Ideale dunne regen jack.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Ideale dunne regen jack.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 16:39

Ik zoek al even een fijne dunne regen jack voor dagen zoals dit.

Ik heb een soort windjack die wat regen zou kunnen hebben, maar regent gewoon door. En ik vind het een broeierig ding.

Een softshell jasje regent ook al even door op mn schouders en vind ik eigenlijk nog iets warm. Kan hem nog wel een keer inspuiten, maar dus te warm nog. Is ook met waterdicht spul gewassen al.

Mijn man heeft een gewone regen jas van een regenpak en dat vind ik echt zo een zweet ding. Hij zweet niet, maar ik ben in no time zeiknat in zoiets.

Het is niet echt koud, maar uitmesten, rijden, met hondjes lopen is de wind wat frisser en ik ben echt 10x op een dag zeiknat. Een capuchon zou wel fijn zijn als die een beetje goede pasvorm heeft.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ideale dunne regen jack.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:43

Ik hou het in mijn North Face jas altijd droog en hij broeit niet. Die van mij kan gebruikt worden als regenjack en fleecevest en als je die iin elkaar ritst als winterjas, ideaal ding.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:45

Ik heb een regenjas van regatta, is een outdoor merk en na een rit van 10 uur smorgens tot 4 uur smiddags in de regen was ik nog steeds niet nat van de regen of zweet.
Ook zijn ze getailleerd en in leuke kleurtjes verkrijgbaar :D

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ideale dunne regen jack.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 16:49

@zonnebloem18 en Djeradalover; weten jullie welk model/type. Beiden merken hebben meerdere soorten.

3 in 1 klinkt ook wel goed. Mn softshell jas heeft een slechte rits, dus kan die weg :)

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:52

Ik heb ook een jas van North Face en kan daar echt in wonen: altijd droog, niet broerig, geen plakstof aan de binnenkant. Gewoon fijn en ademend materiaal (ik houd niet van dat regenpakkenspul).
Ik heb toen bewust voor een langer model gekozen, dat over mijn heupen valt. Het kost wat in aanschaf maar hij is al twee jaar perfect.

[Edit]

Hij lijkt op dit model: https://www.thenorthface.nl/shop/nl/tnf ... tionId=21L
Maar ik heb hem al ruim twee jaar dus zal een ouder model zijn.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 17:04

Leo schreef:
Ik heb ook een jas van North Face en kan daar echt in wonen: altijd droog, niet broerig, geen plakstof aan de binnenkant. Gewoon fijn en ademend materiaal (ik houd niet van dat regenpakkenspul).
Ik heb toen bewust voor een langer model gekozen, dat over mijn heupen valt. Het kost wat in aanschaf maar hij is al twee jaar perfect.

[Edit]

Hij lijkt op dit model: https://www.thenorthface.nl/shop/nl/tnf ... tionId=21L
Maar ik heb hem al ruim twee jaar dus zal een ouder model zijn.


Die ziet er fijn uit. Goede capuchon ook!

Ik weet niet of het een ouder model is, maar als ie bevalt, zou ik er nog 1 bestellen. Nu de helft van de prijs :) Vind 70 euro echt niet duur.

Een lange regenjas voor rijden heb ik wel, maar misschien is iets langer wel handig. heb snel kou op de rug inderdaad.

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Ideale dunne regen jack.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:16


Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Re: Ideale dunne regen jack.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:56

Je kunt eens bij een buitensportwinkel kijken. De meeste regenjassen (hardshells heten ze dan) zijn juist niet gevoerd zodat je zelf met laagjes kunt werken, en goed ademend. Sommige hebben zelfs ritsen onder de armen (oksels), zodat je wel droog blijft maar bij warmere temperaturen toch goed kunt luchten.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 20:07

Maik79 schreef:
Je kunt eens bij een buitensportwinkel kijken. De meeste regenjassen (hardshells heten ze dan) zijn juist niet gevoerd zodat je zelf met laagjes kunt werken, en goed ademend. Sommige hebben zelfs ritsen onder de armen (oksels), zodat je wel droog blijft maar bij warmere temperaturen toch goed kunt luchten.


Ik vind die echte regenjassen echt heel plakkerig. Heb er wel 3 hangen, maar ik draag die niet.

Met voering is nu te warm. En als het straks kouder is kan je elke jas wel aan zeg maar.

Wilde nu iets zodat je niet 100x nat regent tot onder je ondergoed, maar ook niet staat te zweten.

