Fit met yoga

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:54

Ik heb er twee. Ééntje van de Decathlon (ik kan het type niet meer terugvinden op de site, maar het is één van de duurdere versies). Deze heeft 3 lagen en is behoorlijk stroef en ook nog wel comfortabel.

Als ik op reis ben neem ik mijn Manduka "eko® superlite travel" yoga mat mee. Deze is superstroef maar erg dun en dus niet echt comfortabel. Je moet echt een vlakke ondergrond hebben voor een dergelijke dunne mat.

Qua lessen volgen we lessen online bij Thirza van de Hoef (https://www.thirzavandehoef.nl/). We doen twee keer per week mee, één maal Yin Yoga en één maal Dynamic Flow

Groetjes,
Pjotr en Junkie: Spikkels rule :P


pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:05

Goof schreef:
Ik ben nog steeds erg blij met mijn mat, heb hem zelfs mee op vakantie genomen afgelopen week!

Even wat anders, ik draag nu vaak een legging of gewoon een bankhang-trainingsbroek en dat werkt op zich, maar ik zie op diverse websites en op social media vaak van die extra lange leggingen langskomen die gedeeltelijk over de voet vallen. Die lijken me superfijn met het oog op de winter en de kou in mijn slaapkamer. Ik kan slechts enkele sites vinden die ze aanbieden, maar vind ze echt idioot duur. (Of ik moet bestellen via aliexpress ofzo)
Kennen jullie ze?


Het idee van Yoga is eigenlijk om het zoveel mogelijk op blote voeten te doen, zodat je beter kan "aarden" op de mat. Iets op of om je voeten kan ook gaan slippen. De ruimte waarin je yoga doet moet bij voorkeur niet te koud zijn. Tijdens de yogaoefening zelf hangt het af van de intensiteit van de yoga hoe warm je ervan krijgt. Tijdens de meditatie vooraf en de ontspanning achteraf kun je rustig weer sokken en iets warms aan doen.

Groetjes,
Pjotr en Junkie: Spikkels rule :P

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Iris_Casper, Nagini, r0bijn, Xandyandme, xSannee, Zira1994 en 131 bezoekers