Zwanger, bevallen herfst 2021? Wie ook?

Moderators: Mjetterd, Giolli, ynskek, Dani, Sica, Polly, Ladybird, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:56

Hallo allemaal!

Hier ook in verwachting van een herfstbaby! Ik ben 14 oktober (op de verjaardag van mijn vader) uitgerekend. Tot nu toe gaat het op vermoeidheid na goed <3

Bij de termijnecho was baby erg actief en dat werd een hele show haha!

Dit is ons 2e kindje, ik ben vorig jaar juni bevallen van onze dochter. Ik ben toen ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging, maar omdat het vrij laat pas opspeelde hoef ik nu niet medisch :o Er zal straks 1 jaar en 4 maanden tussen de kindjes zitten.

Helaas na de vorige zwangerschap veel bekkenpijn over gehouden.. Ik rij daardoor niet meer en ga mijn rijpaard (Quarter merrie van 6) helaas verkopen..

Hier ook de paarden aan huis. In de zomer ging ze lekker mee naar buiten in de wandelwagen bak en kon ze er heerlijk slapen, als ik ging longeren en verzorgen.
Inmiddels is ze 10 maanden en elke ochtend doen we de dieren ronde samen, voordat ze naar bed gaat.

Ik hoop dat iedereen een fijne zwangerschap mag hebben en voor de gene die misselijk zijn (en hg hebben) dat dat snel beter mag worden!

SumSum

Re: Zwanger, bevallen herfst 2021? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:46

@Alja kan me voorstellen dat je wel graag een buik wilt. Bij mij duurde het bij de 1e ook vrij lang voordat het echt zichtbaar werd.

@Ruitje de vorige keer ben ik eerder bevallen, maar al zou het op die dag zijn zou ik het ook wel leuk vinden :D
Ik heb na de 1e wel weer gereden, maar mijn merrie is ook heel breed en dat werkt echt niet samen met de bekkenpijn. Ik hoop over een jaar of 3 het wel weer op te pakken. Dan gaan de kids naar school en heb ik genoeg tijd gehad om te herstellen. Ik heb nu nog een haflinger staan die met pensioen is (28 jaar) en een pony die hier tijdelijk staat ivm met blessure, dat geeft mij ook wat tijd om te kijken wat voor paardje erbij komt als maatje voor de haf. Ik twijfel wat over een oudje of een brave kinderpony (mag ook oud zijn), want ik ben instructrice en geef best veel lessen, dan is het ook leuk om wat met een eigen pony te kunnen aanbieden.

Het is zo gek dat ik een jaar geleden 30 weken zwanger was en nu alweer bijna 13 weken.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:40

Ik ben niet zo goed met quoten en is wat lastig terug lezen met de namen.

Super leuk al die herfstbaby's die erbij komen. Wordt al een mooi groepje zo!

Lees heftige dingen traject met borstkanker en dan door ivf nu zwanger. Wat bijzonder en spannend tegelijk.

Frouke onverwacht zwanger en dan een relatie dip en een ernstig zieke moeder.. hopelijk brengt de zwangerschap jullie weer dichterbij elkaar en is het voor jullie een lichtpuntje in een moeilijke tijd. Ik zal duimen voor een goede uitslag van je moeder!

Inge wat leuk leuk die gekke datums! Vaak komt het toch niet op de uitgerekende datum. Wel super dat het 2x gelijk gelukt is met ivf!

Verder zag ik allemaal leuke kinder pony's voorbij komen <3

Wij willen wel weten wat het geslacht wordt, ik ben te nieuwschierig haha.

Bij mijn dochter had ik heel sterk het gevoel dat het een meisje zou worden, nu heb ik dat niet en denk daarom dat het een jongetje wordt, maar ik weet het eigenlijk niet.
Wij vinden beide erg leuk in elk geval en hebben geen voorkeur.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 13:56

Mloes

Dan zijn we tegelijk uitgerekend toevallig en mijn dochter zal 1 jaar en 4 maanden zijn als de 2e komt :D

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:30

Ik heb vorige week woensdag de nipt gedaan, dat hoefde hier ook niet op afspraak.

@Mloes voor ons was het een verassing, wij hadden afgesproken te kijken wat we zouden doen als onze dochter ongeveer 1 jaar zou zijn, maar dat is niet meer nodig. We zijn heel blij en hopen dat ze veel aan elkaar zullen hebben.
Onze dochter is ook echt super makkelijk. Zoveel geluk kun je toch niet 2 keer hebben?

Wat lastig als ze op het werk (of collega's) zo moeilijk doen over ziekte door zwangerschap.. Goed voor jezelf (& de kleine) opkomen. Wat niet gaat, gaat niet.

Ik heb alweer mijn zwangerschapsbroeken aan. Ik was voor de vorige zwangerschap 56 kg en daarna 64 dus de gewone broeken zaten al wat strak nog haha.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:37

Wij hebben bij de nipt alleen gekozen voor de drie syndromen en dus niet voor de neven bevindingen, omdat wij dit een grijs gebied vinden. Zo hebben wij het bij onze dochter ook gedaan.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 07:57

Wat een leuke aankondigingen! Zo leuk nog meer herfstbaby's *\o/*

Ze zeggen altijd dat het 1e trinester het risicovolst is, maar stel dat het mis gaat dan vertel je dat ook aan je naasten toch?
Mijn ouders hadden we het ookal vroeg verteld, schoonouders niet (schoonmoeder heeft het bij de 1e ook al doorverteld terwijl wij hadden gezegd dat ze het stil moest houden).

Vorige keer rond 15 weken het op spcialmedia gezet. Gaan we nu denk ik weer doen. :o deze keer met een foto van ons dochtertje (dan 11 maanden), met een echofoto in haar handjes en de tekst ik word grote zus <3

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:31

Onze nipt is ook binnen en goed *\o/*

Hier in de omgeving worden volgens mij geen pretecho's gedaan (noord oost friesland).. vorige keer werd de 3d echo ook afgezegd ivm de coronamaatregelen ;(

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 15:07

Ik heb met A ook ruim 9 maanden bv gegeven, door de zwangerschap van nummer 2 liep de bv terug helaas.. Voor het rijden even voeden en dan geen last van stuwing. Was goed te combineren en met een vol buikje kunnen ze heerlijk slapen.
Ik vond het fijn om te doen en ook lekker makkelijk. Altijd bij je en op temperatuur.
Nu ging het bij ons vanaf de geboorte vanzelf en A hapte heel makkelijk en goed aan.
Bij nummer 2 ga ik het zeker weer proberen :o

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:35

@ruitje
Wij hadden de nipt 9 dagen na het prikken binnen. Erg snel dus, maar geen nevenbevindingen, weet niet of het daardoor sneller is.

Nog meer leuke aankondigingen! Lekker creatief allemaal!

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:57

Wij hadden ook goede vrijdag en paasmaandag ertussen. Vond het ook heel snel :D

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:59

Alja schreef:
Ik heb geen ervaring met borstvoeding
Ga het deze keer ook niet doen.

Wat me in het ziekenhuis bij de eerste nogal onaardig is gezegd is dat je er niet vanuit kunt gaan dat het vanzelf op gang komt maar dat je voor de bevalling al moet gaan kolven en het moet stimuleren?
Ik wist dat dus helemaal niet en ging er ( gemakzuchtig) vanuit dat dat gewoon vanzelf ging :+

Woow meen je dat?

Hier kwam het prima opgang, heb in het begin helemaal niet gekolfd.
Bij smak signaaltjes deed ik aanleggen en dat ging allemaal vanzelf. Op een gegeven moment had ik te veel toeschiet reflex (vanaf 6 weken ongeveer), toen deed ik eerst een deel afkolven. Dan was de druk er wat af. Anders hoefde dochter alleen maar mond open te doen en te slikken... :')

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:05

Maartje1990 schreef:
Voor diegene die al een kindje hebben en borstvoeding gaven, deden jullie partners bijv ook een voeding in de nacht met gekolfde melk? Want dat is ook een reden dat we willen kolven zodat ik in de nacht ook eem voeding kan overnemen. Heb wel gelezen dat je in de eerste maand sowieso eerst volledig borstvoeding moet geven.

Hebben de nieuwe moeders ook dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet? Je leest zoveel en bijv voor flesvoeding kun je 100 verschillende soorten kopen en die is weer goed voor zus die is weer beter voor zo. Dat je gewoon bijna niet meer weet wat je moet hebben? Het duizelt mij wel eens %)

Ik deed de 1e 2 weken de nachten, vanaf week 3 sliep onze dochter al door. Wij hadden ook een cosleeper, even aaleggen en daarna weer verder slapen.

@ Froukje, jeetje wat een heftig verhaal. Kan mij voorstellen dat je dan niet weer wilt worden ingeleid.. Gelukkig is goed afgelopen, maar dit zal wel veel impact op jullie hebben gehad.. :knuffel:

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:22

Discussies over bv en kind wel/niet bij je in bed zullen altijd blijven.

Iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt :D

Ik wou bij de 1e wel bv proberen al dacht ik dat het niet zou lukken (kleine cup maat), maar het ging dus heel gemakkelijk. Was dat niet zo geweest waren wij op de fles over gegaan.

Met slapen hebben we de 1e 6 weken rooming in gedaan, dochter sliep de klok al rond en toen naar haar eigen bedje gedaan, want ik werd wakker van elk geluidje...

