsten weggehaald zijn. Dan moet je het toch wel vertellen, want die ander ziet dat toch wel.


Of het hebben/ ontbreken van een adamsappel.

Black is the colour of my true love's hair

oji

Berichten: 4237
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:37

Maartje1990 schreef:
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Diegene is dan toch man of vrouw. Dat weet je en meer hoef je niet te weten als diegene dat niet wilt zeggen. Ik vind dat niet perse iets van bedrog ofzo.

Ik ben echt flabbergasted dat mensen vinden dat het in een relatie evt niet verteld hoeft te worden na een operatie. Het is toch een wezenlijk onderdeel van wie je bent dat je zo'n transistie hebt doorgaan.

Daarbij, medisch gezien, hoe je het ook wendt of keert, ben je nooit 100% getransformeerd. Genetisch gezien ben je nog steeds het "oude" geslacht. Of je transitie blijvend is, is afhankelijk of jij je hormonen wel blijft slikken. Als er ooit een medische situatie ontstaat waardoor je geen hormonen meer mag slikken, zullen de resultaten van de operatie blijven, maar zullen de hormonale zaken, zoals bv lichaamsbeharing, bespiering, shape etc weer terug naar de oorspronkelijke situatie gaan.
En ja, er zijn situaties waarbij je vanwege medische redenen tijdelijk of permanent geen hormonen meer mag slikken.

Maar zo zou ik het in een relatie ook willen weten of iemand anti-depressiva nodig heeft om goed te blijven functioneren. Of iemand een verleden heeft in de gevangenis, ook al heeft diegene zijn straf uitgezeten. Het wil allemaal niet zeggen dat een relatie met zo iemand niet mogelijk is, maar het is allemaal wel wezenlijk onderdeel van hoe iemand is en hoe die persoon geworden is hoe die is.

Hiraeth schreef:
Ik snap wel dat X even gewacht heeft. Het is fijn dat iemand je ziet zoals je bent, en je niet afwijst of juist wil hebben vanwege z'n gereedschap. Het ding is, dat als je dan 't perfecte moment gemist hebt je soms nog wel eens kunt wachten. En dan komt dat fijne moment niet meer. :')

Hiraeth, stoer dat je hier jouw andere kant van de zaak zo durft te belichten. Ik ben het alleen niet met je eens over dat perfecte moment. Dat is nl alleen vanuit jouwzelf gedacht en in een (beginnende) relatie heb je wel degelijk ook rekening te houden met de gevoelens van je partner. Want wat voor jou het perfecte moment is waar je op wacht, kan voor de partner 10 stappen te laat zijn en daarmee veel verdriet veroorzaken. Ik vind het pas vertellen nadat je al gezoend hebt bv echt veel te laat.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:56

Oji: wil je dan ook al voor het zoenen weten of ze in de gevangenis gezeten hebben of anti -depresiva slikken?

Sorry maar ik ben juist flabbergasted door jouw reactie

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:56

Ik vind dat echt wel lastig hoor... want hoe graag je soms ook wilt dat iets na zoenen een goede relatie wordt, valt dat soms ook nog wel tegen.. Ik zou dan zelf echt wel willen weten dat iemand serieus wat zou willen.. Als iemand mij 'alleen maar voor de leuk' zou doen (en ja, die situaties zijn er, en dat weet je niet altijd) dan gaat het die persoon geen reet aan wat mijn verleden was..

Dus, dan ga je kijken of het 'serieus' kan zijn, maar ja, tegen de tijd dat je dat weet, ben je wel al een eindje verder .. en hoe voelt die ander het dan? Die had het wellicht willen weten voordat het serieus werd... Dus sja, ga er maar aanstaan.. -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41546
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:02

Maartje1990 schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind dat het in een relatie altijd verteld moet worden... het is geen wratje dat weggebrand is, zeg maar.


Nee, daar ben ik het niet mee eens. Diegene is dan toch man of vrouw. Dat weet je en meer hoef je niet te weten als diegene dat niet wilt zeggen. Ik vind dat niet perse iets van bedrog ofzo.

Ik vind het verzwijgen van een dusdanig groot aspect van je leven wel een vorm van bedrog :).

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:08

Volgens mij is het inderdaad erg moeilijk om het "juiste" moment te vinden om er over te beginnen. Als dat al bestaat. Want zoals uit dit topic duidelijk blijkt bestaan daar verschillende meningen over.

Ik snap in elk geval wel dat je als transgender liever even wacht i.p.v. meteen met de deur in huis te vallen. In de eerste plaats wil je toch graag om je persoonlijkheid waargenomen worden en niet om je geslacht.

En dat je te laat bent met het te vertellen als je naakt voor elkaar staat lijkt me ook wel duidelijk. :+ Dus iets er tussenin, maar wanneer dan wel? Lijkt me echt een kwestie van intuitie en een beetje geluk.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:15

Het valt mij vooral op dat mensen het zo vijandig lijken te benaderen, 'bedrog', 'voorgelogen', 'verzwijgen' etc. Je kan misschien ook begrijpen vanuit het verleden van de transgender persoon dat zoiets heel lastig is om te vertellen en je maar nooit weet wat de reactie is die je ontvangt vanuit de ander?

Ik ben het er wel mee eens dat het enigszins apart zou zijn als je in een vertrouwde, veilige relatie zoiets niet zou vertellen, maar dan vooral met oog op dat zoiets me lastig lijkt volledig te vermijden in de alledaagse gesprekken met je partner. Zoals iemand hier ook al zei, je bekijkt eens kinderfoto's, je hebt het over vroeger etc. Dan komt zoiets toch naar eens ter sprake. Maar die negatieve benadering die velen hier hebben maakt volgens mij dat het niet altijd makkelijk is om zoiets te vertellen.

TS, ik vind dat je het juist heel fijn aanpakt, ik wens jullie het beste toe!

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:18

Eens Kaus... Het wordt erg negatief opgepakt idd..
maar is dat sowieso niet zo met relaties? Een inschattingsfout of vergissing (meestsal voortkomend uit gebrek aan communicatie) is "vuile leugenaar!" etc etc... En 'als dit of dat dan rot die persoon maar op!' alsof er nooit liefde is geweest.. ik vind dat ..apart.. :j Maar wel een ander verhaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:19

Je gaat er mooi mee om TS. Zoals jij jou relatie beschrijft en er over praat klinkt het echt als een zeer liefdevolle relatie en goede basis.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:30

Ik wil even benadrukken dat ik niet er op doel dat je het bewust moet verzwijgen, maar dat het gewoon heel moeilijk is om het juiste moment te vinden.

Daarnaast zeg ik 'het zou helemaal niet nodig hoeven zijn' puur vanuit idealisme en weet ik dat de wereld niet zo in elkaar zit. Ik zou het fantastisch vinden als je gewoon kan zijn wie je wil, zonder dat mensen je niet 'man genoeg' vinden. Want hoe je het ook wendt of keert: dat doet gewoon écht heel veel pijn als je trans bent.

Ik heb bijvoorbeeld een vriendin waar ik absoluut geen relatie mee wil hebben hoor, maar zij zegt ook wel eens: "Ik hoef toch nooit iets met je, want ik val op mannen." Dan denk ik dus: OK. en wat ben ik dan? :+

Het belangrijkste en eigenlijk enige echte punt dat ik wil maken is simpelweg dat dit poedersuiker en lastig is voor beide partijen. Ik vind mensen die dus gelijk zeggen dat X het kwaadwillend verzwegen heeft of een banketstaaf is daarom eigenlijk niet helemaal fair. Dit is voor een transpersoon ook een leerproces waarbij hij er achter moet komen wanneer het een geschikt moment is om rond te tafel te zitten. Daarom ben ik dus zo blij dat TS er op de manier in gaat zoals ze gaat. Waarbij ze dus ook haar emoties we bij deelt, zodat beide partijen er met een goed gevoel uitstappen.

(En overigens heb ik nooit een situatie gehad waarin ik stapelgek op iemand was, maar dat diegene niet wist dat ik trans was voor die tijd. Maar mocht ik dat wel hebben, zou ik 't toch heel eng vinden om uit de kast te komen voor diegene met het risico dat je dus afgewezen wordt op een manier die voor een transpersoon misschien wel de meest pijnlijke manier is.)

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnniekSolana, Cowgirl83, Dnies90, Kayleigh__, Keizerinnnn, Nagini, r0bijn, vikawiek en 136 bezoekers