Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Mjetterd, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Hanmar

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:18

BillyJ, heb je al gekeken wat voor alternatieven je hebt? Ik heb nooit een dag op shakes gedaan, en ik eet zoooo veel lekkere dingen! Jeuk heb ik nooit gehad, mij ook niet bekend als symptoom van.

LoveUggs, lekker bezig jij! Ik vind het ook heel goed in je gezicht en hals te zien!
Tipje voor de volgende keer, altijd dezelfde kleding aan op de foto's. Dat geeft jezelf ook zó veel motivatie! Zelf sta ik altijd in ondergoed op de foto, en probeer altijd hetzelfde aan te doen (in ieder geval dezelfde bh, want dat is een oudje die ik niet gebruik). Je ziet zó veel meer verschil! (maar oké, niet echt geschikt om met iedereen te delen zeg maar :+ )
En in MFP kan je bij je voortgang ook een foto uploaden, en in die app kan je ook vergelijken door twee foto's naast elkaar te zetten. Deze kan je vervolgens delen met je netwerk (heb ik niet) of buiten de app exporteren.

Ik ben gisteren jarig geweest, 30 geworden :oo en gevierd met koolhydraatarme taart etc. Ik heb de hele dag NIETS geteld, maar niet echt koolhydraatrijke snacks gehad. (het meet kh rijk waren denk ik de rijstzoutjes waar ik een klein handje van heb gehad)
Ik realiseerde me halverwege de dag dat ik ook helemaal niet zo'n mega taarteter meer ben, ik maakte vorig jaar een keer 4 taarten voor op het werk, waar ik van alles wat moest proeven (niet koolhydraatarm!) en nu heb ik gewoon niet alles meteen willen proeven. Uiteindelijk heb ik van alle 3 wel een stukje gehad. Maar daarbij heb ik wel beperkt op mijn avondeten (een bak sla, niet kha), zodat ik niet enorm hoog in calorieën kwam. Dus ik ben eigenlijk best wel heel erg trots op mezelf!
Kreeg ik vanochtend ook ineens een laagste gewicht op de schaal! 92,4 kilo! *\o/*
Vorig jaar nadat ik ziek ben geweest (pfeiffer) ben ik ook gaan afvallen omdat de weegschaal in het ziekenhuis (lang verhaal) aangaf dat ik boven de 100 was met kleding. Toen gaf de weegschaal in april (zo'n 8 weken later) 92,9 aan, ik was dik tevreden. Terwijl ik in het zkh ruim 5 kilo vocht meetilde wat een week na het ziekenhuisbezoek al was verdampt. :+
Toen ik die 92,9 vorig jaar op de weegschaal zag, had ik het idee dat ik wel lang genoeg mijn best had gedaan en nu wel weer eens wat lekkers mocht. (schaamtevol dat ik in een jaar een goede 13 kilo aankwam natuurlijk)
En als ik dan nu terugkijk, sta ik heel erg anders tegenover eten en dat gewicht! Ik vind helemaal niet dat ik lang genoeg mijn best heb gedaan. Ik vind het leuk om op deze manier met eten om te gaan en blijf dit ook lekker doen! En dat maakt me nog meer een beetje trots op mezelf :o

Nog 2,5 kilo te gaan en dan mag ik een nieuwe broek uitzoeken! :D
Ik ben een beetje verliefd op deze:
https://www.longlady.nl/nl/mac-jeans-dr ... brown.html
Ik heb nu ook een broek van dit merk, ook dit model geloof ik... Nadeel is dat hij zo wijd zit aan de bovenkant. Dus misschien maar even kijken of een ander merk ook dit model heeft. :D

Ohja, ik heb een slowcooker gekregen <3 Daar heb ik ook al heel wat keto maaltijden mee gezien... Lijkt me zó lekker!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:30

Ik heb vandaag rigoureus gezondigd... :')
Ik had nog wat rijstzoutjes over en M&M's crunchy caramel. Ik snoepte al drie dagen met mate ervan.
Nu heb ik het allemaal in één keer opgegeten, in het kader van: Beter één keer goed zondigen, dan steeds kleine beetjes.

Nu kan ik het weer loslaten :)

Boras schreef:
Het moet de zonde wel waard zijn, is mijn stelregel O:)
Dat ziet er wel zo uit :P

Is jullie stoelgang (tijdelijk) veranderd sinds je kh arm eet?

Die van mij is onnavolgbaar geworden. Niet fijn, dan weer het ene uiterste dan weer het andere uiterste binnen 24 uur. Heb ook veel last van gerommel in de onderbuik, lichte krampjes de hele tijd. Geen pijn, meer ongemak. Aandrang wanneer het niet uitkomt.

Ik vraag me dus af of het door het voedsel komt. Of door een (niet?) naderende menstruatie. Zo voelt het. Ik ben in de overgang en daardoor heel onregelmatig.

Nou bij mij is het niet echt veranderd, wel zorgen dat je voldoende vezels binnen krijgt.
Rommelen en krampjes heb ik wel eens als ik veel suikervrije snoeperijen krijg.

Janine1990

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:51

Help!

Ik krijg vanmiddag nog wat visite voor mijn verjaardag. Heb geen taart meer, weten jullie nog simpele recepten?

Ik denk nu aan muffins oid. Please spam me :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:56

Jester_ schreef:
Brownies? Zijn ook zo klaar

Goed idee! Ik ga ff recepten Googlen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:17

Zeebanket... Ongeveer 8 GR kh per stuk... Ik deed het wel ja :')

Pindarotsjes zijn ook wel te doen! En anders zelf maken met amandelen :D

Soms moet je de verleiding gewoon niet willen weerstaan. Nadat ik dit weekend wat heb gehad wat niet mag, hoeft het ineens ook niet meer zo nodig. Dat is best handig! Ik kan er weer even tegen!

Het zijn trouwens erg lekkere Brownies geworden met pecannoten, toefje slagroom erop en caramelsaus er over. Omnomnom!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:23

Jester_ schreef:
Krijg ik ook wat voor het goede idee? Klinkt goddelijk

Als je in de buurt van de Fries-Groningse grens bent moet je het ff laten weten!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:19

arabella2000 schreef:
Als jij denk dat het goed is zal het wel prima zijn.
Elke zoveel jaar veranderen de namen met bijbehorende max kh's weer. Kijk dus niet teveel naar wat voor een naam iets heeft.
Tussen de 25 en 50kh kun je ook prima mee af vallen.

Zelf houd ik liever onder de 25 kh aan.

In dit topic alleen heb ik al meerdere verschillende definities gezien :P

Niet dat dat uitmaakt inderdaad... Ik hou ook tot 25 gram kh aan.

Jeetje, afgelopen week ging het niet echt. Was m'n zusje vrijdag ook nog jarig... Dus kwarktaart gehad, m&ms crunchy en borrelnootjes... En zowaar gaan we weer naar beneden :+ Terwijl ik vorige week ook nog niet zo goed had gegeten.

Dus ik ben weer blij :D

Vanavond maak ik pizza. Voor mijn verjaardag van m'n zusje 'Pioppi hét kookboek' gekregen. Dat is niet volledig low-carb, maar grootendeels wel. Gebaseerd op de leefstijl en eetgewoonten van de inwoners van Pioppi (Italië) die bovengemiddeld oud worden en zeer gezond zijn (weinig overgewicht, diabetes en hart- en vaatziekten).
Deze pizza staat in dit boek... Heel erg benieuwd en veel zin om te maken :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:37

linnie050 schreef:
Hallo,

Ik kom even binnenvallen.

Ik lees je valt dus best veel af in een korte tijd.
Komt het er daarna dan niet aan?
Of blijven jullie altijd op deze manier eten?
Ik snap af en toe uiteten enz

En op pagina 1 staat bv geen bonen.
Waarom bv geen bonen?

Iedereen die meer gaat eten dan hij/zij verbrand, komt (weer) aan...

Dit is geen magisch dieet... Diëten heeft in mijn optiek een tijdelijk imago. Het gaat er vaak om om in zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk af te vallen. Mensen willen een doel in de spiegel en op de weegschaal bereiken. Dit heb ik vaak gedaan, en verviel gewoon weer in mijn oude patroon.

Voor mij persoonlijk is een gezonde relatie met eten veel belangrijker geworden. Ik merkte dat ik er niet meer zo afhankelijk van wilde zijn. Eerder ging alles wat 'fout' was volledig op, bodemnijd...

Nu heb ik er geen behoefte aan, door goed te letten op mijn macro's.
Ik heb gewoon foute dingen in huis liggen hoor, stel dat er nog visite komt voor mijn verjaardag... Maar 0,0 behoefte.

En dat bevalt me gewoon zo goed, dat ik niet verwacht gemakkelijk terug te gaan naar het oude. Ik denk wel dat ik eenmaal op het streefgewicht ik wel mijn koolhydraten ga verhogen. Maar buiten etentjes heb ik op dit moment totaal niet de behoefte aan normaal 'hollandse pot'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:28

winnie03 schreef:
Hi lieve mensen! Ik lees al een tijdje met jullie mee en wilde vragen of ik even beroep mag doen op jullie expertise?

Ik eet nu bijna een jaar heeel koolhydraatarm. Zou het geen keto willen noemen want daar eet ik veel teveel groenten voor tho :o Ik wijk zelden af van mn eetpatroon maar ik merk nu dat wanneer ik dat incidenteel wel doe (de incidentele pannenkoek of pepernoten) dat ik er letterlijk 2 dagen ziek van ben. Enorme buikpijn, maagkrampen en heftige diarree : Ik vroeg me af of jullie dit herkennen? Is dit een bekend gevolg van keto'en?

Kha is juist veel groenten eten... Dus beetje raar lezen voor mij. Tenzij je vol in de verkeerde groenten zit te eten??

Ik heb een maag van staal dus voor mij sowieso niet herkenbaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 11:53

njiloj schreef:
Hier ook last van buikpijn bij niet ‘Keto’ eetgedrag.
Goede reden om niet te cheaten, maar toch doe ik het. Stom natuurlijk...
ik loop al vanaf half juli moeilijk te doen. Ik heb in juli veel gecheat, en ik krijg m’n oude ritme maar niet te pakken...
S nachts sta ik op en ga op zoek naar lekkers, super dom... en soms dus ook niet keto producten zoals redband, chocolade en koekjes (stroopwafelssss :P )
Ik zit me nu ook in te houden, want ik weet dat ik er uiteindelijk niet lekker van ben. Naast buikpijn ook last van een vermoeid gevoel. Echt een sugarcrush dus...

's Nachts? :oo
Dat klinkt wel heel heftig zeg... Ik kon door en door eten, maar nooit 's nachts gegeten (ook niet na uitgaan, en als ik echt mega honger had (dat is op 2 handen te tellen) dan at ik één meelkoekje als ik thuis kwam.

Ik heb eens een poosje wat dingen gelezen over mindful eten en intuitive eating, daar zijn wel een aantal blogs over cravings en hoe je er mee om kan gaan. Misschien kom je daar wat verder mee?
Ik weet niet of het dom is, ik denk dat je dat zelf niet zo moet noemen > want negatieve spiraal.
Er is waarschijnlijk wel een onderliggende reden, en uit vele onderzoeken is al gebleken dat bij stress het eetsignaal heel sterk wordt in het lichaam. Dit hoeft geen stress van buitenaf te zijn.

Zelf zit ik sinds Januari in een coachingstraject, werkgerelateerd. Maar dit heeft zó veel voor mijn gevoel van eigenwaarde gedaan. Ik denk ook dat dit de reden is dat ik het zolang volhoud (uiteraard in combinatie met het volle gevoel van koolhydraatarm eten) en nu eindelijk het gevoel heb dat ik het ook ga voltooien.

Waar ik eerder op moeilijke momenten de handdoek in de ring gooide, hou ik nu vol.

Op dit moment sta ik weer eens stil, dat doe ik de afgelopen weken wat meer. Vervelend, maar in totaal ben ik toch bijna 3 kilo kwijt in de afgelopen maand. Nog 300 gram en ik zit op precies 14 kilo.
En ik hou dus gewoon vol... Met honger door de supermarkt lopen (gebeurt maar zelden, maar toch...) kan ik zonder chips en chocola uit de vakken te graaien...
En het is echt niet zo dat ik geen doemgedachten (misschien kan ik wel niet lichter worden dan...) heb. Die zijn af en toe wel aanwezig. En dan kijk ik even terug in de app en zie ik dat ik de afgelopen maand toch 3 kilo kwijt ben geraakt, dat het verschil op de foto's behoorlijk is... Ik bak gezonde brownies en ga weer verder. Ik weet zeker dat ik dit een jaar geleden niet had gekund.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:27

brudoe schreef:
Heeft iemand van jullie tips voor kant en klaar kha maaltijden die bij de plus te bestellen zijn? Sinds 5 weken pleegzoontje in huis van nu 6 weken en het gezond eten schiet erbij in. Wil graag wat kant en klaar maaltijden zodat de schade hopelijk beperkt is..

Plus weet ik niet, maar bij de ah heb je een kip teriyaki stoommaaltijd met maar 18 gram kh.

Wellicht heeft plus ook zoiets??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:55

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:14

Blijf het echt zooo apart vinden hoe sommige mensen daar zoveel last van hebben!

Ik heb alleen last van een overmaat aan suikervrije snoepjes. Hier en daar een krampje en wat winderigheid...

Maar een collega die ook KHA wilde gaan eten trok het ook totaal niet, hij was er echt ziek van.

Ik heb donderdag bij mijn ouders gegeten, spekbonen. Dat is zoooooo goddelijk! Dus flink opgeschept, ik denk dat ik die dag wel de 50 gram kh aan heb getikt (normaal tussen 20 en 25) door de spekbonen. Maar geen centje pijn.

I'm the lucky one... Denk ik dan maar...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:20

Hoe kan het verschil zo groot zijn denk je?
Als je het normaal niet hebt?

Ja echt zalig, die dingen, nu zit ik wel een beetje op een soort van plateau... Al mag ik nog niet enorm klagen... Ik hoopte inmiddels onder de 90 te zijn... Helaas zit ik nu nog op 90,8...
Maar we zetten rustig door... Met anderhalve week is m'n vader jarig, dan doe ik dan wel ff normaal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:30

Vroeg ik me ook af Joanne...

Ik ben weer helemaal blij met de mct! Ik zit eindelijk onder de 90!!! *\o/*

Gaat dan ineens met flinke sprongen, maar dat geeft niet :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:49

Woooow wat goed!!! *\o/*

Ik ben nu ook bijna op de helft... (nog 0,2 kilo :+ ) Zonet dacht ik een meevaller te hebben, ineens 88,8 en 88,3... Tot ik me realiseerde dat er een batterijtje onder de weegschaal lag. Batterijtje weggehaald en toen stond er gewoon weer 89,8 :')

Hier hangt het dus steeds wat stil, maar ik ga vrolijk door. En ach, zo raar is het niet... Afgelopen woensdag flink gechineest... :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:49

Wat knap dat je zoveel vooruit hebt gemaakt!!!!

Ik heb al twee weekenden de teugels wat meer laten vieren. Hing wat vast. En moet zeggen dat ik dat erg goed kan handelen! Gewoon trots op mezelf... :D

Het mooie was ook dat ik weer los ben, vanochtend 88.4... Nu bijna 17 kilo kwijt!

Vrijdag een fittest op het werk gehad, daar hebben ze me gemeten op een teleurstellende 1.87m en 91.8 kilo. Terwijl ik sochtends nog 89.5 was... Even teleurstellen dat ik nog fors te zwaar ben. En mijn tailleomvang kwam op 91cm wat ook veel te veel was... :?
Ik neem aan dat ik niet in de gemiddelde vrouw pas... Want ik heb wel een redelijke taille...
Afbeelding

Dit was trouwens ook een kilo of 3 geleden...

Doordeweeks ga ik weer lekker kha doen, en in het weekend laat ik het wat los. Al kom ik dan nog nauwelijks boven de 50 gram per dag.