Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli
karuna schreef:Ik heb geen kinderen maar week op school wel af van de "norm" kwa leersnelheid. Ik had op een gegeven moment door dat het verstandiger was op school stil te zijn en vooral niet op te vallen. Dan werd je ook niet "raar" gevonden door klasgenootjes, juffen, meesters of ouders van andere kinderen. Dat inhouden kwam er thuis dan dubbel zo hard uit.
Ik kan me voorstellen als je dochter juist omdat ze al een klas heeft overgeslagen (goddank is dat mij nooit gebeurd) doorheeft dat als ze maar "onzichtbaar" is er ook geen opmerkingen komen of gezucht omdat ze een antwoord wel weet en anderen niet. En ze loopt misschien in sociale dingen wel iets achter op haar klasgenoten omdat ze ook jonger is dan de rest. Wat ook volstrekt logisch is.
Ik vrees dat je de houding van de juffen moeilijk kan veranderen, is dan een simpel leuk onderbroekje dat ongelukjes kan opvangen een idee? Mocht het dan fout gaan is er geen gemopper op haar dat het nat is (geeft weer spanning met risico op nog een ongelukje) misschien voelt het als baby achtig maar het lijkt me voor haar ook fijner dan zich misschien wel schuldig voelen omdat ze als "grote" meid daar last van heeft. Maar ze is gewoon jonger dan haar klasgenoten.
Caira schreef:Ik denk dat dit wel iets is om mee aan de gang te gaan. Laat ik het zo zeggen, als kindercoach gaan er wel alarmbelletjes rinkelen. Want er is een reden voor dit gedrag, en vaak heeft een kind dan wel goede begeleiding nodig van iemand die eruit kan halen wat er dwars zit. De reactie van de juf vind ik raar, helemaal in het bijzijn van het kind. Maar dat is een aanname omdat ik alleen jouw verhaal lees.
bigone schreef:Heftig, je kind zit met 6 in groep 4. Slim kind en daar zit vaak ook een nadeel bij. Is ze er emotioneel ook wel aan toe om bij oudere kinderen te zitten? Die kant van slim zijn word nog wel eens vergeten. Thuis voelt ze zich veilig, in een vreemde omgeving blijkbaar niet.
Anoeska27 schreef:Kinderen van die leeftijd denken er vaak niet aan om naar de wc te gaan. Ik heb laatst een hele interessante lezing gevolgd waarbij dit ook genoemd werd. Wij gaan wekelijks met de klassen naar het bos en de hulpouders krijgen dan te horen welke kinderen daar niet altijd aan denken. Die begeleiden we als hulpouders daar dan gewoon wat meer in.
Het kan zijn dat juf niet helemaal lekker in haar vel zat die dag en dat dit de druppel was, maar in mijn ogen is het nooit ok om dat te laten merken waar een kind van die leeftijd bij is.
UK_eef schreef:Vooropgesteld dat geen enkele ouder het leuk vindt om te horen dat zijn/haar kind niet uniek of perfect is, zijn er denk ik wel al een hoop goede tips gegeven om aan te pakken, uit te laten zoeken of serieus te overwegen.
De school is er om kennis aan te leren op het gebied van vakken, de ouder(s) is/zijn er voor om het kind gedragsmatig op te voeden incl. zindelijk te maken. Een ongelukje kan gebeuren op die leeftijd, maar niet stelselmatig. Daarin ben ik het wel eens met het personeel van de school van je dochter.
kwita schreef:verootjoo schreef:Jeetje, een 6-jarige in groep 4. Kan ze niet beter met leeftijdgenootjes in de klas en extra werk ‘op niveau’ doen?
Moeilijk lijkt me, als je kind niet mee in de middenmoot kan. Een onderzoek lijkt me niet gek, je wilt graag dat je kind op haar plaats zit.
Dit is echt een signaal .. Kijk echt uit dat je dochter niet iets opbouwt wat er later uitkomt in vorm van depressie, of iets anders....(dit is geen aanval of wat dan ook )
Gebruikers op dit forum: LV19952, Team_Sublime en 32 bezoekers