Mijn kind is 'lastig' zeggen ze. Over diverse 'problemen'

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37106
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 14:52

Ik heb geen kinderen maar week op school wel af van de "norm" kwa leersnelheid. Ik had op een gegeven moment door dat het verstandiger was op school stil te zijn en vooral niet op te vallen. Dan werd je ook niet "raar" gevonden door klasgenootjes, juffen, meesters of ouders van andere kinderen. Dat inhouden kwam er thuis dan dubbel zo hard uit.

Ik kan me voorstellen als je dochter juist omdat ze al een klas heeft overgeslagen (goddank is dat mij nooit gebeurd) doorheeft dat als ze maar "onzichtbaar" is er ook geen opmerkingen komen of gezucht omdat ze een antwoord wel weet en anderen niet. En ze loopt misschien in sociale dingen wel iets achter op haar klasgenoten omdat ze ook jonger is dan de rest. Wat ook volstrekt logisch is.

Ik vrees dat je de houding van de juffen moeilijk kan veranderen, is dan een simpel leuk onderbroekje dat ongelukjes kan opvangen een idee? Mocht het dan fout gaan is er geen gemopper op haar dat het nat is (geeft weer spanning met risico op nog een ongelukje) misschien voelt het als baby achtig maar het lijkt me voor haar ook fijner dan zich misschien wel schuldig voelen omdat ze als "grote" meid daar last van heeft. Maar ze is gewoon jonger dan haar klasgenoten.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37106
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:07

Tsja ik ben opgegroeid met een mini dorpsschooltje lange tijd geleden toen er nog weinig tot geen aandacht was voor kinderen die wat rapper leerden dan anderen. :n Ik heb gelukkig 4 jaar een juf gehad die me motiveerde hogere taken te doen waardoor ik wel bezig was. Er stond op alle rapporten wel steeds Karuna is stil en teruggetrokken in de klas. En dat kwam ook elk gesprek met mijn ouders weer terug maar die herkenden me daar totaal niet in, ik heb namelijk adhd en flink ook en rebbel er gemiddeld flink op los. :+

Maar de stille teruggetrokken versie van mij werd duidelijk beter geaccepteerd dan de drukkere ik weet het ik weet het ik weet het stuiter variant. Nog steeds trouwens. Stil en teruggetrokken (niet opvallen) valt gemiddeld beter dan de drukke ik weet het versie. En dat heb je als kind vrij snel door meest ook. -O- omdat ik thuis genoeg werd gemotiveerd en gestimuleerd kon ik het kennelijk voor elkaar krijgen stil en afwezig te zijn geestelijk.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Fair, GoogleAdsense, Lisa_22, xPabloBokt en 41 bezoekers