Chronisch verstopte neus en nekpijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Chronisch verstopte neus en nekpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 13:38

Ik heb sinds lange tijd nekpijn en vermoed dat het te maken heeft met een chronische verstopte neus.

Hier de feiten;

- Ik loop bij fysio en dokter
- scan van mn voorhoofdsholtes zijn gemaakt, niks uitgekomen
- rontgen van mn nek is gemaakt, niks uit gekomen
- enkel HA heeft me gezien, KNO (nog) niet
- al 2 jaar last van
- 3 x antibiotica gehad tegen voorhoofdsholte ontsteking, werkt tijdens kuur, daarna gelijk terug
- allergie testen gedaan, niets gevonden
- Als ik alcohol drink, zelfs al is het maar 1 glas wijn, gin, bier, wat dan ook, heb ik daarna een week lang de volle laag en is het snotteren nog 10x erger ( ik drink dus ook al maanden nagenoeg niets)
- neusspray gebruik ik niet (of amper, heel af en toe een keer 2 dagen achter elkaar voor het slapen gaan, verder niet ivm verslavingsgevoelig zijn van neusspray)
- Onze luchtvochtigheid is nagenoeg 0 op het moment, woon dus in een heel stoffig en droog gebied. Maar in de zomer ligt de luchtvochtigheid hoger en heb ik alsnog last.

Symptomen:

- verstopte neus
- druk op voorhoofd (daardoor hoofdpijn a la migraine)
- soms oor/kiespijn
- pijn in nek, aan de achterkant van mn hoofd, waar wervels aan hoofd overgaan
- misselijk
- wakker worden met giga droge mond
- vaak moe
- duizelig als ik opsta

Dokter wil me nu doorsturen naar een neuroloog, maar ik wil een KNO zien omdat ik letterlijk sinds november geen enkele dag (behalve tijdens de antibiotica kuur) normaal heb kunnen ademen.

Heeft iemand ervaring met een verstopte neus/ voorhoofdsholtes die leidden tot nekpijn? Of herkent iemand dit soort symptomen en kan er iets anders op zeggen waar mijn dokter niet aan heeft gedacht?

Ik heb tussentijds een val gehad waar ik een lichte whiplash aan over hield, maar ben NIET op mn nek gevallen en op de rontgen was niets te zien. Fysio heeft het behandelt en zei dat het maar minimaal was. Behalve 1 dag een beetje stijfheid, had ik verder toen ook nergens last van.
Pijn is ook niet verandert daarna. Mn dokter blijft volhouden dat dat het moet zijn geweest. Maar waar komt dan in vredesnaam een verstopte neus vandaan 24/7...

Nekpijn is begonnen rond maart 2018, val was in september 2019. In november zei een arts tegen me, je hebt een verstopte neus joh. En ik zei; Oh, zo is het altijd eigenlijk...
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 18-08-20 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:42

Laat je bloed eens checken op schildklier problemen

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:44

Verstopte neus kom van de bijholte ontsteking. O en geen ab meer met bijholte ontsteking heeft geen nut behalve resistente opbouwen (helaas al ervaring mee). Gewoon je rust/stapje terug doen is beter voor je lichaam. :j

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Chronisch verstopte neus en nekpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 13:49

Bedankt voor de snelle tips!
Zal zeker even bloed laten prikken, even zien of ik daar een dokter voor moet zien hier of dat dat zomaar kan. Best ingewikkeld hier met zorg verzekering.

Het duurt al wel heel erg lang, heb ook wel al weken plat gelegen, maar geen verschil gemerkt. Maar zal eens een paar weken wat meer rust pakken en zien wat dat doet voor de verstopping in mn neus.

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:52

Zou inderdaad even bezoekje KNO aanvragen. Ik was ook altijd verkouden/verstopte neus. Ik heb meerdere malen aan de dokter gevraagd of mij neusamandelen verwijderd konden worden, dat wilde hij niet. Toen ik terugkerende keelontstekingen kreeg, mochten ze er dan eindelijk uit op mijn 19e, toen dus keel en neus amandelen verwijderd en nooit meer last! Zou dus ook best aan de neusamandelen kunnen liggen.

maessie

Berichten: 5744
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:28

Amandelen zou mij idd ook niet verbazen. Ik heb een keer 3 maand met keelontsteking gelopen, waardoor ik telkens kiespijn had, en flink verkouden. Tot aan zenuwkanaalbehandeling aan toe. Bleek dus uiteindelijk van die keelontsteking te komen allemaal, terwijl ik daar geen last had. Amandelen er uit en weg alle klachten.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Chronisch verstopte neus en nekpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 14:35

God wat zou ik opgelucht zijn als ik daarmee van het probleem verlost zou zijn. De pijn die ik soms heb kan wel dagen achter elkaar duren en echt tot janken/wanhoop toe zijn.
Ik ga snel de KNO inschakelen, ook als mn arts er niet zo over denkt. Heb al een verwijsbriefje van mn fysio gekregen, maar wilde liever niet achter mn huisarts om gaan.

Hou jullie op de hoogte, maar meer tips blijven welkom!

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:17

Hier andere klachten, maar na enorm getreuzel van de huisarts bij de KNO art beland, die kwam eerst met antibiotica en neusspray, hielp voor mij alleen tijdens de kuur, daarna al direct niet meer en toen door voor een CT scan. Maanden mee gelopen, blijk ik een ontsteking aan mijn kies te hebben, holtes waren dus al vanaf oktober geheel gevuld. Ik bleef maar doekjes vol snuiten, meerdere per dag, heel leuk in corona tijd.. Meer klachten had ik dus niet. Vandaag net de 1e wortelkanaalbehandeling gehad.. Maar dan zijn we maanden verder, had er vanaf oktober al enorme last van, overigens geen tandpijn (gelukkig maar, haha, erge hekel aan). Ik zou zeker om een doorverwijzing vragen, eerst KNO lijkt mij, evt daarna neuroloog, maar mijn gevoel zegt ook dat je bij de KNO arts moet zijn. Heel veel succes!

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:03

Alle bij mijn kinderen zijn getest op allergieën, daar kwam niks uit.Na jaren alternatief gegaan en daar kwam wel veel uit.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Chronisch verstopte neus en nekpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 18:59

Ik heb zojuist bericht van mijn dokter, ik krijg een verwijzing voor een KNO en ga waarschijnlijk volgende week langs.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Chronisch verstopte neus en nekpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:10

Heb je al een cortisone neusspray gehad van de huisarts ? Dat is vaak een volgende stap die gedaan wordt en ook best kans dat de kno die gaat voorschrijven. Dat is een spray die geen verslaving veroorzaakt

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:18

genja schreef:
Heb je al een cortisone neusspray gehad van de huisarts ? Dat is vaak een volgende stap die gedaan wordt en ook best kans dat de kno die gaat voorschrijven. Dat is een spray die geen verslaving veroorzaakt

Dit zou ook mijn vraag zijn!
Misschien heb je iets van een poliep of toch een allergie. Maar zo’n neusspray is wel een goede stap om te proberen.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Chronisch verstopte neus en nekpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 19:20

Een poliep zou wel te zien moeten zijn op de CT scan volgens de dokter.
Cortisone neusspray heb ik al geprobeerd, maakt totaal geen verschil helaas.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 10:49

Ik ben net terug van de KNO arts.
Hij heeft de CT scan nogmaals bekeken en mijn neus is ooit gebroken geweest en scheef genezen, waardoor de luchtwegen daar vernauwd zijn. Het kan heel goed dat ik daar nooit last van had in "normale" omstandigheden, maar in Namibie is het zo onwijs droog en stoffig, dat dat zich opgehoopt heeft.
Mn neus is nu zodanig geirriteerd dat ik er veel last van heb.

Hij denkt ook dat hierdoor er teveel snot aangemaakt wordt, grote kans dus dat mijn nekpijn daar inderdaad vandaan komt.

Ik moet geopereerd worden, het gaat om septoplastie met turbinoplastie. Tot die tijd is het advies om een luchtbevochtiger in mn kantoor en slaapkamer te plaatsen en mijn neus te spoelen met zoutoplossing nadat ik buiten in het stof ben geweest.

Ik kijk totaaaaal niet uit naar de operatie, maar ben erg blij dat ik heb doorgezet en om een KNO heb gevraagd, in plaats van de neuroloog waar mijn HA me heen wilde sturen.

maessie

Berichten: 5744
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Chronisch verstopte neus en nekpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:52

Och jeetje, das geen fijn nieuws inderdaad! Al is het denk ik wel fijn om nu een oorzaak en een oplossing te hebben. Kan je vlot geholpen worden?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Chronisch verstopte neus en nekpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 10:57

Ik ben onwijs opgelucht! Dank je voor het meeleven :)
We wachten op goedkeuring van de zorgverzekering, en dan gaan ze de operatie inplannen.