Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 10:13

Sinds we een baby hebben (ze is nu ruim 7 maand) slaap ik slecht. En dan niet door de baby, die sliep na 8 weken ofzo al de hele nacht door :7 Ik slaap licht en ben eigenlijk elke nacht om 5 uur wakker (soms ook rond 2 uur nog een keer). Ik lig dan rustig een uur wakker, voordat ik weer in slaap val. Heel irritant. Nu was ik vorige week geopereerd aan een liesbreuk, en ik slikte Diclofenac en zowaar... Ik heb een paar nachten achter elkaar doorgeslapen *\o/* Twee dagen terug gestopt met de Diclofenac en ja hoor, gelijk weer 1 of 2 keer wakker 's nachts.
Ik geef borstvoeding, had ergens eens gelezen dat je door de hormonen lichter slaapt, wellicht is dit de oorzaak. Vanwege de borstvoeding mag ik helaas geen melatonine slikken, dat heb ik vroeger wel eens geslikt en werkte als een trein. Maar dat kan dus niet. Daarom zoek ik iets homeopathisch of iets wat in ieder geval samen kan gaan met borstvoeding, waar ik beter door ga slapen.

Wat ik al doe:
- Elke avond rond dezelfde tijd naar bed (rond 22:30u)
- Elke ochtend rond dezelfde tijd uit bed (rond 07u, dan is de baby wakker)
- Geen telefoon of tablet in mijn slaapkamer, ik lees altijd een boek voor het slapen gaan

Helpppp! Ik vond het ZO FIJN dat ik weer een paar nachten had doorgeslapen (dankzij de Diclofenac vrees ik dus) |(

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:14

Droomsap?
Werkt hier in de omgeving heel goed. Ik dacht dat het onzin was, maar sliep toch echt heel fijn met.

Ik weet niet of het samen mag met borstvoeding, dat moet je wel even uitzoeken natuurlijk.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 10:15

He daar heb ik mijn moeder ook over gehoord.. Ik ga eens googlen, thanks!

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 10:20

Even gechat, Droomsap wordt afgeraden helaas.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:23

Mloes schreef:
He daar heb ik mijn moeder ook over gehoord.. Ik ga eens googlen, thanks!

Ik zou het niet gebruiken, zit doxylamine in, een antihistaminicum dat in Nederland verboden is. Bepaald geen onschuldig kruidenmixje, al helemaal niet als je borstvoeding geeft.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:29

Dan moet je het vooral niet doen nee!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:40

Geen middeltje maar voor mij werkt een verzwaarde deken enorm goed om dieper te slapen.

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:40

Droomsap bevat inderdaad gewoon echt een slaapmiddel. Het klinkt onschuldig maar is hetzelfde als slaaptabletten die je in Spanje en Frankrijk kan kopen. Hier in Nederland kan je het soms vinden op kleine adresjes. Het werkt als een speer trouwens dus zeker een aanrader als je geen borstvoeding meer geeft.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 11:00

Suzanne F. schreef:
Droomsap bevat inderdaad gewoon echt een slaapmiddel. Het klinkt onschuldig maar is hetzelfde als slaaptabletten die je in Spanje en Frankrijk kan kopen. Hier in Nederland kan je het soms vinden op kleine adresjes. Het werkt als een speer trouwens dus zeker een aanrader als je geen borstvoeding meer geeft.


Wel beetje misleidend, het klinkt als een gezellig sapje op basis van kruiden ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:13

Valeriaan? Ik weet ook niet of dat mag met borstvoeding, maar het zou kalmerend werken, dacht ik. Ik vind het niet zo lekker :o

Ik ben zelf wel gebaat bij mindfulness als ik probeer te slapen. Ik doe het nu zonder begeleidende app; ik ga op mijn rug liggen, probeer naar mijn buik te ademen en dat is dan het enige waar ik op let. Soms werkt het, soms niet. Mocht je liever gestuurd worden dan zijn er wel apps zoals van de VGZ of bijv. Headspace. Hopelijk slaap je gauw weer lekker door!

Foaly

Berichten: 4837
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:16

Melatonine? Is lichaamseigen en kan net dat zetje geven dat je nodig hebt.

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:17

Bach bloesems heeft een speciale "Rescue Remedy" om beter te kunnen slapen. Is in druppels en spray verkrijgbaar bij de betere drogist en natuurwinkels verkopen het meestal ook. Is op basis van bloemen en bloesems. Bijv. https://www.fruugo.nl/rescue-nacht-drup ... l&ac=croud
Maar, puur informatief en dus niet als kritiek, mag je wel borstvoeding geven als je Diclofenac slikt? Is ook geen onschuldig goedje vandaar dat ik het vraag.

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:21

Zat ik ook aan te denken. Met Diclofenac zal je ook geen borstvoeding mogen geven denk ik.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 12:08

Suzanne F. schreef:
Zat ik ook aan te denken. Met Diclofenac zal je ook geen borstvoeding mogen geven denk ik.


Ja dat mag dus wel, normaal geven ze een andere pijnstiller na operaties maar na overleg met de anesthesist kreeg ik diclofenac. Heb dat wel goed nagevraagd inderdaad. Kreeg ook tramadol mee, voor als de pijn te erg was, maar dan moest ik kolven en de moedermelk weggooien.

Foaly schreef:
Melatonine? Is lichaamseigen en kan net dat zetje geven dat je nodig hebt.

Nope, melatonine komt dan bij de baby en dat mag helaas niet.

En het probleem is niet zozeer het in slaap vallen, dat gaat prima, maar ik word elke nacht rond 5u wakker. Dus het gaat echt om het doorslapen. Mindfulness doe ik wel regelmatig, word er wel zen van maar ook dan, 's nachts weer klaarwakker :7
Oh en de bachbloesem ga ik eens bekijken!

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:13

Voor mij werken essentiele olien in een diffuser echt super goed.

Favoriet is frankincense, cederwood en lavendel.
Echt, slaap er heel diep van.

Zo zijn er nog meer combinaties uit te proberen. Zoek maar eens op essential oil blend for sleep.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 12:14

Nagini schreef:
Voor mij werken essentiele olien in een diffuser echt super goed.

Favoriet is frankincense, cederwood en lavendel.
Echt, slaap er heel diep van.

Zo zijn er nog meer combinaties uit te proberen. Zoek maar eens op essential oil blend for sleep.


Oh dit spreekt me ook aan ja! Wel eens over gelezen/ gehoord. Ik denk dat ik dit eens ga proberen. Thanks!

Anoniem

Re: Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:18

Dingen als melatonine etc zijn echt inslaaphulpen, geen doorslapers.

Ik had exact hetzelfde als jij na geboorte van dochter, ook toen ze gewoon doorsliep met 6 weken. Ik heb uiteindelijk de huisarts ingeschakeld en slaaptherapie (en soms medicijnen). Kan je die stap, naar je HA en erover praten echt aanraden :j

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:26

Oefentherapeuten Mensendieck of Cesar kunnen je daar ook vaak bij helpen - slaaptherapie. :j

Ik heb er geen eigen ervaring mee maar ik vind mijn oefentherapeute zo tof, en haar zo enthousiast erover, dat ik denk dat het zinvol kan zijn. :)

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 12:32

Hanafubuki schreef:
Dingen als melatonine etc zijn echt inslaaphulpen, geen doorslapers.

Ik had exact hetzelfde als jij na geboorte van dochter, ook toen ze gewoon doorsliep met 6 weken. Ik heb uiteindelijk de huisarts ingeschakeld en slaaptherapie (en soms medicijnen). Kan je die stap, naar je HA en erover praten echt aanraden :j


Ik heb wel eens melatonine geslikt om door te slapen, dat werd langzaam afgegeven geloof ik? Anyway, dat werkte wel vroeger, als ik in tijden van stress bijvoorbeeld slecht sliep. Maargoed, melatonine is nu geen optie (en ik begon er op een gegeven moment echt heeeeel naar van te dromen, zo superrealistisch, bijna hallucinaties, dus toen maar mee gestopt want dat was echt eng).

Maar huisarts is ook zeker een goede tip, hoewel ik er niet zoveel last van heb op dit moment. Ik werk nog niet, hopelijk binnenkort wel dus dan is mijn nachtrust weer heilig en hard nodig. Maar voor nu beïnvloedt het m'n dag niet heel negatief ofzo, maar vind het gewoon wel irritant om wakker te liggen 's nachts. En dus elke nacht. En dus altijd rond 5u :Y) En nu ik door de diclofenac een paar nachten heb doorgeslapen (denk dat het daardoor kwam iig) moet ik wel zeggen dat ik er wel heel erg van heb genoten haha

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:44

Gekke optie misschien, maar heb je al eens geprobeerd je kindje te voeden of kolven zodra je wakker wordt? Door de hormonen die daarbij vrij komen wordt je vaak slaperig en val je makkelijker weer in slaap.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:50

Andere invalshoek: drink je koffie, zo ja, hoe veel en tot hoe laat?

Stoppen met koffie drinken, of alleen 's morgens, kan al heel erg veel schelen.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 15:10

zonnebloem18 schreef:
Gekke optie misschien, maar heb je al eens geprobeerd je kindje te voeden of kolven zodra je wakker wordt? Door de hormonen die daarbij vrij komen wordt je vaak slaperig en val je makkelijker weer in slaap.


Hm nee. Maar kindje slaapt dan nog, dus die ga ik niet wakker maken voor een nachtelijke voeding. Kolven zou kunnen, maar vind dat zo'n gedoe, moet dan weer naar beneden om het in de koelkast te zetten enzo. En vraag me ook af of dit slim is i.v.m. de melkproductie, ben net van 4 naar 3 voedingen gegaan en als ik dan om 5u 's nachts weer een voeding ga kolven weet ik niet of ik de boel dan verstoor? Denk niet dat dit helemaal onze weg is.


Badeendje schreef:
Andere invalshoek: drink je koffie, zo ja, hoe veel en tot hoe laat?

Stoppen met koffie drinken, of alleen 's morgens, kan al heel erg veel schelen.


Drink 1 a 2 bakjes per dag, 1 kopje 's ochtends en 1 's middags rond 15u. I.v.m. borstvoeding mag dus ook niet meer en ik houd zoooooveel van koffie dus vind 1 a 2 al weinig ;( Ik heb nu die olie besteld, mocht dit niet werken kan ik altijd nog overwegen m'n bakjes koffie op te geven :(:)

suggie

Berichten: 766
Geregistreerd: 08-11-04
Woonplaats: Enter

Re: Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:28

Ik gebruik wel eens Homeopatische druppels van Dr Vogel Dormeasan, slaap dan ook goed door.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:30

Rescue remedie gaat niet altijd voldoende werken,het maakt rustig maar lost het probleem niet op. Een goede mix pakt het probleem bij de wortel aan.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:50

Lig je niet ook wakker omdat je je baby elk moment verwacht?
Voor ik mijn jongste kreeg sliep ik altijd diep en vaak door, sinds zij is geboren, huilbaby en tot 5 jaar niet doorsliep kan ik niet meer slapen... Ik slaap op een nacht van van 8 uur meestal rond de 6 uur heel licht en wordt vaak wakker. Ik wijs het bij mij toe aan het moeder zijn..
Misschien herkennen meer moeders dat?