Positieduizeligheid (BPPD) - ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Giolli, ynskek, Dani, Sica, Polly, Ladybird, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lalidan
Hoofd Nieuwsredactie
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:20

Hier nog een die er mee bekend is. Zolang ik mijn hoofd verticaal heb gaat het, dan voel ik me alleen erg instabiel en alsof mijn hoofd 'achter mijn lijf aan' beweegt. Maar als ik ga liggen.... Dan draait de wereld rond. En als ik maar lang genoeg heel stil lig dan zakt het ook wel weer af, tot ik me weer draai. Ik heb dan ook erg de neiging doodstil (en volledig verkrampt) te blijven liggen, terwijl het echt sneller over is als ik het juist keer op keer trigger. Hoe sneller na het begin ik het ga triggeren, hoe sneller het over het algemeen over is. Maar het vraagt wel wat moed.....

Ik heb mijn ogen weleens gefilmd tijdens een aanval, als ik dat terugzie snap ik wel dat mijn wereld op dat moment draait :))

Sterkte, hopelijk is het snel weer over!

Edit: Ik heb het dus precies zoals jij beschrijft rina.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019
[&] Oh, life's a bastard....
....do you need a friend? [&]

Lalidan
Hoofd Nieuwsredactie
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Positieduizeligheid (BPPD) - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:42

Mijn eerste keer was bij de fysio in het ziekenhuis, waar ik kwam voor een knie probleem, inmiddels dik 20 jaar geleden. Zomaar vanuit het niks. Ik ging op de behandeltafel liggen en viel er meteen ook bijna weer vanaf. Diagnose was wel snel gesteld :))

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019
[&] Oh, life's a bastard....
....do you need a friend? [&]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie