Zwanger, bevallen herfst 2021? Wie ook?

Moderators: Mjetterd, Giolli, ynskek, Dani, Sica, Polly, Ladybird, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dayna

Re: Zwanger, bevallen herfst 2021? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:03

Gefeliciteerd Ruitje! Nee hoor, je bent niet meet alleen. Wij verwachten onze tweede half oktober!

Ik begrijp dat dit je eerste is? Hoe voel je je? Heb je al een echo gehad?

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:15

Haha, geen probleem. Overigens denk ik dat er rap mensen bij zullen komen, maar nu nog niet reageren omdat de zwangerschap nog pril is.

Klinkt vrij heftig! Gelukkig verdwijnt de misselijkheid meestal na 12 weken, hopelijk voor jou ook het geval en kun je meer gaan genieten.

Het is onze tweede. Gisteren weer een echo gehad en ze schatte hem nu twee dagen verder; 10w+5d. Paar weken terug af en toe behoorlijk misselijk geweest. Dat is nu al een stuk afgenomen. Ik moet wel zorgen dat ik regelmatig eet.

Rijd jij ook nog paard? Ben je van plan er lang mee door te gaan tijdens je zwangerschap? Ik heb een merrie, maar waarschijnlijk ga ik haar dit voorjaar (helaas!) te koop zetten. Ik denk niet dat ik werk, twee kinderen en een eigen paard nog gecombineerd krijg. Heb er wel veel moeite mee, ze is mijn once in a lifetime paard.

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:40

Oei, dat jonge grut is inderdaad niet ideaal getimed hahah! Hopelijk weet je een weg te vinden om het te laten werken voor je.

Ik heb het geluk dat ik bij een vriendin aan huis sta en dat ze volledig wordt verzorgd. Sinds mijn zoon geboren is (hij is nu 1,5 jaar) ga ik nog 3 keer per week naar stal. Een a twee keer gaat hij mee. Toen hij jonger was was het wel makkelijk, dan lag hij lekker te slapen in de wagen. Met deze leeftijd wordt het wat lastiger, want hij heeft wat minder zitvlees. Gelukkig past mijn vriendin dan ook vaak op tijdens het rijden van mijn merrie.

Ik denk niet dat je veel vindt; ben niet zo actief op bokt. Het is een KWPN merrie van Tuschinski.

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:34

Alles gaat goed hier! Ik merk dat ik weer meer energie terug krijg. Ook is de misselijkheid zo goed als weg. Hoe is het met jou Ruitje?

Alja, welkom! Hoe ver ben je? Zware eerste weken? Hoe komt het?

Hebben jullie je spruit al op de echo gezien? En wat denken jullie dat het is? Iedereen in mijn omgeving denkt een meisje, ik weet het nog net zo niet.. :)

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:56

Leuk, meer leven in de brouwerij! Welkom allemaal. Een aantal heftige verhalen komen er voorbij. Hopelijk is iedereen een fijne zwangerschap gegund.

@ruitje: je vroeg nog of ik een voorkeur had qua geslacht. Ik zou het leuk vinden als het een meisje is, maar mijn gevoel zegt dat het ook een jongen is :) Either way is goed.

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 13:53

Wat een leuke aankondigingen allemaal! Wij hebben het onze naasten allemaal al vrij vroeg verteld. Zoals iemand eerder al zei, wanneer het fout zou gaan dan is het toch fijn om het met hen te kunnen delen. Ik denk niet dat we een speciale aankondiging voor social gaan maken.

Ik kon me gisteravond niet inhouden en heb al twee (uniseks) body’s van Tiny Cottons gekocht voor de kleine uk. Dat is altijd zooo mooi en zacht spul. Zijn er al meer mensen die zich niet in hebben kunnen houden? Kleertjes van O had ik praktisch allemaal al weggedaan, gezien we niet perse de wens hadden voor een tweede. Dus komende tijd zal ik voor ons surprise ei “helaas helaas” ;) moeten shoppen voor kleine maatjes. Wel heel blij dat we grote zaken als kinderwagens, Maxicosi met plate, cosleeper, kolf, etc etc al hebben. Dat scheelt een hoop geld.

Zijn jullie trouwens van plan om borstvoeding (bv) te gaan geven? Ik heb O 14 maanden gevoed, hopelijk wil het bij de kleine ik ook weer zo fijn lopen.

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:46

@Rosanna: waarom zou het niet te doen zijn? Geen problemen gehad met bv en paardrijden. Toen O nog enkele maanden was gaf ik hem voor ik erop stapte de borst. Dan viel hij lekker in slaap in de wagen en kon ik op mijn gemak rijden, ideaal juist!

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:06

Ik heb de Medela Freestyle (icm met zo’n beha waarin je de schilden kunt schuiven, zodat je je handen vrij hebt) en dat beviel erg goed!

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:51

O heeft ook tot 6 maanden in de cosleeper naast me gelegen en legde ik aan voor de nachtvoeding(en). Eigenlijk gaat dat heel natuurlijk, blijf je nog in een soort slaapmodus en val je na de voeding snel weer in slaap. Ik kan me voorstellen met flesvoeding dat je eruit moet om een flesje op te warmen, etc dat dat meer gedoe geeft waardoor je meer wakker bent en daarom ook langer duurt erna in slaap te vallen. Dan is het wel fijn dat zowel jezelf als je partner het kan doen.

Edit
Wat een heftig verhaal Froukje! Ik heb 2 zakken bloed moeten krijgen na de bevalling om me weer enigszins ok te voelen. Kan me voorstellen dat jij een lang herstel erna hebt gehad.

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:18

Leuk, welkom allen! Inmiddels een aardig grote club geworden. Misschien een idee om in de OP de due date en (tzt) het geslacht te vermelden van iedereen? Ben inmiddels het overzicht helemaal kwijt :’)

Hier ook de nipt uitslag en alles is goed. Altijd een extra fijne geruststelling!

Vwb de moedergevoelens, deze komen vanzelf als je je spruit in je armen krijgt.

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:00

Jinte schreef:
Uitgerekend - Naam/boktnaam - J/M

September

Oktober
16 oktober - dayna - ?
20 oktober - jinte - ?

November
20 november - Butterfly - ?

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:55

Wat een heftige bevalverhalen worden er gepost dames! Ik kan me voorstellen dat dat voor de nieuwbakken mama’s beetje zwaar valt. Ondanks dat mijn thuisbevalling heel pittig was (qua duur van gebroken vliezen tot bevallen en de nasleep na de bevalling was verre van ideaal) heb ik hele fijne herinneringen eraan overgehouden. Mede door technieken die ik geleerd had tijdens de zwangerschapsyoga (tip!) kon echt in mijn eigen bubbel komen en ook had ik veel aan de ademhalingstechnieken om met de weeën te kunnen dealen. Het gaat helemaal goed komen, echt!
Laatst bijgewerkt door Dayna op 13-04-21 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:24

Zijn jullie eigenlijk al aan het nadenken over namen? Of wachten jullie tot je het geslacht weet? Vorige keer was het al een grote uitdaging er samen uit te komen, ik vreesde er echt voor dat we geen naam zouden hebben voor de geboorte haha. Uiteindelijk wel gelukt en zijn we nog steeds erg blij met O zijn naam.
Hopelijk wordt het dit keer een minder grote uidaging. Gelukkig valt er na de geslachtsbepaling 50% af :’)

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:23

Ik heb nog wel af en toe last van vlagen van misselijkheid (vooral als mijn maag leeg is), maar gelukkig is mijn energiepeil weer op normaal niveau. Mijn voorgevel is overigens opeens minimaal een halve cup groter geworden haha!

Trouwens dit keer niet echt speciale cravings, hoe zit dat met jullie? Vorige zwangerschap was is echt geobsedeerd door kaas. Zelf midden in de nacht ging ik eruit om wat plakjes kaas te schaven en op te smikkelen hahaha!

Edit:
En wat een stomme collega, misgunning is zo’n naar iets..

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:49

Wij mogen woensdag weer naar de vk, hopelijk maakt ze weer een echo en kan ze het geslacht zien!

Ik ben van het weekend naar de CarlijnQ stock sale geweest en ben behoorlijk los gegaan voor de baby. Ik heb zowel unisex als kleding voor een jongen en meisje gekocht.. Maar als topstuk toch wel een gebreide salopette met bijpassend mutsje. Zooooo schattig!

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:51

ruitje schreef:
Ik ga nu eerst een salowattes googelen!

Edit: oooh das gewoon een tuinbroek, ik dacht dat ik alweer wat gemist had van het babyjargon :')

:+ :D

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:55

pinkie87 schreef:
voor de rest hier meer die giga last hebben van gevoelige borsten?
mijn zoon doet me zo vaak pijn, hij snap het niet alleen ga echt door de grond van de pijn. vorige x niet gehad

Herkenbaar #) steeds een elleboog of knie erin. Overigens ook regelmatig in mijn buik, gelukkig heeft de baby nog de ruimte. Ben wel een beetje huiverig voor als ik wat verder heen ben. O is pas bijna 2 jaar, leg hem maar eens uit dat hij voorzichtig moet doen..

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 51 min geleden

Welkom Muppett, weer iemand om team meisje te ondersteunen. Ben zooo benieuwd wat het bij ons is!!

Net heerlijk mijn paard gereden in het zonnetje. O in de kinderwagen met wat rozijntjes aan de bakrand. Wat kan ik ontzettend genieten van zulke momenten. Verstandelijk moet ik mijn paard verkopen; straks twee kindjes en een paard in training houden wordt wel een hele grote uitdaging. Maarrr ik word er zo blij van.. ik denk dat ik haar voorlopig toch aanhoud en zie waar het schip strandt. Zijn hier andere dames die kids en een paard goed combineren? Ik ben op zoek naar hoopvolle verhalen :’)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie