Ervaringen Cryotherapie/sauna

Moderators: Mjetterd, Giolli, ynskek, Dani, Sica, Polly, Ladybird, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 19:43

Geen ervaring mee, maar ik sta hier best wel sceptisch tegenover. Afhankelijk van waar de chronische pijn vandaan komt, zou ik eerder denken dat je juist moet verwarmen in plaats van in de koude gaan. Mijn pijnklachten nemen bij koude ook toe.
Daarnaast vraag ik me af wat het met je hart doet om plots zo'n temperatuurverschil te hebben....
Los daarvan betwijfel ik ook of het op langere termijn effectief is. Ik heb ook pijn die naar chronische pijn aan het gaan is. Ik heb meerdere sessies fysiotherapie gehad die even werkten, maar na 5min, max een half uur was de pijn terug en zat alles terug vast. Ik kreeg niet echt oefeningen, maar wel de raad om er iets warms tegen te leggen bij pijn. Dat werkt even, maar ook niet op langere termijn. Nu ben ik bezig met psychomotorische therapie (PMT) waarbij ik onder andere leer ontspannen en zo ook anders leer omgaan met mijn pijnklachten. Ik krijg nu ook meer oefeningen die ik zelf kan doen als de pijn te erg is. In mijn ogen is dat voordeliger dan een therapie die je zeg maar ondergaat. Wanneer je een therapie hebt die je ondergaat en je dan bv thuis bent en pijn hebt, kan je niet even iets doen om de pijn te verhelpen. PMT is bovendien ook effectief bij depressie, burn-out, chronische pijn,...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie