Zwanger, bevallen herfst 2021? Wie ook?

Moderators: Mjetterd, Giolli, ynskek, Dani, Sica, Polly, Ladybird, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 06:54

Volgens mij val ik een beetje tussen wal en schip betreft de uitgerekende datum :+ Maar meld mij toch hier. O:)

Ik ben 19 september uitgerekend van de 1e. Nu alweer 16 weken onderweg en alles gaat vrij voorspoedig.
De gehele zwangerschap al wel last van maagzuur, gelukkig wel weinig over hoeven geven.
Door de maagzuur alleen al wel wat kilo's kwijt geraakt aangezien ik nu heel anders eet (vele kleine porties). Wie de ultime tip heeft tegen maagzuur mag zich melden slaap er al een paar weken slecht van. :+

Dinsdag heb ik weer een afspraak met de verloskundige voor controle.

Op'e wyn fan juster kist joed net syle.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:14

ruitje schreef:
Ik vind het posten vanwege herkenbaarheid ook wel lastig hoor... Ik ben ook makkelijk te vinden natuurlijk. Maarja, ergens denk ik dan: mensen doen maar, ik wil gewoon mijn ei kwijt :)

@Vogeltje, ik denk inderdaad dat ik dat soort momentjes moet opzoeken dus vanaf volgend jaar.

@Lobke, geen tips, wel medelijden haha :') . Hoeveel ben jij afgevallen? Ik was er 5 kwijt, nu nog zo'n 3. Ben benieuwd hoeveel kg er uiteindelijk bij komt.

@Marielle, wat een leuk verhaal haha, de volgende keer ga ik ook stiekem hoesten :D

Ik kan inderdaad ook alleen maar tukkies doen...

@Mir: dankjewel!

@Alja: dat verplaatsen helpt wel :')

Hier ook rond de 6 kg kwijt geraakt. Nu groeit het wel weer terug in de baby kwa gewicht. Mijn buik groeit nu ineens vrij snel.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:21

VogeltjeM schreef:
Wij hebben hem al gehad afgelopen week, het wordt een meisje <3 superleuk want we hebben al een jongetje!

Prachtig! Wat weten jullie dat ook al mooi vroeg.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:23

ruitje schreef:
Haha precies!

Ik denk het wel,jullie?

Nee, heb zelf lang getwijfeld en voor en tegens tegen elkaar gezet. Uiteindelijk ervoor gekozen het niet te willen weten.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:22

Vandaag het hartje weer mogen horen bij de verloskundige.

Hier gaat verder alles goed gelukkig.

Aangezien ik alleen nachtdiensten werk in de zorg nu aan het overleggen voor minder lange blokjes (geen 4 nachten achter elkaar)dit na een lang gesprek met mijn leidinggevende. Helaas zijn het mijn naaste collega's die hierin niet willen mee werken. Dit geeft enorm veel stres merk ik.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 00:54

Broeken heb ik al opgegeven vanaf week 13 :+ bivakeer nu heerlijk in zwangerschapsbroeken en traffelbroeken.

Nipt test gehad en geen rare dingen gevonden.

Dankje wel voor jullie reacties. Was er vanavond erg mee aan en ook erg overstuur van. (heerlijk hormonen).

Ik ben aangenomen voor de nachtdienst ik zal kijken of ik mijn contract terug kan vinden en of het hier in staat. Ik weet dat ik officieel geen nachten meer hoef te werken, maar vind 2 of 3 nachten minder zwaar dan 4 of meer.

Mijn collega's zijn zelf moeder maar wel allemaal 15-20 jaar ouder als ik. Dat mijn leidinggevende zo reageerd is niet verwonderlijk, maar van mijn collega's schrik ik.

Zal morgen een mail sturen naar mijn leidinggevende dat ze het zelf moet oplossen en ik hier alleen maar overstuur van raak. Ben blijkbaar veelste lief. Dankje wel allemaal!

lobkewikjem

Re: Zwanger, bevallen herfst 2021? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:13

Wij hebben deze foto gebruikt voor social media en grote app groepen. Afbeelding

Onze knappe stabij Wisse

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:52

Hier na 1,5 week uitslag van de nipt + nevenbevindingen. Was het alweer helemaal vergeten :+ had verwacht dat ze het zouden bespreken bij de volgende afspraak.

Uit de andere bloedgegevens kwam wel iets.
Het blijkt dat ik Rhesus c-negatief ben. Dat houdt in dat er een kleine kans is dat ik anti-stoffen aanmaak tegen het bloed van de baby. Bij 27 weken nogmaals bloedprikken op antistoffen. Hoefde mij er niet druk om te maken. Bij de 2e kan het voor meer problemen zorgen vertelde de verloskundige.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:40

Maartje1990 schreef:
lobkewikjem schreef:
Hier na 1,5 week uitslag van de nipt + nevenbevindingen. Was het alweer helemaal vergeten :+ had verwacht dat ze het zouden bespreken bij de volgende afspraak.

Uit de andere bloedgegevens kwam wel iets.
Het blijkt dat ik Rhesus c-negatief ben. Dat houdt in dat er een kleine kans is dat ik anti-stoffen aanmaak tegen het bloed van de baby. Bij 27 weken nogmaals bloedprikken op antistoffen. Hoefde mij er niet druk om te maken. Bij de 2e kan het voor meer problemen zorgen vertelde de verloskundige.

Dat heeft met je bloedgroep te maken toch? Dan heb je iets en dan negatief?

Klopt dat is er iets negatief. Bloedgroep zelf is positief.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:29

Hier al wel veel nagedacht over borstvoeding.

Ik merk dat ik er niks mee heb dat gefrunnik aan mijn lijf en mijn gevoel geeft dan ook veel weerstand.

Mijn man wil graag wel dat ik borstvoeding ga geven, ook de verloskundige zei dat het 'gevoel' nog wel kan bijdraaien. Ook mijn omgeving vindt het raar dat ik zo denk.
Het is natuurlijk ontbekend voor mij dus probeer mijzelf zoveel mogelijk in te lezen.

Het blijft natuurlijk mijn lichaam en mijn keuze. Dus wacht het af richting het eind van de zwangerschap/bevalling.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:25

Uitgerekend - Naam/boktnaam - J/M

September
15 september- Froukje -?
19 september - lobkewikjem-?

Oktober
16 oktober - dayna - ?
20 oktober - jinte - ?
27 oktober - Saskia89 - ?

November
20 november - Butterfly - ?

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 22:22

Jeetje wat weten sommige het geslacht al vroeg? Meende altijd dat dit bij 20 weken echo gedaan word :+ maar er is dus eventueel een extra echo? Voor ons maakt het niks uit omdat we het geslacht niet willen weten. Hier komt denk ik ook mijn onwetendheid weg denk ik.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 22:28

ruitje schreef:
Ja je kan eerder echo-en. En ik als rasechte controlfreak wil het weten ;)

Snap ik helemaal hoor! Voor de zwangerschap wilde ik dat ook, maar eenmaal zwanger niet meer.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:04

Hier 18 weken en nog steeds misselijk en maagzuur in de nacht. Dit is niet over gegaan na het 1e trimester helaas. Nu ook nog een antibiotica bij i.v.m. blaasontsteking helpt absoluut niet mee natuurlijk. :+

Verder voel ik mij overdag kip lekker en gezond. Dan kan ik ook echt genieten van de zwangerschap en dat had ik van mijzelf nooit verwacht.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie