40 jaar, poly-artrose.. en nu?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Steppe

Berichten: 2793
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:53

Heel herkenbaar je verhaal ook hier pijn van fibromyalgie en artrose.

Op dinsdag mijn beurt om ca 20 paarden buiten te zetten, erf te vegen, daarna mijn stal mesten en hooi klaarzetten en soms als ik puf heb wat met mijn paard doen.
Ik kom thuis rond 10 uur ga even zitten voor een kopje thee en het water kookt ik sta op en sjok als een oud wijf naar de keuken en daarna terug naar de bank. Daarna eerst douchen zo warm mogelijk en nu heb ik weer wat beweging in mijn heupen, knieën, handen en oké mijn enkel doet gewoon niet mee vandaag. De rest van de dag in beweging blijven en einde middag weer naar stal om de paddock te mesten en hooi klaar te zetten in de paddock en even stukje wandelen met mijn paard.
Weer naar huis en nu even bezig blijven want als ik ga zitten kom in niet meer overeind.
De nacht is dan een drama weet niet hoe ik moet liggen en slaap niet waardoor ik nog meer pijn krijg.

Dit beeld heb ik al jaren en ben nu 54 ik vraag me ook wel eens af wat over 10 jaar, kan ik dan nog lopen en mijn paard doen.
Ik laat het niet echt merken en ga maar een beetje door, slik zo nu en dan een pijnstiller om de ergste pijn weg te halen.
Ben weer mijn eetpatroon aan het wijzigen om o.a. suiker en koolhydraten zoveel mogelijk te laten staan in de hoop dat het helpt, voldoende fruit en groente eten.



Steppe

Berichten: 2793
Geregistreerd: 15-11-05

Re: 40 jaar, poly-artrose.. en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 07:49

Die kramp herken ik ook niet alleen in mijn scheenbeen maar ook aan de zijkant waardoor mijn voet heel raar hol en opzij trekt en het is zeer pijnlijk.

Afvallen kan idd helpen en op tijd je rust nemen is op belangrijk merk ik zelf

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, amand0, Juniores, nathe, sandra1312, Talindos, YandexBot en 38 bezoekers