Contactlenzen vraag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 02:13

Tilmar schreef:
Ik had lenzen van Pearle helemaal aangemeten, bevielen goed.
Kreeg ik na een paar jaar ineens een totaal andere radius, dus ik vroeg waarom dat was. Vaag antwoord. Nou volgens mij was die andere gewoon even niet leverbaar ofzo. Dus ik denk dat het toch niet zoveel uitmaakt. Of het was een heel slechte Pearle.


Ik gok dat je voorheen de iWear Air had, deze is bij Pearle uit het assortiment gehaald nadat de leverancier (Alcon) een absurde verhoging van de inkoopprijs doorvoerde. De lens is nog op veel plekken onder de eigen naam (Air Optix Aqua) verkrijgbaar en ook Specsavers verkoopt deze nog onder de naam Irisian. Qua technologie is dit wel een verouderd type en kun je qua draagcomfort en zuurstofdoorlaatbaarheid betere alternatieven krijgen van bijvoorbeeld Cooper Vision. Qua maandlens raad ik absoluut de Biofinity aan.

Maar vloeistof van de supermarkt of de drogist ben ik iets minder fan van want hier zitten ook gigantische verschillen in. De ene persoon heeft veel meer eiwitten in het traanvocht waardoor de lens met de verkeerde vloeistof sneller dichtslibt en oncomfortabel wordt en een ander heeft te weinig traanvocht en dan is een vloeistof die het oog langer vochtig houdt weer een uitkomst. Daarom raad ik mensen aan om minstens 1 keer per jaar voor contactlenscontrole te gaan. Geef gewoon aan dat je je lenzen online bestelt en dan betaal je een klein bedragje maar heb je wel weer de zekerheid van de juiste sterkte en het juiste advies en ben je met online bestellen nog altijd goedkoper uit. Je moet een leven lang met je ogen en een paar luizige euro's zijn het niet waard om ze permanent te vern**ken. Serieus, als ik een euro kreeg voor iedere (ex-)klant die met klachten binnenstapt nadat ze zelf zijn gaan dokteren met kruidvat/online lenzen dan had ik een leuke vakantie kunnen boeken. Neovascularisatie, hoornvliesbeschadigingen en permanent verlies van het gezichtsvermogen zijn echt schering en inslag tegenwoordig en dat is zó onnodig.

@OP. Een radius verschil van 0,1 mm is verwaarloosbaar en dit ga je vast niet merken. Maar de Acuvue Oasys is een tweewekelijkse lens, hou hier wel rekening mee.

 ɪ ᴅᴏɴ'ᴛ ᴛʜɪɴᴋ ʏᴏᴜɴɢ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ ʀᴇᴀʟɪᴢᴇ ᴊᴜꜱᴛ ʜᴏᴡ ʜᴀʀᴅ
 ɪᴛ ɪꜱ ꜰᴏʀ ᴍɪʟʟᴇɴɪᴀʟꜱ ᴏꜰ ᴀ ᴄᴇʀᴛᴀɪɴ ᴀɢᴇ ᴛᴏ ʀᴇꜰʀᴀɪɴ ꜰʀᴏᴍ
 ᴘᴏꜱᴛɪɴɢ ꜱᴏɴɢ ʟʏʀɪᴄꜱ ᴀꜱ ᴄʀʏᴘᴛɪᴄ ᴇᴍᴏᴛɪᴏɴᴀʟ ꜱᴛᴀᴛᴜꜱ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇꜱ


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 131 bezoekers