Bij de 1e zwangerschap echt op een roze wolk geleefd, nu ook niks te klagen, maar voel me (nog) niet echt zwanger. Straks als ik de baby voel bewegen zal het wel anders worden. Kijk echt uit naar de volgende echo over 1,5 week. Even de bevesting dat er echt weer een mensje in mijn buik groeit.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 08:51

Rosanna1990 schreef:
Uitgerekend - Naam/boktnaam - J/M

September
15 september- Froukje -?
19 september - lobkewikjem-?
22 september - Bjarni/Manon - jongen
28 september - Vogeltje - meisje

Oktober
04 oktober - pinkie87 - willen het niet weten!
10 oktober - ruitje - ?
14 oktober - SumSum - ?
16 oktober - dayna - ?
16 oktober- XxMariellexX - ?
20 oktober - jinte - ?
21 oktober - waikiki_6 - ?
24 oktober - Mloes - ?
24 okotber - Rosanna1990 - ?
27 oktober - Saskia89 - ?

November
20 november - Butterfly - ?

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 22:40

Ik vond de bevalling een prachtige ervaring, er komt een soort oerkracht over je heen. Heel bijzonder. Ik had dan ook wel een super snelle bevalling van minder dan 3 uren in totaal. Niet alleen horror verhalen, al moest ik wel ook gehecht worden, dat was niet fijn, maar daarna geen last van gehad, ook niet met toilet bezoek.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 22:41

Mijn oma zei; het gaat er met de strijkstok in en komt er met de viool weer uit.. :')

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:35

Ik heb ook de paarden aan huis, maar daarnaast ook een grote tuin die we nu aan het restylen zijn, komt een groot terras waar ook heel prima een groot zwembad op kan! Alleen ik heb een hekel aan koud water :') We hadden eerder een hottub, dat staat wel weer op het verlanglijstje.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:23

Maartje1990 schreef:
Degene die bevallen is hoeft toch niet perse mee?

Ik wil het nog even nazoeken voor de zekerheid, wij zijn getrouwd dus ik geloof dat het daardoor al in orde is maar wel even zeker weten natuurlijk. (Voor degene die het niet weten, Jinte is mijn vrouw en degene die zwanger is)

Klopt hoor, dan kan de partner het kindje "aangeven". Ik lag nog in het ziekenhuis, mijn man heeft het ook alleen gedaan. (Wel het trouwboekje meenemen, dan wordt het kindje ook bijgeschreven)

En het moet bij de gemeentje waar het kind geboren is. Dus als je in het ziekenhuis bevalt kan dat anders zijn dan de gemeente waar je woont.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:04

waikiki_6 schreef:
Maartje1990 schreef:
Wat leuk! Gefeliciteerd alvast! Wanneer?

Dankjewel! Op 5 augustus dus waarschijnlijk nog wel met corona beperkingen. Maar dat maakt het niet minder mooi <3

Gefeliciteerd!
Wij zijn 20-03-2020 getrouwd, net toen de 1e lockdown in ging, zijn zelfs op het nieuws geweest. Denk juist door de berperkingen dat het extra bijzonder was.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:42

Oh hier ook vreselijke nachtmerries steeds.. Niks aan.. Als ik het wat warmer heb is het ook erger, dus ik probeer de slaapkamer zo koel mogelijk te houden (wij slapen beneden naast de woonkamer).

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 16:50

Inprinciepe heb ik alles van mijn dochter nog, dus betreft grote dingen, heb ik alleen een duowagen nodig en dochter krijgt een doorgroeikamertje.

Wat betreft kleertjes, wil ik wachten <3 tot we het geslacht weten.
Ik heb praktisch alleen zomerkleertjes in de kleine maatjes (vorig jaar zomerbaby), dat wordt nog even shoppen <3

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:13

Mooie auto Froukje!
Super lief van je moeder dat ze zo aan het haken is voor de kleine. Prachtig olifantje.

@Texnex bedankt voor de tip. Ik ben van plan om een aantal grotere shops af te gaan om Duowagens te bekijken en te proberen. Dochter is met 10 maanden behoorlijk groot voor haar leeftijd en past niet in kleine zitjes.. ik hoop een wagen te vinden waar zij lekker ruim in kan zitten, voorop en de wieg achter kan. Veel Duowagens lijken zo opgepropt. Tot nu toe lijkt de Topmark 2 mij wel geschikt.

Verder ben ik al wat aan het kijken naar babyfoons. Ik heb nu alleen 1 op geluid, maar met camera lijkt mij straks toch handiger. Dan moet hij nog uitgebreid kunnen worden en het liefst beide camera's tegelijk kunnen bekijken op het scherm. Oja en absoluut geen wifi, dat is hier ruk en is niet veilig ivm hacken..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie