Vage verkoudheidsklachten & benauwd ( half jaar, op en af )

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Vage verkoudheidsklachten & benauwd ( half jaar, op en af )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-20 12:43

Hoi bokkers,

Ik zit met een heel raar probleem.
Sinds ongeveer een half jaar heb ik last van verkoudheidsklachten, de klachten die dan komen opzetten:

- Loopneus of juist verstopte neus
- Slijm in de keel
- Keelpijn
- Lichte verhoging ( 37,9 soms 38 gr )
- Algeheel niet lekker voelen.

Deze klachten houden dan een dag en soms 2 dagen aan, waarna ze weer volledig verdwijnen.
Dan ben ik vaak een week, soms 2 weken klachtvrij en dan krijg ik opnieuw bovenstaande klachten.

Sinds enkele weken is daar ook benauwdheid bij gekomen, alsof er iemand op mijn borst zit en ik niet goed kan door ademen.
De benauwdheidsklachten ontstaan op wisselende momenten, soms als ik wandel met de honden en soms als ik gewoon een serie op de bank aan het kijken ben.

Tijdens zo'n benauwdheid heb ik al eens mijn saturatie gemeten ( ik werk in de zorg, vandaar dat ik dit makkelijk kon meten ), deze was gewoon goed.
Ik ga ook niet raar ademen ofzo, het voelt een beetje zoals ik dat vroeger als kind zijnde ook had, toen had ik last van astmatische bronchitis daar kreeg ik toen puffers voor.
Op latere leeftijd had ik geen last meer van benauwdheid en heb ik dus ook nooit puffers meer gebruikt.

Nu had ik twee weken geleden dat ik mij echt niet voelde, waardoor ik me ook echt ziek had moeten melden. Ik was niks waard, was enorm moe, had bovenstaande klachten & koorts.
Heb mij hiervoor nog geen een keer ziek gemeld, want steeds kon ik het wel uitzingen met paracetamols en zonder koorts moesten wij ook gewoon nog komen werken ( in de zorg dus, maar dan wel met mondkap ).

Uiteraard heb ik een covid test laten doen toen ik mij ook ziek had gemeld, deze was negatief.
Nou was ik het echt beu dus had een afspraak gemaakt bij de huisarts.
Ik kreeg eerst de opdracht om het op te schrijven wanneer en waar de klachten ontstaan, mogelijk was er sprake van een allergie?

Ik heb het een aantal dagen bij gehouden, en een allergie was best mogelijk dacht ik.
Afgelopen maandag hebben ze bloed afgenomen, maar er is geen allergie geconstateerd.
Mijn vraag aan hen was, wat nu? Assistente zei dat er was opgeschreven dat ik nog maar even moest aankijken en als de klachten weer er zijn ik maar weer terug moet komen.
Daarop heb ik gezegd dat de klachten niet ineens veranderd zijn en ik het verder wil bespreken met de arts.
Maar toch moet ik afwachten en eventueel volgende week terug bellen....

Hoe dan ook... als ik terug ga wil ik anders de afspraak in voordat ik weer wordt weggestuurd.
Niet dat ze de afgelopen keer niets hebben gedaan, maar het feit dat ik nu maar weer moet afwachten vind ik niet erg prettig.
Nogmaals, ik werk in de zorg en ik weet dat huisartsen ook erg druk zijn, en daarom loop ik er ook al een half jaar mee te tobben, in de hoop dat het wel wegtrekt.

Zelf ken ik echter niemand met soortgelijke klachten en ik heb het idee dat de huisarts het ook niet zo goed weet.
Herkennen jullie misschien deze klachten of hebben jullie een idee wat ik nog kan voorstellen bij de huisarts ?

Groetjes

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(



sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-20 16:47

karuna: Wat vervelend dat je er ook zo'n last van hebt, en zeker als ze niet kunnen vinden wat het is ! Hopelijk komt er voor jou ook snel duidelijkheid !

mylittlejoy: Er is eigenlijk niets veranderd, ook niet kwa dieren. Betreft verschillende weertypes, ik kan niet zozeer zeggen dat het dan anders is, nog steeds om de week of om de twee weken terugkerende klachten. ook tijdens de hittegolf.

zonnebloem18: Nee het lijkt niet op hyperventilatie, het voelt een beetje zoals ik vroeger als kind had en dat kwam door astma.

Druif_01: Nee niet op voedselallergie getest...

SusanH: twee jaar geleden heb ik hooikoorts tabletten gekregen omdat ik zo'n last had van de pollen.
Ik ben toen overigens niet getest, maar de assistente zei toen aan de hand van mijn klachten aan de telefoon dat het wel hooikoorts zal zijn en dus heb ik toen tabletjes gekregen.
De tabletten van de huisarts gebruik ik niet meer omdat ik daar echt onwijs slaperig van werd, zelf als ik hem in de avond in nam, was ik in de ochtend nog steeds een zombie tot een uur of 10.
Ik heb toen andere gehaald die ook afdoende werken.

Knudd: dat is wel heel erg vervelend dat het door de stress en spanning komt, dat is ook niet altijd zomaar iets wat je even op lost natuurlijk :n

Ladybird: in het verleden was ik wel een paar keer per jaar echt enorm verkouden, dat hield dan echt twee weken aan maar dan was het ook gewoon weg daarna. Dan werd ik bv gewoon na een aantal maanden weer flink verkouden.
Nu is het steeds 1 of 2 dagen maximaal, en dan weer ineens ook volledig verdwenen om na een week of twee weken weer terug te komen.


Cayenne: Ik heb twee honden in huis dus sowieso zeker wel stof. Ik poets wel vaak & stofzuig iedere dag. Maar toch hou ik het hier niet geheel tegen zeg maar... bij sterke geuren moet ik meestal niezen overigens :o een longtest heb ik als kind zijnde gehad, nu niet.

kwita: ik ben ook bij de huisarts geweest en moet er ook weer naar terug. Maar we zijn nog niets verder gekomen vandaar mijn vraag naar eventuele herkenning in mijn klachten.

kamsel & SusanH: Ik heb inderdaad twee jaar geleden anti allergie tabletten gekregen vanwege hooikoorts (is niet getest, maar dat zei de assistente aan de hand van mijn verhaal toen ).
De tabletten van de huisarts gebruik ik niet meer omdat ik daar echt onwijs slaperig van werd, zelf als ik hem in de avond in nam, was ik in de ochtend nog steeds een zombie tot een uur of 10.
Ik heb toen andere gehaald ( Allegra ), ik heb deze wel getest toen ik benauwd was, het hielp een heel klein beetje daarvoor, maar de andere klachten blijven (ook bij die van de huisarts want die heb ik ook nog getest )

Sizzle : ik voel me al snel een lastige patient op zulke momenten :o

lindy21 : Geen idee of dat zou kunnen eigenlijk ..? Goeie vraag !

daantjuhhh : Ik ben vorig jaar augustus naar deze woning verhuisd.
Zou het al eerder dan klachten hebben moeten geven denk ik ?

Super bedankt voor alle reacties !

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BanjerLief, Love_Rosie, M_Vainqueur, Manou, Nayan, paddington, RianneH, Riviera87, Valentinotje, xYaartje en 166 bezoekers