Positieduizeligheid (BPPD) - ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Giolli, ynskek, Dani, Sica, Polly, Ladybird, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:10

Ik heb het ‘geluk’ sinds 2 februari 2002 last te hebben van BPPD. Waarom weet ik de datum nog? Trouwerij van de koning. Ik draaide me in bed om op de wekker te kijken en bam! Ik dacht dat ik dood ging, niet dus. Het feit dat ik weet dat het onschuldig is, helpt wel. Maar het is zeer vervelend.
Ik heb diverse oefeningen gehad en een paar jaar geleden een andere van de kno arts. Toen zij het deed hielp het, maar zelf thuis werd het alleen maar erger. Ik heb verschillende gradaties en de tijdsduur is ook heel verschillend. Bij mij werkt het het beste als ik op de been blijf, maar wel alles rustig aan doe en heel bewust bewegen. Als ik voel dat autorijden niet verantwoord is, meld ik me ziek. Voordeel is dat ik de draaiingen niet heb als ik naar links en rechts kijk.
Ik hoop dat dit jouw enige aanval is, bij het grootste deel van de mensen is dat zo... helaas niet bij mij dus.

Ceetje_bokt

Re: Positieduizeligheid (BPPD) - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:59

@Rina, ik lag gewoon in bed en draaide me om. Ik heb nu heel vaak dat als ik in bed ga liggen in even een lichte sensatie krijg en als ik pech heb weer een echt ritje met de achtbaan. Bij mij is het dus vooral met liggen, daarom blijf ik door hobbelen. En ik heb zelf het idee dat als ik erg vermoeid ben, het erger wordt. Artsen zeggen dat het niet kan, maar ik vind het iets te opvallend dat ik voor vakanties (onderwijs) het vaak erger heb, voor de kerstvakantie bv is het eigenlijk altijd prijs.
@polly Oeh, dan is het wel heel gevaarlijk als je gewoon naar links keek en toen een aanval kreeg.
Ik hoop voor iedereen dat de oefeningen helpen en anders... sterkte!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie