Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:18

MapMyRun is van Under Armour (die ook de maker van Endomondo is). Als MapMyRun al eerder bestond is die app kennelijk door UA overgenomen. Er zaten ook wel een hoop bugs in Endo, dus kan me voorstellen dat ze niet meer gaan knutselen aan een oude app als ze een nieuwere/betere overgenomen hebben.

Strava en Runkeeper kennen paardrijden niet als sport, dus die zijn niet echt nuttig.

Er zijn wel specifieke apps voor alleen maar paardrijden, als je zoekt op horse riding tracking kom je die ook tegen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:49

Dais_ schreef:
Alle data gaat verloren, dat vind ik jammer!

Je kunt de data downloaden. Hoe lang het duurt voordat UA een bestand voor je gemaakt heeft weet ik echter niet :+ Ik heb vanmiddag een download request gedaan maar nog niets gezien.

De optie zit ergens in je profiel verstopt. Er staat een handleiding op de website van endo. Als je overstapt naar MapMyRun kun je (een deel) rechtstreeks importeren.

Ibbel

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:16

Equilab heeft die functie ook, zag ik langskomen.
Ik heb er nu ook een stuk of wat geinstalleerd om uit te testen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:34

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:28

Vandaag de app die hoort bij sports-tracker.com getest, die bevalt me wel. Geeft me in ieder geval dezelfde info als Endo qua snelheden, laptimes etc. Sportstracker lijkt standaard 'autopause' te hebben, dat vind ik prettig (bij Endo kon je dat aanzetten).

MapMyRun wordt 'm niet. Een app die toegang tot je iTunes wil hoef ik sowieso al niet. Ik maak zelf wel uit of ik muziek wil luisteren of niet :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:30

Ik heb nu endomondo 'geconnect' met MapMyFitness (wat hetzelfde lijkt te zijn als MapMyRun - ik kan ook inloggen op mapmyfitness met m'n mapmyrun wachtwoord) alleen zie ik nu nóg de geschiedenis van Endo niet... Dat werkt dus ook niet.
Heb wel m'n data gedownload, maar die gaat niet volledig over naar SportsTracker - alles komt binnen op de datum waarop je importeert. Dan zou je handmatig één voor één al die details moeten gaan overzetten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 13:11

Ik heb nu in ieder geval gevonden hoe ik mijn oude workouts in MapMyFitness moet krijgen: 1 voor 1 de TCX bestanden (niet de GPX dus) uit de download van Endo toevoegen. Dat werkt matig, want hij herkent alleen running en bike rides, walking pakt-ie al niet goed over. Dus ik moet ze dan ook nog eens stuk voor stuk editten :D
Ik heb 2014 er in zitten, op naar 2015 :+
Dan heb ik ze in ieder geval veilig als Endo ze volgend jaar gaat deleten. Vanuit MMF moet ik ze dan nog in sportstracker zien te krijgen, die wél de GPX inleest (maar de route bij het editten niet laat zien, wel in de overview), maar zonder data en niet de TCX (waar de details in staan) :))

Man, man, man, wat valt hier nog een hoop IT-winst te behalen...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:04

Petrichor schreef:
Robijntjah schreef:
Het duurt echt sowieso een dag voor je geschiedenis over is.

Was het maar een dag, we zijn nu 4 dagen verder en nog niks. En ja ik heb het 100% goed gedaan. :+

Ga eens terug naar je settings en dan naar account? Daar staat nu als het goed is de optie 'get started' ipv download.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:50

Ik heb helemaal die ervaringen niet met SportsTracker. Ik heb een iPhone, is het de Android versie die zo van het padje af is?

Net een mooi rondje gefietst, aantal kilometers is wat zuiniger dan wat de fiets zelf aangeeft, maar niet gek veel, en niet erger dan met Endo.

Edit: wat de registratie bij Sportstracker wel verkloot is als je onderweg op pauze drukt. Dan gaat het mis met de rondes/kilometertijden

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:33

Grappig, ik was vanmiddag bij Asselt en Hoog Buurlo, niet echt ver van Apeldoorn en nergens last van.
Ik moet zeggen, Map My Run doet het ook best aardig, die heb ik nu naast SportsTracker lopen om te testen. En voordeel daarvan is dat de geschiedenis van Endo (zij het moeizaam) wel in te lezen is.

Ik vind ST trouwens wel heel fijn met routes uitzetten. Hij doet 'snap to road' en echt álle paadjes staan er in en pakt-ie goed op.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 16:43

bamisalami schreef:
Ik heb nu SportsTracker gedownload en ik zag dat je daar .gpx routes in kan zetten. Nu staan m’n routes nog in Topo gps, maar zou fijn zijn als t in één app kan. Ik krijg alleen steeds de melding dat m’n bestanden geen .gpx zijn terwijl dat wel het geval is. Iemand al ervaring met een route uploaden in SportsTracker? En zo ja, hoe doe je dat dan?

Even converteren via Alltrails.com. Van GPX naar GPX dus, maar dat maakt alsnog soms wel uit.

Ik heb de TCX files die uit Endomondo komen op die manier in Sports Tracker ingeladen door naar GPX te converteren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie