Blaren in mond en koorts. Word met dag erger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shirrlfl

Berichten: 1207
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Molenlanden

Blaren in mond en koorts. Word met dag erger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 07:39

Hallo,

Ik wil hier graag de vraag stellen of mensen dit herkennen

Sinds afgelopen vrijdag ben ik ziek geworden. Koorts, blaren in keel en overgeven. Nu ben ik zondag op corona getest, deze was gelukkig negatief. Gisteren ben ik bij de huisarts geweest, die gooit het op keelontsteking.

Inmiddels kan ik niks meer eten sinds zaterdag. Eerste dagen lukte komkommer nog, nu ook niet meer. Het komt er met de zelfde gang uit. Ook kan ik verder niets doorslikken door de pijn. Drinken lukt me ook echt minimaal..

Nu zit het zo dat ik best wil geloven dat het keelontsteking is. Alleen iedere dag word t erger. Er komen blaasjes bij. En op de raarste plekken komen bultjes. In mn gehemelte begon t met 2 verdikkingen, die zitten nu aan elkaar. Mn tong is ook een blaar bij gekomen en sinds vannacht een bult midden op mn tong.

Is er iemand hier die dit ooit gehad of gehoord heeft? Zit er een beetje doorheen dat er geen verbetering in zit.. |(

Bedankt alvast :evaw:

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 07:51

Zou maar weer snel naar de huisarts gaan, klinkt niet goed

Zijn het geen aften?
Laatst bijgewerkt door Indi_Vito op 17-11-20 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 07:52

Och, wat vervelend. :(:) Helemaal als je merkt dat er geen vooruitgang in zit.

Ik kan je niet helpen met ervaringsverhalen maar wil je toch even een hart onder de riem steken.
Heb je al wat voorgeschreven gekregen? Soms duurt het even voordat medicijnen beginnen te werken. En anders gewoon weer met de huisarts bellen. Beterschap!

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Blaren in mond en koorts. Word met dag erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:01

Beterschap TS!
Lukt het misschien om een waterijsje weg te krijgen? Of een flesje water in de vriezer en dat drinken als het net ontdooid is? Met een fikse keelontsteking vorig jaar was dat het enige wat ik weg kreeg. Maar goed dan had ik echt geen last van wat jij beschrijft op je gehemelte en tong..

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Blaren in mond en koorts. Word met dag erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:17

Hoe groot zijn die blaren? En die bult op je gehemelte is dat geen abces?
Pas je goed op dat je ademweg vrij blijft?

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:20

Oei vervelend TS! Het lijkt erg op streptokokkenfaryngitis (ik hoop dat ik het goed schrijf :D ). Zou echt even teruggaan naar de huisarts!

Texas02

Berichten: 4601
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Blaren in mond en koorts. Word met dag erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:25

Ik zou ook even terug gaan naar de huisarts.. Dat klinkt niet als een gewone keelontsteking.. Beterschap!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:25

Zodra de huisarts open is absoluut bellen!
Wat lijkt me dit rot zeg! En zoals Polly zegt: Let op dat je ademweg vrij blijft!
Kun je met een rietje nog kleine slokjes water drinken? Of misschien verzacht het wat om op een ijsklontje te sabbelen?
Beterschap :(:)

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Blaren in mond en koorts. Word met dag erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:51

Ik zou inderdaad even terug naar de HA, misschien zijn het herpes zweertjes? Dat komt meestal bij kinderen voor en is verder niet gevaarlijk maar wel erg besmettelijk en vooral pijnlijk.

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Blaren in mond en koorts. Word met dag erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:59

Vervelend ts! Ik zou nogmaals de Ha bellen. Heb je iets van medicatie gekregen?

marygoround

Berichten: 798
Geregistreerd: 24-04-11

Re: Blaren in mond en koorts. Word met dag erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:55

Vervelend! Ik heb in januari dit jaar ook zoiets gehad, ik mocht toen bij de apotheek een zalfje halen dat ik met een wattenstaafje op de zweren kon smeren en dat verdoofde mijn mond. Was zonder recept verkrijgbaar weet ik nog, maar de naam moet ik je schuldig blijven. De assistent weet vast hoe het heet, was voor mij een enorme opluchting.

Nadat ik weer wat kon eten (wel op passen met een verdoofde mond) voelde ik me ook weer wat beter, heeft wel een week of twee geduurd en nog steeds krijg ik zweren zodra mijn weerstand omlaag schiet, maar gelukkig niet meer zo extreem.

Veel beterschap!

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaren in mond en koorts. Word met dag erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:03


Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:03

Wat al wordt gezegd; terug naar de huisarts. Zonder eten kun je best een poosje maar als drinken lastig is... Heb je ors in huis? Zo ja dan kun je dat toevoegen aan het water dat wel binnen blijft.

Als het keelontsteking is; ik dronk thee met verse gember, kaneel, honing, citroensap en peper. Dat gaf echt wat verlichting. Maar ik had geen blaren/ aften :(:)

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:04

Heb je vroeger waterpokken gehad?

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:04

marygoround schreef:
Vervelend! Ik heb in januari dit jaar ook zoiets gehad, ik mocht toen bij de apotheek een zalfje halen dat ik met een wattenstaafje op de zweren kon smeren en dat verdoofde mijn mond. Was zonder recept verkrijgbaar weet ik nog, maar de naam moet ik je schuldig blijven. De assistent weet vast hoe het heet, was voor mij een enorme opluchting.

Nadat ik weer wat kon eten (wel op passen met een verdoofde mond) voelde ik me ook weer wat beter, heeft wel een week of twee geduurd en nog steeds krijg ik zweren zodra mijn weerstand omlaag schiet, maar gelukkig niet meer zo extreem.

Veel beterschap!
Lidocaïne bedoel je. Beterschap TS!

jowien
Berichten: 977
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:13


Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Blaren in mond en koorts. Word met dag erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:20

Ik heb ook handvoetmond ziekte gehad! Inderdaad ook blaren in mijn mond en mijn lippen zaten ook vol met blaasjes die er uit zagen als een koortslip, maar dan 5 naast elkaar op mn onderlip en ook nog 3 op mijn bovenlip. Bij mij heeft het 2 weken geduurd daarna werd ik weer een stuk beter. Er was geen medicatie toen zei de dokter. Ik had ook koorts, en bij mij zat het alleen in mijn mond, niet op mn handen of voeten. Het heerste toen heel erg in het dorp toen ik het kreeg!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Blaren in mond en koorts. Word met dag erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:56

Klinkt als mond hand voet ziekte.. is niet heel zeldzaam hoor, kinderen hebben het hier allebei gehad.

Maar goed dat had de huisarts wel moeten herkennen.

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:10

Ik zou kijken of iets van vitamine of mineralen of spoorelementen te weinig in lichaam zijn
Vaak blaren is een te kort of iets waar je niet tegen kan in voedsel opname
Naar de huisarts en bloed prikken en gezond normaal eten zeker niet te weinig

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Blaren in mond en koorts. Word met dag erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:31

Trachitol of Strepfen kan helpen bij de pijn bij het slikken maar het belangrijkste is vocht binnen houden. Cola zonder prik, ors, bouillon dat soort dingen toch blijven proberen te drinken ook al komt het er na 10 minuten weer uit. Rust houden en goed warm blijven eventueel een pijnstiller (zetpil om je maag rust te geven). Maar eerst even contact opnemen met de huisarts al is het maar om je zorgen even te uiten. De blaren kunnen ook koorts blaren zijn dat is geen koortslip maar een andere boosdoener die dat veroorzaakt. Heb ik ook gehad toen ik een zware longontsteking had. Heel veel beterschap TS ik hoop dat het gauw beter gaat met je!

Shirrlfl

Berichten: 1207
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Molenlanden

Re: Blaren in mond en koorts. Word met dag erger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 12:14

Wauw dankjewel voor jullie reacties!! Ik ga alles zo is rustig door lezen. Dankjewel voor alle beterschap wensen!

Mkz ga ik gelijk over bellen. Wij hebben koeien namelijk.. Ik ga de dokter gelijk bellen weer. Hij opperde dat paar dagen eten geen ramp is. Maar na 4 dagen voel ik me nou niet heel veel beter of sterker..

Bedankt!

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:27

Het zou ook "gewoon" keelonsteking kunnen zijn: Angina geeft witte aften (de blaren die je noemt) in de keel en is super pijnlijk.
Ik heb dit vroeger heel veel gehad helaas en de behandeling toen was met antibiotica maar ik weet niet of dat nu nogsteeds zo is.

Al met al, inderdaad ff de huisarts bellen en in je keel laten kijken!

Beterschap! Kamille thee verzacht en ontsmet je keel, kan je ook gewoon koud drinken.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Re: Blaren in mond en koorts. Word met dag erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:39

Ik heb, lang geleden, ook Angina gehad, heb toen 10 dagen niets anders dan vloeibaar kunnen eten, leek ook wel of mijn keel dicht zat en aften/blaartjes in mijn mond ook, ziet je tong er nog normaal uit? mijn tong zaten ook soort van stekeltjes op, heel raar om te zien, ik kreeg toen medicijnen, geen idee meer welke, Angina is erg besmettelijk ook
pijnlijk TS veel beterschap iig

Karlijnxxx
Berichten: 1421
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Blaren in mond en koorts. Word met dag erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:45

Tegen de blaasjes helpt bij mij Zendium tandpasta erg goed en Strepfen spray https://www.kruidvat.nl/strepfen-8-75-m ... /p/3549505. Ook spoelen met Listerine (paars) werkt goed om de pijn tijdelijk weg te nemen.

Verder helpt bij mij als de blaasjes/aften flink (bacterieel, geel) ontstoken zijn Amoxicilline (antibiotica) erg goed, echter geven ze dit niet graag i.v.m. resistentie. Aangezien jij koorts hebt eventueel vragen of je geen (bacteriële) infectie in je mond heb. Dat kan heel goed koorts veroorzaken en dan is antibiotica misschien wel noodzakelijk.

Sterkte!

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Blaren in mond en koorts. Word met dag erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:14

En, heb je de dokter al opnieuw gesproken?