Ervaringen Triggerpoint Reset Methode

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:29

Ja, ik! Maar dan niet op de fysiotherapie manier met een triggerpoint behandeling, maar met een individueel traject van drie maanden door iemand die is opgeleid door Tim van Orsouw.

Ik heb al jaren last van mijn rug. Niet standaard op dezelfde plek en niet standaard pijn. Periodes dat het goed gaat, periodes van vastzitten. Zeven jaar geleden hernia gekregen en geopereerd. Zenuwpijn was weg, maar rugpijn bleef (af en aan). Ik ben altijd op zoek geweest naar een manier om hier vanaf te komen. Pijnstillers, fysiotherapie, manuele therapie, acupunctuur, chiropractor, bowen therapie (fascia), massages. Echt van alles geprobeerd. Niets werkte op de lange termijn, soms wel korte verlichting van klachten.

Vorig jaar schoot mijn rug zo in de kramp dat ik niet eens mijn eigen veters kon strikken. Dus op zoek naar een andere manier. Ik kreeg van een vriendin een naam aangereikt, een vriend van haar had positieve ervaringen met hem (maar dan op het gebied van personal training). Toen ik op onderzoek uitging bleek hij een individueel traject aan te bieden, wat gestoeld was op de triggerpoint reset methode, maar verfijnd vanuit zijn expertise als fysiotherapeut en vele cursussen en trainingen op het gebied van chronische klachten. Dit traject was niet goedkoop en werd ook niet vergoed door mijn zorgverzekering. Maar wat heeft dit mij veel gebracht!

Ben ik nu van mijn rugklachten af? Nee, niet helemaal. Maar de klachten zijn enorm verminderd, ik ben mentaal enorm gegroeid en ik sta nu open voor en ben verder op zoek naar hoe ik mijn lijf beter kan helpen.

Het traject draait erom dat chronische pijn voortkomt uit onverwerkte emoties. Dat kun je als zweverig zien, maar ik vond het traject vooral heel praktisch. Elke week kreeg ik huiswerk en werd ik digitaal begeleid. Daarnaast waren er een aantal sessies in persoon. Het meest bizarre vond ik nog dat ik tijdens zo'n sessie ineens mijn handen onder mijn voeten kon vouwen. Nooit heb ik met mijn handen de grond kunnen raken als ik voorover boog, altijd zat mijn rug in de weg. Hij liet mij inzien dat dit uiteindelijk tussen je oren zit. Bij mij was het traject onder andere gestoeld op de theorie van dr John E. Sarno (TMS), het boek van Steven Ray Ozanich 'Back Pain, permanent healing', 'Zero Pain Now' van Adam Heller en Byron Katy's 'Loving what is' en 'The Work'.

Het was ook een stuk persoonlijke ontwikkeling. Je gaat aan de gang met je mindset. Sinds dat traject sta ik echt heel anders in het leven, mentaal gezien. Mijn hoofd is echt open gegaan voor een andere manier van leven. Daarnaast ben ik veel gezonder gaan eten en mij gaan verdiepen in mijn eigen gezondheid.

Naast dit traject zijn er ook andere trajecten die gaan om het oplossen van onverwerkte emoties die lichamelijke klachten geven. Zoals Emotional Freedom Technique (EFT/tapping), cellular release therapy, Body Mind Reset methode, Progressive Mental Alignment (PMA). Vast nog wel meer, maar dit is wat mij zo snel te binnen schiet.




x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:36

Ingrid_92 schreef:
@culaccino: ja echt al jaren haha. Het lijkt mij ook heel commercieel zoals ze overkomen. Vandaar ook wel de twijfel.

Die ervaring had ik ook. Als ik op zoek ging naar die individuele trajecten gebaseerd op de Triggerpoint Reset Methode, dan vond ik verschillende mensen die elk hetzelfde marketingtechnische praatje hielden, maar geen prijzen op de website noemden. Ook ik vond het commercieel ingestoken, maar ik dacht ook van: ja, als je wat kunt en je promoot jezelf niet, dan kun je ook geen mensen helpen. Dus ik heb er een beetje doorheen gekeken en mij laten informeren. Uiteindelijk gaf deze man het vertrouwen door zijn achtergrond, hij was namelijk ook fysiotherapeut, naast vele andere cursussen en trainingen die hij had gevolgd. Dus ik dacht, als deze man al deze opleidingen heeft doorlopen, dan zal hij in zijn product geloven en als dat niet werkt is hij altijd nog fysiotherapeut :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aimuis, Anoukjuuuhh, ComscoreBot, DeEenhoorn, ijslandfan, Shetje14 en 172 bezoekers