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:09

Ik heb deze van de decathlon, welke ik dagelijks gebruik met de (langere) wandelingen met de hond - dus echt door weer en wind want ook met flinke regen loop ik er langere tijd mee. Prima te gebruiken ook nog tijdens de herfst, als het kouder is als je het dan combineert met een een trui eronder bv, en is super wat betreft wind/water dicht zijn! Kunt 'm ook op sommige plekken open ritsen om te luchten bv. En ook binnenzakken om wat spulletjes in kwijt te komen. Verder ook gewoon mooi ademend en niet broeierig of plakkerig.

https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... 41&c=GRIJS

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ideale dunne regen jack.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:16

Zou eens bij de anwb kijken.... Hebben nu ook sale.

En dan model dames de Yolas en voor heren de Hansie, hele lichte jas, niet zweterig en waterdicht.

Of een echt meer jas jas, dus iets zwaarder een andere jas, heb er 1 die ik ook veel in de herfst en lente draag met een dikker vest en ben d'r nog nooit nat in geworden.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 20:18

x_Jeanine_x schreef:
Zou eens bij de anwb kijken.... Hebben nu ook sale.

En dan model dames de Yolas en voor heren de Hansie, hele lichte jas, niet zweterig en waterdicht.

Of een echt meer jas jas, dus iets zwaarder een andere jas, heb er 1 die ik ook veel in de herfst en lente draag met een dikker vest en ben d'r nog nooit nat in geworden.


Ben geen lid.

Ik wil echt de dunste zeg maar.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:22

superpony schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Zou eens bij de anwb kijken.... Hebben nu ook sale.

En dan model dames de Yolas en voor heren de Hansie, hele lichte jas, niet zweterig en waterdicht.

Of een echt meer jas jas, dus iets zwaarder een andere jas, heb er 1 die ik ook veel in de herfst en lente draag met een dikker vest en ben d'r nog nooit nat in geworden.


Ben geen lid.

Ik wil echt de dunste zeg maar.


Dat is balen, of iemand anders laten bestellen of winkellid worden voor 15 euro. Scheelt nu in de korting heel veel.

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:29

Ik heb ook een 3 in 1 jas (vaude idris) en gebruik met regen op warme dagen alleen de buitenste laag. Zodra het dan droog wordt knoop ik de jas om mn middel. Dan blijft het ook comfortabel zonder plakkerige binnenkant. Maar helemaal voorkomen kun je dat denk ik niet. Die waterdichte laag blijft nou eenmaal waterdicht en ventileert niet zo best.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 23:21

x_Jeanine_x schreef:
Dat is balen, of iemand anders laten bestellen of winkellid worden voor 15 euro. Scheelt nu in de korting heel veel.


Mn man zit in de auto's en daardoor eigenlijk geen anwb lid. Mn moeder was lid, maar is daar ook al jaren vanaf gestapt. Ze hebben vaak wel mooie aanbiedingen voor outdoor inderdaad.


Suusjepluus schreef:
Ik heb ook een 3 in 1 jas (vaude idris) en gebruik met regen op warme dagen alleen de buitenste laag. Zodra het dan droog wordt knoop ik de jas om mn middel. Dan blijft het ook comfortabel zonder plakkerige binnenkant. Maar helemaal voorkomen kun je dat denk ik niet. Die waterdichte laag blijft nou eenmaal waterdicht en ventileert niet zo best.


Mooie jassen! Kende dat merk niet.

san4nie
Berichten: 3562
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Ideale dunne regen jack.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:45

Ik heb onlangs de kjelvik reyna jas gekocht bij de welkoop. Is waterdicht en ik vind hem mooi licht. Zie nu dat ie daar niet meer leverbaar is, maar wel de moeite waard om eens rond te kijken. Ze hebben daar meer fijne jassen.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Ideale dunne regen jack.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:50

En een jachtponcho met split? Of wil je dat liever niet?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 23:54

san4nie schreef:
Ik heb onlangs de kjelvik reyna jas gekocht bij de welkoop. Is waterdicht en ik vind hem mooi licht. Zie nu dat ie daar niet meer leverbaar is, maar wel de moeite waard om eens rond te kijken. Ze hebben daar meer fijne jassen.


Ik heb van dat merk een vest en een jack, maar beiden de rits na een jaar kapot.


KimD schreef:
En een jachtponcho met split? Of wil je dat liever niet?


Geen idee wat het is. Zoeken we op.

Lange jas om te rijden heb ik wel. Kan ik aan mn benen vastmaken. Maar die was ook nog iets warm vd week. Had hem wel even gepakt om te kijken of dat wat was.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 00:02

superpony schreef:
Maik79 schreef:
Je kunt eens bij een buitensportwinkel kijken. De meeste regenjassen (hardshells heten ze dan) zijn juist niet gevoerd zodat je zelf met laagjes kunt werken, en goed ademend. Sommige hebben zelfs ritsen onder de armen (oksels), zodat je wel droog blijft maar bij warmere temperaturen toch goed kunt luchten.


Ik vind die echte regenjassen echt heel plakkerig. Heb er wel 3 hangen, maar ik draag die niet.

Met voering is nu te warm. En als het straks kouder is kan je elke jas wel aan zeg maar.

Wilde nu iets zodat je niet 100x nat regent tot onder je ondergoed, maar ook niet staat te zweten.


De jassen bij een buitensportwinkel zijn juist alles behalve plakjassen. Die zijn gemaakt om met een jas aan, beschermd tegen de regen, een berg op te kunnen klimmen. Dat moet wel ademen, anders kun je m net zo goed niet aan doen... Weet niet wat voor merken je dan hebt, als jij dat wel hebt met een jas uit een buitensportwinkel?

san4nie
Berichten: 3562
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 00:14

superpony schreef:
san4nie schreef:
Ik heb onlangs de kjelvik reyna jas gekocht bij de welkoop. Is waterdicht en ik vind hem mooi licht. Zie nu dat ie daar niet meer leverbaar is, maar wel de moeite waard om eens rond te kijken. Ze hebben daar meer fijne jassen.


Ik heb van dat merk een vest en een jack, maar beiden de rits na een jaar kapot.


Oei, slecht vooruitzicht..
Ze hebben overigens meerdere merken daar. Maar snap als het vertrouwen weg is.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 00:30

Maik79 schreef:
De jassen bij een buitensportwinkel zijn juist alles behalve plakjassen. Die zijn gemaakt om met een jas aan, beschermd tegen de regen, een berg op te kunnen klimmen. Dat moet wel ademen, anders kun je m net zo goed niet aan doen... Weet niet wat voor merken je dan hebt, als jij dat wel hebt met een jas uit een buitensportwinkel?


Zal kijken van welk merk ze zijn. Weet niet waar ze allemaal vandaan komen, maar weet van eentje dat ie sws van een buitensport winkel komt en die zou waterdicht zijn, maar dat viel vorig jaar met die extreme regen tegen.


san4nie schreef:
Oei, slecht vooruitzicht..
Ze hebben overigens meerdere merken daar. Maar snap als het vertrouwen weg is.


Ja, waren toen aanbiedingen en had veel spaarpunten, dus had een vest en een jack. baal er wel van, want het dikke vest is echt super fijn. Maar een nieuwe rits is net zo duur als een nieuw vest daar.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Ideale dunne regen jack.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 01:37

Kijk eens bij een goede outdoor sportzaak. De gemiddelde trailrunner wil een waterdicht lichtgewicht jasje wat ademt. Ze zijn vaak stevig aan de prijs, maar wel goed!
Salomon is een topmerk in die wereld.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Ideale dunne regen jack.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 07:09

Daar zat ik ook aan te denken, voor hardlopers zijn er echt hele dunne lichte ademende regenjasjes dus daar zou je nog naar kunnen kijken.

Ik heb zelf de jas van decathlon die al eerder is genoemd. Die gebruik ik zelf voor meerdaagse bergwandelingen. Wel af en toe op nieuw impregneren met nikwax voor ademende stoffen en dan blijft de jas heel goed.

gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:11

Ik heb een heel dun en licht jasje uit de northface summit series. Inderdaad met ritsen onder de oksels. Mijn vorige jas van Northface was iets gevoerd maar ook niet warm, en was na een jaar of 20 (met af en toe behandelen) nog steeds goed waterdicht.

maaikemuis
Berichten: 5278
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Ideale dunne regen jack.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:39

Ik zou op zoek gaan naar een fijne hardshell jas van een goed outdoor merk. Ik ben erg fan van mijn Rab hardshell. Hij houdt me droog bij regen, maar ademt ook. Maar ook north face, mammut, haglofs, arctyrics, berghaus, Patagonia, vaude en marmot zijn goed.